abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 mei 2019 @ 07:47:55 #76
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_186823892
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 00:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Die laatste woorden tegen Brienne waren voor mij de 100% bevestiging dat hij Cersei zou doden.
Een van de kleine minpunten deze aflevering.
Een van de vele grote falen dit seizoen. In 5 afleveringen gaat hij van kingslanding naar het noorden. Verraad zijn zus en geeft zich helemaal over aan Brienne. Om vervolgens weer compleet te turnen na 1 opmerking van Sansa. 6/7 seizoenen zet je een persoonlijkheid neer en dan doe je dit. En dat moet dan verklaard worden door “cercei always said I was the stupidest Lannister”
  dinsdag 14 mei 2019 @ 07:49:01 #77
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_186823901
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 07:47 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Een van de vele grote falen dit seizoen. In 5 afleveringen gaat hij van kingslanding naar het noorden. Verraad zijn zus en geeft zich helemaal over aan Brienne. Om vervolgens weer compleet te turnen na 1 opmerking van Sansa. 6/7 seizoenen zet je een persoonlijkheid neer en dan doe je dit. En dat moet dan verklaard worden door “cercei always said I was the stupidest Lannister”
Tsja, je moet wat als je denkt dat je de serie in minder dan tien afleveringen af kunt ronden.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 14 mei 2019 @ 07:49:18 #78
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_186823903
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 07:42 schreef alopio het volgende:

[..]

Zijn liefde voor Cersei is groter dan dat, daar heeft hij altijd meer voor gegeven
Maar toch verraad hij haar en haar plannen 3 afleveringen geleden, terwijl hij leert dat ze zwanger is. Dat was een brainfart?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 07:50:12 #79
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_186823909
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 07:49 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Tsja, je moet wat als je denkt dat je de serie in minder dan tien afleveringen af kunt ronden.
Hij had dood kunnen gaan toen hij met 10 undead aan het spelen was.
pi_186824177
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2019 21:48 schreef HostiMeister het volgende:
En iedereen weer janken dat het niet goed is. Verandert ook niets hier hahaha.
Gelukkig nog maar 1 afl. Ben je daar ook vanaf _O-

quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 22:14 schreef Harlon het volgende:

[..]

Oh ik vind 't ook best okay hoor, zo lang je maar naar de visuals blijft kijken en niet 't verhaal probeerd te volgen. GTST heeft nog een hoger inhoudelijk niveau.

Maar ja, subverting expectations. echt een 3 jaar oude downie had een beter script kunnen schrijven.
Oke :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 07:37 schreef Jaeger85 het volgende:
Wel jammer dat er karaktermoord gepleegd is op Jaime. Hij is de Kingslayer geworden omdat hij wilde voorkomen dat onschuldige mensen in Kings Landing zouden sterven aan de zee van Wildfire die de Mad King in brand wilde steken. En in deze aflevering zegt hij I never really cared for them. Staat haaks op elkaar.
Hij moest van de Mad King toch zijn eigen vader vermoorden? Dus denk dat ie op dat moment voor zijn eigen familie ging
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_186824184
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 07:47 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Een van de vele grote falen dit seizoen. In 5 afleveringen gaat hij van kingslanding naar het noorden. Verraad zijn zus en geeft zich helemaal over aan Brienne. Om vervolgens weer compleet te turnen na 1 opmerking van Sansa. 6/7 seizoenen zet je een persoonlijkheid neer en dan doe je dit. En dat moet dan verklaard worden door “cercei always said I was the stupidest Lannister”
Ben het met je eens hoor, lijkt wel of de schrijvers niet wisten wat ze met Jaime wilden doen. Denk dat hij alleen naar Winterfel is geschreven om nog even een momentje met Bran te hebben.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:26:37 #82
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_186824288
Seizoen 8 is tot nu toe visueel een geweldig spektakel, maar helaas de diepgang van GTST.

Waar in het verleden in sommige afleveringen weinig actie zat en de karakters werden uitgediept, is dit een soort afraffelen. Van wat ik tot nu toe heb gezien van seizoen 8, is het een en al actie. Met meer diepgang en uitleg over de karakters/gebeurtenissen had men misschien seizoen 8 beter kunnen stretchen tot 2 of 3 seizoenen zodat het zelfde niveau gehandhaafd had kunnen zijn. Nu hebben ze de turbo er op gezet en moet in een paar afleveringen (= een paar dagen tijd) de hele wereld op zijn kop.

De White Walkers / Night King werden met 1 messteek omgelegd terwijl we nooit meer te weten komen wat hun motieven waren. Waarom heeft de Night King duizenden jaren gewacht met zijn offensief? Wat deed die man al die tijd? Wie heeft dat kekke kostuumpje voor hem gemaakt? Welke rol heeft Bran nu precies? Dat moet aan de ene kant nu een van de belangrijkste mannen op de planeet zijn met alle kennis van hun wereld tot nu toe en fenomenale kunsten om zich in dieren en mensen te verplaatsen, maar doet er vervolgens weinig mee. Hij had op bepaalde momenten een beslissende rol kunnen hebben door zicht te wargen in draken, reuzen of misschien wel white walkers, maar laat duizenden mensen afslachten zonder in te grijpen. En dan Arya, ik had wel iets meer kunstjes met maskers enzo verwacht. Ze is nu gewoon de hele tijd in beeld terwijl ze in het verleden opeens op plekken in vermomming opdook en met iemand afrekende.

Het grappige is dus dat overal ter wereld mensen de meest bizarre plotten en clou's bedenken en overal dingen achter zoeken en hun theorietjes op internet planten, terwijl het waarschijnlijk gewoon heel ondubbelzinnig afloopt. Ik denk dat we helemaal niet hoeven te rekenen op een bizarre eindconclusie met dubbele bodems enzo of dat alles een droom van iemand was of het oog van de reus etc, maar gewoon WYSIWYG.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:29:52 #83
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_186824333
Oja, en wat een kutwijf is Dany.

Maar goed dat Jon en zij geen kinderen op de wereld zullen zetten, die zouden samen weer een nieuwe Mad King hebben uitgebroed.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:31:34 #84
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186824354
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:26 schreef EdvandeBerg het volgende:
Seizoen 8 is tot nu toe visueel een geweldig spektakel, maar helaas de diepgang van GTST.

Waar in het verleden in sommige afleveringen weinig actie zat en de karakters werden uitgediept, is dit een soort afraffelen. Van wat ik tot nu toe heb gezien van seizoen 8, is het een en al actie. Met meer diepgang en uitleg over de karakters/gebeurtenissen had men misschien seizoen 8 beter kunnen stretchen tot 2 of 3 seizoenen zodat het zelfde niveau gehandhaafd had kunnen zijn. Nu hebben ze de turbo er op gezet en moet in een paar afleveringen (= een paar dagen tijd) de hele wereld op zijn kop.

De White Walkers / Night King werden met 1 messteek omgelegd terwijl we nooit meer te weten komen wat hun motieven waren. Waarom heeft de Night King duizenden jaren gewacht met zijn offensief? Wat deed die man al die tijd? Wie heeft dat kekke kostuumpje voor hem gemaakt? Welke rol heeft Bran nu precies? Dat moet aan de ene kant nu een van de belangrijkste mannen op de planeet zijn met alle kennis van hun wereld tot nu toe en fenomenale kunsten om zich in dieren en mensen te verplaatsen, maar doet er vervolgens weinig mee. Hij had op bepaalde momenten een beslissende rol kunnen hebben door zicht te wargen in draken, reuzen of misschien wel white walkers, maar laat duizenden mensen afslachten zonder in te grijpen. En dan Arya, ik had wel iets meer kunstjes met maskers enzo verwacht. Ze is nu gewoon de hele tijd in beeld terwijl ze in het verleden opeens op plekken in vermomming opdook en met iemand afrekende.

Het grappige is dus dat overal ter wereld mensen de meest bizarre plotten en clou's bedenken en overal dingen achter zoeken en hun theorietjes op internet planten, terwijl het waarschijnlijk gewoon heel ondubbelzinnig afloopt. Ik denk dat we helemaal niet hoeven te rekenen op een bizarre eindconclusie met dubbele bodems enzo of dat alles een droom van iemand was of het oog van de reus etc, maar gewoon WYSIWYG.
Dat vind ik ook grappig, al die verschillende meningen over het einde.
  Grootste filosoof 2022 dinsdag 14 mei 2019 @ 08:33:38 #85
442397 UitStraling
pi_186824380
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
Oja, en wat een kutwijf is Dany.

Maar goed dat Jon en zij geen kinderen op de wereld zullen zetten, die zouden samen weer een nieuwe Mad King hebben uitgebroed.
Zalig als je zo weinig verstand hebt lijkt me, Dany is juist de mad Targaryan Queen, altijd al geweest |:(
pi_186824385
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:17 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Gelukkig nog maar 1 afl. Ben je daar ook vanaf _O-
[..]

Oke :')
[..]

Hij moest van de Mad King toch zijn eigen vader vermoorden? Dus denk dat ie op dat moment voor zijn eigen familie ging
Hij liep eerst achter de head pyromancer aan om te voorkomen dat hij de stad zou opblazen.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:34:48 #87
211083 Angelof9
I must go first
pi_186824395
Zou Drogon doodgaan als Dany doodgaat? Of gaat Bran in Drogon wargen en Dany verbranden? Alhoewel zij waarschijnlijk niet dood kan door vuur.
De enige vraag die mij rest is, vermoord ze Jon voordat ze zelf wordt omgelegd?

De aflevering was een spektakel om naar te kijken, vooral weer door de geweldige muziek, dat de thema's van light of the seven en rains of castamere door elkaar waren verwerkt, brilliant. Maar verhaal technisch is het echt niets meer. Dat vind ik wel heel jammer.

Verder vooral teleurgesteld in Jaime.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  Forum Admin dinsdag 14 mei 2019 @ 08:37:42 #88
35723 crew  GGMM
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:47:15 #89
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_186824563
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 07:37 schreef Jaeger85 het volgende:
Wel jammer dat er karaktermoord gepleegd is op Jaime. Hij is de Kingslayer geworden omdat hij wilde voorkomen dat onschuldige mensen in Kings Landing zouden sterven aan de zee van Wildfire die de Mad King in brand wilde steken. En in deze aflevering zegt hij I never really cared for them. Staat haaks op elkaar.
Niet om een groep mensen geven is iets anders dan ze dan allemaal maar gewillig afgeslacht te zien worden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:50:44 #90
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_186824617
Wel grappig om te lezen dat het gevecht met de White Walkers hier algemeen werd gezien als een slechte aflevering en dat deze juist door de meesten geweldig werd gevonden. Ik heb dat precies omgekeerd. De spanningsopbouw in het gevecht met WW vond ik geweldig, terwijl de aflevering van deze week ondanks mooie beelden vooral het afsluiten van verhaallijnen lijkt te zijn. Jammer dat het nu ineens allemaal afgelopen moet zijn.

Ik had nog hoop voor volgende week dat er iets onverwachts gaat gebeuren, maar na de aflevering van vandaag vrees ik voor een all American einde. Sansa prikt Dany dood en Jon heeft door dat na de ontsporing van iedereen deze week het volk een sterke leider nodig heeft. Hij gaat dus zelf op de Iron Throne zitten en eind goed al goed.
pi_186824670
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 08:56:20 #92
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_186824714
Tyrion op de Iron Throne zou een bevredigend GoT einde zijn, let it happen.
pi_186824763
Wat heeft iedereen het nog over die Throne? Dat kasteel en die stad zijn helemaal verwoest, er is niemand om over te heersen. :')
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:03:12 #94
211083 Angelof9
I must go first
pi_186824799
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:59 schreef Bananenpap het volgende:
Wat heeft iedereen het nog over die Throne? Dat kasteel en die stad zijn helemaal verwoest, er is niemand om over te heersen. :')
En veel mensen zijn er ook niet meer over. Alleen nog die re-spawn legers van Dany en een paar Starks.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_186824920
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 00:00 schreef Shotty het volgende:
the Battle of the Mad Queens...

goede aflevering :-)

vooral mooi hoe jon om zich heen kijkt, en je stark soldaten de stad ziet plunderen, en lannister soldaten die de burgers in veiligheid probeen te brengen.
Dit idd mooi gebracht al moet ik zeggen dat het moment waarop Dany doordraaide niet heel natuurlijk overkwam en ook onnodig. Ze had ook alleen de keep kunnen platbranden ipv de hele stad.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:15:54 #96
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_186824979
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 00:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik had gewoon verwacht dat Jaime haar zou vermoorden zoals in de prophecy in het boek. Dus ben teleurgesteld dat dat niet is gebeurd en dat hij dus echt Brienne heeft verlaten om bij Cersei te zijn uit liefde in plaats van haat. Ik vraag me af waarom de schrijvers dat besloten hebben.
Het was ook mijn gok al een aantal seizoenen, dat Jayme als een kingslayer zijn eigen geliefde, zus en kind zou vermoorden. Omdat ie echt inzag dat ze te ver is gegaan. Had ik heerlijk gevonden qua drama.

Nu heeft ie dus echt voor Cersei gekozen.
Then again, het was ook niet echt meer nodig voor hem om Cersei om te leggen. Ze was al verdoemd.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_186824998
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:59 schreef Bananenpap het volgende:
Wat heeft iedereen het nog over die Throne? Dat kasteel en die stad zijn helemaal verwoest, er is niemand om over te heersen. :')
Uhh... ze heerst over heel Westeros / Seven Kingdoms he, niet alleen King’s Landing. Ze kan ook regeren vanuit Dragonstone.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:19:08 #98
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_186825020
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 00:27 schreef zipcon het volgende:
En iedereen ook maar haten op Joffrey, de arme knul werd gewoon verkeerd begrepen. Af en toe had hij wel een klein aanvalletje, maar als Daenerys stampt vallen er duizenden doden!
Als Joffrey een draak had gehad, dan was dat ook wel gebeurd als z'n pap te lauw was #goldilcoks

:P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_186825046
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 07:27 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hij is de sterkste warger van allemaal. Had een van de draken kunnen wargen.
Draken zijn magische beesten, wellicht kan ie daar helemaal niet in wargen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_186825086
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 01:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het is geen gaar theorietje. :')
Het is door boeklezers al net zo bevestigd als R+L=J en Hold the door.
De showschrijvers hebben er waarschijnlijk op het laatste moment van af gezien maar met name het besluit van Jaime om terug naar KL te reizen (nadat hij van Sansa te horen kreeg dat Dany/Jon dreigde te verliezen) en de laatste dialoog is wel degelijk een knipoog naar de theorie.
Zie vooral wat je wilt zien :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')