abonnement Unibet Coolblue
pi_186824927
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:09 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het liedje net een beetje te saai, en iets te veel korte zinnetjes. Er had nog een andere melodieuze draai in gekund. Het eindigt niet goed. Ik denk dat het derde of vierde wordt.
Wat bedoel je met korte zinnetjes? Die paar keer 'loving you is a losing game'?
pi_186824933
He nee net Radio 2 gemist. Gelukkig was het toch maar Reetveger :')
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_186824993
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:12 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Wat bedoel je met korte zinnetjes? Die paar keer 'loving you is a losing game'?
O.a.
pi_186825032
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

O.a.
Beetje kort zinnetje ;)

Het refrein is inderdaad vrij repetitief, maar overall is de tekst wel goed hoor. Beter dan het gemiddelde popnummer.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:21:53 #55
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_186825042
Ik vind die herhaling van "Loving you is a losing game" juist wel mooi, want dat is in mijn beleving de essentie van het lied.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_186825064
Ik kom gewoon even jubelen *O*
pi_186825090
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:21 schreef MaLo het volgende:
Ik vind die herhaling van "Loving you is a losing game" juist wel mooi, want dat is in mijn beleving de essentie van het lied.
Ik vind het altijd wel leuk als een liedje ergens een heel andere melodie erin heeft, en dat het toch bij elkaar past. Dit is aldoor hetzelfde. Na drie keer horen heb je het wel gehad. Er had meer in gezeten.
pi_186825115
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:23 schreef Momazie het volgende:
Ik kom gewoon even jubelen *O*
Jaaaa. *O*

Het maakt helemaal niks uit, maar Zweden is weer een procentje gezakt. *O* *O*
pi_186825132
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:25 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

Jaaaa. *O*

Het maakt helemaal niks uit, maar Zweden is weer een procentje gezakt. *O* *O*
Procentjespolonaise vooruit! *O* *O*
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_186825150
songfestivalNL twitterde op dinsdag 14-05-2019 om 09:24:26 TV-tip: na have finale #songfestival nabeschouwing bij @pauwnl met @RoxeanneHazes en @gerardjoling. Donderdag schuiven @emmawortelboerr @JamaiLoman en @gerardjoling aan. Programma bijwonen? Mail naar publiek@tvtickets.nl reageer retweet
Geer *O* *O*
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:35:46 #61
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_186825289
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:24 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik vind het altijd wel leuk als een liedje ergens een heel andere melodie erin heeft, en dat het toch bij elkaar past. Dit is aldoor hetzelfde. Na drie keer horen heb je het wel gehad. Er had meer in gezeten.
Dat is een kwestie van smaak, is ook niets mis mee :). Ik vind het nummer wel heel mooi, het boeit me telkens weer de volle 3 minuten en ik vind het zelfs te snel afgelopen :P.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_186825481
En het is nou niet dat zoveel succesvolle nummers nou veel tekst hebben in de refreinen of zo. CATS was ook alleen maar 'Ooooohhhh skies are black and blue, thinking about you here in the calm after the storm'.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:55:39 #63
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_186825580
Arcade is een geniaal nummer, maar als ik me afvraag hoe het nóg beter had gekund is het inderdaad net iets minder herhaling. Ik merk dat ik het stukje vanaf 'I spent all of the love I've saved' het mooist vind, ze hadden nog zo'n stuk voor het tweede refrein kunnen doen en dan het refrein 1x minder vaak herhalen ofzo.

Maar dat is een beetje op alle slakken zout leggen, want ik vind het nog steeds veruit het beste nummer van dit ESF en een van de beste aller tijden. Een echte instantklassieker. :)
pi_186825667
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:48 schreef Aoibhin het volgende:
En het is nou niet dat zoveel succesvolle nummers nou veel tekst hebben in de refreinen of zo. CATS was ook alleen maar 'Ooooohhhh skies are black and blue, thinking about you here in the calm after the storm'.
Nee, bij het tweede refrein komt er ook nog 'after all that we've been through, there ain't nothing new, here in the calm after the storm'. Popmuziek zit altijd op het randje van teveel herhaling, de kunst is om dan net wat variatie aan te brengen zodat je geboeid blijft.

In Arcade wordt dit gedaan door in het laatste refrein een 'ooooh' een octaaf hoger te zingen.
pi_186825696
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:24 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik vind het altijd wel leuk als een liedje ergens een heel andere melodie erin heeft, en dat het toch bij elkaar past. Dit is aldoor hetzelfde. Na drie keer horen heb je het wel gehad. Er had meer in gezeten.
Dat is ook wel 'n beetje hoe popmuziek nu wordt gemaakt, er zitten geen veranderingen van toonsoort in. Dat komt omdat er vaak iemand is die een beat plus akkoorden heeft, en iemand anders die daar een topline overheen schrijft. Dan is het vaak veel herhalen.
pi_186825705
ParadisoAdam twitterde op dinsdag 14-05-2019 om 10:03:32 Duncan Laurence komt na zijn uitverkochte show in het Zonnehuis terug naar Amsterdam. De Eurovisie Songfestival-deelnemer staat op vrijdag 5 juli in de grote zaal van Paradiso. Tickets gaan op 16 mei in de verkoop via https://t.co/RCLQiTbznc reageer retweet
pi_186825722
Ik zit er sinds gisteren ineens helemaal zen in dat ie gaat winnen, aanvallen en momentum van de rest zetten niet heel erg door en zijn eigen optreden kan alleen maar beter gaan dan wat we al gezien hebben O+. Misschien een slecht voorteken maar wel beter voor mijn hart en nachtrust :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  ESF Reporter dinsdag 14 mei 2019 @ 10:09:13 #68
87554 Cee
Welluk?
pi_186825773
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:06 schreef TheVulture het volgende:
Ik zit er sinds gisteren ineens helemaal zen in dat ie gaat winnen, aanvallen en momentum van de rest zetten niet heel erg door en zijn eigen optreden kan alleen maar beter gaan dan wat we al gezien hebben O+. Misschien een slecht voorteken maar wel beter voor mijn hart en nachtrust :P
Ik zit echt te moodswingen als een malle, vorige week was ik nog bang voor Italië, toen kroop Zweden langszij en toen was daar ineens Frankrijk en sinds gisteren zit ik echt te vrezen voor Australië. Die bal issues helpen ook niet. Ik zit echt helemaal verbaasd te wezen als we winnen en ga focussen op een mooie top 5 plek. w/
pi_186825882
Ja hier ook moodswings _O- gisteren dacht ik ook, wie moet er anders gaan winnen? Maar dan zie je dat filmpje van Australië..

Het ligt een beetje aan wat er morgen bij de laatste repetitie gebeurt denk ik.
pi_186825905
Geen last van moodswings hier, het is toch al top dat we eens bij de favorieten zitten? Ik kijk wel uit naar die extra spanning in de finale :D
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_186825934
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:09 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik zit echt te moodswingen als een malle, vorige week was ik nog bang voor Italië, toen kroop Zweden langszij en toen was daar ineens Frankrijk en sinds gisteren zit ik echt te vrezen voor Australië. Die bal issues helpen ook niet. Ik zit echt helemaal verbaasd te wezen als we winnen en ga focussen op een mooie top 5 plek. w/
Laten we niet vergeten dat je van een kut lied nooit een winnaar kunt maken ondanks de staging, daar luistert het publiek wel doorheen...

Ik zie qua kwaliteit van het lied en de performance alleen Zweden en Italië nog als bedreiging, maar NL staat wel echt op poleposition als hij het zelf niet verknald door ineens vals te gaan
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_186825951
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:16 schreef Vrieskist het volgende:
Geen last van moodswings hier, het is toch al top dat we eens bij de favorieten zitten? Ik kijk wel uit naar die extra spanning in de finale :D
Dat zeker! Nummer 1 bij de bookies gaan we niet vaak meer meemaken, denk ik (hoop het wel natuurlijk)!
leven zoals het leven is
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:23:36 #73
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_186825986
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:09 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik zit echt te moodswingen als een malle, vorige week was ik nog bang voor Italië, toen kroop Zweden langszij en toen was daar ineens Frankrijk en sinds gisteren zit ik echt te vrezen voor Australië. Die bal issues helpen ook niet. Ik zit echt helemaal verbaasd te wezen als we winnen en ga focussen op een mooie top 5 plek. w/
Ik weet het ff meer, lekker heen en weer slingeren in emoosies :X
Ik denk dan wel: als we met zo’n lied niet kunnen winnen, waarmee dan wel? :@
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_186826022
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:23 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Ik weet het ff meer, lekker heen en weer slingeren in emoosies :X
Ik denk dan wel: als we met zo’n lied niet kunnen winnen, waarmee dan wel? :@
Let maar op volgend jaar: Jan, Maan en Tiesto, blijken een gouden trio!
leven zoals het leven is
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:26:09 #75
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_186826024
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:23 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Ik weet het ff meer, lekker heen en weer slingeren in emoosies :X
Ik denk dan wel: als we met zo’n lied niet kunnen winnen, waarmee dan wel? :@
Het is inderdaad wel echt de enige kans. Als het dit jaar niet gebeurt gaat niemand die nu leeft het nog meemaken denk ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')