abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186780366
Uhm, ben een klein beetje ongerust dus open daarom maar een topic.
Ben 2 weken erg verkouden geweest. Gister ging het beter dan de dag ervoor en dacht (en denk) dat het wel ten einde loopt nu. Maar vanochtend werd ik wakker, kon even bijna niet ademhalen door het kuchen en zag dat er een paar spetters bloed tussenzaten.

Nu voel ik me juist weer beter, bedoel lijkt alsof ik gewoon bijna helemaal beter ben op dit moment maar dit zit me toch niet helemaal lekker. Zeker als ik opzoek wat het allemaal kan betekenen https://www.thuisarts.nl/bloed-ophoesten/ik-hoest-bloed-op Bedoel het is toch niet logisch dat ik nu juist longontsteking heb (of erger) terwijl ik juist de laatste 3-4 dagen steeds beter begin te worden?

Vraag me af of ik morgen naar de huisarts moet gaan of dat dit gewoon eigenlijk niks voorstelt
pi_186780473
Zou gewoon even langs de huisarts gaan. Als je je grote teen stoot en dan gaat googelen op de symptomen dan kom je ook de meeste gruwelijke ziekten uit :').

Gewoon even langs de expert gaan ^O^
  zondag 12 mei 2019 @ 10:12:45 #3
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_186780487
Denk dat dit ff naar lif moet :P
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_186780543
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 10:12 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Denk dat dit ff naar lif moet :P
  zondag 12 mei 2019 @ 10:17:16 #5
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_186780544
Kan wat bloed zijn dat nog in je neus zat. Dat is niet raar na een zware verkoudheid. Maar als je je zorgen maakt inderdaad maandag even bellen naar de huisarts.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_186780582
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 10:17 schreef livelink het volgende:
Kan wat bloed zijn dat nog in je neus zat. Dat is niet raar na een zware verkoudheid. Maar als je je zorgen maakt inderdaad maandag even bellen naar de huisarts.
Nou ja maak me alleen wat zorgen omdat ik nog nooit zolang verkouden ben geweest en ook nog nooit wat bloed heb opgekucht. Dus weet gewoon niet of het iets zegt of niet vandaar. Kan best zijn dat het niks voorstelt, las zonet ook onderaan mijn eigen artikel dat je naar de huisarts moet gaan als je een kopje vol bloed ophoest. Dat stelt me eigenlijk wel wat gerust xd Maar heb/had gewoon geen enkel idee vandaar
pi_186780696
Je kunt ook even bellen met je huisarts en vragen of het verstandig is om langs te komen of dat je het nog even aan kunt kijken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_186780738
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 10:01 schreef phoenyx het volgende:
Uhm, ben een klein beetje ongerust dus open daarom maar een topic.
Ben 2 weken erg verkouden geweest. Gister ging het beter dan de dag ervoor en dacht (en denk) dat het wel ten einde loopt nu. Maar vanochtend werd ik wakker, kon even bijna niet ademhalen door het kuchen en zag dat er een paar spetters bloed tussenzaten.

Nu voel ik me juist weer beter, bedoel lijkt alsof ik gewoon bijna helemaal beter ben op dit moment maar dit zit me toch niet helemaal lekker. Zeker als ik opzoek wat het allemaal kan betekenen https://www.thuisarts.nl/bloed-ophoesten/ik-hoest-bloed-op Bedoel het is toch niet logisch dat ik nu juist longontsteking heb (of erger) terwijl ik juist de laatste 3-4 dagen steeds beter begin te worden?

Vraag me af of ik morgen naar de huisarts moet gaan of dat dit gewoon eigenlijk niks voorstelt
Langs de huisarts gaan en het melden, hij kan dan beoordelen hoe en wat.
pi_186781197
Hangt er vanaf hoeveel bloed. Een paar dunne, amper zichtbare lijntjes kunnen ook van bloedvaatjes in je longen zijn die gesprongen zijn van het hoesten. Is niet ernstig, gaat weer over.
Als je een klodder bloed ophoest, dan is er natuurlijk wel wat aan de hand. Maar dan had je waarschijnlijk zelf al wel de arts gebeld.

Maar idd: ha laten beoordelen.
Somebody that I used to know
pi_186781376
in de ergste geval kan de bloed een propje veroorzaken in de long of elders in bloedomloopbaan.
Maar in iedere geval kan huisarts beter beoordelen dan wij..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_186781460
Je gaat dood.
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 12 mei 2019 @ 12:33:30 #12
90400 longinus
Hollander
pi_186782201
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 11:31 schreef Geerd het volgende:
Je gaat dood.
We gaan allemaal dood :{
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 12 mei 2019 @ 12:42:21 #13
39581 Salvad0R
universal
pi_186782317
Als klein beetje bloedsplettah is, is het waarschijnlijk een opengesprongen ontsteking.

Zeker als je net 2 weken zwaar verkouden bent geweest lijkt me dit een logische optie.

Als je pijn hebt bij inademen, ff langs de doktor tho
pi_186787936
Twee weken verkouden is niet erg alarmerend. Een week of tien is ook niet ongewoon. Klein beetje bloed kan geen kwaad.
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 10:29 schreef valentijn101 het volgende:
Je kunt ook even bellen met je huisarts en vragen of het verstandig is om langs te komen of dat je het nog even aan kunt kijken.
Bij het maken van de afspraak zal de assistent (m/v) een eerste beoordeling doen of een bezoek aan de arts (m/v) nodig is. Dus gewoon even bellen en je zorg uitspreken....
pi_186840469
Rip TS :{

@phoenyx
  dinsdag 14 mei 2019 @ 21:23:27 #16
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_186840900
Uh....ik zou toch maar even naar de dokter gaan hoor. Gewoon voor de zekerheid.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_186841208
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:16 schreef Postbus100 het volgende:
Rip TS :{

@:phoenyx
Nou ja kuch nog steeds wat maar het ergste is al wel lang geweest. Was gewoon een longblaasje ofzo die geknapt was door het kuchen, dat geloof ik wel, die ochtend toen ik wakker werd heel erg gekucht. Nu zitten mijn oren redelijk dicht, zal ook wel gewoon erbij horen, maar het einde is in zicht denk ik. Kan me niet voorstellen dat ik over een week niet gewoon weer gezond ben. Nou ja gezond in zoverre, het is wel duidelijk geworden dat ik geen 20 meer ben, vrijwel nooit zolang last gehad van allerlei zaken, toch wel jammer dat mijn lichaam gewoon minder fit begint te worden

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2019 21:29:16 ]
  dinsdag 14 mei 2019 @ 21:29:42 #18
37150 livelink
pi_186841368
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:27 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Nou ja kuch nog steeds wat maar het ergste is al wel lang geweest. Was gewoon een longblaasje ofzo die geknapt was door het kuchen, dat geloof ik wel, die ochtend toen ik wakker werd heel erg gekucht. Nu zitten mijn oren redelijk dicht, zal ook wel gewoon erbij horen, maar het einde is in zicht denk ik. Kan me niet voorstellen dat ik over een week niet gewoon weer gezond ben
Die oren die dicht zitten kan nog best lang duren trouwens. Ik was vorig jaar ook een periode zo lang en zwaar verkouden. En daarna zaten mijn oren nog lang dicht. De huisarts heb ik toen wel op een gegeven moment gebeld, maar de assistente zei dat het normaal was en vanzelf over zou gaan. En dat was ook zo, maar heeft wel lang geduurd allemaal.
pi_186841583
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:29 schreef livelink het volgende:

[..]

Die oren die dicht zitten kan nog best lang duren trouwens. Ik was vorig jaar ook een periode zo lang en zwaar verkouden. En daarna zaten mijn oren nog lang dicht. De huisarts heb ik toen wel op een gegeven moment gebeld, maar de assistente zei dat het normaal was en vanzelf over zou gaan. En dat was ook zo, maar heeft wel lang geduurd allemaal.
Oke en wattenstaafjes helpen wat dat betreft niet? We hebben die ongeveer een week geleden weggegooid omdat mijn vriendin zei dat het niet hielp en zelfs gevaarlijk kan zijn, wat ik ook wel geloof, maar net nu heb ik voor het eerst op deze manier dichte oren :D Maar het is dus normaal dat dat gebeurt, zit er gewoon veel troep in door de verkoudheid of is het een beetje opgezwollen?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 21:35:22 #20
37150 livelink
pi_186841737
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:33 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Oke en wattenstaafjes helpen wat dat betreft niet? We hebben die ongeveer een week geleden weggegooid omdat mijn vriendin zei dat het niet hielp en zelfs gevaarlijk kan zijn, wat ik ook wel geloof, maar net nu heb ik voor het eerst op deze manier dichte oren :D Maar het is dus normaal dat dat gebeurt, zit er gewoon veel troep in door de verkoudheid of is het een beetje opgezwollen?
Neusspray hielp nog wel, maar mag je volgens mij ook niet te lang mee doorgaan. Het was vervelend en had volgens mij inderdaad te maken met verstopping door de verkoudheid.
pi_186841971
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:35 schreef livelink het volgende:

[..]

Neusspray hielp nog wel, maar mag je volgens mij ook niet te lang mee doorgaan. Het was vervelend en had volgens mij inderdaad te maken met verstopping door de verkoudheid.
Oke een dagje zwemmen en veel onderwater zijn kan wel helpen wat dat betreft? Bedoel ik weet niet hoelang het bij jou duurde maar ik heb het nu 2 dagen en is al wel een beetje irritant.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 21:41:45 #22
37150 livelink
pi_186842105
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:39 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Oke een dagje zwemmen en veel onderwater zijn kan wel helpen wat dat betreft? Bedoel ik weet niet hoelang het bij jou duurde maar ik heb het nu 2 dagen en is al wel een beetje irritant.
Het duurde bij mij echt veel langer dan dat. Ik had net als jij een hele zware verkoudheid en ik heb om die dichte oren op een gegeven moment de huisarts gebeld.
Heel irritant, maar je schijnt er niks aan te kunnen doen. Sorry.

Edit: ik weet nu weer dat de huisarts zei dat het vocht achter de oren was.

[ Bericht 4% gewijzigd door livelink op 14-05-2019 21:47:18 ]
pi_186842653
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:41 schreef livelink het volgende:

[..]

Het duurde bij mij echt veel langer dan dat. Ik had net als jij een hele zware verkoudheid en ik heb om die dichte oren op een gegeven moment de huisarts gebeld.
Heel irritant, maar je schijnt er niks aan te kunnen doen. Sorry.

Edit: ik weet nu weer dat de huisarts zei dat het vocht achter de oren was.
Oke nou ja bedankt voor de info en geen reden om sorry te zeggen. Bedoel is irritant maar ben nogal blij dat de eerste 1,5 week voorbij is. Kon toen uiteindelijk niet meer praten voor een aantal dagen o.a. Als dit aan het einde er nog bij is dan jammer maar verder prima, alles beter dan wat ik las over de mogelijkheden voor dat bloed en de eerste week van mijn verkoudheid

Misschien spoelt het zwemwater het vocht achter mijn oren weg :P

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2019 21:52:42 ]
pi_186842858
Hm, beterschap ;(

(en tof dat je nog even een update bent komen geven :Y )
pi_186844510
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:53 schreef Postbus100 het volgende:
Hm, beterschap ;(

(en tof dat je nog even een update bent komen geven :Y )
Tuurlijk, ik zou jou toch niet zonder update laten ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')