abonnement Unibet Coolblue
pi_186766822
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 16:46 schreef Dave het volgende:

[..]

De derde run heeft ook de bal, maar dan gaat ie pas op het laatst aan.
Ik weet niet of de delegatie zelf de clip kiest, of dat de productie ter plekke dat doet. Ik vermoed het laatste.
Oh sorry ik dacht dat bij die derde geen bol was, maar helemaal verkeerd gelezen en moet nog veel bijlezen en m'n hoofd is chaos nu :P
  zaterdag 11 mei 2019 @ 16:48:29 #102
2681 Dave
Aardig op drave
pi_186766845
Weer piano geneuzel op de insta van Duncan, met onder andere de opmerking:

quote:
in interviews zei hij dat ie een hele andere gaat gebruiken voor het echte optreden
Weet niet waar iedereen wat vandaan haalt, maar volgens mij wordt er van alles bij elkaar verzonnen.
:o)
pi_186766858
Waarom is t zo moeilijk als team om te zien dat dit niet werkt en bijv te zeggen: oké nee we gaan m staand neerzetten zolang bij in concert? Een vrij simpele ingreep lijkt me en ik ree m dan meer kans dan nu
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_186766896
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 16:44 schreef Chocoladesoes het volgende:

[..]

Ja klopt, ik dacht al. Maar omdat er in de persconferentie werd gezegd dat die bol er sowieso komt, dan moet het de eerste run zijn. Daarom snap ik niet dat ze voor het second rehearsal filmpje de tweede run hebben gedaan. Maar goed maakt niet uit, ben in ieder geval hoopvol gestemd :)
Het kan zijn dat ze om andere redenen met de tweede run weer tevredener waren; dat ze qua camera en licht misschien liever de tweede vrij wilden geven voor de teaser ondanks het ontbreken van de bol.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zaterdag 11 mei 2019 @ 16:51:02 #105
472105 Amarinthe
Ik weet het ook niet
pi_186766904
Waarom is het zo moeilijk voor iedereen om te bedenken dat dat keyboard/piano (hoe ie t ook noemde) is wat HIJ wil en waar over is nagedacht? Het is voor die 3 minuten ZIJN stage en ZIJN staging en wat HIJ wil.
pi_186766918
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 16:48 schreef Dave het volgende:
Weer piano geneuzel op de insta van Duncan, met onder andere de opmerking:
[..]

Weet niet waar iedereen wat vandaan haalt, maar volgens mij wordt er van alles bij elkaar verzonnen.
Die weten niet het verschil tussen "geruchten" en "wat Duncan zelf in een interview heeft gezegd". Nergens heeft Duncan zelf gezegd dat hij een andere piano ging nemen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_186766975
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 16:50 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Het kan zijn dat ze om andere redenen met de tweede run weer tevredener waren; dat ze qua camera en licht misschien liever de tweede vrij wilden geven voor de teaser ondanks het ontbreken van de bol.
Ja klopt, zoiets zat ik ook aan te denken. Ben heel benieuwd naar woensdag. Dachten we vandaag een completer beeld te hebben (hebben we al een beetje, maar nog niet helemaal). Maar nog even geduld hebben :D
pi_186767031
Net nog een keer dat korte rehearsal filmpje bekeken. Als ze die shots nou wat dichterbij halen en op hem focussen en dat hij dan ook af en toe in die camera kijkt was het al beter. Al blokkeert die piano ook nogal de intimiteit zo. Ik vind die wide shot bij de eerste ahhh wel goed, benadrukt dat er iets gebeurt. Maar ik heb er al vrede mee dat het niet word wat ik hoopte. We zien het wel. Geen hele hoge verwachtingen meer
  zaterdag 11 mei 2019 @ 17:06:28 #109
2681 Dave
Aardig op drave
pi_186767261
Nederland terug op 24% *O*

Rest van top 10 ongewijzigd.
:o)
pi_186767282
Na het filmpje van de tweede rehearsels ben ik absoluut #teamalleskomtgoed!

Is het gelikt?
Nee.
Is het perfect?
Nee.
Is het oprecht?
Ja!

Ik ben er van overtuigd dat die oprechtheid en Duncan’s bezieling de overwinning kunnen gaan opleveren.
  Moderator zaterdag 11 mei 2019 @ 17:09:02 #111
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_186767327
Mja. Een repetities die gebruikt wordt om nog verder af te stemmen, daar vind ik weinig geks aan eigenlijk.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_186767335
Ik ben wel blij met de staging. Zou nog 1 ding veranderen: de laatste 20 seconden gaan staan om de wanhoop met handgebaren en lichaamstaal nog meer kracht bij te zetten. Weg van de piano.

Wellicht zelfs lopen naar het achtergrond koortje en daarvoor je laatste uitroepen/uithalen samen er uit knallen.
dag
pi_186767420
Zo.....alles weer eens bijgelezen...
Ik weet niet precies wie dit allemaal gezegd heeft, maar eens met de reacties op het begin en eindstukje... In de studioversie vind ik het stukken feeërieker en klopt het m.i. helemaal... In de live versie kan ik er maar niet aan wennen :@

Qua staging eens dat er iets van een benadrukking moet komen bij de refreinstukjes... Bij voorkeur ook in het ritme van het lied..
Zonder beeld word je door die refreinen vanzelf meegenomen... Met beeld moet de neutrale eerste kijker door de benadrukking bij het lied gehouden worden...
(Realiseer me dat het hier wellicht niet zo staat als ik het bedoel :+

Maar verder qua stem en zo w/
Erg benieuwd naar donderdag
  zaterdag 11 mei 2019 @ 17:23:46 #114
436222 Japepk
Padvinder
pi_186767667
Wel apart dat iets als een led-ball die naar beneden moeten komen zo'n issue is. Ik weet niet wat de problemen bij andere landen zijn, maar dat lijkt me toch iets softwarematigs. Dat de aansturing niet mee wil met eventuele wijzigingen of zo. Bij ESC wordt vaak gewerkt met ingeprogrammeerde effecten en shots, zodat regisseurs geen 40 verschillende clips hoeven te onthouden. Ze nemen dan een keer alles goed op en programmeren dat in in de verschillende systemen. Het kan dan weleens lastig zijn om daar nog in te veranderen. Waar ik niet mee wil zeggen dat het niet kan, maar dat zo'n systeem ook niet alles is.

In dit filmpje wordt het ook een beetje uitgelegd, bij The Common Linnets:
't Echte en 't ware!
pi_186767707
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 17:23 schreef Japepk het volgende:
Wel apart dat iets als een led-ball die naar beneden moeten komen zo'n issue is. Ik weet niet wat de problemen bij andere landen zijn, maar dat lijkt me toch iets softwarematigs. Dat de aansturing niet mee wil met eventuele wijzigingen of zo. Bij ESC wordt vaak gewerkt met ingeprogrammeerde effecten en shots, zodat regisseurs geen 40 verschillende clips hoeven te onthouden. Ze nemen dan een keer alles goed op en programmeren dat in in de verschillende systemen. Het kan dan weleens lastig zijn om daar nog in te veranderen. Waar ik niet mee wil zeggen dat het niet kan, maar dat zo'n systeem ook niet alles is.

In dit filmpje wordt het ook een beetje uitgelegd, bij The Common Linnets:
Ik wil deze man zo graag eens als regisseur
pi_186767820
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 17:23 schreef Japepk het volgende:
Wel apart dat iets als een led-ball die naar beneden moeten komen zo'n issue is. Ik weet niet wat de problemen bij andere landen zijn, maar dat lijkt me toch iets softwarematigs. Dat de aansturing niet mee wil met eventuele wijzigingen of zo. Bij ESC wordt vaak gewerkt met ingeprogrammeerde effecten en shots, zodat regisseurs geen 40 verschillende clips hoeven te onthouden. Ze nemen dan een keer alles goed op en programmeren dat in in de verschillende systemen. Het kan dan weleens lastig zijn om daar nog in te veranderen. Waar ik niet mee wil zeggen dat het niet kan, maar dat zo'n systeem ook niet alles is.

In dit filmpje wordt het ook een beetje uitgelegd, bij The Common Linnets:
Voorgeprogrammeerde camera's en uitvoeringen daar is de Efteling bijvoorbeeld koning in. Symbolica is volledig automatisch, best bizar.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 17:30:38 #117
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_186767837
Op zich wel fijn om hier gewoon ouderwetse twijfel te lezen. Zoals het hoor voor het ESF ;)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_186767862
https://nos.nl/artikel/22(...)e-het-komt-goed.html

quote:
Het is nog niet helemaal zoals het er volgende week uit moet komen te zien, maar Duncan Laurence kijkt tevreden terug op zijn tweede repetitie op het songfestivalpodium in Tel Aviv. "Er zijn nog wat kleine dingen die aangepast moeten worden, maar dat komt goed", zegt de zanger die donderdag in actie komt tijdens de tweede halve finale van het Eurovisie Songfestival.

Vanmiddag heeft hij drie keer zijn nummer 'Arcade' mogen zingen. Het begin verliep een beetje rommelig. Het is de bedoeling dat er een witte lichtbol boven de piano van Duncan hangt. De bal van de eerste repetitie voldeed niet. Daarom moest er een nieuwe worden ingevlogen. Die hebben ze nog niet aan een draad uit het plafond kunnen laten komen en daarom stond de lamp nu op een glazen kubus op de piano. Met nog een paar dagen te gaan, doet Duncan er relaxed over. "Ik heb vertrouwen in mijn creatieve team, zij weten wat ze doen, dus geen zorgen."

Dat creatieve team heeft de repetitie uiteraard ook nauwgezet gevolgd. In de grote zaal van de Expo in Tel Aviv zat het team op een bank naar een groot scherm te kijken. Camerashots, belichting, alles wordt in de gaten gehouden en indien nodig bijgestuurd.

Oud-deelnemer Ilse DeLange is onderdeel van het creatieve team. Zij liep na twee uitvoeringen van Arcade nog even naar Laurence op het podium. Of hij tijdens het meezingstukje in de maat op de piano kon slaan in plaats van zijn armen wijd open naar achteren te doen. Na afloop van de repetitie was de zangeres erg blij. "Ik heb pijn in mijn kaken van het glimlachen, ik ben zo trots", zei DeLange.

Ongekende start
Voor Duncan Laurence betekent het Songfestival een vliegende start van zijn carrière. "Het is een opwindend avontuur, maar ik voel er de goede spanning bij."

De tweede keer op het immense podium heeft de 25-jarige zanger goedgedaan. "Ik vind het fijn er weer te staan, het helpt om mijn zenuwen een beetje in bedwang te houden. Ik kijk goed rond wat er gebeurt en geniet er ook echt van, dat is zo belangrijk', zegt hij met een grote glimlach.

De druk op de schouders van Laurence is groot, al ruim anderhalve maand zeggen bookmakers dat hij het Songfestival zaterdag gaat winnen. Ook hier is de zanger uitermate relaxed over. "Een last wil ik het niet noemen, want dat is iets negatiefs. Ik vind het juist heel positief dat mensen mij willen zien winnen, een groter compliment kan ik niet krijgen, maar er kan nog van alles gebeuren."
Dat slaan op de piano is een idee van Ilse. Vind dat ook veel beter dan als ie met z'n armen naar achter zwaait.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 17:31:47 #119
436222 Japepk
Padvinder
pi_186767870
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 17:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Voorgeprogrammeerde camera's en uitvoeringen daar is de Efteling bijvoorbeeld koning in. Symbolica is volledig automatisch, best bizar.
Totaal onvergelijkbaar. In de Efteling werken die poppen allemaal volgens hetzelfde stramien. Het is 'mensenwerk' om alles op elkaar af te stemmen. Dat is testen, testen, testen. Bij een ESC hebben ze die tijd niet.
't Echte en 't ware!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 11 mei 2019 @ 17:32:11 #120
163650 Greys
pi_186767882
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 17:09 schreef Peter het volgende:
Ik ben wel blij met de staging. Zou nog 1 ding veranderen: de laatste 20 seconden gaan staan om de wanhoop met handgebaren en lichaamstaal nog meer kracht bij te zetten. Weg van de piano.

Wellicht zelfs lopen naar het achtergrond koortje en daarvoor je laatste uitroepen/uithalen samen er uit knallen.
Lopen naar het achtergrondkoortje hoop ik niet want dan loopt ie het podium af en zie je hem niet meer. De backings staan achter de coulissen. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 11 mei 2019 @ 17:34:41 #121
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_186767949
en weer terug naar 23%

en op naar 7.4mjn joetoepgluurders

#TeamAllesKomtOpTijdGoed w/ w/ w/ w/
... en huiver mee
pi_186767958
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 17:31 schreef Japepk het volgende:

[..]

Totaal onvergelijkbaar. In de Efteling werken die poppen allemaal volgens hetzelfde stramien. Het is 'mensenwerk' om alles op elkaar af te stemmen. Dat is testen, testen, testen. Bij een ESC hebben ze die tijd niet.
Uhh nee zeer vergelijkbaar zelfs. Kijk maar eens The Making Of van die attractie. LEDS, camera's, muziek alles geprogrammeerd zoals dat bij ESF ook gebeurt. Alles gaat in 1 computersysteem, best interessant om te kijken.
pi_186767968
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 17:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Lopen naar het achtergrondkoortje hoop ik niet want dan loopt ie het podium af en zie je hem niet meer. De backings staan achter de coulissen. :P
Mag je mee naar het ESF als zanger/zangeres en dan kom je niet in beeld :')
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 11 mei 2019 @ 17:37:06 #124
163650 Greys
pi_186768016
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 17:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Mag je mee naar het ESF als zanger/zangeres en dan kom je niet in beeld :')
In dit geval helemaal prima. Niks zo storend bij een intiem lied als dit als van die wiebelende backings erachter. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 11 mei 2019 @ 17:37:55 #125
478909 molloot200
alles muziek.
pi_186768046
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 17:31 schreef Chocoladesoes het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)e-het-komt-goed.html
[..]

Dat slaan op de piano is een idee van Ilse. Vind dat ook veel beter dan als ie met z'n armen naar achter zwaait.
Jaaaa zie je wel, die bal wordt opgehangen en dan wordt het precies zoals ik wil dat het wordt. Geen zenuwen meer voor donderdag. Dat wordt genieten, en sowieso door naar de finale. En dan met klamme handjes zaterdag op een feestje. Nog even kijken hoe ik dan het songfestival ga volgen ondertussen :D In ieder geval de puntentelling dan, de optredens e.d. kan ik de volgende dag wel terugkijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')