Ik zeg toch, dat gebruik liever niet tenzij noodzakelijk.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 10:37 schreef Dubbeldrank het volgende:
https://www.guru3d.com/fi(...)taller-download.html
Dit lost je problemen op, wel even goed lezen wat er staat bij 'Recommended usage'.
Succes!
als je hem uitzet en daarna weer aanzet heb je toch ook gerestart?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik zeg toch, dat gebruik liever niet tenzij noodzakelijk.
Het is niet zozeer het verwijderen van de drivers wat een probleem is, het feit dat bij een herstart windows desnoods via uit zichzelf downloaden van de drivers via windows update, het weer installeert.
De vraag is dan ook, is een herstart noodzakelijk? Of uninstall, uitzetten, verwijderen en nieuwe kaart er in?
Nou ja zo denk ik dus ook, maar misschien krijg je dan toch een conflict omdat de hardware waarvoor ik de drivers eraf had gehaald dan opeens weg is en het dan het "uninstallen" niet kan afmaken?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 10:57 schreef mschol het volgende:
[..]
als je hem uitzet en daarna weer aanzet heb je toch ook gerestart?![]()
is puur een softwarematige handeling in windows, de drivers zijn in gebruik en om die goed te kunnen verwijderen moet windows rebootenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ja zo denk ik dus ook, maar misschien krijg je dan toch een conflict omdat de hardware waarvoor ik de drivers eraf had gehaald dan opeens weg is en het dan het "uninstallen" niet kan afmaken?
vziw zijn de nvidia drivers niet specifiek voor een videokaart, maar na installatie nieuwe hardware ga je toch de nieuwste drivers downloaden en installeren lijkt mij, dan komt het vanzelf goed.quote:Maar misschien zeg ik wat doms in dat opzicht.
Driver pakket kan ik niet gewoon laten staan neem ik aan? Ik weet namelijk niet of tegenwoordig zo'n pakket specifiek voor de gtx980drivers installeert, of dat de drivers simpelweg bedoeld zijn voor alles wat het ondersteunt.
Ik vraag het ook even op de forums van nividia voor de zekerheid wat betreft of ik het pakket simpelweg kan laten staan.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:08 schreef mschol het volgende:
[..]
is puur een softwarematige handeling in windows, de drivers zijn in gebruik en om die goed te kunnen verwijderen moet windows rebooten
[..]
vziw zijn de nvidia drivers niet specifiek voor een videokaart, maar na installatie nieuwe hardware ga je toch de nieuwste drivers downloaden en installeren lijkt mij, dan komt het vanzelf goed.
DDU is een erg grondige oplossing, maar gebruik ik ook alleen bij echte problemen..
Als je de één na laatste driver van nVidia hebt dan zit de RTX support daar al lang in. Je kan dus de kaart zonder problemen omwisselen. Misschien dat je een keer extra moet rebooten na het wisselen, maar meer zal het niet zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 11:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik vraag het ook even op de forums van nividia voor de zekerheid wat betreft of ik het pakket simpelweg kan laten staan.
En inderdaad, ik loop expres 1 versie achter, wat het updaten weer eenvoudiger maakt.
Compleet overheen gelezen! HOE DAN?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik zeg toch, dat gebruik liever niet tenzij noodzakelijk.
Het is niet zozeer het verwijderen van de drivers wat een probleem is, het feit dat bij een herstart windows desnoods via uit zichzelf downloaden van de drivers via windows update, het weer installeert.
De vraag is dan ook, is een herstart noodzakelijk? Of uninstall, uitzetten, verwijderen en nieuwe kaart er in?
Ikke nie weteuh!@!!quote:Op vrijdag 10 mei 2019 13:17 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Compleet overheen gelezen! HOE DAN?
Als het eenmaal luktquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:00 schreef gepromoveerT het volgende:
Antwoord op je vraag is hierboven al gegeven.
Heeft vast te maken met je eerdere vraag: upgrade of nwe. pc.
Is dus upgrade geworden![]()
Zal het op prijs stellen als je even laat weten of je zelf veel verschil merkt met deze nwe. videokaart en hoe die jou persoonlijk bevalt?
benchmarks enzo kunnen m'n reet roesten
Per ongeluk Warme-herstartknop ingedrukt?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als het eenmaal lukt
Merk iets vreemds, als ik de zijkant open maak dan reboot de computer, alsof ik iets aanraak / stroom wegvalt of dat ik per ongeluk een draad ietwat trek en net iets los gaat zitten, zie even niet wat het nou is.
Dus eerst dat maar eens oplossen.
Maar goed, hopelijk is 't niks bijzonders.
Er draait helemaal niets van Avast op mijn pc met de laatste Ccleaner. Er is een versie geweest waarbij het platform van Piriform gehackt was en er malware met de installer mee verspreid is, dat is al weer twee jaar geleden. En voor dat Avast Piriform over heeft genomen. Dus ik wil wel graag een bron van je.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:20 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Per ongeluk Warme-herstartknop ingedrukt?![]()
Overigens zou ik niet moeilijk doen. Laatste driver downloaden; PC uit; nwe. kaart erin;opstarten en nadat Windows is uitgeklooid, nwe. driver installeren. Eventueel eerst nog oude driver handmatig verwijderen.
Je register controleren met CCleaner kan daarna ook nog. Haalt alle ouwe troep weg.
CCleaner is overigens overgenomen door Avast en die heeft er 'Avast-spyware' opgezet als leuk cadeautje, dus ik gebruik een oude versie; v3.17.1689 (64-bit)
Ik had het nodig toen ik een keer een schone installatie deed, ik kreeg de driver niet geinstalleerd zonder eerst de meegeleverde driver te verwijderen. Later kwam ik er achter dat ik ook Geforce Experience kon installeren en zo de driver updaten zonder tegen problemen aan te lopen.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 13:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ikke nie weteuh!@!!
Maar ik gebruik zelden DDU, het kan namelijk in sommige gevallen teveel weghalen en dan ben je verder van huis.
Of je bent iemand die vaak windows opnieuw installeert en al dat soort dingen, ik doe dat nooit.
Nee als ik het probeer na te bootsen lijkt het de dvi-d kabel te zijn, die bleef ergens achter haken toen ik net de case even naar voren wilde schuiven en de zijkant eraf haalde.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:20 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Per ongeluk Warme-herstartknop ingedrukt?![]()
Overigens zou ik niet moeilijk doen. Laatste driver downloaden; PC uit; nwe. kaart erin;opstarten en nadat Windows is uitgeklooid, nwe. driver installeren. Eventueel eerst nog oude driver handmatig verwijderen.
Je register controleren met CCleaner kan daarna ook nog. Haalt alle ouwe troep weg.
CCleaner is overigens overgenomen door Avast en die heeft er 'Avast-spyware' opgezet als leuk cadeautje, dus ik gebruik een oude versie; v3.17.1689 (64-bit)
U vraagt; wij draaienquote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:37 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Er draait helemaal niets van Avast op mijn pc met de laatste Ccleaner. Er is een versie geweest waarbij het platform van Piriform gehackt was en er malware met de installer mee verspreid is, dat is al weer twee jaar geleden. En voor dat Avast Piriform over heeft genomen. Dus ik wil wel graag een bron van je.
Net ook een herstart ongelukje gehad; ik zit een beetje te klooien met m'n audio en raakte een casefan aanquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee als ik het probeer na te bootsen lijkt het de dvi-d kabel te zijn, die bleef ergens achter haken toen ik net de case even naar voren wilde schuiven en de zijkant eraf haalde.
Klein mini rukje was blijkbaar genoeg, misschien zit er een breukje in de kabel ergens, is ook een erg oude kabel. (10+ jaar)
2060oc gaat op een wat betere HDMI kabel, want ik zie verder niets geks, zodra ik de kabel weer beetje goed deed en aandrukte op monitor en videokaart ging alles weer normaal.
Nou ja geen bsod gehad hoor, volgens eventviewer was er een of ander power probleem.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:52 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Net ook een herstart ongelukje gehad; ik zit een beetje te klooien met m'n audio en raakte een casefan aan![]()
Toch maar even gestaard naar die goeie ouwe BSOD![]()
Verder okee, maar moet nodig de stof verwijderen. Stofzuiger erbij halen dus
Klopt, en daar was vorig jaar zoveel ophef over dat ze het in de volgende versie weer verwijderd hebben. Ik had al een vermoeden dat je hier op aan ging sturen.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:40 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
U vraagt; wij draaien
https://webwereld.nl/secu(...)mee-over-je-schouder
CCleaner is dus overgenomen door Avast.
Ik heb die versie ook gedraaid; was niet uit te zetten.
Ik heb betaalde Avast anti virus op mijn pc, alsmede hun VPN.
Niks mis mee, maar sindsdien wantrouw ik zowel Avast alsmede CCleaner.![]()
Hoe het nu draait en wat er zoals meedraait weet ik niet; ik ben ermee opgehouden.
Waarom zeg je dat dan niet meteenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 16:52 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Klopt, en daar was vorig jaar zoveel ophef over dat ze het in de volgende versie weer verwijderd hebben. Ik had al een vermoeden dat je hier op aan ging sturen.
Action; veel kabel voor een habbekrats en van prima kwaliteit; nou ja, dat denk ikquote:Op vrijdag 10 mei 2019 16:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ja geen bsod gehad hoor, volgens eventviewer was er een of ander power probleem.
Klinkt dan toch wel dat de videokaart kabel iets mee is.
Merk het normaal niet maar ik moet er blijkbaar niet teveel aan zitten.
Maar goed, word toch vervangen binnenkort.
Wat doe je moeilijk? Gewoon pc uit, oude kaart er uit, nieuwe er in en weer opstarten. Zit er geen software bij je nieuwe gpu?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 10:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Okay, ik probeer dus de oude videokaart drivers eraf te krijgen, volgens Nvidia zelf is het 't beste om via de control panel en dan bij de apps de driver pakketten uninstallen en dan te rebooten.
Leuk, maar als ik dan herstart gaat windows het meteen weer herinstalleren.
Kan ik het doen dat ik het uninstall, computer niet reboot maar gewoon uitschakel, oude videokaart eruit, nieuwe videokaart erin (want dat is het hele punt van dit verhaal) en klaar?
Of is er echt een reboot nodig? (in verband met misschien driver conflict)
Ik weet dat er ook nog zoiets is als DDU maar dat gebruik ik liever niet, tenzij absoluut noodzakelijk.
Oude videokaart betreft een gtx980, nieuwe is een rtx2060 OC van asus, het is allemaal zo lang geleden dat ik voor het laatst een videokaart zelf ging vervangen, ik ga ervanuit dat het driver pakket van de gtx980 niet zal werken op de rtx(omdat het allemaal hetzelfde lijkt qua versienummer?)
Je wil nooit de driver installeren die meegeleverd wordt als je al een nieuwere versie op je pc hebt staan.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 05:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat doe je moeilijk? Gewoon pc uit, oude kaart er uit, nieuwe er in en weer opstarten. Zit er geen software bij je nieuwe gpu?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |