abonnement Unibet Coolblue
pi_186763044
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 12:18 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Had hetzelfde gevoel bij de ommekeer van Jaime als bij de ommekeer van Barney in himym.
wie in wat?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 11 mei 2019 @ 13:01:11 #202
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186763122
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 12:54 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Je moet dan ook niet vier keer de eerste aflevering kijken, maar daarna ook gewoon door naar de rest.
Ja snap ik, maar daar had ik dus geen zin meer in :+

Wie weet, ooit.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186763203
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 12:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

wie in wat?
Barney Stinson (die ene die altijd in pak is) in How I Met Your Mother.
Maar wat er dan precies verpest is weet ik niet, op een gegeven moment niet meer echt gevolgd.
  Moderator zaterdag 11 mei 2019 @ 13:11:34 #204
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_186763331
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 12:47 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Band of Brothers heb ik wel helemaal gekeken, maar vond het ook niet heel interessant allemaal. Staat niet in mijn top-10 denk ik.
Heiligschennis.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_186763403
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 13:04 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Barney Stinson (die ene die altijd in pak is) in How I Met Your Mother.
Maar wat er dan precies verpest is weet ik niet, op een gegeven moment niet meer echt gevolgd.
ah die gast, die doogie howser speelde :P heb how i met your mother nooit gevolgd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 11 mei 2019 @ 13:46:21 #206
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_186763902
Het is natuurlijk wel jammr dat GRRM de boekenreeks nog niet af heeft en dat is te merken in het verhaal.
Vanaf seizoen 6 volgt de serie de boeken niet helemaal meer, weten de schrijvers van de serie alleen hoe het moet eindigen maar niet hoe de karakters in het boek daar komen en dus worden er shortcuts genomen.
IN de boeken moet Brienne bijv van lady Stoneheart kiezen tussen de dood of Jaime Lannister vermoorden en dat is een totaal ander verhaal dan we nu in de serie te zien krijgen.
Brienne zou in eerste instantie maar een kroite rol hebben maar omdat ze geliefd was bij 't publiek zit ze nog steeds in de serie en is ze nu zels geridderd.. uitgerekend door Jaime Lannister zelfs.

Als ze de verhalen van GRRM gevolgd zouden hebben dan zouden we na seizoen 6 hebben moeten wachten tot de boeken af zijn en mogelijk was de serie dan ook niet in 2 seizoenen afgerond.
Dus wat is beter? Een serie die niet goed aordt afgerond of een serie die opeens stopt en we maar moeten hopen dat 't nog wordt afgerond?
pi_186764190
Ze hadden na seizoen 6 gewoon nieuwe schrijvers en/of showrunners moeten inhuren. Zelfs als er geen boeken meer zijn valt er echt nog wel iets van het verhaal te maken. In 13 afleveringen naar het einde racen en logica uit het raam gooien was echt niet nodig geweest.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 14:02:00 #208
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186764200
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 13:46 schreef SiGNe het volgende:
Het is natuurlijk wel jammr dat GRRM de boekenreeks nog niet af heeft en dat is te merken in het verhaal.
Vanaf seizoen 6 volgt de serie de boeken niet helemaal meer, weten de schrijvers van de serie alleen hoe het moet eindigen maar niet hoe de karakters in het boek daar komen en dus worden er shortcuts genomen.
IN de boeken moet Brienne bijv van lady Stoneheart kiezen tussen de dood of Jaime Lannister vermoorden en dat is een totaal ander verhaal dan we nu in de serie te zien krijgen.
Brienne zou in eerste instantie maar een kroite rol hebben maar omdat ze geliefd was bij 't publiek zit ze nog steeds in de serie en is ze nu zels geridderd.. uitgerekend door Jaime Lannister zelfs.

Als ze de verhalen van GRRM gevolgd zouden hebben dan zouden we na seizoen 6 hebben moeten wachten tot de boeken af zijn en mogelijk was de serie dan ook niet in 2 seizoenen afgerond.
Dus wat is beter? Een serie die niet goed aordt afgerond of een serie die opeens stopt en we maar moeten hopen dat 't nog wordt afgerond?
Ze hadden gewoon meer schrijvers moeten aannemen zo rond het schrijven voor seizoen 5, als ze er zelf niet meer echt de passie voor hadden konden D&D nog altijd de productie runnen want dat gaat best prima. Maar dan hadden ze meer elementen uit de laatste boeken kunnen meenemen en met meer schrijvers hadden er vast betere ideeën uitgekomen. En dan vooral nog wat schrijvers die al groot fan zijn van de wereld en de interne logica goed in de gaten houden.
Oh.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 14:20:51 #209
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_186764575
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 14:02 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ze hadden gewoon meer schrijvers moeten aannemen zo rond het schrijven voor seizoen 5, als ze er zelf niet meer echt de passie voor hadden konden D&D nog altijd de productie runnen want dat gaat best prima. Maar dan hadden ze meer elementen uit de laatste boeken kunnen meenemen en met meer schrijvers hadden er vast betere ideeën uitgekomen. En dan vooral nog wat schrijvers die al groot fan zijn van de wereld en de interne logica goed in de gaten houden.
Dat de boeken nog niet af zijn komt denk ik ook door de serie trouwens.
Hoeveel van het verhaal wil je als boekenschrijver alvast verklappen?
Als het eind straks bekend is, hoe wil je dan de boekenverkoop nog hoog houden?
Da's best een dilemma.

En HBO wil 't verhaal ook te snel afronden, 't is een dure serie om te produceren en als ze 't te lang rekken verliezen ze kijkers.
En als ze nu wat minder op details ingaan en dat later in een andere serie kunnen uitleggen dan zijn de fans tevreden en zo'n nieuwe serie trekt weer nieuwe kijkers.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 11 mei 2019 @ 14:21:51 #210
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186764587
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 14:20 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat de boeken nog niet af zijn komt denk ik ook door de serie trouwens.
Hoeveel van het verhaal wil je als boekenschrijver alvast verklappen?
Als het eind straks bekend is, hoe wil je dan de boekenverkoop nog hoog houden?
Da's best een dilemma.

En HBO wil 't verhaal ook te snel afronden, 't is een dure serie om te produceren en als ze 't te lang rekken verliezen ze kijkers.
En als ze nu wat minder op details ingaan en dat later in een andere serie kunnen uitleggen dan zijn de fans tevreden en zo'n nieuwe serie trekt weer nieuwe kijkers.
Dat zal sowieso wel lukken, genoeg miljoenen mensen op aarde die puur dankzij de serie überhaupt weten dat de boeken bestaan en na afloop wellicht toch eens nieuwsgierig worden (als die boekenreeks ooit af is) :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 11 mei 2019 @ 14:24:32 #211
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_186764623
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 14:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat zal sowieso wel lukken, genoeg miljoenen mensen op aarde die puur dankzij de serie überhaupt weten dat de boeken bestaan en na afloop wellicht toch eens nieuwsgierig worden (als die boekenreeks ooit af is) :+
Maar hoeveel haken er af?
pi_186764638
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 14:20 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat de boeken nog niet af zijn komt denk ik ook door de serie trouwens.
Hoeveel van het verhaal wil je als boekenschrijver alvast verklappen?
Als het eind straks bekend is, hoe wil je dan de boekenverkoop nog hoog houden?
Da's best een dilemma.

En HBO wil 't verhaal ook te snel afronden, 't is een dure serie om te produceren en als ze 't te lang rekken verliezen ze kijkers.
En als ze nu wat minder op details ingaan en dat later in een andere serie kunnen uitleggen dan zijn de fans tevreden en zo'n nieuwe serie trekt weer nieuwe kijkers.
Dit lijkt me echt totale onzin. Het lijkt me ongeveer 100% zeker dat GoT heeft gezorgd voor meer boekverkoop niet minder. Daarbij wordt nu de serie al jaren ruk is de vraag naar het verhaal van GRRM alleen maar groter.

HBO zou als ze een goede serie waren blijven produceren denk ik ook zeker geen kijkers verliezen. Ja als ze een matige serie afleveren zoals nu blijven mensen inderdaad niet oneindig kijken. Het is nu goed dat dit het laatste seizoen is anders zoe ik misschien ook wel afhaken. Als ze fans naar hun nieuwe serie willen krijgen is het natuurlijk ook een stuk slimmer om op een hoogtepunt te eindigen dan op een dieptepunt. Waarom zouden we de volgende serie in dit universum willen kijken als die nog slechter is dan deze gezien ze daar het hele verhaal zullen moeten verzinnen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 11 mei 2019 @ 14:25:45 #213
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186764644
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 14:24 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Maar hoeveel haken er af?
Best veel lijkt me, maar met zulke aantallen zul je dan vast nog wel hele dikke verkoopcijfers overhouden. Onderschat niet hoe enorm veel mensen (waarschijnlijk) nog nauwelijks tot nooit van de boeken gehoord hadden, tot de serie er was.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186764696
Voor D&D was de Red Wedding het hoogtepunt van de serie. Die gebeurtenis wilden ze heel graag uitbeelden en dat hebben ze ook super goed gedaan. Daarna is de kwaliteit van het schrijfwerk snel omlaag gegaan. Seizoen 5 was voor veel boeklezers het keerpunt, voor een deel van de fans was dat seizoen 7 en nu in seizoen 8 zijn ook veel critici en casual kijkers negatief.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 14:33:31 #215
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186764773
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 14:20 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat de boeken nog niet af zijn komt denk ik ook door de serie trouwens.
Hoeveel van het verhaal wil je als boekenschrijver alvast verklappen?
Als het eind straks bekend is, hoe wil je dan de boekenverkoop nog hoog houden?
Da's best een dilemma.
Meh, het schijnt dat GRRM in 2015 al vrijwel klaar was met 'Winds of Winter', maar toen een plottwist zag waardoor hij alles moest herschrijven en alles perfect te maken. En daarbij zitten er zoveel plotlijnen in de boeken waar de serie niet aan begonnen is dat er genoeg zaken zijn om naar uit te kijken, ook zullen er genoeg zaken anders zijn is aangegeven zoals het lot van de secondary characters.
quote:
En HBO wil 't verhaal ook te snel afronden, 't is een dure serie om te produceren en als ze 't te lang rekken verliezen ze kijkers.

HBO wilde juist extra seizoenen voor de serie, die vonden 10 volledige seizoenen wel prima om alles af te ronden. En het is hun grote cashcow en uithangbord dus daar willen ze wel in investeren. Maar D&D vonden dat ze maar genoeg verhaal hadden voor 73 afleveringen, maar gezien het feit hoe ze alles afraffelen is dat niet waar. Ze hadden zowel de White Walker verhaallijn langer kunnen uitwerken als de verhaallijn omtrent wie de Iron Throne krijgt. Had je weer wat kleinere houses erbij kunnen betrekken en echt politieke intrige erin kunnen stoppen ipv de onzin van aflevering 4.
quote:
En als ze nu wat minder op details ingaan en dat later in een andere serie kunnen uitleggen dan zijn de fans tevreden en zo'n nieuwe serie trekt weer nieuwe kijkers.
Mensen gaan het niet accepteren dat ze ineens een andere serie moeten kijken voor de antwoorden op de vragen die deze serie al stelt, dat hadden ze dit seizoen al moeten doen. En dan kun je in de prequel het nog altijd uitbouwen of nieuwe mysteries introduceren die in deze serie niet relevant zijn. Denk ook dat als dit einde zo kut is dat het veel mensen een zure smaak in de mond geeft en ze niet eens meer beginnen aan de prequels omdat hun vertrouwen is beschadigd (ik ga dat overigens wel kijken vooral omdat er een andere showrunner is en GRRM er meer bij betrokken is).
Oh.
pi_186766488
Jon gaat Dany denk ik zo erg dood maken. ZIN IN!

[ Bericht 9% gewijzigd door probeer op 11-05-2019 17:54:20 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_186766557
Al ben ik het wel met de topic titel eens ja. Wat een naïeve domme jongeman is het toch.

Aan de andere kant zorgt die heerlijke zwart-witte kijk die hij op zaken heeft, samen met het naïeve geloof dat het goede altijd het juiste is en zijn neiging tot zelfopoffering wel voor aardige tv.

Still, #KingVarys. Al ben ik bang dat hij snel dood gaat. Geroosterd waarschijnlijk.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 11 mei 2019 @ 16:43:27 #218
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_186766731
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 16:32 schreef probeer het volgende:
Al ben ik het wel met de topic titel eens ja. Wat een naïeve domme jongeman is het toch.

Aan de andere kant zorgt die heerlijke zwart-witte kijk die hij op zaken heeft, samen met het naïeve geloof dat het goede altijd het juiste is en zijn neiging tot zelfopoffering wel voor aardige tv.

Still, #KingVarys. Al ben ik bang dat hij snel dood gaat. Geroosterd waarschijnlijk.
Misschien dat Varys Daenerys wel vermoordt

Zolang iemand het maar doet, kutwijf
pi_186767105
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 16:43 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Misschien dat Varys Daenerys wel vermoordt

Zolang iemand het maar doet, kutwijf
Als ze dood gaat, komt dat echt sowieso doordat Jon haar vermoordt. Waarschijnlijk omdat ze wat burgers geroosterd heeft / op het punt staat dat te gaan doen.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 11 mei 2019 @ 17:27:33 #220
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_186767764
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 16:59 schreef probeer het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat ze wat burgers geroosterd heeft / op het punt staat dat te gaan doen.
Was die woordgrap bewust?

Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 11 mei 2019 @ 17:27:56 #221
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_186767774
Nu heb ik honger.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 11 mei 2019 @ 17:30:46 #222
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186767842
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 14:28 schreef YT123 het volgende:
Voor D&D was de Red Wedding het hoogtepunt van de serie. Die gebeurtenis wilden ze heel graag uitbeelden en dat hebben ze ook super goed gedaan. Daarna is de kwaliteit van het schrijfwerk snel omlaag gegaan. Seizoen 5 was voor veel boeklezers het keerpunt, voor een deel van de fans was dat seizoen 7 en nu in seizoen 8 zijn ook veel critici en casual kijkers negatief.
Voor mij was het hoogtepunt een halfnaakte Ygritte.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 11 mei 2019 @ 17:32:58 #223
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_186767899
En ik hoop dat die leaks nep zijn en misschien bewust verspreid.

En dat de troon vernietigd wordt, want ik kan me geen bevredigend einde voorstellen met een van de huidige personages erop. Laat ze maar weer terug gaan naar de soevereine lords die hun eigen stukje land regeren zoals voor Aegon the conqueror. Dat werkte ook en met al die debielen op de troon in de afgelopen eeuwen is dat ook niet echt je van het.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 11 mei 2019 @ 17:38:41 #224
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186768065
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 17:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
En ik hoop dat die leaks nep zijn en misschien bewust verspreid.

En dat de troon vernietigd wordt, want ik kan me geen bevredigend einde voorstellen met een van de huidige personages erop. Laat ze maar weer terug gaan naar de soevereine lords die hun eigen stukje land regeren zoals voor Aegon the conqueror. Dat werkte ook en met al die debielen op de troon in de afgelopen eeuwen is dat ook niet echt je van het.
Volgens mij waren er toen juist nog meer oorlogen tussen alle koninkrijkjes om hun eigen grenzen uit te breiden, dus dit klopt niet.

Onder Robert was er alleen de Greyjoy Rebellion die vrij snel in de kiem gesmoord werd.
Oh.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 17:44:52 #225
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_186768191
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 17:38 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Volgens mij waren er toen juist nog meer oorlogen tussen alle koninkrijkjes om hun eigen grenzen uit te breiden, dus dit klopt niet.

Onder Robert was er alleen de Greyjoy Rebellion die vrij snel in de kiem gesmoord werd.
En al die mallotige Targayens dan? Waren er ook wel aardig wat van en die hadden veel meer impact.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')