abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_186894209
Gefeliciteerd Pinuts!

Vandaag niet uit eten geweest, dus op de chips na nette lijst.
O: twee sneden bruin brood met twee gebakken eitjes en een plakje serranoham
L: twee donkerbruine harde broodjes met elk twee plakken serranoham
T: paar handjes baconsmaak chips (lekker!)
D: biefstuk, sla met tomaatjes, aardappels uit oven en twee lepels mayo
B: 10500 stappen, 21 trappen

Misschien straks nog een handje chips of een mango.
pi_186894216
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 22:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn toetje is ongeveer een reep Tony geworden.. Shoot me
:9 :o
pi_186895207
Vandaag 10562 stappen en 10 trappen
  Moderator donderdag 16 mei 2019 @ 23:52:56 #204
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_186898841
Ik meld me hier ook maar eens :P

Ik doe sinds oktober koolhydraatarm/beperkt en ben inmiddels al ruim 25 kilo afgevallen. Helaas gaat het op dit moment niet zo heel snel meer maar het is nog prima vol te houden gelukkig dus we gaan gewoon lekker door.

Mijn lijstje van vandaag, waarbij ik netjes in de buurt van mijn dagelijkse doelen blijk :P

O: Tosti (48+ kaas en ham ) van twee sneetjes Atkins brood.
L: Gegrilde tomaat en paprika soep met eetlepel crème fraîche light en een handje magere kalkoen spekreepjes
T: magere kwark met nootjes
D: 200 gr wortelen en kipfilet met pesto en kaas uit de oven
B: Niet zo veel, griepje dus vooral veel op de bank onder de deken.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_186902543
Even heel trots op mezelf: Het is me voor het eerst gelukt om gezond eten voor mezelf te halen voor snackdag *O* (maaltijdsalade met quinoa en nootjes). Dat is echt een gigantische overwinnen (ik begin langzaam, heel langzaam, mezelf de moeite waard te vinden om voor te zorgen). En ik heb vast een boodschappenlijstje voor maandag gemaakt (dan eet ik altijd thuis) zodat ik ook gezond eet en echt voor mezelf kook *O*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_186902682
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 23:52 schreef senesta het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens :P

Ik doe sinds oktober koolhydraatarm/beperkt en ben inmiddels al ruim 25 kilo afgevallen. Helaas gaat het op dit moment niet zo heel snel meer maar het is nog prima vol te houden gelukkig dus we gaan gewoon lekker door.

Mijn lijstje van vandaag, waarbij ik netjes in de buurt van mijn dagelijkse doelen blijk :P

O: Tosti (48+ kaas en ham ) van twee sneetjes Atkins brood.
L: Gegrilde tomaat en paprika soep met eetlepel crème fraîche light en een handje magere kalkoen spekreepjes
T: magere kwark met nootjes
D: 200 gr wortelen en kipfilet met pesto en kaas uit de oven
B: Niet zo veel, griepje dus vooral veel op de bank onder de deken.
Wauw 25 kg! Daar kan ik alleen maar over dromen nog! De rest komt vast wel
Welkom in elk geval
pi_186902689
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 09:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even heel trots op mezelf: Het is me voor het eerst gelukt om gezond eten voor mezelf te halen voor snackdag *O* (maaltijdsalade met quinoa en nootjes). Dat is echt een gigantische overwinnen (ik begin langzaam, heel langzaam, mezelf de moeite waard te vinden om voor te zorgen). En ik heb vast een boodschappenlijstje voor maandag gemaakt (dan eet ik altijd thuis) zodat ik ook gezond eet en echt voor mezelf kook *O*
Goed gedaan *O*

Uit een gewoonte komen is zo lastig!
  vrijdag 17 mei 2019 @ 09:33:01 #208
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_186902772
+500 gram :')

De klats is bijna over dus hopelijk krijg ik mijn snaaizin daar ook weer wat meer mee getemd. Heb daardoor ook minder hardgelopen. Ik sport niet in de eerste periode van mijn menstruatie. Ben een paar keer flauwgevallen. Dus nu durf ik dat niet zo goed meer.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186903475
Die 500 ben je zo weer kwijt als je hormonen weer in balans zijn, al het vast zittende vocht weg en er weer voor gaan
pi_186905579
Lijstje:
O: Griekse yoghurt met honing
S: uur danstraining
L: 2 harde broodjes met kaas
D: hutspot met stukje kip
T: mango en een wijntje
B: 10k stappen
  vrijdag 17 mei 2019 @ 12:41:18 #211
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_186905719
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 23:52 schreef senesta het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens :P

Ik doe sinds oktober koolhydraatarm/beperkt en ben inmiddels al ruim 25 kilo afgevallen. Helaas gaat het op dit moment niet zo heel snel meer maar het is nog prima vol te houden gelukkig dus we gaan gewoon lekker door.

Mijn lijstje van vandaag, waarbij ik netjes in de buurt van mijn dagelijkse doelen blijk :P

O: Tosti (48+ kaas en ham ) van twee sneetjes Atkins brood.
L: Gegrilde tomaat en paprika soep met eetlepel crème fraîche light en een handje magere kalkoen spekreepjes
T: magere kwark met nootjes
D: 200 gr wortelen en kipfilet met pesto en kaas uit de oven
B: Niet zo veel, griepje dus vooral veel op de bank onder de deken.
Wow dat is veel zeg! Wat is je einddoel?
Heb je wellicht tips om het lang vol te houden?

Ik ben zelf een week geleden begonnen met een koolhydraatarm dieet. Ik ben nu anderhalve kilo kwijt. Dat was twee maar ik werd gisteren ongesteld en dan houdt ik een paar dagen erg veel vocht vast. Maandag zal dat wel weer weg zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mevrouw_voor_jou op 17-05-2019 18:14:47 ]
  vrijdag 17 mei 2019 @ 12:53:37 #212
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_186905940
Receptje voor bloemkoolrijstrisotto voor 2 a 3 personen:
Eetlepel olie
3 teentjes knoflook fijngehakt
1 ui gesnipperd
200/300 gram kipfilet in stukjes
200 gram courgette
200 gram champignons
1 paprika (welke je lekker vind)
2 blokjes groenten bouillionblokjes
750gr bloemkoolrijst
100 ml creme fraiche
50 gram geraspte kaas

De olie even verhitten en de knoflook, uit en kip aanbakken. Als dat een kleurtje heeft de andere groenten erbij doen. Als dat wat gaar raakt de bouillionblokjes erdoor kruimelen. Het vuur een stuk lager zetten. De bloemkoolrijst (goed uit laten lekken als je 'm zelf maakt) erdoor roeren en mee roerbakken. Het zou nu al best 'risottoachtig' moeten zijn. Als de bloemkool gaar is (gaat erg snel, dus let op) roer je de crème fraiche en de kaas erdoor.

Het is een koolhydraatarm recept, ik kwam met mijn specifieke ingrediënten op ongeveer 1200 kcal alles bij elkaar.
  Moderator vrijdag 17 mei 2019 @ 14:47:51 #213
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_186907987
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 12:41 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Wow dat is veel zeg! Wat is je einddoel?
Heb je wellicht tips om het lang vol te houden?

Ik ben zelf een week geleden begonnen met een koolhydraatarm dieet. Ik ben nu anderhalve kilo kwijt. Dat was twee maar ik werd gisteren ongesteld en dan houdt ik een paar dagen erg veel vocht vast. Maandag zal dat wel weer erg zijn.
Ik heb nog zeker wel 15 kg te gaan hoor. Maar heb een schildklier die wat tegen werkt dus het gaat nu een stuk langzamer en met meer ups and downs ;)

Ik vind het eerlijk gezegd veel makkelijker vol te houden dan ik dacht. Ik mis eigenlijk alleen mijn fruit echt en daar zondig dan ook nog wel eens mee ( ook op aandringen van mijn dietiste :P)

Er zijn heel veel lekker recepten, heel veel goede kookboeken, leuke groepen op facebook waar heel veel goede ideeen en lekkere recepten worden gedeeld.

Het enige wat ik lastig vind is er voldoende bij blijven drinken en genoeg eiwitten en vezels binnen krijgen, daar ben ik soms nog wat zoekende in. En ik probeer nu ook een weg te vinden waarin ik door kan gaan als ik eenmaal op gewicht ben, want dit is wel eerder een levensstijl dan echt een dieet. Als je op gewicht bent en gewoon weer gaat eten zoals daarvoor dan heeft het eigenlijk weinig nut.

Hoeveel koolhydraten "mag" jij nu op een dag?
Ik gebruik ook een app (fitatu) om mijn voeding en goals in bij te houden, heel erg makkelijk!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator vrijdag 17 mei 2019 @ 14:49:44 #214
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_186908030
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 12:53 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Receptje voor bloemkoolrijstrisotto voor 2 a 3 personen:
Eetlepel olie
3 teentjes knoflook fijngehakt
1 ui gesnipperd
200/300 gram kipfilet in stukjes
200 gram courgette
200 gram champignons
1 paprika (welke je lekker vind)
2 blokjes groenten bouillionblokjes
750gr bloemkoolrijst
100 ml creme fraiche
50 gram geraspte kaas

De olie even verhitten en de knoflook, uit en kip aanbakken. Als dat een kleurtje heeft de andere groenten erbij doen. Als dat wat gaar raakt de bouillionblokjes erdoor kruimelen. Het vuur een stuk lager zetten. De bloemkoolrijst (goed uit laten lekken als je 'm zelf maakt) erdoor roeren en mee roerbakken. Het zou nu al best 'risottoachtig' moeten zijn. Als de bloemkool gaar is (gaat erg snel, dus let op) roer je de crème fraiche en de kaas erdoor.

Het is een koolhydraatarm recept, ik kwam met mijn specifieke ingrediënten op ongeveer 1200 kcal alles bij elkaar.
Ziet er heerlijk uit! Sla ik op.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 17 mei 2019 @ 18:20:49 #215
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_186911574
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 14:47 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik heb nog zeker wel 15 kg te gaan hoor. Maar heb een schildklier die wat tegen werkt dus het gaat nu een stuk langzamer en met meer ups and downs ;)

Ik vind het eerlijk gezegd veel makkelijker vol te houden dan ik dacht. Ik mis eigenlijk alleen mijn fruit echt en daar zondig dan ook nog wel eens mee ( ook op aandringen van mijn dietiste :P)

Er zijn heel veel lekker recepten, heel veel goede kookboeken, leuke groepen op facebook waar heel veel goede ideeen en lekkere recepten worden gedeeld.

Het enige wat ik lastig vind is er voldoende bij blijven drinken en genoeg eiwitten en vezels binnen krijgen, daar ben ik soms nog wat zoekende in. En ik probeer nu ook een weg te vinden waarin ik door kan gaan als ik eenmaal op gewicht ben, want dit is wel eerder een levensstijl dan echt een dieet. Als je op gewicht bent en gewoon weer gaat eten zoals daarvoor dan heeft het eigenlijk weinig nut.

Hoeveel koolhydraten "mag" jij nu op een dag?
Ik gebruik ook een app (fitatu) om mijn voeding en goals in bij te houden, heel erg makkelijk!
Het valt mij tot nu toe erg mee eerlijk gezegd. Maar een weekje bepaald voedsel overslaan is ook niet heel lastig natuurlijk.

Ik kom juist weer vrij makkelijk aan de eiwitten, ik ontbijt vaak met Skyr of kwark en dan lunch ik met omelet. Wat vlees bij 't avondeten en dan ben ik er makkelijk. Voor wat extra vezels roer ik vaak 'n lepel zemelen door de kwark.

Ik denk dat ik in elk geval de verandering in ontbijt blijf houden nadat ik klaar ben, en de wijze van lunchen ook. Avondeten zal ik wel veranderen, al is het maar omdat uit eten gaan nu soms wat lastig is.

Ik mik op tussen de 50 en 80 gram per en het lukt meestal wel onder de 80 te blijven.
  Moderator vrijdag 17 mei 2019 @ 18:35:18 #216
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_186911818
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 18:20 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Het valt mij tot nu toe erg mee eerlijk gezegd. Maar een weekje bepaald voedsel overslaan is ook niet heel lastig natuurlijk.

Ik kom juist weer vrij makkelijk aan de eiwitten, ik ontbijt vaak met Skyr of kwark en dan lunch ik met omelet. Wat vlees bij 't avondeten en dan ben ik er makkelijk. Voor wat extra vezels roer ik vaak 'n lepel zemelen door de kwark.

Ik denk dat ik in elk geval de verandering in ontbijt blijf houden nadat ik klaar ben, en de wijze van lunchen ook. Avondeten zal ik wel veranderen, al is het maar omdat uit eten gaan nu soms wat lastig is.

Ik mik op tussen de 50 en 80 gram per en het lukt meestal wel onder de 80 te blijven.
Ok. Ik zit aldoor tussen de 35 en 40 gram, ik gooi soms de koolhydraten iets omhoog omdat ik anders zoveel vetten moet eten.

Als ik op gewicht ben ga ik bij een keer uit eten niet moeilijk doen maar probeer normaal wel gewoon koolhydraatbeperkt te blijven eten.

Ik bereken mijn uitgangswaardes meestal via gobento.
https://gobento.nl/ketoapp/
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_186932652
Zo, weer even opgepakt na een paar matige dagjes :P Feestjes enzo

O: Halve luikse wafel, koffie
L: Broodje ossenworst
T: Berliner bol, limonade
B: 27k stappen
D: Pad thai en mango als toetje
T: Kiphapjes
  zaterdag 18 mei 2019 @ 22:40:31 #218
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_186941316
Net een replacement Fitbit besteld (gratis, want garantie), dus over 5 tot 7 werkdagen kan ik weer meedoen in de challenge.

Verder paar dagen mwoah gegeten, want drie dagen cursus met 't werk op de Veluwe. Vanmiddag thuis gekomen, en daarna 't gipsplafond in de woonkamer afgemaakt *O*.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  zondag 19 mei 2019 @ 10:29:52 #219
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_186959299
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 18:35 schreef senesta het volgende:

[..]

Ok. Ik zit aldoor tussen de 35 en 40 gram, ik gooi soms de koolhydraten iets omhoog omdat ik anders zoveel vetten moet eten.

Als ik op gewicht ben ga ik bij een keer uit eten niet moeilijk doen maar probeer normaal wel gewoon koolhydraatbeperkt te blijven eten.

Ik bereken mijn uitgangswaardes meestal via gobento.
https://gobento.nl/ketoapp/
Ik doe 't zelf niet om in keto te raken, maar echt om het aantal koolhydraten te verminderen. Dat is wat minder koolhydraatarm denk ik nu ik tussen 50 en 100 mik.

Ik wilde het eigen in twee stappen doen, stap 1 minder koolhydraten en licht beperkt in calorieën. Stap twee zou dan een grotere beperking zijn maar als ik hiermee blijf afvallen dan hou ik dit even aan.
pi_186959444
Vandaag een heerlijk luie pyjamadag en niksen (beetje borduren, beetje lezen, beetje muziek luisteren, lekker in bad).

O. 2 boterhammen pure hagel
T. Plak kaas
L. 2 boterhammen pure hagel
T. Schaaltje yoghurt met zaadjes en fruit
D. ? Geen flauw idee

En ik moet er nog wat bij verzinnen, want dit is te weinig.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_186960821
Aaaaah gisteren net de 10.000 stappen niet gehaald volgens mijn fitbit :( oké heeft gisteren aan de oplader gelegen dus een tijdje niet meegeteld want dan had ik het wel gehaald maar het staat zo lelijk in mijn rijtje met alles +10.000
pi_186978641
Ik heb nu een week calorieen bijgehouden, merk dat dat goed helpt om verstandigere keuzes te maken, én was vanmorgen 0,5 kg lichter. Myfitnesspall geeft mij als doel 1490 kcal per dag. Wat houden jullie als doel aan? Ik word gewaarschuwd om niet té weinig te eten, maar vind het lastig om te bepalen hoeveel dat is.
pi_186978643
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:41 schreef Goitske het volgende:
Aaaaah gisteren net de 10.000 stappen niet gehaald volgens mijn fitbit :( oké heeft gisteren aan de oplader gelegen dus een tijdje niet meegeteld want dan had ik het wel gehaald maar het staat zo lelijk in mijn rijtje met alles +10.000
Herkenbaar probleem van toen ik ook nog een fitbit had! Behalve alsnog gaan lopen heb ik alleen geen oplossing :p
  maandag 20 mei 2019 @ 08:34:52 #224
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186978859
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:41 schreef Goitske het volgende:
Aaaaah gisteren net de 10.000 stappen niet gehaald volgens mijn fitbit :( oké heeft gisteren aan de oplader gelegen dus een tijdje niet meegeteld want dan had ik het wel gehaald maar het staat zo lelijk in mijn rijtje met alles +10.000
Even een kwartiertje staan schudden met je fitbit.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 20 mei 2019 @ 08:39:41 #225
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186978909
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 08:02 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb nu een week calorieen bijgehouden, merk dat dat goed helpt om verstandigere keuzes te maken, én was vanmorgen 0,5 kg lichter. Myfitnesspall geeft mij als doel 1490 kcal per dag. Wat houden jullie als doel aan? Ik word gewaarschuwd om niet té weinig te eten, maar vind het lastig om te bepalen hoeveel dat is.
Ligt allemaal aan je bouw, activiteitsniveau, doelen etc et.

Goede richtlijn is om je TDEE of BMR te calculeren naar het gewicht wat je graag wil hebben in plaats van het gewicht wat je bent.

Te weinig is alles onder de +/- 1200kcal.

Voeden naar je intenties/doelen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')