abonnement Unibet Coolblue
pi_186856142
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 19:50 schreef Mani89 het volgende:
Jeroen is een lief kind, maar ook een gepest kind denk ik. Karsten is echt een soort coole oudere broer voor hem die al rookt en meisjes mee naar huis neemt enzo terwijl hij nog op zijn slaapkamer zit in zijn brandweerwagentjespyama. Leuke dynamiek levert dat op.
:D _O-
pi_186926172
Gisteren tijdens de etappe ging het op een gegeven moment over de verwachtingen van de etappe.
Karsten: We zijn het eigenlijk best vaak niet eens.
Jeroen: Dat hoeft ook niet. Maar jij bent analist, dus je moet eigenlijk wel gelijk hebben.
Karsten: Ik moet helemaal niets.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 18 mei 2019 @ 12:27:25 #53
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_186926197
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 12:25 schreef Wombcat het volgende:
Gisteren tijdens de etappe ging het op een gegeven moment over de verwachtingen van de etappe.
Karsten: We zijn het eigenlijk best vaak niet eens.
Jeroen: Dat hoeft ook niet. Maar jij bent analist, dus je moet eigenlijk wel gelijk hebben.
Karsten: Ik moet helemaal niets.
_O-
  Moderator zondag 19 mei 2019 @ 21:03:09 #54
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186972145
Voor volgend jaar wil ik graag 'het klinkt misschien bizar, maar...' nomineren. Jeroen vindt veel dingen bizar klinken.
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
pi_186972469
apocalyptische weersomstandigheden heb ik vandaag ongeveer 9x gehoord.
pi_187221360
Al met al heb ik toch behoorlijk genoten van dit commentaarduo _O_ _O_ _O_ _O_
  zondag 2 juni 2019 @ 16:54:13 #57
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_187222762
KK vind ik prima kerel om naar te luisteren. Jeroen, nahh niet zo :N
pi_187224652
https://www.dagennacht.nl/tip/live-slow-ride-fast-laurens-dam/

Ruim 2 uur lang Karsten Kroon in de podcast van LtD
pi_187228961
JeroenVanbelle twitterde op zondag 02-06-2019 om 21:10:37 Honderd uur doorgebracht in dit ‘kot’ de voorbije drie weken, samen met @KarstenKroon. Drie geweldige weken, maar de Giro zit er alweer op. Veel dank aan het hele productieteam @Eurosport_NL. Nu even met vakantie, ciao! #eurosport #giro102 reageer retweet
  zondag 2 juni 2019 @ 22:49:49 #60
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_187229760
Best ver gekomen, al kan ik bij sommigen niet voorstellen dat ze niet toch stiekem zijn gezegd, maar goed. Hard Tegen Onzacht is toch een groot gemist.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 2 juni 2019 @ 23:13:47 #61
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_187230234
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 15:27 schreef Max23 het volgende:
Al met al heb ik toch behoorlijk genoten van dit commentaarduo _O_ _O_ _O_ _O_
Dit ja, genot man.
pi_187230250
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:49 schreef Mani89 het volgende:
Best ver gekomen, al kan ik bij sommigen niet voorstellen dat ze niet toch stiekem zijn gezegd, maar goed. Hard Tegen Onzacht is toch een groot gemist.

[ afbeelding ]
Dierenbingo 2020 wordt een unaniem belachelijk groot succes.
  zondag 2 juni 2019 @ 23:22:52 #63
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_187230368
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:49 schreef Mani89 het volgende:
Best ver gekomen, al kan ik bij sommigen niet voorstellen dat ze niet toch stiekem zijn gezegd, maar goed. Hard Tegen Onzacht is toch een groot gemist.

[ afbeelding ]
Hoe zit het trouwens met de fok wielertopic bingo?

Overigens denk ik dat Jeroen meeleest want er zijn behoorlijk wat muizen gebaard en verscheidene heren hebben met een probleem gezeten maar hij weigert het gewoon te zeggen :(
pi_187230603
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 23:22 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Hoe zit het trouwens met de fok wielertopic bingo?

Overigens denk ik dat Jeroen meeleest want er zijn behoorlijk wat muizen gebaard en verscheidene heren hebben met een probleem gezeten maar hij weigert het gewoon te zeggen :(
Dat is Mani zijn schuld, die domoor heeft de bingokaart doorgetweet.
  zondag 2 juni 2019 @ 23:36:36 #65
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_187230617
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:49 schreef Mani89 het volgende:
Best ver gekomen, al kan ik bij sommigen niet voorstellen dat ze niet toch stiekem zijn gezegd, maar goed. Hard Tegen Onzacht is toch een groot gemist.

[ afbeelding ]
Ik weet nog toen is sowieso voorbij gekomen.
pi_187230640
Er was een berg waar een muis werd gebaard. Heb hem een keer voorbij horen komen.
  maandag 3 juni 2019 @ 10:56:06 #67
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_187234638
quote:
De práchtige Karsten Kroon en het vermoeden van een bever

Zo nu en dan dringt de vraag zich op wat ik ook alweer zo leuk vond aan wielrennen. Neem de Giro – net afgelopen. Drie weken lang, vier uur per dag beelden. All you can eat-wielrennen. En Holle Bolle Gijs thuis op de bank maar vreten. Iedere tussensprint een stokje saté, ieder klimmetje een bord bami met extra ei.

OPINIE Geschreven door:Frank Heinen

Vroeg of laat volgt de zelfhaat. Ik bedoel: het is niet goed, om zoveel wielrennen te kijken, het is ontwrichtend. Zelfs wielrenners kijken niet zoveel wielrennen. Het beste zou zijn als je aan jezelf toegeeft verslaafd te zijn. Hallo, ik ben Frank en ik kijk te veel Gi- “two cities, one break”. Hallo, Frank. Maar ja: vaak komen de dingen die het beste zijn het laatst in je op en daarom ging ik maar weer door, knoopje open en kom maar door Carapaz en Frapporti en vlaggetjes langs de weg en Sander en Bobbie in een tent aan de finish waar ze helemaal niet mogen staan. Zet het maar neer, ik eet het wel op.

Bij MacDonalds schijnen ze een top secretgoedje te hebben dat ze in hamburgers impregneren (zoek zelf maar op hoe je het wél schrijft). Dat vertelde een mager iemand mij eens, kauwend op een slablad. Ik zag het direct voor me: die enge clown, die fastfood-It, die in de keuken nog éven alle vleessponsjes langsgaat met een kleutergrote injectiespuit, net voor ze het glijbaantje op mogen, op weg naar de vermalingsmachines die zich aan de toog hun pincode proberen te herinneren. Dat goedje gaat naar de hersenen en gaat daar een beetje zitten stoken. Heb je wel genoeg, vraagt het. Nee, hč? Je lust nog wel wat, toch?

Bij Eurosport – de MacDonalds van de sport – hebben ze ook zo’n goedje.

Het heet: Karsten Kroon.

"Was dat nou een bever?"

Volgens Karsten Kroon is elke etappe een geheugenpaleis

De afgelopen drie weken kwam de stem van Karsten Kroon vanuit een parallelle wereld tot ons. Die wereld lijkt vanuit de verte misschien op de wereld die wij elke dag om ons heen zien, maar wie nauwkeuriger kijkt, merkt op dat er in die van ons veel minder gebeurt. Bovendien zijn er minder beestjes, of ze vallen in elk geval minder op.

"Hé Jeroen, kijk! Een ezeltje! Och kijk nou toch. Wat práchtig."

Karsten Kroon is co-commentator. Co-commentatoren hoeven zich niet bezig te houden met minor problems als voorsprong, koplopernamen en hoeveel kilometer nog tot de volgende passage door het geboortedorp van Paganini. Daar hebben ze commentatoren voor. In het geval van Karsten: Jeroen. Commentatoren doen verslag, co-commentatoren analyseren. In het geval van Karsten Kroon betekent dit: met een half oog de wedstrijd in de gaten ogen en de overige anderhalve kijker is er voor de wereld. Ga met Karsten Kroon naar een uitvoering van Hamlet en hij wijst je erop hoe mooi het doek opengaat, door welk slim mechanisme die stoeltjes zo soepel naar beneden klappen en na afloop zal hij zeggen: "Schitterend. Práchtig. Ik ben zelf ook een keer in Schotland geweest, daar kan ik je verhálen over vertellen." Wat hij dan vervolgens ook doet. In de co-commentator Karsten Kroon lijken de in zijn eigen achtertuin mummelende Jan Wolkers, Bear Grylls, een willekeurige doe-het-zelver en Jan Janssen – die je’s nachts kunt wakker maken om ŕ l’improviste tot in detail een koerssituatie uit de Tour van ’68 uit de doeken begint te doen, ‘het was verschrikkelijk warm die dag’ – te zijn samengesmolten tot een nieuwe menssoort. Kroon paart de kinderlijke verbazing van een kind aan de kennis van iemand die als zuigeling in een vat Vroege Vogels is gevallen. Karsten stopt zelden met praten, behalve als hem actief het zwijgen wordt opgelegd door zijn Vlaamse collega die zich nog laat ketenen door dingen als tijd en feiten en taakomschrijving. Karsten al lang niet meer. De laatste keer dat hij zich liet ketenen was door Bjarne Riis, tijdens een van die beruchte CSC-survivalkampen. Soms komt hij niet op de naam van een dier dat in beeld genomen wordt. Veel mensen zouden dan zwijgen. Karsten niet. Een dier in beeld dat niet benoemd wordt is voor hem als het opzijleggen van een bal voor open goal. En dus praat Karsten door, gebruikt zo terloops mogelijk de naam van een ander dier en komt er dan later, soms pas dagen later, op terug.

Karsten stopt zelden met praten, behalve als hem actief het zwijgen wordt opgelegd door zijn Vlaamse collega die zich nog laat ketenen door dingen als tijd en feiten en taakomschrijving

"Het was trouwens een alpaca daarstraks, Jeroen. Geen everzwijn."

Er zijn mensen die beweren dat Karsten Kroon nogal graag luistert naar Karsten Kroon. Dat is correct, dat heeft hij gemeen met de meeste mensen thuis.

Vermoedelijk is Karsten Kroon een surrealist. Ieder ander ziet een wielerkoers, hij ziet een woelmuis, of een plataan. Als de rest van de wereld een paar omgehakte bomen langs de weg ziet, ziet Karsten Kroon een ‘stapels woudreuzen die op apocalyptische wijze ontworteld zijn tijdens wat wel een afschuwelijke storm moet zijn geweest’. Vaak weet hij zich dan ook nog te herinneren wélke storm dat geweest moet zijn. Wanneer de natuur zich van haar vergankelijkste kant laat zien, hoor je de teleurstelling door de Eurosport Player knallen.

"Dit zijn gewoon, huis-, tuin- en keukeneenden."

Drie weken heb ik me volgepropt met Giro. Zonder pauze. Immers: met Karsten Kroon in de commentaarstoel kun je nooit meer rustig een uiltje knappen tijdens een windstil stukje koers. Bij normale commentatoren weet je: zodra de stemmen een octaafje omhoog gaan, kan er een half oogje open, dan nadert een berg of een kasseistrook of een bocht met olie erin. Bij Karsten weet je nooit wat het is. De opwinding kan een mooie aanval betreffen, een scherpe demarrage of een val in het ravijn, maar even goed een gans, een paard (altijd: ‘paardje’) of het vermoeden van een bever. Of een herinnering aan die keer dat Bram Tankink op zijn hoofd ging staan, of aan een boek dat hij las of een uit de hand gelopen toiletbezoek. Volgens Karsten Kroon is elke etappe een geheugenpaleis, elke koers een scherm waarop iedere associatie vrijelijk geprojecteerd kan worden en de wereld een schitterende plek, vol verwoed trappende fietsers en dappere ezeltjes.
Práchtig stuk van Heinen over Karsten _O_
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 15:14:23 #68
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_187238718
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 10:56 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Práchtig stuk van Heinen over Karsten _O_
Gelezen en genoten _O_
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 3 juni 2019 @ 15:22:04 #69
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_187238835
Ik dacht eerst dat het Thijs Zonneveld was, maar na de intro werd het prima ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_187241664
Ja, ik ben verslaafd.9.gif

Leuk stuk. ^O^
pi_187242612
Karsten Kroon wat een held. Hopelijk zit hij er bij de Tour ook weer bij
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 22:28:55 #72
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_187247382
bramtankink twitterde op maandag 03-06-2019 om 22:11:18 @FHeinen 😂😂😂. Schitterend weer. Vandaag thuis gekomen. Hij gaat gewoon verder waar hij gebleven is. https://t.co/8VN3qlAzQQ reageer retweet

pi_187247436
_O_
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 18:24:43 #74
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_195449592
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:24 schreef Slobeend het volgende:
@:Aguero
Merci.

Citius, Altius, Fortius.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')