A2 is idd 106 GPS.quote:Op zondag 12 mei 2019 17:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja bij A10 wel, maar A2 is 100. Ik deed iets van 107 bij de Tesla dan zat je net onder een boete. 86 is inderdaad bij trajectcontrole A10 geen boete, 87 was wel boete. Tesla teller is op GPS dacht ik. Anwyay, iedereen die me dus kleeft of inhaalt krijgt een boete dus dat geeft een goed gevoel Dan zit ik meestal ook de meest linker baan. Maar die mof reed uiteraard te langzaam en bleef links hangen nadat trajectcontrole voorbij was.
En ik heb in Nederland het vaakst files gehad.quote:Op zondag 12 mei 2019 18:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Waar zeg ik dat NL geen files heeft? Ik kan je vertellen dat met 13 jaar lang 125k km per jaar ik het vaakst DIKKE files heb gehad in Duitsland, ook midden in de nacht.
De achterligger dient gepaste afstand te houden. Als ie dat niet doet brengt hij mij en zichzelf in gevaar. Misschien is het onoplettendheid of zij zit iets op haar telefoon te doen. Kleven cq te weinig afstand houden is levensgevaarlijk en je bent verplicht voor het eigen behoud om hen daar op te wijzen. Iedereen kent de regel en iedereen heeft een particuliere reden om geen afstand te houden blijkbaar. Dat is m.i. fout. En niet alleen m.i. Je bent gewoon hartstikke fout als je geen afstand houdt.quote:Op zondag 12 mei 2019 18:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
en je achterligger daarmee in gevaar
Je bent nog fouter als je je bewust bent van dit risico en ervoor kiest het te vergroten.quote:Op zondag 12 mei 2019 19:05 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De achterligger dient gepaste afstand te houden. Als ie dat niet doet brengt hij mij en zichzelf in gevaar. Misschien is het onoplettendheid of zij zit iets op haar telefoon te doen. Kleven cq te weinig afstand houden is levensgevaarlijk en je bent verplicht voor het eigen behoud om hen daar op te wijzen. Iedereen kent de regel en iedereen heeft een particuliere reden om geen afstand te houden blijkbaar. Dat is m.i. fout. En niet alleen m.i. Je bent gewoon hartstikke fout als je geen afstand houdt.
Nee. Vind ik niet. Mijn verhaal klopt. Als men kleeft ben je verplicht om een seintje te geven voor de veiligheid van beiden. Dat kan maar op 1 manier.quote:Op zondag 12 mei 2019 19:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je bent nog fouter als je je bewust bent van dit risico en ervoor kiest het te vergroten.
"Een seintje" is iets anders dan op je rem trappen.quote:Op zondag 12 mei 2019 19:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee. Vind ik niet. Mijn verhaal klopt. Als men kleeft ben je verplicht om een seintje te geven voor de veiligheid van beiden. Dat kan maar op 1 manier.
Aha, daar zit de pijn. Het is heel even de rem aantippen zodat de remlichten gaan branden. Uiteraard is het geen heel hard remmen waardoor en zodat de achterligger op je botst. Daar zit het misverstand in deze denk ik.quote:Op zondag 12 mei 2019 19:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
"Een seintje" is iets anders dan op je rem trappen.
Het klinkt gek maar om de een of andere vind ik het ook wel wat hebben; om 2 uur 's nachts in het donker samen met een zooi aan truckers in de file staan vanwege de zoveelste baustelle. Vervolgens kijk je naar links en zie je in de verte een of andere dorpje waar men allemaal slaapt.quote:Op zondag 12 mei 2019 18:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Waar zeg ik dat NL geen files heeft? Ik kan je vertellen dat met 13 jaar lang 125k km per jaar ik het vaakst DIKKE files heb gehad in Duitsland, ook midden in de nacht.
Een mooi romantisch beeld.quote:Op zondag 12 mei 2019 19:29 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Het klinkt gek maar om de een of andere vind ik het ook wel wat hebben; om 2 uur 's nachts in het donker samen met een zooi aan truckers in de file staan vanwege de zoveelste baustelle. Vervolgens kijk je naar links en zie je in de verte een of andere dorpje waar men allemaal slaapt.
Maar wat is het nut ervan dan? Hij moet toch schrikken anders kun je net zo goed niets doen want dan blijft hij toch kleven. En als hij schrikt kan dat zomaar eindigen in een ongeluk. Ik snap de beredenering wel, maar je mag nou eenmaal geen eigen rechter spelen in dit land. Als iemand onnodig links rijdt mag ik ook geen pit manoeuvre uitvoeren... hoe graag ik dat ook zou willenquote:Op zondag 12 mei 2019 19:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Aha, daar zit de pijn. Het is heel even de rem aantippen zodat de remlichten gaan branden. Uiteraard is het geen heel hard remmen waardoor en zodat de achterligger op je botst. Daar zit het misverstand in deze denk ik.
Het is meestal een kwestie van dat men zit te suffen of iets anders doen wat niet met het verkeer te maken heeft. Je maakt ze even wakker dan voor het moment.quote:Op zondag 12 mei 2019 19:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maar wat is het nut ervan dan? Hij moet toch schrikken anders kun je net zo goed niets doen want dan blijft hij toch kleven. En als hij schrikt kan dat zomaar eindigen in een ongeluk. Ik snap de beredenering wel, maar je mag nou eenmaal geen eigen rechter spelen in dit land. Als iemand onnodig links rijdt mag ik ook geen pit manoeuvre uitvoeren... hoe graag ik dat ook zou willen
Haha mooi geromantiseerd! Ik ben er meestal niet zo blij mee. Vooral omdat ik dan nog door moet naar Zweden, Oostenrijk, Griekenland, etc.quote:Op zondag 12 mei 2019 19:29 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Het klinkt gek maar om de een of andere vind ik het ook wel wat hebben; om 2 uur 's nachts in het donker samen met een zooi aan truckers in de file staan vanwege de zoveelste baustelle. Vervolgens kijk je naar links en zie je in de verte een of andere dorpje waar men allemaal slaapt.
Moet je eens naar Duitsland gaan.quote:Op zondag 12 mei 2019 19:05 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
En ik heb in Nederland het vaakst files gehad.
Ik moet helemaal niks. Maar vriendelijk bedankt hoor.quote:
Dus Wat ik zei in post #100, verschil in definitie Ben ik er nog steeds geen fan van, maar ok.quote:Op zondag 12 mei 2019 19:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Aha, daar zit de pijn. Het is heel even de rem aantippen zodat de remlichten gaan branden. Uiteraard is het geen heel hard remmen waardoor en zodat de achterligger op je botst. Daar zit het misverstand in deze denk ik.
Drie of hooguit één bij het oprijden ervan.quote:Op zondag 12 mei 2019 23:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Het gebrek aan gebruik van knipperlichten.
Waarom bijvoorbeeld geen richting naar rechts aangeven als je de snelweg via een weefstrook benadert maar via dezelfde strook verlaat? Te veel moeite om je medeweggebruikers van informatie te voorzien? Nee, het is geen ramp, maar ik vind het jammer om te zien dat het de meesten simpelweg niet lijkt te boeien.
hehe, jij verwacht dat ze van je rem lichten wel wakker worden als ze zitten te suffen of met hun telefoon bezig zijn?quote:Op zondag 12 mei 2019 20:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is meestal een kwestie van dat men zit te suffen of iets anders doen wat niet met het verkeer te maken heeft. Je maakt ze even wakker dan voor het moment.
quote:
Gewoon knipperlicht aan en naar links smijten. Niet zo huilenquote:Op maandag 13 mei 2019 19:21 schreef Infinti het volgende:
Waarom zijn er veel automobilisten nog nooit van rechts rijden hebben gehoord, hele linkerbaan vrij ga ik naar rechts ik rijdt vlak achter een auto die links rijdt (110km/h). Op en geven moment rijdt er op rechts natuurlijk een vrachtwagen voor je, welke je wilt passeren. En natuurlijk op dat moment moet één of andere klootviool die eerst op rechts achter je reed in een keer dat gat dichtrijden waar jij in wilt om de vrachtwagen te passeren. Heel erg vervelend door dit soort "Remi alleen op de wereld" acties gaat iedereen links rijden. Dus knipperlicht maar aan en kijken of meneer wilt afremmen, meneer was een notoire heethoofd ik zag in mijn linkerooghoek dat hij een spastische aanval kreeg. Op dat moment maar eieren voor mijn geld gekozen je weet immers maar nooit wat voor alfa reacties van mijn dierbare medeweggebruiker hieruit voortvloeien.
Dan ben jij fout, als er schade wordt gereden. Laat staan de mogelijke veiligheidsconsequenties als je moeilijk gaat doen met 100+ km/u.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:50 schreef Fer het volgende:
[..]
Gewoon knipperlicht aan en naar links smijten. Niet zo huilen
Ja niet als die ander met +20 verschil aankomt natuurlijk. Dan moet je wachten, of gewoon iets eerder naar links gaan als hij nog ver is.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan ben jij fout, als er schade wordt gereden. Laat staan de mogelijke veiligheidsconsequenties als je moeilijk gaat doen met 100+ km/u.
Dit dus, de schade is het mij ook niet waard. Vond het leuk om te zien hoe gek die vent werd was voor mij meer dan genoeg 😂quote:Op maandag 13 mei 2019 19:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan ben jij fout, als er schade wordt gereden. Laat staan de mogelijke veiligheidsconsequenties als je moeilijk gaat doen met 100+ km/u.
Was niet het geval, hij zat 5 meter achter mij en mijn voorganger op links zat 4 meter voor mijquote:Op maandag 13 mei 2019 20:04 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja niet als die ander met +20 verschil aankomt natuurlijk. Dan moet je wachten, of gewoon iets eerder naar links gaan als hij nog ver is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |