Veel plezier! Prima weer uitgezocht, trek iets luchtigs aanquote:Op vrijdag 21 juni 2019 15:17 schreef Karstman het volgende:
En ik ga morgen met een Cessna vanaf Rotterdam vliegen, komt wel heel dichtbij zo.
Zeker, zicht wordt prima. Ja dat wordt de korte broek aan denk ik.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 15:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Veel plezier! Prima weer uitgezocht, trek iets luchtigs aan
Misschien op voorhand alvast alle F1 voorspellingen tot en met de laatste race invoeren? Voor de zekerheid gewoonquote:Op vrijdag 21 juni 2019 17:15 schreef Karstman het volgende:
[..]
Zeker, zicht wordt prima. Ja dat wordt de korte broek aan denk ik.
Haha, ja en dan postuum kampioen ;-)quote:Op vrijdag 21 juni 2019 18:34 schreef flipsen het volgende:
[..]
Misschien op voorhand alvast alle F1 voorspellingen tot en met de laatste race invoeren? Voor de zekerheid gewoon
quote:PARAMARIBO - Surinam Airways kiest voor de Boeing 777-200ER als vervanger voor de huidige Airbus A340-300 voor het uitvoeren van vluchten tussen Paramaribo en Schiphol. Volgens Surinaamse media is daarvoor een leaseovereenkomst gesloten met Boeing.
De Surinaamse luchtvaartmaatschappij (SLM) vloog tot nu toe altijd met viermotorige toestellen op de enige verre route. Zo werden de Douglas DC-8, Boeing 747-300 en Airbus A340-300 ingezet. Laatstgenoemde type wordt op dit moment ingezet, maar is hard aan vervanging toe.
Surinam Airways maakte er de afgelopen jaren geen geheim van te willen overschakelen op zuinigere tweemotorige types. Om daarmee vluchten over de Atlantische Oceaan uit te voeren is echter een ETOPS-certificering nodig, die het bedrijf tot nu toe niet had. Daar zou op korte termijn verandering in moeten komen.
De huur van de Boeing 777-200ER, die in een vorig leven voor Singapore Airlines en Air New Zealand vloog, zou van tijdelijke aard zijn. Een moderne Boeing 787 Dreamliner zou de taken van de Triple Seven op den duur moeten overnemen.
Komt dat omdat ze nog steeds niet mogen vliegen en dus niet bezorgd kunnen worden?quote:Op dinsdag 25 juni 2019 15:17 schreef J.B. het volgende:
In Renton staan inmiddels zoveel Boeing 737 MAX geparkeerd dat ze vanwege plaatsgebrek inmiddels op autoparkeerplaatsen worden neergezet:
Ze mogen niet met passagiers vliegen en sommige landen weigeren de toestellen in het luchtruim. Luchtvaartmaatschappijen nemen natuurlijk geen toestellen af tot de toelating er weer is.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 15:31 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Komt dat omdat ze nog steeds niet mogen vliegen en dus niet bezorgd kunnen worden?
quote:Gek op alles wat met vliegen te maken heeft, daar staat Atilay Uslu, oprichter van
Corendon Hotels & Resorts, om bekend. Een stoere jongensdroom kwam voor hem uit
toen de immens grote Boeing 747 in de achtertuin van het grootste hotel van de
Benelux werd geplaatst (Corendon Village Hotel). Corendon Mission 747 was een zeer
uniek en spannend project dat nog nergens ter wereld had plaatsgevonden. In deze
periode is alles tot op de voet gevolgd door een cameraploeg waar elk belangrijk
moment is meegenomen. De aankoop van het vliegtuig, het overspuiten van de KLM
kleuren naar de welbekende Corendon verschijning, tot het meest spectaculaire
moment; de oversteek van A9. Ben jij benieuwd hoe deze droom werkelijkheid is
geworden? Bekijk de documentaire Corendon Mission 747 en vlieg mee in dit
onwerkelijke verhaal.
quote:Wil jij dit avontuur op groot scherm zien in onze Corendon Cinema? Koop dan je kaartjes online (slechts ¤5,- inclusief bak popcorn) voor de première op maandag 8 juli.
Zo ver hoefde je daar niet voor te zoeken :quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:43 schreef flipsen het volgende:
Las in een Argentijnse krant op een argentijnse nieuwssite iets over een Antonov die in Rusland van de baan is geschoten, 100m verderop pas tot stilstand kwam, 2 doden (piloten) en enkele (licht)gewonden. Het bijzondere was dat het door iemand in het vliegtuig was gefilmd. En het ging best hard, maar remmen deed ie voor geen meter. Geen tijd (lees: zin) om het weer op te zoeken
quote:Air France and KLM pursue the optimization of their respective long-haul fleets. The airlines will effectively swap the remaining firm Boeing 787 and Airbus A350 orders between them, in order to realize fleet efficiencies through harmonization and accelerated growth of similar aircraft at both airlines.
The implementation of the swap between the airlines means that in the 2021-2023 timeframe, the 6 remaining Boeing 787 ordered for Air France will be transferred to KLM, and the current 7 Airbus A350-900s on order for KLM will be transferred to Air France.
Today, Air France operates 9 Boeing 787-9s and one additional aircraft is scheduled to arrive in May 2020, resulting in a fleet of 10 Boeing 787-9s for Air France next year. In addition, Air France will receive its first Airbus A350-900 in September 2019. It has already an additional 20 on firm order to which will be added the 7 A350-900s initially intended for KLM, for a total of 28 aircraft.
KLM presently operates 13 Boeing 787-9s and will receive its first Boeing 787-10 in June 2019. This fleet will further grow to a total of 21 Boeing 787s by the end of 2020 to which will be added the 6 Boeing 787s initially intended for Air France for a total of 27 aircraft.
Options for further fleet development at Air France within the Air France-KLM group is currently under study, in consultancy with all stakeholders.
"This is the first step towards harmonizing and simplifying the Air France-KLM Group fleet at its two major airlines" declared Benjamin Smith, CEO Air France-KLM.
Veteranendag.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 13:48 schreef vipergts het volgende:
Weet iemand waarom de luchtmacht het zo druk heeft met langs het strand vliegen. Helies van nood maar zuid en straaljager van oost naar west
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |