abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 17 mei 2019 @ 23:36:18 #51
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186920187
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 23:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat soort keuzes worden gemaakt aan de hand van aantal factoren, een daarvan is waar je tot die tijd het lijk laat. Grote kans dat er een stoelrij vrij was, of wat mensen verplaatst, zodat het lijk op een achterste rij terecht kon.
Tsja, toch blijf ik het vreemd vinden. Grote kans dat de rij ervoor bezet blijft en dat de stewardessen gewoon verder gaan met uitserveren van eten en drinken....
  vrijdag 17 mei 2019 @ 23:37:44 #52
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186920209
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 23:36 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Tsja, toch blijf ik het vreemd vinden. Grote kans dat de rij ervoor bezet blijft en dat de stewardessen gewoon verder gaan met uitserveren van eten en drinken....
Jep. Alhoewel de service waarschijnlijk al redelijk overhoop ligt vanwege het medische incident en de uitwijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_186920399
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 23:37 schreef Drekkoning het volgende:
Jep. Alhoewel de service waarschijnlijk al redelijk overhoop ligt vanwege het medische incident en de uitwijk.
En het feit dat ze net een sterfgeval hebben gehad hakt er ook wel in.

Maatschappijen hebben overigens vaak bodybags aan boord. De Singapore A340-500's hadden zelfs speciale 'kasten' achterin waar de overledene geplaatst kon worden vanwege de extreme lange vluchten die die kisten maakten.
En sterfgevallen aan boord gebeuren honderden keren per jaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 18-05-2019 00:33:22 ]
  zaterdag 18 mei 2019 @ 00:38:16 #54
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_186921623
Vooral omdat lijken vrij snel lichamelijke sappen lekken zeg maar... en er na wat tijd stijfheid optreed waardoor ze moeilijk te verplaatsen zijn... ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_186921698
Laten we niet vergeten dat er plekken zijn waar de crew kan uitrusten/slapen. Ik kan me niet voorstellen dat ze een dood persoon tussen de mensen zetten, zeker niet in het zicht. Zal vast over na zijn gedacht.

Vergeet ook niet dat de Azoren geen bekend vliegveld is voor KLM en Curacao wel. Als er toch geen urgentie meer is kan ik me zo’n beslissing voorstellen.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 00:56:31 #56
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186921983
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 00:38 schreef shiznuts het volgende:
Vooral omdat lijken vrij snel lichamelijke sappen lekken zeg maar... en er na wat tijd stijfheid optreed waardoor ze moeilijk te verplaatsen zijn... ;(
Vooral dat eerste. Ik zie dat kort na alles het vliegtuig weer in gebruik is genomen. Onwetende zitten dus op een plek waar net daarvoor een dode heeft gelegen met lichaamssappen uitstoot....
  zaterdag 18 mei 2019 @ 00:57:12 #57
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186921996
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 00:41 schreef Viezze het volgende:
Laten we niet vergeten dat er plekken zijn waar de crew kan uitrusten/slapen. Ik kan me niet voorstellen dat ze een dood persoon tussen de mensen zetten, zeker niet in het zicht. Zal vast over na zijn gedacht.

Vergeet ook niet dat de Azoren geen bekend vliegveld is voor KLM en Curacao wel. Als er toch geen urgentie meer is kan ik me zo’n beslissing voorstellen.
Dus die leggen in een bed waar de crew in kan rusten? Dat lijkt mij ook niet.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 01:10:44 #58
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186922230
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 00:57 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dus die leggen in een bed waar de crew in kan rusten? Dat lijkt mij ook niet.
Nee, dat gebeurt ook niet. In principe wordt er gewoon een lege rij etc voor gebruikt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_186925662
Wat ook mee zal spelen is dat Curacoa een land is binnen ons koninkrijk en als die mevrouw de Nederlandse nationaliteit heeft het qua formaliteiten net wat makkelijker is om zaken te regelen op Curacao dan op de Azoren.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator zaterdag 18 mei 2019 @ 12:50:08 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186926496
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 11:39 schreef Karstman het volgende:
Wat ook mee zal spelen is dat Curacoa een land is binnen ons koninkrijk en als die mevrouw de Nederlandse nationaliteit heeft het qua formaliteiten net wat makkelijker is om zaken te regelen op Curacao dan op de Azoren.
Dat lijkt mij ook, zeker als die vrouw ook Nederlands is
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_186942475



Vandaag - maar dan 30 jaar geleden - werd na lang wachten de allereerste Boeing 747-400 aan KLM geleverd; PH-BFA "City of Atlanta". Het was de 10e geproduceerde 747-400.

Op 6 april 1986 plaatste KLM een order voor 6 747-400's; destijds de duurste order van KLM ooit.
KLM was de 5e maatschappij ter wereld die de 747-400 bestelde en bij levering op donderdag 18 mei 1989 was het de wereldwijd de 3e gebruiker en de eerste Europese gebruiker van de nieuwste versie van de 747. Op moment van levering had KLM het aantal orders alweer opgeschroefd naar 13 747-400 toestellen.
Na een inzegening door de vrouw van de burgemeester van Atlanta vloog de gloednieuwe 747 naar Amsterdam waar op 19 mei, even na het middaguur op Schiphol landde.


PH-BFA maakte haar eerste commerciële vlucht op 7 juni 1989 als KL641 naar New York JFK.
Slechts 12 dagen na deze vlucht (1 dag voordat KLM in Seattle hun 2e 747-400 in ontvangst zou nemen; PH-BFB) knalde de 747 bij het taxiën naar de startbaan (weer voor een vlucht naar JFK) met een van haar linkermotoren op een grasmaaier; de motor raakte ernstig beschadigd en moest gewisseld worden.
De inzittende van de grasmaaier kon overigens na korte behandeling in het ziekenhuis naar huis.



De Atlanta zou in ruim 27 jaar commerciële service ruim 125.000 vlieguren maken met bijna 17.000 cycles.
Op 16 oktober 2016 maakte ze haar laatste (commerciële) landing op Schiphol als KL736 uit Curacao.
Op 7 november werd ze overgevlogen naar Teruel, Spanje waar ze nog altijd staat.
Op 24 juli 2017 is haar registratie in het luchtvaartuigregister doorgehaald.


Bron

KLM zou uiteindelijk 13 maal een order plaatsen voor de 747-400 voor in totaal 25 toestellen.
De laatste order voor de -400 was op 14 juni 2002, voor nog 1 747-400ERF; de PH-CKC "Oranje"

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 18-05-2019 23:42:29 ]
pi_186983194
Ruimbagage verre KLM-vlucht gaat geld kosten https://nos.nl/l/2285492

Waarom doen maatschappijen als KLM zo hun best om steeds meer op low-cost carriers te gaan lijken?
pi_186984279
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 14:04 schreef J.B. het volgende:
Ruimbagage verre KLM-vlucht gaat geld kosten https://nos.nl/l/2285492

Waarom doen maatschappijen als KLM zo hun best om steeds meer op low-cost carriers te gaan lijken?
Omdat het voor de gemiddelde passagier die zich een paar keer per jaar in cattle class laat vervoeren het vooral goedkoop moet zijn.
Verder lijkt het me vooral een win voor mensen met skyteam status, in tegenstelling tot bij veel oneworld alliance blijven je baggage allowance geldig op een economy light fare. Al heeft oneworld die goedkope fares alleen op de korte TATL hops

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2019 15:24:43 ]
  maandag 20 mei 2019 @ 16:27:22 #64
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_186985326
Dat is toch al lang zo, in ieder geval op vluchten naar Zuid-Amerika. Ik ging daar nog wel eens mee in de mist voor klanten en dan kon ik later 50 euro per vlucht per koffer aftikken uit eigen portemonnee :(

Ik snap best dat het merendeel van mijn klanten met KLM wil vliegen, maar zelf geef ik absoluut de voorkeur aan AirEuropa of zelfs Iberia. Prijsvechter Norwegian heb ik nog niet geprobeerd en ook met Lufthansa moet ik nog steeds vliegen, lekker in de 747 :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_186985740
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:27 schreef flipsen het volgende:
Dat is toch al lang zo, in ieder geval op vluchten naar Zuid-Amerika. Ik ging daar nog wel eens mee in de mist voor klanten en dan kon ik later 50 euro per vlucht per koffer aftikken uit eigen portemonnee :(

Ik snap best dat het merendeel van mijn klanten met KLM wil vliegen, maar zelf geef ik absoluut de voorkeur aan AirEuropa of zelfs Iberia. Prijsvechter Norwegian heb ik nog niet geprobeerd en ook met Lufthansa moet ik nog steeds vliegen, lekker in de 747 :Y
Zover ik weet alleen naar east coast in de VS? Je weet zeker dat die 50 euro daavoor was? :+
Iberia vind ik ook wel prettig naar Zuid-Amerika ja, mijn voorkeur.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2019 16:55:50 ]
  maandag 20 mei 2019 @ 18:13:19 #66
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_186987159
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:53 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Zover ik weet alleen naar east coast in de VS? Je weet zeker dat die 50 euro daavoor was? :+
Iberia vind ik ook wel prettig naar Zuid-Amerika ja, mijn voorkeur.
Al tijden bij KLM, in ieder geval naar Argentinie, Chili en Peru.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator maandag 20 mei 2019 @ 19:13:36 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186988308
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:27 schreef flipsen het volgende:
Dat is toch al lang zo, in ieder geval op vluchten naar Zuid-Amerika. Ik ging daar nog wel eens mee in de mist voor klanten en dan kon ik later 50 euro per vlucht per koffer aftikken uit eigen portemonnee :(

Je bent zelf ondernemer? Anders vreemd dat je als werknemer moet opdraaien voor een foutje :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_186989381
KLM begon in november 2016 met Light tickets (zonder ruimbagage) binnen Europa, in april 2018 naar Canada en de Verenigde Staten, oktober 2018 naar de Caraïben, Centraal- en Zuid-Amerika en nu dus ook Afrika, het Midden-Oosten, het India en Azië.
Een handvol bestemmingen nog niet, maar voor de rest nu dus praktisch wereldwijd.
  maandag 20 mei 2019 @ 20:48:08 #69
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_186990485
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 19:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je bent zelf ondernemer? Anders vreemd dat je als werknemer moet opdraaien voor een foutje :o
Eigen toko :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 20 mei 2019 @ 22:24:48 #70
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186993509
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 14:04 schreef J.B. het volgende:
Ruimbagage verre KLM-vlucht gaat geld kosten https://nos.nl/l/2285492

Waarom doen maatschappijen als KLM zo hun best om steeds meer op low-cost carriers te gaan lijken?
Geen idee. Ik kies/koos juist voor KLM voor de service. Maar dat begint steeds minder te worden. Door dit soort dingen werk je juist in de hand dat passagiers nog meer handbagage mee gaan nemen.
pi_186995596
Airbus twitterde op maandag 20-05-2019 om 17:31:52 Today marks an epic occasion as we celebrate our 12,000th aircraft ever delivered – an #A220 - to @Delta who is the 1st U.S airline to operate the aircraft, w / a firm order for 90 A220. What better way to celebrate than with the newest member of our family https://t.co/ZCyh0GxjWu https://t.co/KDuzxoflCh reageer retweet

flightradar24 twitterde op maandag 20-05-2019 om 23:03:01 ✈️1️⃣2️⃣,0️⃣0️⃣0️⃣🎉Follow the delivery flight of the 12,000th @Airbus delivery, an A220 on its way home to @ATLairport with @Delta.https://t.co/3jAgfqz74J https://t.co/qn8BtkTHe8 reageer retweet
Hier te volgen: https://www.flightradar24.com/DAL9960/2095a9a1



Airbus celebrates delivery of its 12,000th aircraft – an A220-100 to Delta Air Lines
quote:
Airbus celebrated the delivery of its 12,000th aircraft ever in its 50-year history. The aircraft was an A220-100, assembled in Mirabel, Canada and handed over to U.S.-based Delta Air Lines.

The aircraft is the 12th A220 delivered to date to Delta Air Lines since the carrier received its first A220 in October 2018. The A220 started scheduled service with Delta in February 2019. Delta is the first U.S. airline to operate the A220 and is the largest A220 customer, with a firm order for 90 aircraft.

This milestone delivery of a Canadian-made Airbus aircraft to a U.S.-based airline highlights the growing presence of Airbus in North America. Since Airbus’ leadership of the A220 programme became effective on 1 July 2018, ground was broken in January this year in Mobile, Alabama for the construction of a second A220 final assembly line, set to start deliveries to U.S. customers in 2020.

Airbus delivered its first aircraft, an A300B2 to Air France, back in 1974. Fast forward to 2010, Airbus handed over its 6,000th aircraft, 36 years after its first. The pace continued to accelerate, taking Airbus just nine years to double that number, reaching 12,000th Airbus aircraft delivery on May 20, 2019.
pi_186998543
Dat is toch een CS100? Ok Airbus heeft die tent gekocht maar het is toch een beetje lullig om je mijlpaal te vieren met een kist van een ander.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 21 mei 2019 @ 10:44:58 #73
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_187000019
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 08:36 schreef Karstman het volgende:
Dat is toch een CS100? Ok Airbus heeft die tent gekocht maar het is toch een beetje lullig om je mijlpaal te vieren met een kist van een ander.
Hoezo kist van een ander?

Airbus is eigenaar, kist is onder Airbus management gebouwd.

m.i. juist slim om het met deze, relatief onbekende kist te vieren - extra publicity
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_187002750
ja maar ontwikkeld door Bombardier en volgens mij nog ruim voor dat ze van Airbus werden. Maar op zich wel handig om een wat onbekendere kist onder de aandacht te brengen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_187024519
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 23:27 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dit vind ik toch apart. Je wijkt dus uit naar de Azoren. Volgens Flightradar ben je er al bijna en dan blijkt dat die persoon is overleden. Zie hier onderstaande link van die vlucht op Flightradar. Dan maak je dus de keus om nog 5 uur door te vliegen naar Curacao met een dood persoon in de cabine. Wat gebeurt er dan met zo'n persoon? Blijft dat tussen de rest van de passagiers nog een aantal uren in de stoel zitten? Ik ben echt niet bang om personen te zien die overleden zijn maar ik zou het toch best apart en ongemakkelijk vinden als er een persoon naast, voor of achter mij zou zitten dat overleden is.

https://www.flightradar24.com/data/flights/kl755#208493f3
Het lijk wordt in een bodybag geplaatst en uit het zicht van de passagiers geplaatst.

Het probleem met de Azoren, in tegenstelling tot curaçao, is dat KLM daar zelden tot nooit komt. Op zich geen probleem als het om een noodgeval gaat, maar het kan wel een probleem zijn voor de rest van de vlucht.
Is het weer een beetje fatsoenlijk? Landen in een storm is een optie als je haast hebt, minder een optie als er geen haast meer is. Zorgt deze storm bij vertrek misschien voor vertraging?
Hoe lang duurt het voordat het medisch geval afgehandeld is? Hoe lang voordat er weer brandstof getankt is?

Het zou goed kunnen dat door de landing en de vertraging die daar ontstaat de bemanning wettelijk gezien uit de uren loopt en niet meer verder mag vliegen. Dat kan ook op curaçao gebeuren, maar daar komt KLM elke dag en dus kan men de tijden beter inschatten en het is makkelijker om een nieuwe crew daar te krijgen in plaats van op de Azoren.

Als laatste had het nog een optie geweest kunnen zijn, al denk ik in dit geval niet, dat ze door niet te landen op de Azoren mogelijk nog genoeg brandstof hadden om hun eindbestemming te halen als alles mee zat. Zit het niet mee, is een latere tussenstop altijd nog mogelijk.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')