abonnement Unibet Coolblue
pi_186752860
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 11:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Die zien we niet meer terug.

Ik ga hem niet missen.
Cav wel:

MarkCavendish twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 07:31:14 1/3 For many years of my career I felt unbeatable, invincible. 1 rider came that changed that. A mountain of pure muscle and blonde hair. That rider is @marcelkittel. It seemed like cyclings version of Rocky IV. He was the first rider I ever had to “work out” how to try and beat. reageer retweet
MarkCavendish twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 07:31:43 2/3 Marcel, I want to say thank you for a rivalry that lifted my game, but above all gave an excitement to cycling fans. reageer retweet
MarkCavendish twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 07:32:14 3/3 As competitors, we all try to have an edge on each other. But as humans, we should only wish for peace and happiness for each other. From my heart, I wish you the all the best for your next chapter. 👊 https://t.co/R0sq6JlObY reageer retweet
Demain, on roule
  vrijdag 10 mei 2019 @ 21:55:52 #152
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_186752955
Toch blijft Cav een lul.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 22:01:12 #153
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_186753070
Cavgod
  Moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 22:04:47 #154
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186753141
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 21:52 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Cav wel:

MarkCavendish twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 07:31:14 1/3 For many years of my career I felt unbeatable, invincible. 1 rider came that changed that. A mountain of pure muscle and blonde hair. That rider is @:marcelkittel. It seemed like cyclings version of Rocky IV. He was the first rider I ever had to “work out” how to try and beat. reageer retweet
MarkCavendish twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 07:31:43 2/3 Marcel, I want to say thank you for a rivalry that lifted my game, but above all gave an excitement to cycling fans. reageer retweet
MarkCavendish twitterde op vrijdag 10-05-2019 om 07:32:14 3/3 As competitors, we all try to have an edge on each other. But as humans, we should only wish for peace and happiness for each other. From my heart, I wish you the all the best for your next chapter. 👊 https://t.co/R0sq6JlObY reageer retweet
Cav is wel vrij naïef als hij denkt dat er ook maar iemand een neuk gaf om de duels tussen hem en Kittel.

Sprinters zijn geen wielrenners.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_186753194
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 22:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Cav is wel vrij naïef als hij denkt dat er ook maar iemand een neuk gaf om de duels tussen hem en Kittel.

Sprinters zijn geen wielrenners.
Wat mij zo stoort bij deze types is dat ik ze nooit zie voor de laatste 300 meter, ze ondernemen helemaal niks, nooit. Ja daar zijn ze sprinters voor maar ik mag een hekel hebben aan eendimensionale sprinters die verder niks doen. Ewan zal in MSR ook alleen maar in wielen plakken van iedereen en hopen dat alles bij elkaar blijft zodat hij in de laatste 50 meter sneaky zijn wiel als eerste over de streep kan drukken. Daarom vind ik het zo jammer dat Groenewegen zijn horizon blijkbaar niet wil verbreden, die jongen kan prima over die Vlaamsche kasseien knallen, maar kiest er voor om naamloze vlakke etappes in rittenkoersen te beslechten. Wordt er echt iemand nog warm van Groenewegen overwinning nummer X in de Algarve ofzo na een poepsaaie nikszeggende vlakke schijtetappe?
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  Moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 22:11:06 #156
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_186753268
quote:
’Verdachte McGregor betaalde via leeg koffiekopje voor XTC’

AMSTERDAM - Oud-wielrenner Alex McGregor heeft een boekje open gedaan over Jack Bobridge, met wie hij ruim twee jaar geleden drugshandel zou hebben bedreven.

Bobridge, voormalig coureur van LottoNL-Jumbo-voorganger Belkin, liep in 2017 tegen de lamp bij een undercover-actie van de politie. De Australiër was in contact gekomen met McGregor, die vrijdag getuige was op de eerste dag van ’de zaak-Bobridge’.
Bobridge, voormalig coureur van LottoNL-Jumbo-voorganger Belkin, liep in 2017 tegen de lamp bij een undercover-actie van de politie. De Australiër was in contact gekomen met McGregor, die vrijdag getuige was op de eerste dag van ’de zaak-Bobridge’.
’Naar de ergo’

McGregor vertelde dat hij xtc-pillen en MDMA afnam bij Bobridge, en dat de twee codetaal gebruikten in hun conversaties via social media. „We kwamen met elkaar in contact en via hem kon ik drugs verhandelen in Australië”, zo tekent Cycling Weekly op uit de mond van McGregor. „We werden vrienden en de hoeveelheid pillen die we samen verkochten liep al snel op tot enorm grote aantallen. Als ik in een bericht aangaf dat ik ’naar de ergo’ ging, betekende dat dat ik naar de sportschool van Bobridge ging.”

De Australiër vertelt verder. „Als ik dan vroeg om ’een trainingsschema voor dertig dagen’, betekende dat dat ik dertig pillen nodig had. Jack ging dan naar een coffeshop die vlak bij zijn sportschool zat, waar ik een leeg koffiekopje vulde met geld en dat aan hem gaf. Zo leek het alsof ik hem trakteerde op een kop koffie, maar in werkelijkheid betaalde ik hem voor de drugs die ik van hem kreeg.”
Leugenaar

Sam Vandongen, de advocaat van Bobridge, verwees alle verhalen van McGregor naar het rijk der fabelen. „Hij is een leugenaar. Jack Bobridge heeft hem nooit van xtc-pillen of andere drugs voorzien. Hij heeft een deal gesloten dat hij 40 procent strafvermindering krijgt, en daarom vertelt hij dit. Maar zijn geloofwaardigheid wordt ontzettend belangrijk tijdens dit proces. Houd goed tegen het licht wat hij zegt.”

Het proces zal zo’n acht dagen in beslag nemen.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:23:22 #157
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_186754746
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 17:22 schreef Mani89 het volgende:
Bus die zich buiten het Veldrijden topic begeeft, dan moet het wel heel diep zitten.
Man, ik moest dit voorjaar zelfs verplicht naar een paar (semi) klassiekers kijken ..... GENOTEN hoor. En nu schakelen we naadloos naar XCO met een gecombineerde trip naar Albstadt en Nové Mesto.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_186755211
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 11:19 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Tiberi wint de tijdrit, sterke prestatie ook van Marco Brenner als beste eerstejaars.
Ondertussen is er in Duitsland grote twijfel of er wel een nationaal kampioenschap komt. Allerlei problemen, maar met name dat men het nergens weggezet krijgt. Men spreekt inmiddels over afgelasten of aansluiten bij een NK van een ander land.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 07:11:06 #159
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_186758088
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:47 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ondertussen is er in Duitsland grote twijfel of er wel een nationaal kampioenschap komt. Allerlei problemen, maar met name dat men het nergens weggezet krijgt. Men spreekt inmiddels over afgelasten of aansluiten bij een NK van een ander land.
Locatie voor de wegwedstrijd wel al bekend?
Net efkes anges
  zaterdag 11 mei 2019 @ 07:48:42 #160
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_186758233
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 22:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Cav is wel vrij naïef als hij denkt dat er ook maar iemand een neuk gaf om de duels tussen hem en Kittel.

Sprinters zijn geen wielrenners.
O+
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator zaterdag 11 mei 2019 @ 14:27:31 #161
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186764674
Ondertussen is de Ronde van Madrid ook bezig. Gisteren eindigde de eerste rit in een massasprint die overtuigend werd gewonnen door Bonifazio, voor Sanz en de rest. Vandaag stond er een wat selectievere rit op het programma. Er bleef een kleine groep over aan het eind, waarvan Alex Aranburu de snelste was.

Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_186764726
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 14:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ondertussen is de Ronde van Madrid ook bezig. Gisteren eindigde de eerste rit in een massasprint die overtuigend werd gewonnen door Bonifazio, voor Sanz en de rest. Vandaag stond er een wat selectievere rit op het programma. Er bleef een kleine groep over aan het eind, waarvan Alex Aranburu de snelste was.

[ afbeelding ]
Mooi die heb ik in mijn FPCL team
  zaterdag 11 mei 2019 @ 14:37:57 #163
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_186764851
Hoop regen en koude temperaturen op de Altenberg, zou in het voordeel moeten zijn van onze Duitse crosser. @Columbiafan
Put these foolish ambitions to rest.
pi_186765415
PWZ Zuidenveldtour: https://www.podium.tv/nl/live
  zaterdag 11 mei 2019 @ 16:47:14 #165
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_186766811
Tiberi wint, na zijn derde plek vorig jaar, ook op Altenberg. Deze jongen wordt zeer vermoedelijk een topper. Erg sterk in de tijdrit, uitstekend klimmer en hij kan dalen zoals maar weinigen dat kunnen. Kans lijkt me klein dat hij die achterstand van zijn valpartij heeft ingehaald vandaag, maar we wachten braaf op de tijdsverschillen.

Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 12 mei 2019 @ 13:42:14 #166
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_186783378
quote:
01 - Hugo Toumire 2001 France France 09:43:33
02 - Maurice Ballerstedt 2001 Germany Germany + 09
03 - Andrea Piccolo 2001 Italy Italy + 16
04 - Michel Hessmann 2001 Germany Germany + 21
05 - Marco Brenner 2002 Germany Germany + 21
06 - Andrew Ponomar 2002 Ukraine Ukraine + 32
07 - Antonio Tiberi 2001 Italy Italy + 42
08 - Lennert Van Eetvelt 2001 Belgium Belgium + 47
09 - Ramses Debruyne 2002 Belgium Belgium + 49
10 - Fredrik Gjesteland Finnesand 2001 Norway Norway + 55
Top tien van het eindklassement van de Vredeskoers. Ik heb echt geen flauw idee hoe ik Toumire nu moet inschatten en wat het zegt voor de toekomst. Door een vrij tamme beklimming op de Altenberg won hij de koers dus al in de eerste etappe met een uitval. Tiberi heeft bevestigd en was zonder twijfel de beste renner deze week, want hij wint de twee belangrijkste etappes, maar ziet door late pech in de eerste etappe zijn klassement in rook op gaan. Piccolo was ook ruim in orde en de twee Italianen lijken me voorlopig de voornaamste kandidaten op goud in de tijdrit in Yorkshire.

Duitsland in de breedte erg sterk en Brenner rijdt als jongste renner van het hele pak gewoon top vijf, dat is behoorlijk goed. Zelfde gaat op voor Ponomar. België in de breedte ook prima. Jago Willems is bovendien 11e en dacht gisteren de etappe te winnen, maar wist niet dat Tiberi al lang en breed binnen was (lol). Zoals gezegd, door een vrije tamme Altenberg en het gebrek aan de Yanks en de alom schroeiende Britten is het lastig om te zeggen wat het waard is voor later, terwijl de Vredeskoers toch meestal de sterkste en duidelijkste referentie is. Penhoët was duidelijk de rapste hier, maar heeft twee keer pech dat er nog een (of meerdere) renner vooruit is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Koffieplanter op 12-05-2019 13:49:21 ]
Put these foolish ambitions to rest.
pi_186783532
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 13:42 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Top tien van het eindklassement van de Vredeskoers. Ik heb echt geen flauw idee hoe ik Toumire nu moet inschatten en wat het zegt voor de toekomst. Door een vrij tamme beklimming op de Altenberg won hij de koers dus al in de eerste etappe met een uitval. Tiberi heeft bevestigd en was zonder twijfel de beste renner deze week, want hij wint de twee belangrijkste etappes, maar ziet door late pech in de eerste etappe zijn klassement in rook op gaan. Piccolo was ook ruim in orde en de twee Italianen lijken me voorlopig de voornaamste kandidaten op goud in de tijdrit in Yorkshire.

Duitsland in de breedte erg sterk en Brenner rijdt als jongste renner van het hele pak gewoon top vijf, dat is behoorlijk goed. Zelfde gaat op voor Ponomar. België in de breedte ook prima. Jago Willems is bovendien 11e en dacht gisteren de etappe te winnen, maar wist niet dat Tiberi al lang en breed binnen was (lol). Zoals gezegd, door een vrije tamme Altenberg en het gebrek aan de Yanks en de alom schroeiende Britten is het lastig om te zeggen wat het waard is voor later, terwijl de Vredeskoers toch meestal de sterkste en duidelijkste referentie is. Penhoët was duidelijk de rapste hier, maar heeft twee keer pech dat er nog een (of meerdere) renner vooruit is.
Het is op klimgebied wel vrij dramatisch gesteld met het niveau van de Nederlandse junioren en beloften of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Pistolero op 12-05-2019 14:03:00 ]
  zondag 12 mei 2019 @ 20:56:04 #168
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_186793788
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 13:51 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Het is op klimgebied wel vrij dramatisch gesteld met het niveau van de Nederlandse junioren en beloften of niet?
Geen idee, buiten de usual suspects die hier waren ken ik niet veel van deze lichting Nederlanders. Het ligt er ook maar net wat je selecteert. Ze waren hier met Van der Tuuk, Van Uuden en Del Grosso, dat zijn klassieke mannen en/of sprinters, de 16-jarige Artz, de in de tijdrit buiten tijd gereden (lol) Tjalle de Bruin en Roy Duijvesteijn, van wie ik echt nog nooit had gehoord, en dan kun je er wel vanuit gaan dat je niet meespeelt in een klassement.

Over een paar weken de volgende grote afspraak bij de junioren in Morbihan. Ik moet mezelf overigens enigszins herstellen, Finn-Fisher Black is voorlopig de favoriet voor de wereldtitel tijdrijden.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_186809291
quote:
Koos Moerenhout stapt af van de regel dat Nederlandse renners die het WK willen rijden, ook op het NK moeten starten. Dat vertelt de bondscoach aan de NOS. Onder meer de discussie rondom de deelname Mathieu van der Poel heeft daar invloed op.

De regel werd door de Nederlandse wielerbond enkele jaren terug in het leven geroepen, nadat meerdere toppers (voornamelijk klimmers) geen heil zagen in het rijden van een vlak Nederlands kampioenschap. Daardoor werd een consequentie verbonden aan het niet-rijden van het NK.

Na het imposante voorjaar van Mathieu van der Poel, dat hij afsloot met winst in de Amstel Gold Race, laait de discussie weer op. Het NK op de weg in Ede dit jaar ligt de regerend nationaal kampioen niet goed en dus denkt hij eraan om het over te slaan, mede omdat het ook midden in zijn drukke mountainbike-programma ligt.

Moerenhout twijfelt niet over die regel. “Daar ga ik als bondscoach overheen stappen”, zegt hij resoluut. “Ik blijft het een moeilijk punt vinden. Dit geldt namelijk niet alleen voor hem natuurlijk, het geldt ook voor een aantal andere toppers die er niet bij zullen zijn.”

De bondscoach begrijpt wel dat de regel in het leven werd geroepen. “Iedereen zou de NK moeten willen rijden”, is hij van mening. “Maar goed, de belangen zijn groot. De Tour komt er vlak achteraan, dus ik snap dat er andere keuzes worden gemaakt.”
  maandag 13 mei 2019 @ 17:17:23 #170
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_186810257
quote:
Bondscoach Loes Gunnewijk kijkt met veel zelfvertrouwen uit naar de wegwedstrijd bij de vrouwen: 'We reizen af met een sterke selectie vrouwen en rijden voor de overwinning.' Ook de baancoach Hugo Haak kijkt uit naar de spelen: 'Een mooi evenement waar we voor de eerste keer als baansprint-selectie aan deelnemen. Het is de eerste wedstrijd na het succesvolle WK in Polen. We zijn benieuwd waar we op dit moment staan en gaan voor het hoogst haalbare.' (Foto: Instagram Van der Breggen)

Selectie wegwielrennen vrouwen:
Anna van der Breggen
Marianne Vos
Amy Pieters
Lorena Wiebes
Chantal Blaak

Selectie wegwielrennen mannen:
Ramon Sinkeldam
Moreno Hofland
Joris Nieuwenhuis
Dennis van Winden
Bram Welten

Begrijpelijkerwijs is er geen quote van de bondscoach voor de mannen opgenomen..
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 13 mei 2019 @ 23:56:09 #171
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_186821811
Wat bijgelezen over Mathias Vacek in de afgelopen week in de Vredeskoers, het is echt een kopie van Karel. Extreem veel talent en als hij op de trappers gaat staan begint de rest om z’n moeder te roepen, maar net als z’n broer erg rauw, een slaapkop en nogal last van de vallende ziekte. Dat is bij de junioren en beloften niet zo erg, maar er zit blijkbaar wat in de genen.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 18:53:53 #172
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_186835617
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is het parcours van de Vuelta de la Juventud die deze week, vanaf vandaag, gereden wordt. Belangrijkste beloftenkoers in Zuid-Amerika en een goede indicatie van wat straks namens Colombia en Ecuador naar l'Avenir en/of Girobio mag (ervan uitgaande dat jongens als Higuita en Osorio daar geen zin meer in hebben) en mogelijk volgend jaar prof komt worden in Europa.

Ik denk dat Alexander Cepeda dit spel gaat winnen en dat zou na Carapaz de tweede winnaar uit Ecuador worden. Die jongen is rijp voor Europa. Wat Colombia betreft zit er, in tegenstelling tot de rommel van de afgelopen jaren, nog best wat talent tussen. Rafael Pineda en zo, dat is nog wel aardig.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 20:59:43 #173
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_186839538
Bagioli heeft weer eens gewonnen in Toscane. Kwaliteit van het veld liet te wensen over, maar hij gaat in ieder geval richting de juiste vorm voor de Girobio over een maand. Tweede was Gabriele Benedetti (pas 18 lentes jong) van het kleinere Mastromarco, de opleidingsploeg van Nibali. Heeft mogen duren, maar met de gasten van DiData, Aleotti, Marcellusi en de schroeiende generatie junioren van de aflopen twee jaar zit er nu wel eindelijk weer echt goed talent aan te komen vanuit Italië.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_186862069
Hij zit nog wel op plek 40-45

~Dirk
pi_186862204
@Mani89 heeft nu voor de volle 150% een hekel aan Rahim, die als een soort rijdende blokkade aan het sprinten was.

Van Asbroeck die ook loopt te klagen, terwijl die gewoon in een gat wil dat er niet is, Ruud Barbier die nog boos loopt te doen :')
  woensdag 15 mei 2019 @ 19:06:18 #176
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_186862417
Tsja wat wil je met die ellendige aankomsten daar.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 15 mei 2019 @ 22:58:35 #177
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_186870467
Wat is de Limbo Limbo Tour en waarom sturen ze Konychev en Battistella daar naartoe om de Vredeskoers en Girobio voor te bereiden?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_186873845
quote:
Bobridge admits to taking cocaine and ecstasy during career

Australian says that he did drugs with teammates in Europe
Rick Flens? Marc Goos? Zeg het maar jongens.
  Moderator donderdag 16 mei 2019 @ 07:40:39 #179
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186874517
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 22:58 schreef Koffieplanter het volgende:
Wat is de Limbo Limbo Tour en waarom sturen ze Konychev en Battistella daar naartoe om de Vredeskoers en Girobio voor te bereiden?
Is toch mooi dat die jongens wat van de wereld zien? De vraag is eerder waarom ze worden geklopt door Gustav Basson.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 16 mei 2019 @ 07:43:49 #180
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186874559
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 04:34 schreef wimderon het volgende:

[..]

Rick Flens? Marc Goos? Zeg het maar jongens.
Goss lijkt me een voor de hand liggende naam.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 16 mei 2019 @ 08:27:57 #181
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186874982
MvdP-update: hij gaat of het WK mountainbiken rijden of het WK op de weg, in ieder geval niet allebei.

De ziedendheid op dit forum als hij voor het WK mountainbiken kiest zou echt fantastisch zijn.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_186876046
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 08:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
MvdP-update: hij gaat of het WK mountainbiken rijden of het WK op de weg, in ieder geval niet allebei.

De ziedendheid op dit forum als hij voor het WK mountainbiken kiest zou echt fantastisch zijn.
Daar gaat een zekere wereldtitel op de weg.
  donderdag 16 mei 2019 @ 09:58:25 #183
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_186876094
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 08:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
MvdP-update: hij gaat of het WK mountainbiken rijden of het WK op de weg, in ieder geval niet allebei.

De ziedendheid op dit forum als hij voor het WK mountainbiken kiest zou echt fantastisch zijn.
mwoaahhhh ik ben er toch niet echt zeker van dat dit parkoers mij ligt, het is ook nog maar de vraag of ik de afstand aan kan. @wimderon
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 16 mei 2019 @ 10:08:08 #184
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_186876217
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 08:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
MvdP-update: hij gaat of het WK mountainbiken rijden of het WK op de weg, in ieder geval niet allebei.

De ziedendheid op dit forum als hij voor het WK mountainbiken kiest zou echt fantastisch zijn.
Dit is niet leuk.
pi_186876571
Mathieu kennende gaat hij sowieso mountainbiken, al is het maar om te trollen.
Jack does it in real time...
pi_186877945
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 08:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
MvdP-update: hij gaat of het WK mountainbiken rijden of het WK op de weg, in ieder geval niet allebei.

De ziedendheid op dit forum als hij voor het WK mountainbiken kiest zou echt fantastisch zijn.
Volgend jaar tussen klassiekers en de Spelen even 4 kilo afvallen!
  Moderator donderdag 16 mei 2019 @ 11:56:02 #187
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186877981
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 11:53 schreef wimderon het volgende:

[..]

Volgend jaar tussen klassiekers en de Spelen even 4 kilo afvallen!
w/
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 16 mei 2019 @ 12:10:07 #188
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_186878194
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 07:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Is toch mooi dat die jongens wat van de wereld zien? De vraag is eerder waarom ze worden geklopt door Gustav Basson.
Die twee gaan de helft van het Afrikaanse peloton uitroeien. Totaal geen niveau.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator donderdag 16 mei 2019 @ 12:11:43 #189
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186878223
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 12:10 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Die twee gaan de helft van het Afrikaanse peloton uitroeien. Totaal geen niveau.
Vandaag hebben ze weer niet gewonnen anders. :{
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 16 mei 2019 @ 12:25:21 #190
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_186878433
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 12:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Vandaag hebben ze weer niet gewonnen anders. :{
Overwinning gegund aan een ploegmaat, erg nobel van ze. Morgen is Mt. Agatha dacht ik. Als Battistella de boel daar niet even op een hoop veegt ga ik ernstig teleurgesteld zijn.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator donderdag 16 mei 2019 @ 12:31:08 #191
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186878536
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 12:25 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Overwinning gegund aan een ploegmaat, erg nobel van ze. Morgen is Mt. Agatha dacht ik. Als Battistella de boel daar niet even op een hoop veegt ga ik ernstig teleurgesteld zijn.
Wel echt een waardeloos deelnemersveld. Die Zuid-Afrikaanse huichelaars organiseren tegenwoordig allemaal UCI-koersen waar ze vervolgens andere Afrikaanse landen niet voor uitnodigen zodat ze veel punten kunnen pakken voor de ranking. :')
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 16 mei 2019 @ 17:13:44 #192
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_186884215
Notoire stalkster van wielerjournalist krijgt celstraf - http://www.1limburg.nl/l/83996 #1Limburg :')
Net efkes anges
pi_186884904
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 17:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Notoire stalkster van wielerjournalist krijgt celstraf - http://www.1limburg.nl/l/83996 #1Limburg :')
Jeetje, die Ray :o
  donderdag 16 mei 2019 @ 20:11:41 #194
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_186888086
Eerste drie etappes in de Vuelta de la Juventud zijn verreden. De eerste twee waren verre van boeiend en eindigde uiteindelijk in sprints en die werden allebei gewonnen door Miguel Sarmiento. Het lag in de lijn der verwachting dat Julian David Molano, het broertje van de inmiddels geschorste Juan Sebastian, de twee sprintetappes zou winnen, maar hij is er nauwelijks aan te pas gekomen (mede door een val). Sarmiento is best een rappe jongen van 19 die, net als Gaviria, van de baan komt. In tegenstelling tot Nando doet hij dan niet het omnium maar de scratch. Het zou iemand kunnen zijn die op de lijstjes van Matxin staat. Hij won eerder o.a. een rit in Valle del Cauca.

Vandaag is de klimtijdrit, en daarmee de zwaarste etappe, verreden. Die klimtijdrit is op echt zeer indrukwekkende wijze gewonnen door Camilo Ardila, een behoorlijk groot talent van EPM. Hij werd hier vorig jaar als eerstejaars al vijfde. Net als Sarmiento ook pas 19 lentes jong. De rest is in de minuten gereden. Alexander Cepeda, de grote favoriet, werd tweede op pas 1:03. Rafael Pineda, ook een aardig talent, werd vierde op 1:29. De winnaar is waarschijnlijk dus wel gekend en vermoedelijk gaat dit resultaat betekenen dat Ardila binnenkort naar Europa komt om de Girobio te rijden en vroeg of laat een contract van een grote ploeg onder z'n neus geschoven krijgt.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_186888808
quote:
Vlaamse astroloog valt wielersterren lastig: “Geef me je exacte geboorte-uur en ik voorspel je toekomst in de koers”

Jasper Stuyven, Greg Van Avermaet, Sep Vanmarcke, Yves Lampaert ...: allemaal kregen ze de voorbije maanden vreemde verzoeken van ex-wielrenner Fabrice Naert (31), naast lokaal politicus (Vlaams Belang) ook zelfverklaard astroloog. In ruil voor hun exacte geboorte-uur zouden ze een gratis horoscoopanalyse krijgen, én beter kunnen koersen. “Maar toen hij in mijn naam met een vals e-mailadres mijn geboortegegevens probeerde te verkrijgen, moest ik wel naar de politie stappen.”

“Het exacte uur van je geboorte? Had je dat nu niet gewoon aan je eigen moeder kunnen vragen in plaats van de Leuvense stadsdiensten aan te schrijven?” Dat vreemde bericht kreeg Jasper Stuyven in de Ronde van de Algarve van zijn moeder Kathleen, vlak voor de start. “Ik viel uit de lucht. Ik had helemaal geen contact opgenomen met de dienst bevolking.”

Net voor moeder Stuyven ietwat geïrriteerd haar telefoon had genomen, had ze een officiële brief gekregen van de stad met daarin de gevraagde gegevens van het ziekenhuis: de dag en het uur van geboorte. “Navraag leert dat iemand met een vals e-mailadres op mijn naam die gegevens had verkregen”, vertelt de Leuvense wielrenner vanop stage op Tenerife. “Ik kon niet anders dan een klacht indienen bij de politie, want dit is voor mij een brug te ver.” Het Leuvense parket bevestigt het proces-verbaal wegens valse naamdracht.

Stuyven moest niet lang nadenken over wie achter dat valse profiel moest zitten: Fabrice Naert, een West-Vlaamse astroloog die hem in de weken voordien minstens vijf keer benaderde via Facebook en WhatsApp om toch maar zijn exacte geboorte-uur te bekomen. Met als doel een gratis “geboortehoroscoopanalyse” opstellen, om aan de hand van de stand van de sterren tot een ultieme karakterschets te komen. En zo een beter mens én een betere coureur te kunnen worden in één klap.

25 pagina’s gefilosofeer

Navraag in het peloton leert dat zowat alle Vlaamse coureurs de voorbije maanden te maken kregen met de astroloog uit Tielt, tevens kandidaat voor Vlaams Belang bij de komende verkiezingen. “Greg Van Avermaet en ik dachten eerst dat het een grap was”, zegt Nathan Van Hooydonck. Hij liet wel een gratis horoscoopanalyse opsturen, waaruit een honderdtal karaktereigenschappen voortvloeiden. Die gingen van iemand die gesteld is op harmonie over iemand die last heeft van escapistisch gedrag tot iemand met neiging tot buitensporige emotionele reacties. Liefst 25 pagina’s gefilosofeer over Venus, Saturnus, Pluto en de Midhemel. “Eerlijk: ik heb het allemaal maar vluchtig gelezen en hechtte er amper geloof aan”, zegt Van Hooydonck. “Feit is dat hij zeer gedreven overkwam.”

Vriendelijk aanbod

De astroloog in kwestie is zich van geen kwaad bewust. “Het klopt dat ik zowat alle Vlaamse renners al benaderd heb”, zegt Naert. Hij heeft het zelf over een vriendelijk aanbod. “Ik verplicht geen enkele renner om mee te gaan in mijn astrologische hobby. Ik volg wekelijks les rond sterrenkunde en ik geloof dat ik wielrenners betere resultaten kan bezorgen door horoscopen op te stellen. Hun geboorte-uur kennen levert een schat aan informatie op.” Hij zegt zich voorlopig tot renners te beperken. “Als mijn politieke carrière van de grond komt – een nieuw avontuur voor mij – kan ik mijn kennis ook daar op collega’s testen.”

Dat er een klacht tegen hem loopt, wist hij gisteravond nog niet. “Ik heb Jasper Stuyven meermaals aangesproken, maar ik heb mij nooit voor hem uitgegeven.” Dat het zowat in de sterren geschreven staat dat de politie binnenkort aan zijn deur zal staan voor een verhoor, verontrust hem naar eigen zeggen niet.
pi_186904144
Wat een gekkies lopen er toch rond :D _O-
  vrijdag 17 mei 2019 @ 11:00:14 #197
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_186904209
Uit het Nos-interview met Gerben de Knecht, bondscoach van de mountainbikers. Het onderwerp van gesprek is, uiteraard, MvdP.

Even voor de leuk:
quote:
De Knegt doet tevens een boude uitspraak: "Misschien is het wegwielrennen altijd een beetje overschat geweest. Als je ziet dat Gianni Vermeersch, een veldrijder, opeens met de beste twintig mee kan rijden in een grote wegwedstrijd..."
Belangrijker:
quote:
"De laatste keer dat ik hem sprak, was het zeker dat hij de WK mountainbiken zou rijden. Maar met Mathieu weet je het nooit. Ik spreek hem dit weekeinde weer", zegt De Knegt.
Dat zou dus betekenen, wel WK Mountainbike, geen WK Yorkshire. Of Gerben heeft Mathieu alweer heel lang niet gesproken, dat kan natuurlijk ook.
pi_186904304
Zit best wat tijd tussen beide WK's, opvallend dat hij ze sowieso niet allebei gaat rijden
  vrijdag 17 mei 2019 @ 13:06:14 #199
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_186906136
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 12:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Wel echt een waardeloos deelnemersveld. Die Zuid-Afrikaanse huichelaars organiseren tegenwoordig allemaal UCI-koersen waar ze vervolgens andere Afrikaanse landen niet voor uitnodigen zodat ze veel punten kunnen pakken voor de ranking. :')
Battistella heeft gewonnen, maar het verschil met Kent Main en ene Manizabayo, wie kent hem niet, valt te verwaarlozen. Slecht, matig.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_186906154
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 11:00 schreef VoMy het volgende:
Uit het Nos-interview met Gerben de Knecht, bondscoach van de mountainbikers. Het onderwerp van gesprek is, uiteraard, MvdP.

Even voor de leuk:
[..]

Belangrijker:
[..]

Dat zou dus betekenen, wel WK Mountainbike, geen WK Yorkshire. Of Gerben heeft Mathieu alweer heel lang niet gesproken, dat kan natuurlijk ook.
Volgens Sporza zou MvdP nadenken over geen WK mountainbike en wel Yorkshire. De speculaties zijn begonnen :D

Als hij om te beginnen dit weekend top 6 rijdt, heeft hij het ticket voor de OS al zo goed als op zak
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')