abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 07:25:45 #201
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_186737866
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 07:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zorgde afgelopen zomer voor de kat van mensen die pas nieuw in de buurt waren kwamen wonen. Koophuisje uit begin jaren dertig. Toen ik vroeg of ze veel hadden moeten klussen verzuchtten ze van wel.
Het behang in de woonkamer hadden ze helemaal van de muur moeten halen en opnieuw moeten behangen, ze hadden alle andere muren moeten latexen en ze waren nóg niet klaar, want er hing een deurtje scheef in de keuken.

Toen heb ik wel even staan glimlachen ja.
Haha, daar zou ik ook van glimlachen. Wij hebben het hele huis van boven tot onder compleet gestript. Vloeren, wanden, plafonds eruit..

Das wel ietsje heftiger dan een wandje behangen.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 08:15:25 #202
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_186738182
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 06:51 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Het was een echte back in the time woning jaren 50 60 70 stijlen dus ik moest echt alles vervangen :@
Kun je wel alles helemaal naar eigen invulling doen. Da's ook wel weer tof.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 10 mei 2019 @ 16:07:12 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_186745716
Hairpinpootjes on het oorspronkelijke hangkastje! *O*



Zojuist doos 100 en 101 van de oorspronkelijke 110 leeggemaakt en de verhuizer gemailed of hij ze komt halen. Die laatste 9 houden we voor opbergen etc.

Dan is alleen nog het wachten op de quooker en de salon-tafeltjes en dat is het dan wel. *O*

Oh ja, er zijn een paar kasten waar een plank bij moet nog maar dat heeft geen haast.
***
  Moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 16:15:45 #204
5428 crew  miss_sly
pi_186745899
Wat mooi, die pootjes, BE! Fijn dat jullie zo goed als klaar zijn!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 10 mei 2019 @ 16:19:39 #205
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_186746000
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 16:07 schreef Brighteyes het volgende:
Hairpinpootjes on het oorspronkelijke hangkastje! *O*

[ afbeelding ]

Zojuist doos 100 en 101 van de oorspronkelijke 110 leeggemaakt en de verhuizer gemailed of hij ze komt halen. Die laatste 9 houden we voor opbergen etc.

Dan is alleen nog het wachten op de quooker en de salon-tafeltjes en dat is het dan wel. *O*

Oh ja, er zijn een paar kasten waar een plank bij moet nog maar dat heeft geen haast.
Het ziet er leuk uit BE! Heerlijk dat het jullie zo goed bevalt. Wat is fijn wonen toch belangrijk he?
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 10 mei 2019 @ 16:25:43 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186746098
Goed bezig BE! ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 10 mei 2019 @ 17:12:11 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_186747199
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 16:19 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Het ziet er leuk uit BE! Heerlijk dat het jullie zo goed bevalt. Wat is fijn wonen toch belangrijk he?
Nou echt, bizar!
Wat een heerlijkheid! *O*
***
  vrijdag 10 mei 2019 @ 17:31:12 #208
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_186747519
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 09:47 schreef Chell het volgende:
Paneelgordijnen zit ik idd ook aan te denken. Moet alleen vriendlief daar nog van overtuigen ;)

Wij hebben gisteravond ons huis maar eens in zo'n floorplannerachtig programma gegooid. Lekker schuiven en puzzelen met meubels. In tegenstelling tot de meeste mensen gaan wij juist wat kleiner wonen, nu weten we beter wat wel/niet past. Zal wennen worden, onze huidige woonkamer is echt een balzaal (15m lang).
@Chell, ik wilde al maar hier nog op reageren maar vergat het. Bij dezen alsnog: Wij zijn dan niet kleiner gaan wonen, maar groter, maar hebben wel een huis gekocht dat veel meer kleinere hoekjes en gangetjes heeft en zo (huis uit 1880). Ik vind het héérlijk inrichten! Veel makkelijker dan de rechthoekige balzalen in sommige nieuwe woningen.Het huis dwingt bepaalde keuzes af en dat vind ik heel gaaf.
Dus maak je geen zorgen over een kleinere woonkamer. Juist heerlijk om intieme hoekjes te maken en geborgenheid te creëren. Wat heeft een mens in vredesnaam aan een grote, open woonkamer? Zeker als je er niet met zes man hoeft te wonen.

Wij kochten een huis met een heel grote en vooral hoge woonkamer (3.50 ongeveer en een woonkamer van circa 50 m2), maar die is opgedeeld in drieën: een opkamer, een tussenkamer en een achterkamer (waarschijnlijk destijds voor informeel gebruik). Ik vind het fantastisch dat we drie kleinere ruimtes hebben, omdat het het huis zo veel gezelliger maakt! We hebben er hoekjes gemaakt waar we al dan niet samen (mijn man en ik zijn met zijn tweeën) vuurtje stoken, zitten te lezen/mijmeren/tv kijken/plaatjes draaien, en een plek waar een grote eettafel staat.
Waar anderen het misschien onhandig vinden dat onze woonruimte beneden zo is opgedeeld door de 'verkleinende' suite-deuren, maken wij er juist dankbaar gebruik van. Altijd een gevoel van geborgenheid, waar je ook zit. En dat zal ook gelden voor een kleinere woonruimte, zoals die van jullie. O+
Plaatjes bij de praatjes:





Als bonus kat Dirk. Omdat het kan.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 17:36:56 #209
5428 crew  miss_sly
pi_186747607
Wat een prachtige, sfeervolle ruimtes O+

Jij vroeg je toch af waarom iemand een interieurstyliste in de arm zou nemen? Nou, precies om de reden die je noemt: wij hebben straks een grote, open ruimte en willen graag wat hoekjes en plekjes en weten zelf niet hoe dat te doen. Daar hebben we advies bij nodig :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 10 mei 2019 @ 17:48:59 #210
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_186747807
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 17:36 schreef miss_sly het volgende:
Wat een prachtige, sfeervolle ruimtes O+

Jij vroeg je toch af waarom iemand een interieurstyliste in de arm zou nemen? Nou, precies om de reden die je noemt: wij hebben straks een grote, open ruimte en willen graag wat hoekjes en plekjes en weten zelf niet hoe dat te doen. Daar hebben we advies bij nodig :)
Dat was een oprechte verbazing toen. Ik snap denk ik niet zo goed waarom een ander mijn huis zou kunnen inrichten. Het voelt voor mij alsof ik iemand mijn ondergoed zou laten kopen. Zó persoonlijk en privé. :o
Ik zou het ook best gek vinden dat mijn huis(elijkheid) in één klap op papier zou ontstaan. Bedacht door een vreemde. Ik hou er van om wat rommel te verzamelen, dingen aan te passen, iets zots neer te zetten etc. Een inrichting is veranderlijk, wat mij betreft. Die 'bedenk' je niet in één keer. Het zou voor mijzelf ongemakkelijk voelen als iemand anders zou bedenken welke kleuren ik wil of welke bank ik krijg.

Maar dat is misschien waarschijnlijk ook omdat ik inrichten leuk vind om te doen en het ook wel enigszins kan. Dus makkelijk praten mijnerzijds.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 10 mei 2019 @ 19:20:56 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_186749250
Ik ben enorm blij met onze enorme open balzaal woonkamer! Lucht en ruimte! O+ Zelfs al zijn we maar met zijn vieren. Maar ik vind jouw knusse drie ruimtes ook fantastisch hoor! :Y _O_ O+
Een vriendin van mij heeft een pand hier op een van de grachten en daar was ik van de week en die heeft exact hetzelfde, een voorkamer waar de kinderen voornamelijk knutselen, deuren die dicht kunnen, dan de tussenkamer waar een mega loungebank en dito tv in staan, weer deuren die dicht kunnen, dan een rook/whiskey/muziek/grotemensen-kamer, weer deuren die dicht kunnen en dan een loeier van een eetkeuken met mega-tafel met 8 stoelen etc.
Echt fantastisch om het zo stukje voor stukje in te delen. Hoe vaak zit je nou met 20 man in een kringetje blokjes kaas met een mandarijntje weg te peuzelen?

Maar goed, daar hoort ook weer een ander prijskaartje (en professionele schilder en twee keer in de week en poets) bij, die hebben we even niet, dus dan voor nu maar even genieten van stalen kozijnen en rechttoe-rechtaan! ;) O+
***
  Moderator vrijdag 10 mei 2019 @ 19:48:20 #212
5428 crew  miss_sly
pi_186749779
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 17:48 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat was een oprechte verbazing toen. Ik snap denk ik niet zo goed waarom een ander mijn huis zou kunnen inrichten. Het voelt voor mij alsof ik iemand mijn ondergoed zou laten kopen. Zó persoonlijk en privé. :o
Ik zou het ook best gek vinden dat mijn huis(elijkheid) in één klap op papier zou ontstaan. Bedacht door een vreemde. Ik hou er van om wat rommel te verzamelen, dingen aan te passen, iets zots neer te zetten etc. Een inrichting is veranderlijk, wat mij betreft. Die 'bedenk' je niet in één keer. Het zou voor mijzelf ongemakkelijk voelen als iemand anders zou bedenken welke kleuren ik wil of welke bank ik krijg.

Maar dat is misschien waarschijnlijk ook omdat ik inrichten leuk vind om te doen en het ook wel enigszins kan. Dus makkelijk praten mijnerzijds.
Weet ik, dat het oprechte verbazing was :)
Het gaat ook heel anders dan je in gedachten hebt, hoor. Wij zijn niet goed in inrichten, zo heeft iedereen zijn talenten en gebreken.

Wat fijn dat je zo geniet van de ruimte, BE! Kan me er wel iets bij voorstellen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 10 mei 2019 @ 20:00:49 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_186750054
Prachtig zeg, dude! Mooie vloer ook O+

Ik zag vandaag 2 enorme verhuiswagens naast ons nieuwe huis staan. Dat betekent dat de huurder aan het vertrekken is, en we dus volgende week de bovenverdieping écht kunnen inmeten *O*
disclaimer
  vrijdag 10 mei 2019 @ 21:14:53 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_186751962
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:00 schreef Stormqueen het volgende:
Prachtig zeg, dude! Mooie vloer ook O+

Ik zag vandaag 2 enorme verhuiswagens naast ons nieuwe huis staan. Dat betekent dat de huurder aan het vertrekken is, en we dus volgende week de bovenverdieping écht kunnen inmeten *O*
Jiehaaa!!! Progress!!!
***
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 10 mei 2019 @ 22:56:58 #215
95752 crew  Chell
Kluns
pi_186754201
Jullie huis is mijn droomhuis Duderinnetje!

Wij raken door de verhuizing eigenlijk onze hoekjes en gaatjes een beetje kwijt. Onze benedenverdieping heeft een erker, een omgekeerde C-vorm en twee oude rookkanalen. Daardoor kregen we vanzelf hoekjes en bepaalde functies. Boven een beetje hetzelfde door het schuine dak (hoewel het daar vooral tegenwerkt, want je kunt er geen kast kwijt).

Onze nieuwe woonkamer is rechthoekig en de keuken zit daar ook in, langs één wand. Het enige speelse is een inspringing bij het raam aan de kant van de keuken. Ook alle andere ruimtes zijn rechter dan recht.

Geef mij maar liever hoekjes enzo, maar voor nu wordt het even recht toe recht aan. Selling point voor deze woning is het balkon en het juist ook het praktische. Ik verlang naar kastruimte. En een goede werkkamer! Maar tis wel even schakelen en wat lastiger inrichten in de woonkamer.
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 10 mei 2019 @ 23:15:23 #216
95752 crew  Chell
Kluns
pi_186754589


Dit is de plattegrond van ons nieuwe appartement. Het is echt niet klein, maar we gaan dus van 15 meter woonkamer naar 9. Het is gewoon vooral een luxeprobleem wat ik heb :') De bedoeling is wel om bij de keuken een bar/eiland te bouwen om de ruimte iets meer in tweeën te delen (en omdat ik in deze keuken echt niet al m'n dingen kwijt kan/genoeg werkruimte heb).

[ Bericht 6% gewijzigd door Chell op 10-05-2019 23:21:40 ]
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:39:50 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_186755094
ik wil net zeggen chell, ik zie nu al toffe mogelijkheden om de ruimte te splitsen!

Toen wij onze woonkamer gingen opdelen door het bouwen van de ensuite kasten hebben we echt heel veel commentaar gekregen. Wordt het niet hokkerig, klein, je beperkt jezelf zo. Maar ik ben zo blij dat we het gedaan hebben. Nu hebben we twee ruimtes met een eigen functie. Je kunt ze openen of afsluiten. En het fijnste is, we hoeven in onze smalle pijpelaar geen (rommelige) kasten tegen de muur te zetten.
Ik ben voornemens om in ons nieuwe huis ook weer de opdeeltruc toe te passen. Het werkt echt.
disclaimer
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 11 mei 2019 @ 00:07:45 #218
95752 crew  Chell
Kluns
pi_186755570
In onze huidige huis hebben we ook overwogen om een ensuite te maken, ik had die 'hokjes' met verschillende functies inderdaad heel prettig gevonden. Uiteindelijk hadden andere dingen prioriteit (en is zo'n bouwsel in een huurwoning ook wel een beetje een ding).

Nu gaat die verdeling er echt wel komen, al was het maar omdat ik niet eeuwig tegen de zooi op het aanrecht wil kijken als we te lui zijn om op te ruimen :')
pi_186773069
Vandaag weer 2 vrachten hout weg gebracht met de suv :+ en een keukenlamp opgehangen en verder nog wat dingetjes opgeruimd.

Morgen de brievenbus monteren en gereedschapsbord ophangen oO<
pi_186801066
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 16:07 schreef Brighteyes het volgende:
Hairpinpootjes on het oorspronkelijke hangkastje! *O*

[ afbeelding ]

Zojuist doos 100 en 101 van de oorspronkelijke 110 leeggemaakt en de verhuizer gemailed of hij ze komt halen. Die laatste 9 houden we voor opbergen etc.

Dan is alleen nog het wachten op de quooker en de salon-tafeltjes en dat is het dan wel. *O*

Oh ja, er zijn een paar kasten waar een plank bij moet nog maar dat heeft geen haast.
Mooi tvmeubel ^O^
  maandag 13 mei 2019 @ 08:06:03 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186801438
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:39 schreef Stormqueen het volgende:
ik wil net zeggen chell, ik zie nu al toffe mogelijkheden om de ruimte te splitsen!

Toen wij onze woonkamer gingen opdelen door het bouwen van de ensuite kasten hebben we echt heel veel commentaar gekregen. Wordt het niet hokkerig, klein, je beperkt jezelf zo. Maar ik ben zo blij dat we het gedaan hebben. Nu hebben we twee ruimtes met een eigen functie. Je kunt ze openen of afsluiten. En het fijnste is, we hoeven in onze smalle pijpelaar geen (rommelige) kasten tegen de muur te zetten.
Ik ben voornemens om in ons nieuwe huis ook weer de opdeeltruc toe te passen. Het werkt echt.
Oeh, dat klinkt wel echt tof, van die ensuitekasten. Heb je een foto?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 13 mei 2019 @ 08:10:57 #222
149959 SQ
snelle trees
  maandag 13 mei 2019 @ 09:42:07 #223
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_186802455
Nostalgie, dat topic O+ .
Voor ons nieuwe huis zijn we een website aan het maken. We zullen die binnenkort delen hiero O-) .
  maandag 13 mei 2019 @ 12:32:47 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186805289
quote:
Ah, die had ik ook best zelf kunnen vinden... Txs!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 13 mei 2019 @ 13:01:15 #225
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_186805703
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 22:56 schreef Chell het volgende:
Jullie huis is mijn droomhuis Duderinnetje!

Wij raken door de verhuizing eigenlijk onze hoekjes en gaatjes een beetje kwijt. Onze benedenverdieping heeft een erker, een omgekeerde C-vorm en twee oude rookkanalen. Daardoor kregen we vanzelf hoekjes en bepaalde functies. Boven een beetje hetzelfde door het schuine dak (hoewel het daar vooral tegenwerkt, want je kunt er geen kast kwijt).

Onze nieuwe woonkamer is rechthoekig en de keuken zit daar ook in, langs één wand. Het enige speelse is een inspringing bij het raam aan de kant van de keuken. Ook alle andere ruimtes zijn rechter dan recht.

Geef mij maar liever hoekjes enzo, maar voor nu wordt het even recht toe recht aan. Selling point voor deze woning is het balkon en het juist ook het praktische. Ik verlang naar kastruimte. En een goede werkkamer! Maar tis wel even schakelen en wat lastiger inrichten in de woonkamer.
Gewoon experimenteren! Je kunt al heel wat huiselijkheid kweken door niet alles langs muren te plaatsen, maar scheidingen te maken door ook eens een stoel of bank midden in een ruimte te zetten. Ook eventueel met kleden op de vloer of stukken kleur op de wand kun je hoekjes maken.

Ziet er in elk geval uit als een fijne woning hoor!
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 13 mei 2019 @ 13:10:20 #226
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_186805837
quote:
Gaaf gedaan toen! O+

In het algemeen: als mensen oude paneeldeuren/suitedeuren/kastdeuren zoeken, is dit een goed adres:
https://oudepaneeldeur.nl/
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 13 mei 2019 @ 13:19:52 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186805973
Of het Achterhuis in Udenhout _O_.
KuikenGuppy
  maandag 13 mei 2019 @ 14:22:45 #228
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_186806922
Als ik die site zo zie had ik beter de deuren in ons huis kunnen verkopen dan het huis zelf :P .

Als je gewone bruynzeel deuren zoekt kan je beste rondvragen in oude buurten of een paar dagen bij de milieustraat posten :P .
Bij ons in de buurtfacebook veranderen er regelmatig deuren van eigenaar en laatst zag ik met pijn in mijn hart een kerel 6 paneeldeuren in een container flikkeren op de stort ;( .
  maandag 13 mei 2019 @ 20:34:27 #229
207727 Smallish
Kleintje!
pi_186815139
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 09:42 schreef bleiblei het volgende:
Nostalgie, dat topic O+ .
Voor ons nieuwe huis zijn we een website aan het maken. We zullen die binnenkort delen hiero O-) .
Die belofte gaan jullie inlossen, hoor! >:)

Echt erg leuke topics. Je ziet jullie ook een soort van groeien in wensen en verlangens van jullie ‘woooonbeleeeving’. :D }) Erg leuk. O+
Is dat zo?
pi_186831044
Staande brievenbus verkeerd gemonteerd :% o|O
  dinsdag 14 mei 2019 @ 17:50:44 #231
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_186834515
Ik ben even ondergedoken geweest, maar inmiddels sinds donderdag de sleutel! Donderdag, vrijdag en zaterdag gesloopt (zondag een afspraak waar we naar toe moesten)!

En gister is de aannemer voorzichtig begonnen, morgen starten de slopers als het goed is en dan gaat het ineens hard. We zijn onderweg, nog een maand of 3 te gaan 😉
  dinsdag 14 mei 2019 @ 17:54:47 #232
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186834595
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:04 schreef ManianMan het volgende:
Staande brievenbus verkeerd gemonteerd :% o|O
Dat ding met het kleppie komt boven, de rest gaat in de grond. How hard can it be? :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 14 mei 2019 @ 18:03:50 #233
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_186834769
Eindelijk de wifi fatsoenlijk werkend. Die vloerverwarming werkt schijnbaar als een Faraday kooi tussen de verdiepingen in of zo, andere verklaring kan ik niet verzinnen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 19:50:40 #234
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186837048
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 18:03 schreef JDude het volgende:
Eindelijk de wifi fatsoenlijk werkend. Die vloerverwarming werkt schijnbaar als een Faraday kooi tussen de verdiepingen in of zo, andere verklaring kan ik niet verzinnen.
Same here. Heb op de volgende verdieping maar een repeater gezet.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_186837944
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 17:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat ding met het kleppie komt boven, de rest gaat in de grond. How hard can it be? :?
Op een zondagmiddag even snel in elkaar gedraait tussen de andere dingen door had nog 2 stangetjes over dacht dat dat voor de muurbevestiging was :+ niet dus :@
  dinsdag 14 mei 2019 @ 23:44:28 #236
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186847764
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 18:03 schreef JDude het volgende:
Eindelijk de wifi fatsoenlijk werkend. Die vloerverwarming werkt schijnbaar als een Faraday kooi tussen de verdiepingen in of zo, andere verklaring kan ik niet verzinnen.
Kabeltje, extra kassie met sprietjes..

Ziggo-meneer was hier vorige week om de zooi van de vorige bewoners te fiksen en ons aan te sluiten, wij hebben er nu eentje in de garage.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_186852950
Omdat ik niet een heel topic wil open maar hier: ik ben de bovenverdieping van mijn huis aan het verbouwen. De slaapkamer heeft een schuin dak en een klein raam (in de rechte muur) op het zuiden. Het is dus geen hele lichte kamer. Ik wil hier in ieder geval gordijnen ophangen (lange, zodat het ruimer oogt) maar worstel nog met vitrage/rolgordijn/lamellen om de directe inkijk van de achterburen weg te nemen maar wel zo veel mogelijk licht over te houden. Ik zoek dus inspiratie/ideeen. De stijl die ik voor ogen heb is scandinavisch. Iemand een goed idee?
pi_186854904
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 11:06 schreef Tuindier het volgende:
Omdat ik niet een heel topic wil open maar hier: ik ben de bovenverdieping van mijn huis aan het verbouwen. De slaapkamer heeft een schuin dak en een klein raam (in de rechte muur) op het zuiden. Het is dus geen hele lichte kamer. Ik wil hier in ieder geval gordijnen ophangen (lange, zodat het ruimer oogt) maar worstel nog met vitrage/rolgordijn/lamellen om de directe inkijk van de achterburen weg te nemen maar wel zo veel mogelijk licht over te houden. Ik zoek dus inspiratie/ideeen. De stijl die ik voor ogen heb is scandinavisch. Iemand een goed idee?
Je inspiratie staat zomaar hier in dit topic!



Gordijn + plisségordijn. Of gordijn + vitrage (dan neem je een dubbele rail).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186855308
Ja, dat vind ik mooi! Ik twijfel alleen of dat ook werkt bij een klein raam, en op pinterest vind ik tot nu toe alleen maar voorbeelden met mooie grote ramen en kamers.
pi_186856066
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 13:42 schreef Tuindier het volgende:
Ja, dat vind ik mooi! Ik twijfel alleen of dat ook werkt bij een klein raam, en op pinterest vind ik tot nu toe alleen maar voorbeelden met mooie grote ramen en kamers.
Foto!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186856456


Maar dan zonder stucloper en met ikea eiken laminaat.
pi_186862720
Ik baal ontzettend.

We hebben een optie op een nieuwbouwhuis en hebben al een gesprek gehad over meerwerk etc. Tijdens dat gesprek verteld dat ik absoluut geen bovenlichten wil.

In de technische omschrijving staat dat “de deur die een verbinding vormt tussen een ongeïsoleerde berging en een verkeersruimte, bijkeuken of een verblijfsruimte is een stompe, vlakke, dichte binnendeur in een houten kozijn en zonder bovenlichten (indien van toepassing)”

In de verdere tekst staat niks over binnenkozijnen.

Ik was er dus vanuit gegaan dat er houten kozijnen zonder bovenlichten in ons huis zou komen. Maar nu zegt de makelaar ineens dat er stalen kozijnen met bovenlichten in komen?! En dit niet te veranderen is?

Lees ik nu ontzettend verkeerd of staat dit er toch echt? Heb ik iets om te ‘eisen’? Ondanks dat ik nog helemaal niks heb getekend en dus eigenlijk geen poot heb om op te staan want voor mij 20 anderen?

Graag niet quoten want ik wil dit misschien nog weer verwijderen i.v.m. herkenbaarheid.
  woensdag 15 mei 2019 @ 19:20:27 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_186862807
Er staat alleen iets over de deur naar de berging, niet over de rest van het huis.
Maar wat raar dat dat niet veranderd kan worden?
disclaimer
pi_186862882
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 19:20 schreef Stormqueen het volgende:
Er staat alleen iets over de deur naar de berging, niet over de rest van het huis.
Maar wat raar dat dat niet veranderd kan worden?
Hmm. Dan is het alsnog gek dat er helemaal niks over in staat. ;’)

Ja, zo ontzettend raar. Ik had er nog wel graag heel veel geld voor willen betalen omdat ik dat zo afzichtelijk vind. Maar zelfs dat kan niet. “Sloop ze er na de oplevering maar weer uit en plaats zelf maar nieuwe”.
pi_186863285
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 14:46 schreef Tuindier het volgende:
[ afbeelding ]

Maar dan zonder stucloper en met ikea eiken laminaat.
Dat kan toch prima? Ik denk dat de combinatie gordijnen + plisségordijnen heel mooi zal zijn. Maar vitrage kan ook prima. Het is maar net waar je van houdt.

Inspiratieplaatje:



Ik kom best vaak gordijnroedes in plaats van -rails tegen op foto's van Scandinavische interieurs. Zou je ook nog kunnen overwegen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 15 mei 2019 @ 19:39:32 #246
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_186863353
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 19:23 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Hmm. Dan is het alsnog gek dat er helemaal niks over in staat. ;’)

Ja, zo ontzettend raar. Ik had er nog wel graag heel veel geld voor willen betalen omdat ik dat zo afzichtelijk vind. Maar zelfs dat kan niet. “Sloop ze er na de oplevering maar weer uit en plaats zelf maar nieuwe”.
Dat hadden wij met een zolderraam in 2009. Alleen toen vonden ze niet 20 anderen en hebben ze wel de bouwvergunning aangepast :') :')
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_186863380
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 19:23 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Hmm. Dan is het alsnog gek dat er helemaal niks over in staat. ;’)
Ik snap je helemaal. Ik vind die bovenlichten zelf ook stom. Maar: een huis zou ik er niet om laten schieten. Daar kun je toch altijd iets op bedenken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186864943
Gewoon vragen om op te leveren zonder kozijnen en deuren en achteraf zelf (laten) plaatsen. Dat is waarschijnlijk goedkoper dan het als meerwerk laten aanpassen.
Enne, overwegen een woning te laten schieten op bovenlichten :X geloof me, je gaat tegen nog zoveel meer keuzes en gedoe aanlopen, als dit je al doet twijfelen, moet je goed overwegen of een nieuwbouwwoning iets voor je is.

Overigens, de kozijnen staan wrs in de technische omschrijving. Neem nooit iets aan, vraag altijd door en leg alles vast.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  woensdag 15 mei 2019 @ 20:48:53 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_186865306
Ik lees er niet in dat hij het hier om wil laten schieten hoor ;) ik snap de verbazing wel.
disclaimer
pi_186865400
Ik snap niet dat de makelaar zegt dat het niet mogelijk is. Over het algemeen is er heel veel mogelijk, zeker tegen de hoofdprijs.

Maar goed, als er werkelijk nergens iets staat over kozijnen en hun uitvoering, dan valt er niks te eisen, alleen iets na te vragen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')