quote:Niet lezen? Dan kun je toch ook moeilijk discussieren.
Op woensdag 8 januari 2003 13:18 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
uit de dood herezen dan?
ik kijk wel uit, geen tijd voor+geen zin in
quote:kan het allicht proberen
Op woensdag 8 januari 2003 13:22 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Niet lezen? Dan kun je toch ook moeilijk discussieren.
quote:Maar nu sta je wel een stuk minder sterk...
Op woensdag 8 januari 2003 13:29 schreef Doopy-X- het volgende:
kan het allicht proberen
quote:Dat ene boerenlul genaamd Jezus daar het 1 en ander over gezegd heeft (ALS dat al gebeurd is), heeft net zoveel waarde als dat ik NU aan iedereen verklaar:
Op woensdag 8 januari 2003 12:56 schreef ChrisJX het volgende:
Zeker niet, maar als er daarna regels over worden gegeven...
Vanaf vandaag mogen van MIJ alleen mensen die geen citroenthee lusten, WEL leren schoenen dragen.
quote:Jezus is toch echt iets belangrijker dan jij...
Op woensdag 8 januari 2003 13:39 schreef matthijn99 het volgende:[..]
Dat ene -edit- genaamd Jezus daar het 1 en ander over gezegd heeft (ALS dat al gebeurd is), heeft net zoveel waarde als dat ik NU aan iedereen verklaar:
Vanaf vandaag mogen van MIJ alleen mensen die geen citroenthee lusten, WEL leren schoenen dragen.
Ik lust trouwens geen citroenthee
quote:Wat mij op een volgend punt brengt:
Op woensdag 8 januari 2003 13:42 schreef ChrisJX het volgende:
Jezus is toch echt iets belangrijker dan jij...
Maar zodra jij een grote groep mensen achter je kunt krijgen, heeft het idd evenveel waarde...![]()
Dat wil zeggen: dan is het voor die mensen van dezelfde waarde als wat Jezus voor Christenen is.
Waarom geloof jij bijv. niet dat een David Koresh of een Baghwan een messias was, terwijl je daar in principe meer 'bewijzen' voor had (ook al ken je hem niet persoonlijk, je hebt hem van dichterbij mee kunnen maken dan Jezus) en waarom geloof je dat van Jezus wel. En iedereen weet wel dat getuigenverklaringen er niet bepaald betrouwbaarder op worden naarmate ze langer geleden zijn.
En waarom erken jij de profeet Mohammed niet en weet ik hoeveel moslims wel? Wie heeft er dan gelijk?
En over Maria verschijningen: ik denk dat als ik je er 1 zou melden, je me heel hard zou uitlachen, maar wellicht zou je er 1 uit Lourdes (ik noem maar een voorbeeld) wel geloven, terwijl het allebei op getuigenverklaringen gebaseerd is, waarbij je met geen mogelijkheid aan 1 van die verklaringen meer waarde kan toekennen dan aan de andere. Op basis van wat zou jij de ene wel geloven en de andere niet?
Maarre, de andere kant opwerkend: als er zoveel bewijzen zijn, waarom geloof je dan niet in Maria-verschijningen?
quote:Koresh en Baghwan? Je weet ze wel uit te kiezen...
Op woensdag 8 januari 2003 13:54 schreef matthijn99 het volgende:[..]
Wat mij op een volgend punt brengt:
Al die wonderlijke gebeurtenissen waar jij in gelooft, ben jij zelf niet bij geweest. In de afgelopen 2000 jaar zijn er nadien nog genoeg andere dingen gebeurd, zoals mensen die zeggen dat ze de nieuwe messias zijn, Maria-verschijningen, dat soort dingen.Waarom geloof jij bijv. niet dat een David Koresh of een Baghwan een messias was, terwijl je daar in principe meer 'bewijzen' voor had (ook al ken je hem niet persoonlijk, je hebt hem van dichterbij mee kunnen maken dan Jezus) en waarom geloof je dat van Jezus wel. En iedereen weet wel dat getuigenverklaringen er niet bepaald betrouwbaarder op worden naarmate ze langer geleden zijn.
En waarom erken jij de profeet Mohammed niet en weet ik hoeveel moslims wel? Wie heeft er dan gelijk?
En waarom ''worden die getuigenverklaringen er niet bepaal betrouwbaarer op?"
Waarom erken jij de profeet Muhammad (vzmh) eigenlijk niet?
quote:Baghwan zegt me nog wel iets, maar Koresh???
Op woensdag 8 januari 2003 14:11 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Koresh en Baghwan? Je weet ze wel uit te kiezen...
quote:Waco, Texas.
Op woensdag 8 januari 2003 14:12 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Baghwan zegt me nog wel iets, maar Koresh???
quote:David Koresh, Waco, Texas: rings a bell?
Op woensdag 8 januari 2003 14:12 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Baghwan zegt me nog wel iets, maar Koresh???
quote:is dat zo? ik vind van niet........
Op woensdag 8 januari 2003 13:38 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Maar nu sta je wel een stuk minder sterk...
quote:Totaal niet!
Op woensdag 8 januari 2003 14:14 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
David Koresh, Waco, Texas: rings a bell?
quote:dit meen je niet!
Op woensdag 8 januari 2003 14:17 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Totaal niet!
quote:Kun je niet ff een kort samenvattinkje geven?
Op woensdag 8 januari 2003 14:31 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
dit meen je niet!
lees ze: http://www.rickross.com/groups/waco.html
quote:Dit heeft Koerok al voor me gedaan in het andere topic. Je zat muurvast en toen kon je alleen nog maar (om met Koerok's woorden te spreken) holle retoriek in de vorm van het grootste dogma aller tijden als antwoord geven.
Op woensdag 8 januari 2003 14:09 schreef ChrisJX het volgende:
Wil je dat ik m'n eigen zo vast lul dat je op het eind kan zeggen 'zie je wel ik heb gelijk'?
quote:Daar ben ik onderhand ook al achter. Jij bent echt eng. En dan bedoel ik net zo eng als die fanatiekelingen die bereid zijn een paar vliegtuigen in gebouwen te vliegen.
Dat gaat je niet lukken en zelfs al zou je het lukken: ik weet dat er geen harde bewijzen zijn, maar ik blijf bij wat ik geloof. Ik heb er nl. geen harde bewijzen voor nodig.
En verder heb ik er geen zin om mijn geloof t.o.v. jou (of iemand anders eik) te gaan zitten verdedigen, omdat het toch niks uitmaakt.
quote:Bewijzen zijn er niet, als ze aan het licht komen, wie ben ik dan om te gaan ontkennen dat die verschijningen er zijn geweest.
Maarre, de andere kant opwerkend: als er zoveel bewijzen zijn, waarom geloof je dan niet in Maria-verschijningen?
quote:Fijn... hoop dan maar dat ik nooit in het vliegtuig naast je zit, want wie weet wat voor gekke dingen ik dan ga uitspoken...
Op woensdag 8 januari 2003 14:37 schreef matthijn99 het volgende:Jij bent echt eng.
quote:Ja, en jij bent net zo eng als Yezhov. Daar viel ook niet mee te discussieren.
Op woensdag 8 januari 2003 14:37 schreef matthijn99 het volgende:
Daar ben ik onderhand ook al achter. Jij bent echt eng. En dan bedoel ik net zo eng als die fanatiekelingen die bereid zijn een paar vliegtuigen in gebouwen te vliegen.
End of discussion.
Als nu iets holle retoriek is, dan is het wel een vergelijking met massamoordenaars.
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 01:22 schreef Jabberwockie het volgende:
Uit nieuwsgierigheid.
Zitten er eigenlijk ook christenen op Fok?
Ouwerwetse, zoals ik, die SGP stemmen en alles?
quote:Ik heb ook CDA gestemd, maar ik wil niet meer. Die fouilleringsmaatregelen gaan me veel te ver. Maar dat is eik het enige punt waar ik over struikel...
Op woensdag 8 januari 2003 15:01 schreef harmonichunk het volgende:
En nee ik stem niet op SGP. Ik stem CDA een partij die z'n verstand gebruikt........ (dit was niet offensief bedoeld)
[..]
Laten we eerlijk zijn, wij christenen zijn ook mensen en verdienen daarmee dezelfde respect als een ieder ander. Maar helaas kan een topic als deze nooit op fok. Mensen, niet christenen in dit geval, roepen op tot discussie terwijl ze eigenlijk alleen maar komen vertellen dat wij niet goed wijs zijn en dat ze ons niet snappen. Of dat ze komen vertellen hoe ze wel niet van ons kotsen. Knap hoor!
Maargoed, wat maakt een christen een christen? Dat is het eerste wat ik recht wil zetten. Een christen is niet iemand die christelijk is opgevoed. Een christen is niet iemand die de christelijke normen en waarden er op na houd. Een christen is ook niet iemand die de tien geboden houd. Nee een christen, zoals het woord al doet vermoeden, is iemand die in Jezus gelooft. Dat door Zijn offer je gered kunt worden van de hel. Niet meer niet minder.. dat wij christenen dan de tien geboden willen aanhouden is omdat we dankbaar zijn voor de toekomst die wij hebben en de rest niet.
Ik hoop dat het wel duidelijk is dat ons leven dus juist niet aan wetten en regeltjes is verbonden. Wij zijn juist vrij! Het zijn immers niet de regeltjes of wetten die je in de hemel brengen!
Dan wil ik tenslotte in alle respect zeggen dat dit mijn mening en mijn geloof is. Ik voel dus ook niet zoveel voor discussie ten einde jullie van mijn standpunt te overtuigen. Dat verwacht ik niet eens. Ook wil ik niet discusseren om het jullie allemaal te bewijzen. Het gaat namelijk om geloof en elk bewijs zou geloof overbodig maken en het dus ontkrachten. Dus als je niet positief geinteresseerd bent heb ik liever dat je je mond tegen mij houdt
. Das duidelijk?
Terwijl het daar in principe niet om draait.!!
quote:*helemaal mee eens is
Op woensdag 8 januari 2003 15:28 schreef jaccoh het volgende:
Laten we eerlijk zijn, wij christenen zijn ook mensen en verdienen daarmee dezelfde respect als een ieder ander. Maar helaas kan een topic als deze nooit op fok. Mensen, niet christenen in dit geval, roepen op tot discussie terwijl ze eigenlijk alleen maar komen vertellen dat wij niet goed wijs zijn en dat ze ons niet snappen. Of dat ze komen vertellen hoe ze wel niet van ons kotsen. Knap hoor!
quote:Misschien kan Matthijn99 dit ff lezen en dan eindelijk snappen wat ik bedoel. En Koerok zou ook wel fijn zijn
Het gaat namelijk om geloof en elk bewijs zou geloof overbodig maken en het dus ontkrachten.
quote:Ik hoop niet dat ik ook tot deze categorie wordt gerekend.
Op woensdag 8 januari 2003 15:28 schreef jaccoh het volgende:
quote:Maar dit schreeuwt natuurlijk om een reactie (zo gaat dat natuurlijk vaak).
Maargoed, wat maakt een christen een christen? Dat is het eerste wat ik recht wil zetten. Een christen is niet iemand die christelijk is opgevoed.
quote:Nou, ik ken toch echt christenen die er anders over denken hoor. Die zelfs beweren dat zonder God er helemaal geen normen en waarden zouden zijn!
Een christen is niet iemand die de christelijke normen en waarden er op na houd. Een christen is ook niet iemand die de tien geboden houd. Nee een christen, zoals het woord al doet vermoeden, is iemand die in Jezus gelooft. Dat door Zijn offer je gered kunt worden van de hel. Niet meer niet minder.. dat wij christenen dan de tien geboden willen aanhouden is omdat we dankbaar zijn voor de toekomst die wij hebben en de rest niet.
quote:Sorry, maar de eis dat ik moet geloven in Jezus als zijnde de zoon van God, is toch echt een regel (waar ik mij serieus met geen mogelijkheid aan kan houden).
Ik hoop dat het wel duidelijk is dat ons leven dus juist niet aan wetten en regeltjes is verbonden. Wij zijn juist vrij! Het zijn immers niet de regeltjes of wetten die je in de hemel brengen!
quote:Misschien had je dan inderdaad leiver gehad dat ik niet had geantwoord, maar dat gaat nu eenmaal niet. Dit is nu eenmaal een discussie forum. Verder zijn mijn opmerkingen positief noch negatief bedoeld. Het zijn gewoon mijn oprechte gedachten. Ook wil ik benadrukken dat ik jou als mens (en andere gelovigen ook trouwens) volledig respecteer en uiteraard het recht gun om te denken en zeggen wat je wilt. Laat dat in ieder geval duidelijk zijn.
Dan wil ik tenslotte in alle respect zeggen dat dit mijn mening en mijn geloof is. Ik voel dus ook niet zoveel voor discussie ten einde jullie van mijn standpunt te overtuigen. Dat verwacht ik niet eens. Ook wil ik niet discusseren om het jullie allemaal te bewijzen. Het gaat namelijk om geloof en elk bewijs zou geloof overbodig maken en het dus ontkrachten. Dus als je niet positief geinteresseerd bent heb ik liever dat je je mond tegen mij houdt. Das duidelijk?
quote:Daar was ik al bang voor, het gaat ook over mij (al bestrijd ik dat je eng bent, was ook niet mijn opmerking).
Op woensdag 8 januari 2003 15:33 schreef ChrisJX het volgende:
*helemaal mee eens is
Ik heb in een ander topic in WFT proberen uit te leggen waarom ik geloof en waarom ik bepaalde dingen niet doe omdat ik het niet kan of wil en het stuit alleen maar op meer onbegrip en mensen die mij proberen gigantisch uit te lullen. Ik schijn nu nl. zelfs al 'eng' te zijn
Dus bij deze heb ik ook besloten mijzelf niet meer te verdedigen als mensen met 'het klopt niet wat je zegt'-argumenten aankomen (op die punten iig).
...
Misschien kan Matthijn99 dit ff lezen en dan eindelijk snappen wat ik bedoel. En Koerok zou ook wel fijn zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |