abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 mei 2019 @ 14:16:27 #1
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_186585215
190501_351614_NT.jpg

Welkom op SES/EXA! Als scholier die examen doet zit je hier op de juiste plek. In dit topic kan je al je vragen stellen als havo- of vwo-scholier die Natuur en Techniek doet. Brand los over alles dat met wiskunde D of natuurkunde te maken heeft, of stel je vraag over een van de kernvakken. Het kan hier allemaal :D

Andere vraagtopics
https://forum.fok.nl/topic/2497037
SES / [Examens] E&M: stel hier je vragen
https://forum.fok.nl/topic/2497035

Andere examentopics
SES / [EXA] Examentijden
https://forum.fok.nl/topic/2497038

Omdat we als het grootste forum van Nederland een hoop kennis in huis hebben om jullie te helpen, hebben we de volgende experts alvast voor jullie bereid gevonden om deze topics in de gaten te houden:

Faux. - Student informatica, Frans DELF B2. Helpt iedereen graag met informatica schoolexamen of met Frans.
Bosbeetle - Post-doc moleculaire biologie. Heeft in een ver verleden mavo gedaan, dus kan ook alle vmbo'ers een duwtje de juiste richting op geven.
Nattekat - Doet nu een master informatica, maar heeft nog maar vijf jaar geleden vwo N&T afgerond. Vraag hem alles over exacte vakken.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 21:37:21 #2
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_186593676
na 20 jaar krijg ik zomaar nog een keer examen..... dit keer VWO... Mijn kennis is weggezakt maar inimddels flink bijgespijkerd. Ik merk dat er zijn paar belangrijke veranderingen in mijn ouwe havo vak scheikunde in vwo scheikunde. Ondanks afgestudeerd Informatica op hbo willen universiteiten dat ik vwo certificaten ga halen naast hbo diploma. vandaar moet ik weer terug naar schoolbanken...

Er zijn paar vragen over stof Scheikunde en nog stof natuurkunde. Straks kom ik zeker terug met aantal vragen.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 21:38:11 #3
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_186593705
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:37 schreef Dovenwereld het volgende:
na 20 jaar krijg ik zomaar nog een keer examen..... dit keer VWO... Mijn kennis is weggezakt maar inimddels flink bijgespijkerd. Ik merk dat er zijn paar belangrijke veranderingen in mijn ouwe havo vak scheikunde in vwo scheikunde. Ondanks afgestudeerd Informatica op hbo willen universiteiten dat ik vwo certificaten ga halen naast hbo diploma. vandaar moet ik weer terug naar schoolbanken...

Er zijn paar vragen over stof Scheikunde en nog stof natuurkunde. Straks kom ik zeker terug met aantal vragen.
Succes! ^O^ Stel gerust elke vraag die je hebt
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  zondag 12 mei 2019 @ 23:06:33 #4
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_186798083
Een probleem dat berekenigen teveel tijd kost bij vwo natuurkunde of scheikunde hoe kan ik oplossen binnen korte tijd ?
pi_186799366
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 23:06 schreef Dovenwereld het volgende:
Een probleem dat berekenigen teveel tijd kost bij vwo natuurkunde of scheikunde hoe kan ik oplossen binnen korte tijd ?
Wat kost te veel tijd?

Bedenken welke formule je moet gebruiken?
De juiste getallen uit de tekst halen?
De berekening uitvoeren op je rekenmachine?

Het antwoord is waarschijnlijk: veel oefenen. :+
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  maandag 13 mei 2019 @ 01:18:17 #6
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_186800197
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 00:19 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Wat kost te veel tijd?

Bedenken welke formule je moet gebruiken?
De juiste getallen uit de tekst halen?
De berekening uitvoeren op je rekenmachine?

Het antwoord is waarschijnlijk: veel oefenen. :+
jhhahaha ja maar wel veel oefenen maar het moet ook echt denkwerk ..pfff ...oudere leeftijd ....ouwe ik ... oops
pi_186815141
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 23:06 schreef Dovenwereld het volgende:
Ken in ieder geval je rekenregels. Als je nu nog moeite hebt om b.v. breuken op te tellen is er wel wat misgegaan.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 08:29:38 #8
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_186824329
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 20:34 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ken in ieder geval je rekenregels. Als je nu nog moeite hebt om b.v. breuken op te tellen is er wel wat misgegaan.
Ja klopt daar heb ik gelukkig met wiskunde B erbij. Maar het gaat niet erom breuken of anders. Maar daar kan je pas formule uit het hoofd of binas op te zoeken kost tijd. dus om binnen beperkte tijd meot je snel doen... sneller dan havo examen...
pi_186852114
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 08:29 schreef Dovenwereld het volgende:

[..]

Ja klopt daar heb ik gelukkig met wiskunde B erbij. Maar het gaat niet erom breuken of anders. Maar daar kan je pas formule uit het hoofd of binas op te zoeken kost tijd. dus om binnen beperkte tijd meot je snel doen... sneller dan havo examen...
Nou ja, dan kan ik je alleen maar meegeven: meters maken. Oefenen dus :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')