10.000 euro per jaar... Dat is een goede 800 euro per maand.quote:Ouders geven na de geboorte van hun eerste kind gemiddeld 9.945 euro per jaar uit aan hun kind, maakt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag bekend.
Nieuwbakken ouders geven volgens cijfers van het CBS ongeveer 17 procent van hun besteedbare inkomen uit aan het kind. Het gemiddelde besteedbaar inkomen van een paar met minderjarige kinderen ligt op 58.500 euro.
Van de kleine 10.000 euro gaat het met name om uitgaven als babykleding, luiers en schoenen, maar ook om zaken als de kinderopvang, stelt het CBS.
Bij de geboorte van een tweede kind nemen de uitgaven toe, maar verdubbelen niet. Zo wordt bij twee kinderen 28 procent van het besteedbare inkomen uitgeven aan kinderen. Dit komt neer op zo'n 16.380 euro per jaar.
ik denk dat een kinderkamer vullen,veiligheid in huis en de auto zo rond de 5000 kan gaan kostenquote:10.000 euro per jaar... Dat is een goede 800 euro per maand.
Reëel? Komen jullie hier aan?
Het tikt natuurlijk al snel aan, sneller dan gedacht als je denkt aan de kinderopvang, luiers, voeding, kleding, eventuele medicijnen, speelgoed..
Het eerste jaar zit je ook met de kinderwagen, de kinderkamer, de autostoel, de eerste kleertjes, flessen, hydrofiele doeken en andere eerste grote aankopen.
Maar daarna? Nog steeds 800 euro per maand?
Dit inderdaad, maar ik zie nergens dat je 4x per jaar kinderbijslag ontvangt, of kindgebonden budget voor mensen die het niet breed hebben kunnen dit gebruiken voor bijvoorbeeld kleertjes.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 08:09 schreef bonke het volgende:
[..]
ik denk dat een kinderkamer vullen,veiligheid in huis en de auto zo rond de 5000 kan gaan kosten
dan blijft er nog 5000 over en zit je verder dus rond de 400 euro per maand
Maar merk kleertjes hoeven niet heel veel duurder te zijn hoor.. rompers kopen wij ook bij de zeeman maar over het algemeen dragen de kids altijd merk kleertjes, en als ik het verschil tussen een zeeman shirtje naast een merk shirtje leg dan is het vaak te verwaarlozen..quote:Op vrijdag 3 mei 2019 08:53 schreef Framblij89 het volgende:
¤800 per maand kom ik echt never nooit aan, ja tuurlijk die aankopen als kinderwagen, draagzak e.d kunnen aardig oplopen, maar die zijn vaak eenmalig.
Maar als ik zo veel zou uitgeven zou ik binnen no time failliet zijn.
Kleding e.d koop ik allemaal van kinderbijslag en daar probeer ik dan zo lang mogelijk mee te doen, totdat het echt niet meer past.
Wij gebruikten eerst Kruidvat eigen merk kv, en toen overgestapt op nutrilon, dat maakt het dan wel weer iets prijziger maar dan nog steeds geen ¤800 per maand.
Ik denk trouwens ook dat die vloggers/bloggers op social neus tegenwoordig een aardige invloed hebben. Die krijgen natuurlijk van alle grote merken redelijk wat pakketten thuis gestuurd, en die kindjes dragen de leukste en mooiste kleertjes. Denk dat dat ook wel goed mee werkt aan wat nieuwbakken ouders uitgeven.
ik ben doordeweeks voornamelijk bij m’n dochter en mijn vriend werkt 4 dagen per week, dus KDV is nog niet echt nodig.
Nee dat is zeker waar! wij kopen voornamelijk bij de Zara omdat dat ook wel wat betere kwaliteit is dan bijv zeeman (en ik vind die kleding gewoon ontzettend leuk). Maar in principe ben je dan ook veel minder geld kwijt als je wat merk kleding koopt, dan als je bij de zeeman een truitje koopt waar binnen no time gaten in zitten. Dan blijf je bezig..quote:Op vrijdag 3 mei 2019 09:21 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Maar merk kleertjes hoeven niet heel veel duurder te zijn hoor.. rompers kopen wij ook bij de zeeman maar over het algemeen dragen de kids altijd merk kleertjes, en als ik het verschil tussen een zeeman shirtje naast een merk shirtje leg dan is het vaak te verwaarlozen..
Dat scheelt ook al een hoop inderdaadquote:Op vrijdag 3 mei 2019 08:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat het wel reëel is. Het helpt daarbij wel als je het kind niet ziet als een dure accessoire waar te veel van je zuurverdiende centen naar toe gaan, maar eerder als een volwaardig, zelf gekozen gezinslid dat nog te jong is om inkomen te genereren
Modaal voor een huishouden is 64kquote:Op zaterdag 4 mei 2019 09:47 schreef vosss het volgende:
Een gemiddeld besteedbaar inkomen van bijna 60K per jaar??
Wat is het modaal besteedbaar inkomen? Denk dat er een klein aantal zijn die het gemiddelde flink omhoog trekken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |