abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_187474214
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 04:08 schreef Ciclon het volgende:
Welke webshop is een beetje het goedkoopst?
Bierliefhebber
Speciaalbierpakket
Drankgigant
pi_187508940
Af en toe kan je ook genieten van traditionele Belgische tripels of gekke zuurtjes. Vooral als je random hoge kwaliteit vindt in Ecuador:

01eaccc136a506ba06c3d007c94b6c42_raw.jpg

Het aantal keer dat ik vier dopjes geef in Zuid-Amerika is spaarzaam, maar gisteren dus twee keer gedaan bij de bieren van ‘Derijcke Cerveceria’, een Belgische brouwerij in Cuenca. Meet zich eenvoudig met de betere Belgische bieren. De tripel heeft zelfs een (ietwat geflatteerde) gr van 4.06.
pi_187514820
Oké en omdat ik het zelf heel grappig vind: een DNEIPA blik uit Ecuador!

96c9e952963f475659a16bceeb2175fa_raw.jpg

Met Simcoe (jeej) en Mosaic (shit). Maar nog steeds, het concept kan ik enkel aanmoedigen. Ecuador is een goed bierland :)
pi_187577000
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 08:13 schreef Seul het volgende:
SIDE PROJECT bieren op Beerdome @:Saind
Kan beter!.. https://www.drinks-gifts.(...)e-barrel-aged-14074/
  maandag 24 juni 2019 @ 15:18:51 #180
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187580088
Hoi :W

Ik lust geen bier.. dus koop het ook nooit.. dus voor mij is het allemaal speciaal bier..

Maar bij deze hitte vind ik een steenkoud biertje wel lekker..
Omdat ik geen idee had.. niet kan kiezen.. en niets met merken heb, heb ik de volgende halve liter blikkies gekocht:

Export bier
Veltins
Amstel blond
De Klok
Hollandia bier

Nu kan ik niet kiezen welke ik open moet trekken... :')
pi_187580147
quote:
Gisteren in de kroeg schonken ze daarvan proefglazen van 10CL aan ¤8 per glas :')
Leuk dat die Texanen het doen maar je bent knettergek als je zulke bedragen ervoor neerlegt hier, vooral omdat het het kwalitatief gewoon niet haalt bij de topgeuzes
pi_187580149
quote:
14s.gif Op maandag 24 juni 2019 15:18 schreef Zolderkamer het volgende:
Hoi :W

Ik lust geen bier.. dus koop het ook nooit.. dus voor mij is het allemaal speciaal bier..

Maar bij deze hitte vind ik een steenkoud biertje wel lekker..
Omdat ik geen idee had.. niet kan kiezen.. en niets met merken heb, heb ik de volgende halve liter blikkies gekocht:

Export bier
Veltins
Amstel blond
De Klok
Hollandia bier

Nu kan ik niet kiezen welke ik open moet trekken... :')
Als je bier niet lekker vind zou ik ze niet drinken, maar goed.
Trek anders lekker een Veltins open.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 24 juni 2019 @ 15:28:52 #183
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187580233
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 15:24 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Als je bier niet lekker vind zou ik ze niet drinken, maar goed.
Trek anders lekker een Veltins open.
Mwoa het is net als met cola.. dat drink ik ook nooit.. maar soms heb je opeens zin..
Dit zijn van die dagen dat ik wel een veel te koud biertje lust..

Ik zat te twijfelen tussen de Veltins en Amstel.. Maar Veltins gaat het dus worden voor vandaag.. B:)B
  maandag 24 juni 2019 @ 19:29:35 #184
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187584954
Oke.. Veltins is niet mijn biertje.. drinkt een beetje stug vind ik..
Ik neem net de eerste slok van de Klok en die is een heel stuk beter naar mijn idee

Ik had vroeger trouwens een hele zooi harley davidson halve liters in een blikkenverzameling.. Heb ze nooit opengemaakt..
pi_187591195
FT:
quote:
14s.gif Op maandag 24 juni 2019 15:18 schreef Zolderkamer het volgende:

Export bier
Veltins
Amstel blond
De Klok
Hollandia bier

ISO:
Perennial Maman
Cantillon LPG / LPK

Ratio 2:1
¤¤¤ kan ook
pi_187757803
Geen speciaalbierposts meer? :{

Dan ik maar: zondag naar het festival van Oostvleteren! Heb er bijzonder zin in, komt een hoop moois op af. Overigens ook een hoop standaard Belgische brouwerijen maar die kunnen gerust overgeslagen worden voor al het goeds uit de VS en van de Struise Brouwers. Daarnaast, een proefglaasje Westvleteren 12 gaat er ook wel weer eens in ;)
  donderdag 4 juli 2019 @ 22:20:42 #187
438851 Oldground
El Poderoso
pi_187757895
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 22:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

Dan ik maar: zondag naar het festival van Oostvleteren! Heb er bijzonder zin in, komt een hoop moois op af. Overigens ook een hoop standaard Belgische brouwerijen maar die kunnen gerust overgeslagen worden voor al het goeds uit de VS en van de Struise Brouwers. Daarnaast, een proefglaasje Westvleteren 12 gaat er ook wel weer eens in ;)
Klinkt goed. Rijd op de weg terug nog even langs de Spar in Ieper. Kun je paar Pannepotjes 2012 op de kop tikken voor 2,70 de fles.
Van alles is weer waardeloos.
pi_187760270
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2019 22:20 schreef Oldground het volgende:

[..]

Klinkt goed. Rijd op de weg terug nog even langs de Spar in Ieper. Kun je paar Pannepotjes 2012 op de kop tikken voor 2,70 de fles.
Ik slaap in Ieper, dus ik kan die ochtend daarna ook eventjes langslopen :P. Dank voor het advies!
  vrijdag 5 juli 2019 @ 07:29:07 #189
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_187760829
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 22:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

Nou vooruit dan maar, paar glimmer opgehaald op de terugweg van het werk voor de zwoelere avonden *)

avoky1.jpg

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 05-07-2019 14:12:44 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_187761926
De IPA's verkopen snel op sites als Beerdome en Bierliefhebber... Vanmiddag re-stock met Lobik, Kinnegar, Polly's Brew en Larkin's...

Best wel jammer dat op Bierliefhebber de stock bijvoorbeeld 2 of 3 stuks aanduidt, en ik dus niet de hoeveelheden kan bestellen die ik wil, en ze de dag erna opnieuw beschikbaar zijn (maar mijn pakket al onderweg is)...

Dat ze gelimiteerd worden in aantal per klant, zoals de Other Half/ Northern Monk collab op Beerdome, begrijp ik best... Ook alleen maar aan te moedigen bij beperkte hoeveelheden beschikbaar... Maar het is dus eerder een technisch "probleem" dat een lager aantal in stock wordt aangeduid dan werkelijk aanwezig...

Nuja... Er is altijd wel keuze genoeg... Ik bestel graag gewoon veel omdat ik toch altijd nog 10¤ aan verzendkosten betaal... Neem het er graag bij, maar haal het er ook graag deels terug uit :)

Dinsdag nog even naar Geers afgezakt... Beetje thuiskomen - was even geleden... Nog lekker 8x Moersleutel Smoke Screen gekocht... Trou du Diable La Buteuse Brassin Spéciale... Standaard 2 flessen, elke keer... Wat is dat lekker...

Verder moest ik heel hard lachen in mezelf toen ik er deze zag staan:

https://untappd.com/b/mik(...)le-breakfast/3217002

Veel om te doen geweest op Mikkeller Beerclub... Bijna iedereen eiste eigenlijk gewoon een terugbetaling omdat het blijkbaar zo slecht is ;)

Dus urm... Als iemand 'm zoekt: Geers. Geen haast bij: me dunkt blijft dat wel nog even staan...

Stonden ook enkele interessante US IPA's maar met can dates van maart en zelfs januari + ze staan niet gekoeld en het was echt warm binnen... Altijd jammer...

Fantome saison amarillo toch ook meegenomen... Gaat mss vanmiddag wel al open... Eigenlijk nu al zin in :9~ :G
pi_187762313
Boh ja die was ook slecht. Alsof je een pot kaneel naar binnengooide met daarna een ferme slok mapple syrop. Een van slechtste bieren ooit. Verder was pakket vorige maand wel goed vond ik.

Deze maand veel kritiek omdat er nogal wat pilsner bij zitten.
Ach ja, meesten hadden een Bokke verwacht deze maand, denk ik
pi_187763080
Northern Hipster van FrauGruber zit er ook in... Laat maar eens weten hoe die is... Mijn maat krijgt maandelijks het pakket maar die vertrekt naar Indie dus op zijn review zal ik nog even moeten wachten :)
  donderdag 11 juli 2019 @ 20:39:03 #193
438851 Oldground
El Poderoso
pi_187869980
Ik heb trouwens een Grainfather gekocht (all-in-one brouwketel). Andere liefhebbers hier die ook thuisbrouwen?

Mooi apparaat zeg. Erg blij mee. :)
pi_187887378
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:39 schreef Oldground het volgende:
Ik heb trouwens een Grainfather gekocht (all-in-one brouwketel). Andere liefhebbers hier die ook thuisbrouwen?

Er is zelfs een thuisbrouw-topic op FOK! :)
pi_187888167
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:39 schreef Oldground het volgende:

CUL / Eigen bier brouwen #4 In de hemel is geen bier
:)
  zaterdag 13 juli 2019 @ 09:24:54 #196
438851 Oldground
El Poderoso
pi_187895857
Dank!
  zondag 14 juli 2019 @ 11:55:01 #197
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187913197
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 03:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
FT:
[..]

ISO:
Perennial Maman
Cantillon LPG / LPK

Ratio 2:1
¤¤¤ kan ook
Kan iemand dit vertalen voor een leek?
pi_187915156
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 11:55 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kan iemand dit vertalen voor een leek?
O was een flauw grapje, ik weet zelf niet eens wat alles betekent :')

Er is zo’n beertraders groepje op Facebook waarbij mensen hun bieren ruilen. Die groep heeft een vrij elitaire uitstraling waarbij vaak een onduidelijk jargon wordt gebruikt, of afkortingen voor bieren die enkel bekend zijn bij de actiefste verzamelaars. Met nadruk op verzamelaars; ik heb soms het idee dat ze het niet eens meer voor het drinken doen.

Een jaartje terug ofzo werd dat in dit topic soms nagedaan door hun posts te kopiëren en de zeldzame bieren te vervangen door supermarktbier. FT betekent hierbij ‘For Trade’, ISO betekent ‘In Search Of’. Nu postte iemand vrij serieus een lijstje met blikken exportbier, vandaar.
  zondag 14 juli 2019 @ 14:02:11 #199
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187915200
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 13:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

O was een flauw grapje, ik weet zelf niet eens wat alles betekent :')

Er is zo’n beertraders groepje op Facebook waarbij mensen hun bieren ruilen. Die groep heeft een vrij elitaire uitstraling waarbij vaak een onduidelijk jargon wordt gebruikt, of afkortingen voor bieren die enkel bekend zijn bij de actiefste verzamelaars. Met nadruk op verzamelaars; ik heb soms het idee dat ze het niet eens meer voor het drinken doen.

Een jaartje terug ofzo werd dat in dit topic soms nagedaan door hun posts te kopiëren en de zeldzame bieren te vervangen door supermarktbier. FT betekent hierbij ‘For Trade’, ISO betekent ‘In Search Of’. Nu postte iemand vrij serieus een lijstje met blikken exportbier, vandaar.
Haha oke leuk :) dank voor de uitgebreide uitleg.
pi_187916145
Wat voor een n00b zet immers geen jaartallen bij de Lou Pepés... :)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')