abonnement Unibet Coolblue
pi_187023565
Added 12/09/16
pi_187023599
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 14:09 schreef Seul het volgende:
Added 12/09/16
Botteldatum 3 maart 2015 alweer

Normaliter ben ik helemaal niet van de gerijpte stouts maar met 16% blijft ie misschien nog wel een beetje overeind

We gaan het meemaken
pi_187024834
Zie hier recensies van bvb gisteren op Untappd: *****
  woensdag 22 mei 2019 @ 19:12:23 #104
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_187029865
Belgische drankenhandels in de buurt beginnen ook langzaam hun gamma internationaler te maken :Y


Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 22 mei 2019 @ 23:46:03 #105
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_187038219
Ik heb zelf de afgelopen drie dagen het Craft Beer in Lima ontdekt.

Ben uiteindelijk op 19 verschillende bieren gekomen, waarvan het grootste deel uit proefglaasjes. In de meeste barretjes in Lima serveren ze eigenlijk alleen maar bieren van micro- of nanobrouwerijen uit Peru (en dan meestal Lima) zelf. De meeste plekken zitten in het Barranco district, echt om iedere hoek daar zit wel een taproom. Ik sliep daar ook dus ik heb eigenlijk daar ook alle taprooms gedaan.

Moet zeggen dat het allemaal niet extreem bijzonder is. Het meerendeel van de plekken serveerde enkel bieren van de brouwerij BarBarian, er waren ook andere brouwerijen maar die maakten geen heel bijzonder spul. Het grootste deel wat ik heb gedronken was een West Coast IPA, waarvan één op zich heel goed was en de rest een beetje vergelijkbaar is met het standaard spul in Nederland. Imperial Stouts waren niet te vinden, verder heb ik nog een paar gekke biertjes op maar het hield niet echt over. Van buitenlandse brouwerijen hebben ze eigenlijk alleen de Punk IPA en de Indie Pale Ale van Brewdog.

Ik ben verwend geraakt door al die NEIPAś en Imperial Stouts zeg ;)
Makkelijk tweede.
  donderdag 23 mei 2019 @ 07:20:33 #106
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_187041190
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 10:51 schreef Saind het volgende:

[..]

Aan de abdij kun je vrijdagochtend bakken kopen. Alleen echt sochtends, ze sluiten 11:30, en alleen per krat
Merci! Dat ga ik in de gaten houden. Er moet een vervolgmeeting komen, die moet ik op vrijdag leggen. Heb genoeg ingeslagen om mijn belgian beer badge naar 26 te brengen :-)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_187155583
Paar daagjes vrijaf van 't werk - koffietje d'rbij.

pi_187177352
Hopelijk word ik een lang weekend met rust gelaten door werk;



Helaas heeft de slijter een case King Sue verloren tijdens uitladen, maar heb nog een 4pk kunnen scoren. En blijkbaar heeft een lokale distributeur een lading Modern Times weten te bemachtigen. Helaas eenmalig naar het schijnt.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_187197043
Een case = een palet?.. Laten vallen?.. -O-
  zaterdag 1 juni 2019 @ 11:29:51 #110
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_187197218
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 11:13 schreef Seul het volgende:
Een case = een palet?.. Laten vallen?.. -O-
Een krat lijkt me?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_187198067
Word toch altijd wel een beetje jaloers als ik in dit topic kom. Ik ben zelf nog een redelijke 'beginnende' bierdrinker, wat wil zeggen dat ik nu op 330 bieren sta op Untappd. Enerzijds voordelig omdat er nog zoveel valt te ontdekken en ik dus ook de wat bekendere bieren nog kan ontdekken, maar jaloers omdat ik nog niet helemaal thuis ben in wat er wereldwijd allemaal te halen valt. :D
Maar alles op zijn tijd I guess, de wat zeldzamere bieren komen de komende jaren vanzelf wel denk ik. :)
pi_187198280
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 15:21 schreef Seul het volgende:
Zie hier recensies van bvb gisteren op Untappd: *****
Die Dark Horizon is nog steeds gewoon stroop
Weinig veranderd, misschien iets warmere afdronk, niet heel boozy maar je proeft de alcohol erg goed
  zaterdag 1 juni 2019 @ 14:30:33 #113
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_187199625
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 12:47 schreef Funzel het volgende:
Word toch altijd wel een beetje jaloers als ik in dit topic kom. Ik ben zelf nog een redelijke 'beginnende' bierdrinker, wat wil zeggen dat ik nu op 330 bieren sta op Untappd. Enerzijds voordelig omdat er nog zoveel valt te ontdekken en ik dus ook de wat bekendere bieren nog kan ontdekken, maar jaloers omdat ik nog niet helemaal thuis ben in wat er wereldwijd allemaal te halen valt. :D
Maar alles op zijn tijd I guess, de wat zeldzamere bieren komen de komende jaren vanzelf wel denk ik. :)
En prijs je gelukkig, want de laatste jaren zijn we er hier echt op vooruit gegaan met de verkrijgbaarheid van goed spul uit andere landen (US, UK, Oostblok). :)
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_187201047
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:30 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

En prijs je gelukkig, want de laatste jaren zijn we er hier echt op vooruit gegaan met de verkrijgbaarheid van goed spul uit andere landen (US, UK, Oostblok). :)
Ja dat is wel echt nice, ga daar zeker eens naar kijken. Al kan ik nu nog genoeg vinden in winkels hier in de buurt. :)
  zaterdag 1 juni 2019 @ 17:01:22 #115
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_187201860
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 12:47 schreef Funzel het volgende:
Word toch altijd wel een beetje jaloers als ik in dit topic kom. Ik ben zelf nog een redelijke 'beginnende' bierdrinker, wat wil zeggen dat ik nu op 330 bieren sta op Untappd. Enerzijds voordelig omdat er nog zoveel valt te ontdekken en ik dus ook de wat bekendere bieren nog kan ontdekken, maar jaloers omdat ik nog niet helemaal thuis ben in wat er wereldwijd allemaal te halen valt. :D
Maar alles op zijn tijd I guess, de wat zeldzamere bieren komen de komende jaren vanzelf wel denk ik. :)
Ik zou niet zo jaloers zijn, het begin is het leukste :). Dit topic zit vol met nerds die niks anders gewend zijn dan extreem verse NEIPA’s, perfecte zuurtjes en extreem smakelijke Imp Stouts. Jij kan voorlopig nog de stappen maken en ontdekken wat je echt lekker vindt.

Voor het ontdekken wat er te halen valt, helpen festivals en goede Untappd vrienden. Bij de betere taprooms een middagje/avondje tasters doen werkt ook prima. En sommige winkels/zaken hebben hun assortiment op Untappd staan, dat helpt enorm bij het zoeken van de betere bieren.
Makkelijk tweede.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 17:11:16 #116
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_187202079


Eindelijk ook weer eens verrast door een biertje afgelopen woensdag: de Pachacútec Imperial Ale. Qua stijl moeilijk te plaatsen maar ik vind hem nog het meest vergelijkbaar met de Arrogant Bastard Ale. Met 10,5% kwam hij zwaar aan, maar daar hadden de hoogte en mijn vermoeidheid ook iets mee te maken. Uiteindelijk vier dopjes gegeven, gedeeltelijk omdat het eindelijk weer wat nieuws is.
Makkelijk tweede.
pi_187202501
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 11:13 schreef Seul het volgende:
Een case = een palet?.. Laten vallen?.. -O-
En krat/doos. Geloof dat die van een pallet was gevallen, van mijn 4 blikken was de verpakking aan 1 kant kapot en had 1 blik best wat deuken.

Best jammer als je als winkel maar 2 of 3 dozen krijgt. King Sue is nu helaas weer bier waar limieten op staan (1 Of 2 4pk per persoon) of ze het gewoon niet eens in een schap zetten.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_187202792
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 17:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ik zou niet zo jaloers zijn, het begin is het leukste :). Dit topic zit vol met nerds die niks anders gewend zijn dan extreem verse NEIPA’s, perfecte zuurtjes en extreem smakelijke Imp Stouts. Jij kan voorlopig nog de stappen maken en ontdekken wat je echt lekker vindt.

Voor het ontdekken wat er te halen valt, helpen festivals en goede Untappd vrienden. Bij de betere taprooms een middagje/avondje tasters doen werkt ook prima. En sommige winkels/zaken hebben hun assortiment op Untappd staan, dat helpt enorm bij het zoeken van de betere bieren.
Ja ik moet zeggen dat het hele ontdekken zeker wel leuk is. :D Vooral ook omdat ik nu maar een wat grotere biercafé of webshop in hoef om nog van alles te ontdekken.
pi_187204225
Neem je tijd, Funzel... Er is ZO VEEL lekker bier, en wekelijks komt er zo zo zo veel lekker bier bij... Amper bij te houden...

Deze was erg lekker trouwens...

  zaterdag 1 juni 2019 @ 19:18:59 #120
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_187204445
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 19:06 schreef Seul het volgende:
Neem je tijd, Funzel... Er is ZO VEEL lekker bier, en wekelijks komt er zo zo zo veel lekker bier bij... Amper bij te houden...

Deze was erg lekker trouwens...

[ afbeelding ]
Die ga ik vanavond ook eens opentrekken denk ik! :9
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_187232763
Vanavond eens een paar Temple of the Sun van 3 Floyds op, de collab met Skeletonwitch, bij de Skeletonwitch show. Seul's landgenoten Wiegedood gingen hard. Top show, genoten, ook van het bier.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_187234146
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 06:36 schreef OMG het volgende:
Vanavond eens een paar Temple of the Sun van 3 Floyds op, de collab met Skeletonwitch, bij de Skeletonwitch show. Seul's landgenoten Wiegedood gingen hard. Top show, genoten, ook van het bier.
Ik snapte alleen 3 Floyds in deze post
pi_187238353
Wiegedood is een Belgische Black Metal band. *O*

\m/(><)\m/
pi_187241440
Goed hoor: kan je zeiken dat het niet écht naar nootjes smaakt... Kan je evenwel zeggen dat het één van de vlotst drinkbare stouts is aan 12%. Levensgevaarlijk. En blikje tot aan het randje gevuld...

Geno(o)t...

pi_187255933
https://www.parool.nl/ams(...)realiseren~be2ff799/

Ja, de fakkels en hooivorken mogen weer uit de kast!
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')