FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / BMW X5 In grijs kenteken?
ook_gekmaandag 6 januari 2003 @ 23:44
Nou lijkt me duidelijk.
Is het mogelijk een BMW X5 op grijs kenteken te krijgen?
Kan die BMW worden omgebouwd. En waar kan ik meer info vinden?
Oh en BMW dealer bellen gaat even niet. Ik ben zelf 22. En moet dit uit zoeken voor iemand anders. En gek genoeg nemen ze je niet echt serieus bij de BMW dealer als je met zulke vragen aan komt.

Het mooie van grijs kenteken is dat je geen BPM betaald. En dat je minder wegenbelasting moet betalen. En dan word die X5 een stuk goedkoper. En Die gene heeft die ruimte nodig voor z,n werk.

Wie o wie kan me aan info helpen?

TheWilliedockSaintsmaandag 6 januari 2003 @ 23:50
quote:
Op maandag 6 januari 2003 23:44 schreef ook_gek het volgende:
Nou lijkt me duidelijk.
Is het mogelijk een BMW X5 op grijs kenteken te krijgen?
Kan die BMW worden omgebouwd. En waar kan ik meer info vinden?
Oh en BMW dealer bellen gaat even niet. Ik ben zelf 22. En moet dit uit zoeken voor iemand anders. En gek genoeg nemen ze je niet echt serieus bij de BMW dealer als je met zulke vragen aan komt.

Het mooie van grijs kenteken is dat je geen BPM betaald. En dat je minder wegenbelasting moet betalen. En dan word die X5 een stuk goedkoper. En Die gene heeft die ruimte nodig voor z,n werk.

Wie o wie kan me aan info helpen?


ik weet het niet.
waarom reageer ik dan?
ook_gekmaandag 6 januari 2003 @ 23:52
quote:
Op maandag 6 januari 2003 23:50 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

ik weet het niet.
waarom reageer ik dan?


Om lief te doen. En net als of te doen dat je het wel weet.
Het is je vergeven
Rivochemaandag 6 januari 2003 @ 23:53
hehehe
Gran_Turismomaandag 6 januari 2003 @ 23:53
quote:
Op maandag 6 januari 2003 23:50 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

ik weet het niet.
waarom reageer ik dan?


posts opkrikken?

en dan ontopic volgens mij kan je dit wel vergeten.
met een grijs kenteken moeten er ook een paar aanpassingen worden uitgevoerd.

De achterramen moeten worden geblindeerd (zoiets als een bestelbus)
en de inhoud van de laadruimte moet meer dan een bepaald aantal liters zijn. Daarvoor zie je wel eens op auto's zo'n raar extra verhoogd dak.

en ik denk ook dat de prijs te hoog ligt voor zoiets.....
het product mist zijn doel zeg maar!

[Dit bericht is gewijzigd door Gran_Turismo op 06-01-2003 23:55]

Mantamanmaandag 6 januari 2003 @ 23:54
Het moet kunnen,als je een bepaalt ruimte hebt in de auto
Peeweemaandag 6 januari 2003 @ 23:55
Hij bestaat in ieder geval wèl. Pas nog gezien en is best lelijk,.. net als een BabyBenz in de 'grijze' uitvoering. Echt veel past er niet in hoor, rare afmetingen en zo. Een mooi uitgebouwde MB Sprinter is mooier.

Ik geloof dat je trouwens toch bij een dealer moet zijn,..

Gran_Turismomaandag 6 januari 2003 @ 23:56
quote:
Op maandag 6 januari 2003 23:55 schreef Peewee het volgende:
Hij bestaat in ieder geval wèl. Pas nog gezien en is best lelijk,.. net als een BabyBenz in de 'grijze' uitvoering. Echt veel past er niet in hoor, rare afmetingen en zo. Een mooi uitgebouwde MB Sprinter is mooier.

Ik geloof dat je trouwens toch bij een dealer moet zijn,..


serieus? kan me haast niet voorstellen...

iemand pics?

Threepiomaandag 6 januari 2003 @ 23:57
quote:
Op maandag 6 januari 2003 23:55 schreef Peewee het volgende:
Hij bestaat in ieder geval wèl. Pas nog gezien en is best lelijk,.. net als een BabyBenz in de 'grijze' uitvoering. Echt veel past er niet in hoor, rare afmetingen en zo. Een mooi uitgebouwde MB Sprinter is mooier.

Ik geloof dat je trouwens toch bij een dealer moet zijn,..


Een sprinter vergelijken met een X5? Een ML zul je bedoelen
Threepiomaandag 6 januari 2003 @ 23:58
quote:
Op maandag 6 januari 2003 23:56 schreef Gran_Turismo het volgende:

[..]

serieus? kan me haast niet voorstellen...

iemand pics?


Waarom niet??
De laadruimte moet een bepaalde inhoud hebben (hoedje ws nodig dus) en achterste zijruiten moeten geblindeerd zijn ofzo. En de stoelen moeten er natuurlijk uit gehaald zijn. ZO ingewikkeld is het toch niet?
Peeweemaandag 6 januari 2003 @ 23:59
quote:
Op maandag 6 januari 2003 23:57 schreef Threepio het volgende:

[..]

Een sprinter vergelijken met een X5? Een ML zul je bedoelen


Puur als grijze uitvoering bedoel ik; Inhoud, verbruik, aanschaf en belasting (?) en zo. Een X5 blijft natuurlijk een gaaf apparaat
.
Gran_Turismodinsdag 7 januari 2003 @ 00:01
quote:
Op maandag 6 januari 2003 23:58 schreef Threepio het volgende:

[..]

Waarom niet??
De laadruimte moet een bepaalde inhoud hebben (hoedje ws nodig dus) en achterste zijruiten moeten geblindeerd zijn ofzo. En de stoelen moeten er natuurlijk uit gehaald zijn. ZO ingewikkeld is het toch niet?


duh zie mijn vorige post!

maar ik vind dat het product (X5) doel dan mist en daar niet voor bedoelt is. ookal kan je hem 'eventueel' om laten bouwen...

ook_gekdinsdag 7 januari 2003 @ 00:01
m,n vader heeft nu een mercedes ML in grijs kenteken. Hele achter zooi er uit. Geblendeerde ramen. Behalven rechts achter. Dat mag weer normaal zijn. EN het gaat makkelijk.

Maar nu hopen dat het bij de X5 kan.
Naar mijn idee moet dat kunnen.

Gran_Turismodinsdag 7 januari 2003 @ 00:05
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 00:01 schreef ook_gek het volgende:
m,n vader heeft nu een mercedes ML in grijs kenteken. Hele achter zooi er uit. Geblindeerde ramen. Behalve rechts achter. Dat mag weer normaal zijn. EN het gaat makkelijk.

Maar nu hopen dat het bij de X5 kan.
Naar mijn idee moet dat kunnen.


rechts achter niet geblindeerd? Wtf? en links dan?????

nou ja als jullie een ML hebben op grijs kenteken dan zou ik idd niet weten waarvoor een X5je dat ook niet zou kunnen...

Maar toch, eerst zien dan geloven

Threepiodinsdag 7 januari 2003 @ 00:08
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 00:05 schreef Gran_Turismo het volgende:

[..]

rechts achter niet geblindeerd? Wtf? en links dan?????

nou ja als jullie een ML hebben op grijs kenteken dan zou ik idd niet weten waarvoor een X5je dat ook niet zou kunnen...

Maar toch, eerst zien dan geloven


Kijk jij ooit door je linkerachterruit om je dooie hoek te checken??
Gran_Turismodinsdag 7 januari 2003 @ 00:08
http://www.zuidwest-nederland.nl/200204/r13.shtml

quote: (ergens onderaan)

Opvallende afwezigen zijn er ook. Wat te denken van een bedrijfswagenversie van de fraaie BMW X5? Bestaat niet en vooralsnog lijken er evenmin plannen in deze richting.


dusssszzz maar misschien zijn er bedrijven die hem ombouwen!

Gran_Turismodinsdag 7 januari 2003 @ 00:10
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 00:08 schreef Threepio het volgende:

[..]

Kijk jij ooit door je linkerachterruit om je dooie hoek te checken??


waar slaat dat nou op... heb je een open ruitje om naar buiten te kijken! Wat een onzin, of doorzichtig of geblindeerd en niet van die vage shit dat maar 1 ruitje geblindeerd is

of bedoel je bij een bestelbus de 2 achter deuren??? maar een ml heeft geen achterdeuren, maar een achterdeur!

dan snap ik je, tis al laat

[Dit bericht is gewijzigd door Gran_Turismo op 07-01-2003 00:19]

Threepiodinsdag 7 januari 2003 @ 00:12
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 00:10 schreef Gran_Turismo het volgende:

[..]

waar slaat dat nou op... heb je een open ruitje om naar buiten te kijken! Wat een onzin, of doorzichtig of geblindeerd en niet van die vage shit dat maar 1 ruitje geblindeerd is


Ik weet alleen dat het rechterachterportier niet geblindeerd hoeft te zijn ivm met de dode hoek. Best logisch ook.
Gran_Turismodinsdag 7 januari 2003 @ 00:15
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 00:12 schreef Threepio het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat het rechterachterportier niet geblindeerd hoeft te zijn ivm met de dode hoek. Best logisch ook.


WTF! naja zeg je hebt t net nog over de linker...
ook_gekdinsdag 7 januari 2003 @ 00:18
oke om het even duidelijk te maken.
Normaal was het altijd dat de achter ruiten dicht moesten zijn. Je kan er op geen enkele manier door heen kijken.

Nog niet zo heel lang geleden is de wat dat betreft anders geworden. De rechter achterruit mag open zijn. Omdat de rest van de ruiten geblendeerd zijn. Is de rechter achterruit ook geblendeerd. Maar je kan er wel door heen kijken. Wat bij links niet het geval is. Dit is zeer makkelijk bij het kijken. En het verbeterd de veiligheid zeggen ze.

IK vind het wel soms kut rijden. Omdat die tussen ruit er in zit. Weerkaatst dat ligt van achteren. Zo dat je totaal niets meer ziet in je achteruitkijk spiegel. Voor de rest is het te doen. En van buiten kan je niet zien of het een grijs kenteken is. Staat erg gelikt moet ik zeggen.

Peeweedinsdag 7 januari 2003 @ 00:21
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 00:15 schreef Gran_Turismo het volgende:

[..]

WTF! naja zeg je hebt t net nog over de linker...


quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 00:18 schreef ook_gek het volgende:
oke om het even duidelijk te maken.
Normaal was het altijd dat de achter ruiten dicht moesten zijn. Je kan er op geen enkele manier door heen kijken.

Nog niet zo heel lang geleden is de wat dat betreft anders geworden. De rechter achterruit mag open zijn. Omdat de rest van de ruiten geblendeerd zijn. Is de rechter achterruit ook geblendeerd. Maar je kan er wel door heen kijken. Wat bij links niet het geval is. Dit is zeer makkelijk bij het kijken. En het verbeterd de veiligheid zeggen ze.

IK vind het wel soms kut rijden. Omdat die tussen ruit er in zit. Weerkaatst dat ligt van achteren. Zo dat je totaal niets meer ziet in je achteruitkijk spiegel. Voor de rest is het te doen. En van buiten kan je niet zien of het een grijs kenteken is. Staat erg gelikt moet ik zeggen.


Let op!! Is veranderd!!!
http://www.saris4x4.nl/hpages/grijs_kenteken_met_ramen.htm

[Dit bericht is gewijzigd door Peewee op 07-01-2003 00:22]

Gran_Turismodinsdag 7 januari 2003 @ 00:22
maar wat ik dus ontopic zei...
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 00:08 schreef Gran_Turismo het volgende:
http://www.zuidwest-nederland.nl/200204/r13.shtml

quote: (ergens onderaan)

Opvallende afwezigen zijn er ook. Wat te denken van een bedrijfswagenversie van de fraaie BMW X5? Bestaat niet en vooralsnog lijken er evenmin plannen in deze richting.


dusssszzz maar misschien zijn er bedrijven die hem ombouwen!


Gran_Turismodinsdag 7 januari 2003 @ 00:25
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 00:21 schreef Peewee het volgende:

[..]


[..]

Let op!! Is veranderd!!!
http://www.saris4x4.nl/hpages/grijs_kenteken_met_ramen.htm


et merci!
maar wat ik dus nou niet begrijp is dat nou het andere portier wel geblindeerd moet worden???

wat ook_gek zegt is volgens mij toch anders, wat ik daaruit opmaak is dat hij toch echt de achterdeuren bedoelt.. vanwege het licht val enzo

maar ik kan me natuurlijk sterk vergissen...

ook_gekdinsdag 7 januari 2003 @ 00:38
ik heb het over de deuren achter ja.

het is een standaart ml van buiten.
Maar van binnen zijn de banken weg gehaald. Zit een schot in.
En het linker raam zit dicht. Rechter raam is open. Lees je kan er door heen kijken. Nog maals die achter deuren kunnen gewoon open. Van af de buitenkant zie je niets. Alleen dat schot als je voor de auto staat dan achter de stoelen. Simpel gezegt. Auto is precies het zelfde. Alleen heel de achterkant van binnen is weg. Simpel

door het rechter achter raam kan je heen kijken. En links achter niet.

j22flyingdownwinddinsdag 7 januari 2003 @ 12:13
Een ML op grijs kenteken kan wel (zie je wel vaker). G-center is een bedrijf die dat verzorgd. Zit ergens in de buurt van Amsterdam. Maar als je geen lelijke pooier bak wil, neem dan een G op grijs kenteken is tenminste écht stoer.

http://www.g-center.nl/index.php?page=ml_ombouw

Kuupkedinsdag 7 januari 2003 @ 12:19
Is het niet zo dat vanaf 2003 beide zijruiten weer open mogen zijn?
Peeweedinsdag 7 januari 2003 @ 17:22
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 12:19 schreef Kuupke het volgende:
Is het niet zo dat vanaf 2003 beide zijruiten weer open mogen zijn?
Goed gelezen
Smirnoff_icedinsdag 7 januari 2003 @ 17:33
kunt idd ook anders even contact zoeken met een ombouwbedrijf, zo'n bedrijf wat vaak ook inrichtingen voor bedrijfswagen verzorgd en campertrailers e.d. maakt.
-_Tommy_-dinsdag 7 januari 2003 @ 17:48
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 17:33 schreef Smirnoff_ice het volgende:
kunt idd ook anders even contact zoeken met een ombouwbedrijf, zo'n bedrijf wat vaak ook inrichtingen voor bedrijfswagen verzorgd en campertrailers e.d. maakt.
volgens mij betaal je dan eerst de volle mep voor de wagen en moet je daarna een nieuw kenteken aanvragen en krijg je een deel terug of zelfs helemaal niet is het niet??

want weet wel dat de grijs kenteken regelementen zwaar strenger geworden zijn