abonnement Unibet Coolblue
pi_186567413
Ik vond de laatste aflevering te donker.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 mei 2019 @ 17:36:55 #227
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186568104
Overigens ben ik nog wel ergens benieuwd naar. Ik heb inmiddels wel een paar mensen gezien die de aflevering tegen vonden vallen enzo (wat ik nog steeds niet kan begrijpen, maar goed, ieder z'n ding he), maar wat vonden 'jullie' van de muziek?

Ik vind de muziek in GoT sowieso geweldig, maar deze aflevering vond ik het echt nog tien keer beter _O_ Nauwelijks dialoog en heel veel perfect passende muziek, ik vond vooral dat ook echt genieten :9~

Met name het stuk in het Godswood met Theon/Night King/Bran/Arya vond ik fenomenaal, persoonlijk misschien wel het muzikale hoogtepunt van heel GoT. Zo'n moment als Danaerys die recht over de Dothraki op Drogon aan komt vliegen om de Lannisters aan kant te maken vind ik muzikaal ook geniaal, maar dit was qua spanning en gevoel wel prachtig :@

[ Bericht 25% gewijzigd door heywoodu op 02-05-2019 17:43:36 ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 2 mei 2019 @ 17:46:54 #228
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186568273
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 16:59 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik vond de laatste aflevering te donker.
betere tv kopen dan
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 2 mei 2019 @ 17:55:02 #229
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_186568418
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 16:59 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik vond de laatste aflevering te donker.
Racist.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 mei 2019 @ 17:56:49 #230
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186568452
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 17:36 schreef heywoodu het volgende:
Overigens ben ik nog wel ergens benieuwd naar. Ik heb inmiddels wel een paar mensen gezien die de aflevering tegen vonden vallen enzo (wat ik nog steeds niet kan begrijpen, maar goed, ieder z'n ding he), maar wat vonden 'jullie' van de muziek?

Ik vind de muziek in GoT sowieso geweldig, maar deze aflevering vond ik het echt nog tien keer beter _O_ Nauwelijks dialoog en heel veel perfect passende muziek, ik vond vooral dat ook echt genieten :9~

Met name het stuk in het Godswood met Theon/Night King/Bran/Arya vond ik fenomenaal, persoonlijk misschien wel het muzikale hoogtepunt van heel GoT. Zo'n moment als Danaerys die recht over de Dothraki op Drogon aan komt vliegen om de Lannisters aan kant te maken vind ik muzikaal ook geniaal, maar dit was qua spanning en gevoel wel prachtig :@
Ja dat stukje t/m dood van NK was echt GENIAAL qua muziek. Woorden waren niet nodig, je voelde echt precies wat er aan de hand was.

Als je al die "reactions" op YouTube ook ziet is het echt mooi hoe iedereen er op dat moment in zit. Ik snap alle negativiteit ook niet (al valt dat eigenlijk wel mee op het grote geheel). Waren zeker wel wat mindere dingen (vooral plot armor), maar over het algemeen gewoon dikke prima aflevering.
pi_186568488
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 17:36 schreef heywoodu het volgende:
Overigens ben ik nog wel ergens benieuwd naar. Ik heb inmiddels wel een paar mensen gezien die de aflevering tegen vonden vallen enzo (wat ik nog steeds niet kan begrijpen, maar goed, ieder z'n ding he), maar wat vonden 'jullie' van de muziek?

Ik vind de muziek in GoT sowieso geweldig, maar deze aflevering vond ik het echt nog tien keer beter _O_ Nauwelijks dialoog en heel veel perfect passende muziek, ik vond vooral dat ook echt genieten :9~

Met name het stuk in het Godswood met Theon/Night King/Bran/Arya vond ik fenomenaal, persoonlijk misschien wel het muzikale hoogtepunt van heel GoT. Zo'n moment als Danaerys die recht over de Dothraki op Drogon aan komt vliegen om de Lannisters aan kant te maken vind ik muzikaal ook geniaal, maar dit was qua spanning en gevoel wel prachtig :@
De muziek bij GoT is eigenlijk altijd wel okay. Echt super spectaculair vind ik het ook niet, het is niet mijn smaak, ik houd meer van alternatieve muziek. Dus ik denk dat series als Stranger Things/Deadly Class/Halt & Catch Fire veel betere muziek hebben. Die nummers bij de aftiteling bij GoT zijn wel echt heel sterk bijna elke episode en ook deze.
  donderdag 2 mei 2019 @ 18:14:57 #232
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186568755
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 16:59 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik vond de laatste aflevering te donker.
Veel mensen vinden dit zo te zien.
Ik herinner me dat seizoen 5 dezelfde problemen had. Dat veel scenes te donker waren, zoals in the house of black and white.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186569151
Even m'n frustratie kwijt hoor.

Hoe langer ik over "The Long Night" nadenk, hoe slechter, afschuwelijker, ik de aflevering vind. Hetzelfde als wat ik bij The Last Jedi had.

Serieus... het heeft gewoon heel weinig meer te maken met wat GoT ooit was. Precies zoals TLJ de voorgaande Star Wars delen door de plee spoelde.

De Night King was het ultieme gevaar voor heel Westeros. Voor dit gevaar was nota bene de hele Wall met magische verdediging en al gebouwd. En nu blijkt hij dus gewoon verslagen te kunnen worden door een willekeurig getrainde persoon met een Valerian wapen.... Lichtelijk overdreven angst was er dus.

En waarom bracht de Lord of Light Jon Snow terug uit de dood als het allemaal om Arya draaide qua verslaan van de Night King??

Verder, werkelijk alle main-characters hadden ondoordringbare lagen plot-armour aan in The Long Night. In Game of Thrones!!! Plot-armour!!!! :N

Je ziet aan alles dat ze toe aan het werken zijn naar een happily ever after einde voor de serie. En dat gaat de hele serie voor mij verzieken. Geen van de schrijvers heeft ook maar enigszins het lef van GRR Martin. Het is gewoon verworden tot weer een inwisselbaar Hollywood gebeuren. Dieptreurig.

Het was inderdaad veel te donker. Maar met het aardedonker maken van m'n kamer viel het nog wel te volgen. Behalve dan de draak-scènes, waarin donker niet genoeg was maar er ook nog een blizzard moest worden toegevoegd om het helemaal onzichtbaar te maken.

Ondanks de slechte belichting was het in veel gevallen wel mooi, net als bij The Last Jedi. Maar ik verlang iets meer dan mooie plaatjes om het complete gebrek aan inhoud te verhullen.

Ennuh, die militaire strategie van de verdedigers van Winterfell... :') :') :') :')
-Lichte cavalerie een frontaanval laten uitvoeren terwijl je de verdedigende partij bent... ooit van flankaanvallen gehoord?
-Artillerie voor de infanterie neerzetten...
-Nauwelijks boogschutters op de muren...

Wat ik gewoon echt niet begrijp aangezien de regisseur van deze aflevering ook Blackwater Bay en Battle of the Bastards op z'n naam heeft. Die strategisch wel prima in elkaar zaten.

Net als bij The Last Jedi kan ik bij The Long Night totaal niet begrijpen hoe het mogelijk is dat ook maar iemand dit een goede film/aflevering kan vinden.

3/10

(M'n laagste beoordeling voor een GoT aflevering tot dusver was een 7/10...Ik heb de meeste seizoenen al 3 a 4 keer gezien. Maar The Long Night sla ik over als ik weer opnieuw ga kijken.)

[ Bericht 7% gewijzigd door UltraR op 02-05-2019 18:40:05 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  donderdag 2 mei 2019 @ 18:39:39 #234
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_186569429
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 18:29 schreef UltraR het volgende:
Even m'n frustratie kwijt hoor.

Hoe langer ik over "The Long Night" nadenk, hoe slechter, afschuwelijker, ik de aflevering vind. Hetzelfde als wat ik bij The Last Jedi had.

Serieus... het heeft gewoon heel weinig meer te maken met wat GoT ooit was. Precies zoals TLJ de voorgaande Star Wars delen door de plee spoelde.

De Night King was het ultieme gevaar voor heel Westeros. Voor dit gevaar was nota bene de hele Wall met magische verdediging en al gebouwd. En nu blijkt hij dus gewoon verslagen te kunnen worden door een willekeurig getrainde persoon met een Valerian wapen.... Lichtelijk overdreven angst was er dus.

En waarom bracht de Lord of Light Jon Snow terug uit de dood als het allemaal om Arya draaide qua verslaan van de Night King??

Verder, werkelijk alle main-characters hadden ondoordringbare lagen plot-armour aan in The Long Night. In Game of Thrones!!! Plot-armour!!!!

Je ziet aan alles dat ze toe aan het werken zijn naar een happily ever after einde voor de serie. En dat gaat de hele serie voor mij verzieken. Geen van de schrijvers heeft ook maar enigszins het lef van GRR Martin. Het is gewoon verworden tot weer een inwisselbaar Hollywood gebeuren. Dieptreurig.

Het was inderdaad veel te donker. Maar met het aardedonker maken van m'n kamer viel het nog wel te volgen. Behalve dan de draak-scènes, waarin donker niet genoeg was maar er ook nog een blizzard moest worden toegevoegd om het helemaal onzichtbaar te maken.

Ennuh, die militaire strategie van de verdedigers van Winterfell... :') :') :') :')
-Lichte cavalerie een frontaanval laten uitvoeren terwijl je de verdedigende partij bent... ooit van flankaanvallen gehoord?
-Artillerie voor de infanterie neerzetten...
-Nauwelijks boogschutters op de muren...

Wat ik gewoon echt niet begrijp aangezien de regisseur van deze aflevering ook Blackwater Bay en Battle of the Bastards op z'n naam heeft. Die strategisch wel prima in elkaar zaten.

Net als bij The Last Jedi kan ik bij The Long Night totaal niet begrijpen hoe het mogelijk is dat ook maar iemand dit een goede film/aflevering kan vinden.

3/10

(M'n laagste beoordeling voor een GoT aflevering tot dusver was een 7/10...Ik heb de meeste seizoenen al 3 a 4 keer gezien. Maar The Long Night sla ik over als ik weer opnieuw ga kijken.)
Hét probleem volgens mij is dat dit seizoen volledig geschreven is door scenaristen en niet meer de plot van George R.R. Martin (moeten) volgen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 2 mei 2019 @ 18:42:36 #235
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186569511
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 17:36 schreef heywoodu het volgende:

Met name het stuk in het Godswood met Theon/Night King/Bran/Arya vond ik fenomenaal, persoonlijk misschien wel het muzikale hoogtepunt van heel GoT.
Zeker genoten van de muziek maar het muzikale hoogtepunt blijft voor mij de ontploffing in Kings Landing.
  donderdag 2 mei 2019 @ 18:43:04 #236
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186569524
quote:
Wat ik gewoon echt niet begrijp aangezien de regisseur van deze aflevering ook Blackwater Bay en Battle of the Bastards op z'n naam heeft. Die strategisch wel prima in elkaar zaten.
Je rekent nu de serie af voor iets wat de hoofdrolspelers verneuken :') De strategie was idd stupid af, dat ben ik met je eens.

quote:
het heeft gewoon heel weinig meer te maken met wat GoT ooit was.
Absolute onzin.

Ik vind het echt zwaar frappant dat sommige mensen echt dachten dat de serie over de white walkers en over de NK gaat.

De serie gaat over wie er uiteindelijk op de troon terecht komt.

Waarom moest Jon overleven? Omdat als al deze mensen nu niet in Winterfell waren, iedereen dood was gegaan.

Maar als je dat echt niet snapt begrijp ik niet welke serie jij hebt zitten kijken.

En voor de mensen die het de serieschrijvers kwalijk nemen dat ze shit moeten verzinnen, omdat die papzak zijn boeken niet afmaakt kan je beter die dikke de schuld geven want die neemt rustig zijn tijd.

Daarnaast is hij zelf opgehouden met het adviseren van de schrijvers.. dus tja is toch echt zijn schuld.

De serie is niet perfect, is het ook nooit geweest.

De Plot armor ben ik wel 100% met je eens tho.

Ze zijn helemaal niet naar een happy end aan het toewerken.

Jammer dat iedereen deze idiote aanname doet omdat het een x wel goed afloopt ( in tegenstelling tot nooit, er is nog nooit iets goed afgelopen in GoT afaik )
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 2 mei 2019 @ 18:44:12 #237
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186569551
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 18:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hét probleem volgens mij is dat dit seizoen volledig geschreven is door scenaristen en niet meer de plot van George R.R. Martin (moeten) volgen ...
Ja omdat die dikke niet verder wil schrijven.. En het dan de serie schrijvers afrekenen dat het niet zo goed is als de eerste paar seizoenen :'). Tuurlijk het had zeker beter gekund maar omg overdrijven is wel echt een ding.

Maarja zelfs in S6 en S7 nog veel goede dialogen dus tja..
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_186569595
Is GRRM niet erg betrokken geweest bij de keuzes en het verloop van de serie dan?
  donderdag 2 mei 2019 @ 18:47:44 #239
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_186569635
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2019 18:44 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ja omdat die dikke niet verder wil schrijven.. En het dan de serie schrijvers afrekenen dat het niet zo goed is als de eerste paar seizoenen :'). Tuurlijk het had zeker beter gekund maar omg overdrijven is wel echt een ding.

Maarja zelfs in S6 en S7 nog veel goede dialogen dus tja..
Goh, ik mik vooral op het in leven blijven van de hoofdpersonages. Ik ben er zeker van dat véél, zoniet de meeste, scenarioschrijvens héél véél hoofdpersonages die in de eerste seizoenen stierven toch maar op een of andere manier in leven hadden gehouden ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_186569652
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 17:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja dat stukje t/m dood van NK was echt GENIAAL qua muziek. Woorden waren niet nodig, je voelde echt precies wat er aan de hand was.

Als je al die "reactions" op YouTube ook ziet is het echt mooi hoe iedereen er op dat moment in zit. Ik snap alle negativiteit ook niet (al valt dat eigenlijk wel mee op het grote geheel). Waren zeker wel wat mindere dingen (vooral plot armor), maar over het algemeen gewoon dikke prima aflevering.
Inhoudelijk had ik andere keuzes gemaakt maar cinematografisch was het een geweldige beleving.
  donderdag 2 mei 2019 @ 18:48:34 #241
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186569655
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 18:46 schreef so.original het volgende:
Is GRRM niet erg betrokken geweest bij de keuzes en het verloop van de serie dan?
In het begin wel :)
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 2 mei 2019 @ 18:49:23 #242
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186569684
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 18:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Goh, ik mik vooral op het in leven blijven van de hoofdpersonages. Ik ben er zeker van dat véél, zoniet de meeste, scenarioschrijvens héél véél hoofdpersonages die in de eerste seizoenen stierven toch maar op een of andere manier in leven hadden gehouden ...
Ja er zijn inmiddels al wel een boel toffe characters dood hoor.

Maar er hadden zeker meer dood mogen gaan. Brienne, Ser Davos, Podrick..
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_186569785
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2019 18:43 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Je rekent nu de serie af voor iets wat de hoofdrolspelers verneuken :') De strategie was idd stupid af, dat ben ik met je eens.
Lol. De hoofdrolspelers doen wat de schrijvers ze opdragen.
quote:
[..]

Absolute onzin.

Ik vind het echt zwaar frappant dat sommige mensen echt dachten dat de serie over de white walkers en over de NK gaat.
Dat zeg ik nergens.
quote:
De serie gaat over wie er uiteindelijk op de troon terecht komt.

Waarom moest Jon overleven? Omdat als al deze mensen nu niet in Winterfell waren, iedereen dood was gegaan.

Maar als je dat echt niet snapt begrijp ik niet welke serie jij hebt zitten kijken.
Als Jon dood was gebleven was Dany hem niet komen redden achter de muur, had de Night King geen draak gehad en was hij net als de 8000 jaar ervoor niet door de Wall heen gekomen.
quote:
Ze zijn helemaal niet naar een happy end aan het toewerken.
Ik hoop van harte dat je gelijk hebt en er nog knallende, pijnlijke verrassingen komen van het niveau Red Wedding, maar ik betwijfel het ten zeerste.

quote:
Jammer dat iedereen deze idiote aanname doet omdat het een x wel goed afloopt ( in tegenstelling tot nooit, er is nog nooit iets goed afgelopen in GoT afaik )
Battle of the Bastards.
Verder gaat het niet om goed aflopen, maar om onrealistisch goed door de plot-armour.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 mei 2019 @ 18:55:58 #244
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186569839
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 17:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja dat stukje t/m dood van NK was echt GENIAAL qua muziek. Woorden waren niet nodig, je voelde echt precies wat er aan de hand was.

Als je al die "reactions" op YouTube ook ziet is het echt mooi hoe iedereen er op dat moment in zit. Ik snap alle negativiteit ook niet (al valt dat eigenlijk wel mee op het grote geheel). Waren zeker wel wat mindere dingen (vooral plot armor), maar over het algemeen gewoon dikke prima aflevering.
Daar snap ik de lol dan weer nooit echt van, kijken naar mensen die kijken naar een aflevering van een serie :+

Voor mijn gevoel krijg je dan allemaal van die mensen te zien die helemaal opspringen en schreeuwen enzo ipv lekker chill zitten te kijken, daar heb ik echt niks mee :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 mei 2019 @ 18:58:04 #245
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186569902
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 18:29 schreef UltraR het volgende:

De Night King was het ultieme gevaar voor heel Westeros. Voor dit gevaar was nota bene de hele Wall met magische verdediging en al gebouwd. En nu blijkt hij dus gewoon verslagen te kunnen worden door een willekeurig getrainde persoon met een Valerian wapen.... Lichtelijk overdreven angst was er dus.
Maar dit was toch echt al een eeuwigheid bekend? :@

Dragonglass/Valyrian steel kan White Walkers doden, Night King is een White Walker, dus dragonglass/Valyrian steel kan de Night King doden. Nou ja, blijkbaar moest het dus per se Valyrian steel zijn, maar die hele logica had ik toch wel de hele tijd al in gedachten :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 mei 2019 @ 18:59:29 #246
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186569928
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 18:42 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Zeker genoten van de muziek maar het muzikale hoogtepunt blijft voor mij de ontploffing in Kings Landing.
Die vond ik ook mooi, maar ik had er minder gevoel bij dan dit. Hier was het echt een soort überclimax, de hele aflevering lang, die ontploffing in King's Landing was (voor mij) gewoon weer even een wat grotere overgang van het één naar het ander :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 mei 2019 @ 19:00:30 #247
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186569956
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 18:49 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ja er zijn inmiddels al wel een boel toffe characters dood hoor.

Maar er hadden zeker meer dood mogen gaan. Brienne, Ser Davos, Podrick..
Ga weg :{w
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186570026
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 18:29 schreef UltraR het volgende:
Even m'n frustratie kwijt hoor.

Hoe langer ik over "The Long Night" nadenk, hoe slechter, afschuwelijker, ik de aflevering vind. Hetzelfde als wat ik bij The Last Jedi had.

Serieus... het heeft gewoon heel weinig meer te maken met wat GoT ooit was. Precies zoals TLJ de voorgaande Star Wars delen door de plee spoelde.

De Night King was het ultieme gevaar voor heel Westeros. Voor dit gevaar was nota bene de hele Wall met magische verdediging en al gebouwd. En nu blijkt hij dus gewoon verslagen te kunnen worden door een willekeurig getrainde persoon met een Valerian wapen.... Lichtelijk overdreven angst was er dus.

En waarom bracht de Lord of Light Jon Snow terug uit de dood als het allemaal om Arya draaide qua verslaan van de Night King??

Verder, werkelijk alle main-characters hadden ondoordringbare lagen plot-armour aan in The Long Night. In Game of Thrones!!! Plot-armour!!!! :N

Je ziet aan alles dat ze toe aan het werken zijn naar een happily ever after einde voor de serie. En dat gaat de hele serie voor mij verzieken. Geen van de schrijvers heeft ook maar enigszins het lef van GRR Martin. Het is gewoon verworden tot weer een inwisselbaar Hollywood gebeuren. Dieptreurig.

Het was inderdaad veel te donker. Maar met het aardedonker maken van m'n kamer viel het nog wel te volgen. Behalve dan de draak-scènes, waarin donker niet genoeg was maar er ook nog een blizzard moest worden toegevoegd om het helemaal onzichtbaar te maken.

Ondanks de slechte belichting was het in veel gevallen wel mooi, net als bij The Last Jedi. Maar ik verlang iets meer dan mooie plaatjes om het complete gebrek aan inhoud te verhullen.

Ennuh, die militaire strategie van de verdedigers van Winterfell... :') :') :') :')
-Lichte cavalerie een frontaanval laten uitvoeren terwijl je de verdedigende partij bent... ooit van flankaanvallen gehoord?
-Artillerie voor de infanterie neerzetten...
-Nauwelijks boogschutters op de muren...

Wat ik gewoon echt niet begrijp aangezien de regisseur van deze aflevering ook Blackwater Bay en Battle of the Bastards op z'n naam heeft. Die strategisch wel prima in elkaar zaten.

Net als bij The Last Jedi kan ik bij The Long Night totaal niet begrijpen hoe het mogelijk is dat ook maar iemand dit een goede film/aflevering kan vinden.

3/10

(M'n laagste beoordeling voor een GoT aflevering tot dusver was een 7/10...Ik heb de meeste seizoenen al 3 a 4 keer gezien. Maar The Long Night sla ik over als ik weer opnieuw ga kijken.)
De schrijvers van het script van deze seizoenen vinden het belangrijk dat iets cool is dan dat het logisch is. Daarom wilden ze perse die stomme undead ijsbeer in het verhaal hebben.
pi_186570053
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 18:46 schreef so.original het volgende:
Is GRRM niet erg betrokken geweest bij de keuzes en het verloop van de serie dan?
Tot seizoen 4 en dat merk je ook wel aan de kwaliteit van het verhaal.
pi_186570072
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 19:04 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Tot seizoen 4 en dat merk je ook wel aan de kwaliteit van het verhaal.
Helemaal geen inspraak verder? Lijkt me toch gek...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')