Gelukkig verkeren wij in een positie waarin mijn partner deeltijd kan werken (2 dagen in de week). Een van die dagen kunnen de kinderen bij een opa of oma terecht, de andere gaan ze naar de opvang.quote:Op woensdag 1 mei 2019 16:45 schreef Roosgeluk het volgende:
Je hebt verteld dat je een gezin hebt met kleine kinderen. En dat je een maand op voorhand je rooster krijgt.
Hoe organiseer je in praktische zin je gezinsleven? In de zin van dat je elke maand jouw agenda naast die van je partner legt? Werkt je partner en is daar felxibeliteit in ivm jouw rooster? worden er grootouders ingezet?
Vliegtuigen kun je op de grond op twee manieren sturen: Kleine uitslagen doen we met onze voetpedalen (die, als je ze naar achter kantelt ook remmen zijn). Grote uitslagen met een soort ministuurtje (dat heet een tiller) aan de zijkant, naast je cockpitstoel.quote:Op woensdag 1 mei 2019 16:46 schreef UU7 het volgende:
Leuk topic. Waar ik benieuwd naar ben is hoe de Embraer bestuurd wordt tijdens het taxiën. En mag je als co-piloot ook taxiën of is dat voorbehouden aan de gezagvoerder?
Slim dat er in ieder geval rekening mee wordt gehouden als twee partijen elkaar echt niet kunnen hebben.quote:Op woensdag 1 mei 2019 16:31 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ja, als er echt een keer zaken zijn geescaleerd kan er een restrictie worden opgelegd. Dit is echter enorm zeldzaam, en dan zijn er meerdere gesprekken met beide partijen op kantoor aan vooraf gegaan.
Dit heb je goed opgemerkt! Opstijgen doen we zo snel mogelijk, op grote hoogte vliegt een vliegtuig zuiniger en veroorzaakt het minder overlast.quote:Op woensdag 1 mei 2019 17:15 schreef qltel het volgende:
Bij het opstijgen van een vliegtuig zie je alles op de grond best snel verdwijnen. Bij het landen zie je al lang van tevoren alles alsof je er vlak boven vliegt. Is dat gezichtsbedrog of gaat de landing echt zo geleidelijk?
Wij gebruiken inderdaad een speciaal programma om uit te zoeken hoeveel wij van ons maximale vermogen af kunnen halen. Daar vullen we de baan, weersomstandigheden (zoals wind, luchtdruk en temperatuur) en gewicht van het vliegtuig in. Het programma komt dan terug met instellingen die wij in de vluchtcomputer invullen.quote:Op woensdag 1 mei 2019 17:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
Tegenwoordig moet je als piloot zo veel mogelijk baan gebruiken om op te stijgen, om de motoren en brandstof te sparen.
Stel dat je van de lange Polderbaan opstijgt met gemiddelde temperatuur en tegenwind. Hoeveel procent van het maximale vermogen gebruik je dan?
Uiteraard .quote:Op woensdag 1 mei 2019 18:23 schreef vipergts het volgende:
Heb je ooit eens de behoefte gehad om de sketch how to irritate people van John Cleese na te spelen tijdens een vlucht.
Ja, daar zijn standaard waardes voor. Ik heb geen idee hoe vaak die worden geupdate, eigenlijk.quote:Op woensdag 1 mei 2019 18:25 schreef Irritatie100 het volgende:
Over gewicht van het vliegtuig gesproken, ik neem aan dat jullie voor koffers en passagiers een standaardwaarde gebruiken? Hoe vaak worden die geüpdatet?
Nee. Over het algemeen heb je natuurlijk een vrij normale distributie, en er zitten ruime marges in om dit soort zaken op te vangen.quote:En als je bijvoorbeeld weet dat je een schoolklas die op reis gaat aan boord hebt wordt het dan aangepast omdat kinderen veel lichter zijn? In hoeverre weet je eigenlijk wat je zoal aan boord hebt aan passagiers?
Ja, dit is soms nodig, zeker op hele lege vluchten. Of het uiteindelijk ook daadwerkelijk gevaarlijk was geweest betwijfel ik, maar alles om de marges zo ruim mogelijk te houden.quote:Worden er wel eens passagiers verplaatst omdat dat beter is voor de gewichtsverdeling of hebben passagiers en bagage maar een klein effect?
De automatische landing wordt inderdaad gebruikt bij slecht zicht. Dat gaat niet op GPS (te onnauwkeurig) maar met een systeem dat signalen uitzendt vanaf de landingsbaan (ILS).quote:Op woensdag 1 mei 2019 18:40 schreef Kamelenteen het volgende:
Ik las hierboven een post op SFO waarbij er vrij standaard kennelijk een aantal rondjes moeten worden gevlogen vanwege mist en dat heb ik wel vaker gelezen dat dat gebeurd.
Enerzijds volkomen logisch, want een beetje zicht is wel prettig natuurlijk bij de landing. Anderzijds denk ik: waarom wordt in zo'n geval dan niet de automagische piloot ingeschakeld om die landing te doen? Neem tenminste aan dat de posities van de luchthaven ed. gewoon tot op de meter vastgelegd zijn in de cockpitsystemen en dat je dus ook kan instellen op welk punt dat toestel neergezet moet worden en met welke baan het toestel moet aanvliegen.
Of, is er toch iets waardoor in geval van dichte mist die systemen niet helemaal correct werken? Of, is dat omdat er toch een kleine kans is dat het toestel van de baan rolt? Weet namelijk niet of het daarbij ophoudt in geval van automatische landing?
Volledig verlies van vermogen, brand aan boord.quote:Op woensdag 1 mei 2019 18:43 schreef trein2000 het volgende:
Welke storing/onregelmatigheid hoop je écht nooit mee te maken?
Helaas nietquote:Op woensdag 1 mei 2019 19:27 schreef Schuimpjes het volgende:
Heb je wel eens gevlogen op/vanaf JFK? Toen ook met God Kennedy Steve morgen praten op de radio?
Gemiste kans, nu hij gepensioneerd is. Gelukkig is Pearson Dave er nu ookquote:Op woensdag 1 mei 2019 19:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Helaas niet
Mooie kerel wel inderdaad, staan een hoop leuke filmpjes van online.
De dag voor je pensioen dan.quote:Op woensdag 1 mei 2019 18:25 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Uiteraard .
Gelukkig bedenk ik me altijd op tijd dat dat waarschijnlijk niet zo aardig is voor onze passagiers, en het me waarschijnlijk mijn baan gaat kosten
Ik denk dat ik er toch te lief voor benquote:
Huh, ik dacht altijd dat de copiloot nooit degene is die het vliegtuig in eerste instantie vliegt, maar dat diegene er zit voor ondersteuning en als backup Hoe wordt dan bepaald wie een vlucht vliegt?quote:Op woensdag 1 mei 2019 16:52 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Normaal is degene die het vliegtuig gaat vliegen ook degene die het vliegtuig taxiet. De ene keer de gezagvoerder dus, de andere keer de copiloot.
Op de Embraer is dat echter iets anders, omdat daar enkel de gezagvoerder een tiller heeft. Als de copiloot een vlucht gaat doen zal de gezagvoerder dus naar de startbaan taxien, en zodra het vliegtuig recht op de startbaan staat neemt de copiloot het over.
Dat is inderdaad een veel voorkomend misverstand .quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:41 schreef VKV het volgende:
[..]
Huh, ik dacht altijd dat de copiloot nooit degene is die het vliegtuig in eerste instantie vliegt, maar dat diegene er zit voor ondersteuning en als backup Hoe wordt dan bepaald wie een vlucht vliegt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |