Geen blikvoer, maar wel een complete kant-en-klaar maaltijd: moussaka! De griekse versie van de welbekende Italiaanse 'lasagne'. Lidl heeft dit feest in de aanbieding voor slechts 3,29 en daarvoor krijg je 615000 knalharde calorieën!
![TaKyKqQ.png]()
Volgens de instructies dienen we het gerecht 10 minuten in de oven op 180 graden Celsius te bakken, nadat we enkele gaatjes geprikt hebben in het plastic:
![9VeJQLP.png]()
Omdat ik een crappy combi-magnetron-oven heb, doe ik 11 minuten op 190 graden. Al na enkele minuten begint het gerecht goddelijke geuren te verspreiden in mijn flatje. Na elf minuten watertanden klinkt dan toch eindelijk het belletje.
![4LqfkIW.png]()
Hmmm.. dat ziet er niet heel anders uit dan waar we mee begonnen zijn. Maar het ruikt heerlijk! Gauw besnijden:
![ssbmORu.png]()
Omg! Wat een zalige compositie van verrukkelijkheid! De lagen gehakt, aardappel, groente en bechamelsaus zijn duidelijk te onderscheiden.
En dan de smaaktest. Een kleine teleurstelling neemt bezit van mij, die ik meteen relativeer; want, wat kun je nu eigenlijk verwachten van een supermarktgerecht van 3,29? Ik moet toegeven, op basis van de heerlijke geur had ik er iets meer van verwacht. Qua uitgesprokenheid van smaak, en qua robuustheid van textuur, blijft het ietsje achter op de verwachtingen. Het doet denken aan zo'n kant-en-klare supermarktlasagne in zo'n aluminium bakje, alleen dan met andere ingredienten natuurlijk. Het is warm, het eet makkelijk weg, en qua smaak en textuur is het een allemansvriend: een beetje vlak.
Toch, voor deze prijs, en met de calorieopbrengst die het heeft (615 kcal is zeer behoorlijk voor een avondmaaltijd van een immobiele kantoorlobbes) is dit helemaal niet verkeerd.
Een dikke 7!