abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187062560
Mijn default bij estateguru is netjes afgehandeld, zelfs nog zonder dat het tot gedwongen verkoop is gekomen. Al het geld terug incl boeterente
pi_187303241
Cashback actie bij Mintos:

The cashback amount will depend on the maturity of the loans you invest in – loans with maturities of up to 3 months will have a cashback of 0.25%, with maturities of 3-6 months a cashback of 0.50%, with maturities of 6-9 months a cashback of 0.75%, while loans with maturities of above 9 months will receive a cashback of 1.00%.
This special offer is valid for a limited time, from the 5th of June until the 19th of June this year, so don’t miss out!

https://blog.mintos.com/summer-pre-holiday-cashback-campaign/
pi_187303269
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:22 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Cashback actie bij Mintos:

The cashback amount will depend on the maturity of the loans you invest in – loans with maturities of up to 3 months will have a cashback of 0.25%, with maturities of 3-6 months a cashback of 0.50%, with maturities of 6-9 months a cashback of 0.75%, while loans with maturities of above 9 months will receive a cashback of 1.00%.
This special offer is valid for a limited time, from the 5th of June until the 19th of June this year, so don’t miss out!

https://blog.mintos.com/summer-pre-holiday-cashback-campaign/
Straks maar eens kijken of het interessant is om mijn auto-invest aan te passen aan deze loan originators.
pi_187303580
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Straks maar eens kijken of het interessant is om mijn auto-invest aan te passen aan deze loan originators.
Ik heb deze even voor mij zelf aangemaakt:

https://www.mintos.com/en(...)DESC&max_results=300
pi_187303788
Hoe kan ik bij Grupeer mijn rente zien/berekenen (Xirr).
Dit is 1 van de weinige platformen waar die niet wordt weergegeven.
pi_187303805
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:46 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Ik heb deze even voor mij zelf aangemaakt:

https://www.mintos.com/en(...)DESC&max_results=300
Ik heb alleen even de maturity aangepast, thnx. Ik geloof niet in de echt kort lopende leningen (persoonlijke ethiek)
pi_187303850
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 12:03 schreef Jaco078 het volgende:
Hoe kan ik bij Grupeer mijn rente zien/berekenen (Xirr).
Dit is 1 van de weinige platformen waar die niet wordt weergegeven.
Scherp, ik kan het ook niet vinden. Je kan overigens zelf de transacties in excel natuurlijk verwerken.
pi_187303874
Heeft iemand een voorbeeld hoe ik dat in Excel zet?
pi_187304142
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 12:05 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik heb alleen even de maturity aangepast, thnx. Ik geloof niet in de echt kort lopende leningen (persoonlijke ethiek)
Prima, het is ook maar een voorbeeld en iedereen hanteert zijn eigen afwegingen daarbij.

Ik kan overigens niet ontdekken of je de leningen tot de einddatum van de actie moet vasthouden. Ik zet nl. tegenwoordig op Mintos bijna alles gelijk maar weer in de verkoop, de meeste leningen koop ik tegenwoordig alleen nog maar via de secondaire markt en dan met een discount en zet ze dagelijks weer te koop (meestal tegen pari). De cashback actie nu op de primaire markt levert echter meer op dan die 0.1-0.3% discount op de secundaire markt, dus pak daarom nu de cashback mee via Autoinvest.
pi_187304174
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 12:35 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Prima, het is ook maar een voorbeeld en iedereen hanteert zijn eigen afwegingen daarbij.

Ik kan overigens niet ontdekken of je de leningen tot de einddatum van de actie moet vasthouden. Ik zet nl. tegenwoordig op Mintos bijna alles gelijk maar weer in de verkoop, de meeste leningen koop ik tegenwoordig alleen nog maar via de secondaire markt en dan met een discount en zet ze dagelijks weer te koop (meestal tegen pari). De cashback actie nu op de primaire markt levert echter meer op dan die 0.1-0.3% discount op de secundaire markt, dus pak daarom nu de cashback mee via Autoinvest.
Het was ook geen aanval, zeker niet zelfs. Het actieve traden klinkt wel als veel werk tbh 😅 wat is het rendement wat je er mee haalt?
pi_187304457
Credito geeft ook 1% cashback bij Grupeer. Tot de 12e
pi_187304494
Ik heb bij Mintos inmiddels meer dan 50% van de investeringen die in de categorie 30-60 days late vallen. Hebben jullie daar ook last van? Tips om dit te verminderen?
pi_187304876
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 12:38 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Het was ook geen aanval, zeker niet zelfs. Het actieve traden klinkt wel als veel werk tbh 😅 wat is het rendement wat je er mee haalt?
Het uitzoeken kost meestal wel wat werk, verder vind ik het ook leuk om hier actief mee bezig te zijn en dan kost het zeker zijn tijd.

Ik probeer wel zo veel mogelijk via autoinvest te regelen, het te koop zetten van de leningen is een handmatige actie.

Ik ben nu ruim 2 weken actief bezig op de secundaire markt en het bedrag aan ontvangen discount over die periode is ruim 16% van het ontvangen rente bedrag over diezelfde periode, cashback acties daarin niet meegenomen. In principe koop ik nu op de secundaire markt (met een discount van 0.1-0.5%) dezelfde leningen die ik eerder op de primaire markt kocht.
Aangezien de Cashback actie meer oplevert (tot 1%), koop ik nu even weer leningen op de primaire markt en zet ze daarna gelijk weer te koop op de secundaire markt. Hoe sneller iets op de secundaire markt verkocht is, des te eerder kun je weer nieuwe cashback leningen of leningen met een discount kopen. Op de secvundaire markt zet is ze meestal à pari weg, een enkele keer met een premium van 0.1%).

Volgens Mintos Overview zit ik vandaag op een NAR van 14.1%, dat is dan wel sinds het begin bij Mintos ergens eind maart. In hoeverre daar het resultaat van de secundaire markt transacties in verwerkt zit weet ik niet, ik denk het eigenlijk niet meegenomen zijn. De gemiddelde rente van de lopende leningen is momenteel 14,44% met een gemiddelde looptijd van 30 dagen.

Ik heb ook een tijdje heel bewust alleen maar leningen op de secundaire markt gekocht die al 30-60 dagen overdue zijn, er van uitgaande dat die leningen binnen 30 dagen teruggekocht gaan worden. De discount op die leningen is dan weer mooi meegenomen. Het percentage leningen in de categorie 30-60 ligt daardoor op circa 25%. Maar dat valt dan weer mee als ik hier ook percentages van 50% zie langskomen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Crowdfunder99 op 07-06-2019 14:05:27 ]
pi_187304981
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:33 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Het uitzoeken kost meestal wel wat werk, verder vind ik het ook leuk om hier actief mee bezig te zijn en dan kost het zeker zijn tijd.

Ik probeer wel zo veel mogelijk via autoinvest te regelen, het te koop zetten van de leningen is een handmatige actie.

Ik ben nu ruim 2 weken actief bezig op de secundaire markt en het bedrag aan ontvangen discount over die periode is ruim 16% van het ontvangen rente bedrag over diezelfde periode, cashback acties daarin niet meegenomen.

Volgens Mintos Overview zit ik vandaag op een NAR van 14.1%, dat is dan wel sinds het begin bij Mintos ergens eind maart. In hoeverre daar het resultaat van de secundaire markt transacties in verwerkt zit weet ik niet, ik denk het eigenlijk niet meegenomen zijn. De gemiddelde rente van de lopende leningen is momenteel 14,44% met een gemiddelde looptijd van 30 dagen.

Ik heb ook een tijdje heel bewust alleen maar leningen op de secundaire markt gekocht die al 30-60 dagen overdue zijn, er van uitgaande dat die leningen binnen 30 dagen teruggekocht gaan worden. De discount op die leningen is dan weer mooi meegenomen. Het percentage leningen in de categorie 30-60 ligt daardoor op circa 25%. Maar dat valt dan weer mee als ik hier ook percentages van 50% zie langskomen.
Check, was even benieuwd :) Ze zitten er volgens mij wel bij als ik zie hoe mijn rendement ooit ontwikkelde. Ik zit op 25% achterstand ook, alleen dan met alleen primary op het moment (12,44%) en in de andere valuta een iets hoger rendement.

Ik heb wel eens zitten denken aan alles secundair te verkopen en een soortgelijke strategie aan te gaan. Alleen gewoon nog nooit gedaan haha
pi_187305190
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Check, was even benieuwd :) Ze zitten er volgens mij wel bij als ik zie hoe mijn rendement ooit ontwikkelde. Ik zit op 25% achterstand ook, alleen dan met alleen primary op het moment (12,44%) en in de andere valuta een iets hoger rendement.

Ik heb wel eens zitten denken aan alles secundair te verkopen en een soortgelijke strategie aan te gaan. Alleen gewoon nog nooit gedaan haha
Gewoon eens proberen met een paar leningen. Waarom meer betalen voor dezelfde leningen op de primaire markt als je ze ook op de secundaire makrt tegen een discount kunt kopen ? En zeker als je wat ruimere criteria hanteert (bv lagere rente, langere looptijd), zijn er op de secundaire markt via autoinvest voldoende leningen te vinden. Ben zelf nog aan het nadenken om mijn ondergrens van 13% te verlagen naar bv. 10% en de looptijd naar bv. max 1 jaar (ipv 1-2 mnd), om zo doende autoinvest meer te laten doen waarvoor hij bedoelt is (en ik niet meer de indruk heb dat ik zelf de autoinvest ben ;) ) en je door de discount toch minimaal hetzelfde rendement kunt behalen.

Ik zet standaard al mijn leningen te koop via de secundaire markt. Worden ze verkocht vind ik dat mooi, zo niet ook prima, moet ik wachten tot ze vrijvallen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Crowdfunder99 op 07-06-2019 14:32:09 ]
pi_187305477
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 14:10 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Gewoon eens proberen met een paar leningen. Waarom meer betalen voor dezelfde leningen op de primaire markt als je ze ook op de secundaire makrt tegen een discount kunt kopen ? En zeker als je wat ruimere criteria hanteert (bv lagere rente, langere looptijd), zijn er op de secundaire markt via autoinvest voldoende leningen te vinden. Ben zelf nog aan het nadenken om mijn ondergrens van 13% te verlagen naar bv. 10% en de looptijd naar bv. max 1 jaar (ipv 1-2 mnd), om zo doende autoinvest meer te laten doen waarvoor hij bedoelt is (en ik niet meer de indruk heb dat ik zelf de autoinvest ben ;) ) en je door de discount toch minimaal hetzelfde rendement kunt behalen.

Ik zet standaard al mijn leningen te koop via de secundaire markt. Worden ze verkocht vind ik dat mooi, zo niet ook prima, moet ik wachten tot ze vrijvallen.
De auto invest is echt een held wat dat aan gaat. Ik zal eens overwegen om binnenkort al mijn leningen te koop te zetten.

Vergeet overigens niet op enrol te klikken!

[ Bericht 1% gewijzigd door investeerdertje op 07-06-2019 14:56:31 ]
pi_187305831
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

In welke andere valuta zit je en hoe zijn je ervaringen daarmee ? Wisselkoers risico's ?

Ik heb van de week per ongeluk 10¤ laten omzetten naar MEX (zat even bij de Currency Exchange te kijken en voor ik er erg in had, had ik voor 10¤ deze valuta gekocht blijkbaar. Toen gelijk maar een lening gekocht met discount, dus de eerste kosten van de omwisseling al weer terug verdiend :). Best wel hoge rente (18% en ook buyback), in kader van spreiding is dat natuurlijk niet verkeerd om ook andere valuta en aanbieders te selecteren ;)
pi_187305866
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 14:38 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

De auto invest is echt een held wat dat aan gaat. Ik zal eens overwegen om binnenkort al mijn leningen te koop te zetten.

Vergeet overigens niet op enrol te klikken!
Niet geschoten is altijd mis. Enrol gisteren aangezet, dat is dus geregeld. Jammer dat je bij aankoop niet gelijk kunt zien wat je "verdiend" hebt, wel gelezen dat de cashback 6 dagen na investment date wordt uitgekeerd.
pi_187305915
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 15:09 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

In welke andere valuta zit je en hoe zijn je ervaringen daarmee ?

Ik heb van de week per ongeluk 10¤ laten omzetten naar MEX (zat even bij de Currency Exchange te kijken en voor ik er erg in had, had ik voor 10¤ deze valuta gekocht blijkbaar. Toen gelijk maar een lening gekocht met discount, dus de eerste kosten van de omwisseling al weer terug verdiend :). Best wel hoge rente (18% en ook buyback), in kader van spreiding is dat natuurlijk niet verkeerdom ook andere valuta en aanbieders te selecteren ;)
Zelf heb ik MEX en RUB. Ik ervaar dit zelf als meer speculatief. Als je bijvoorbeeld de chart bekijkt van XE zie je dat er aardige schommelingen zijn in de waarde. Dit trekt aardig bij door de rente. Het is een (veel) groter risico. Op de roebels heb ik alleen door valutaverschil bijna een 10% rendement, aansluitend bied men dan nog rente.

Aan de andere kant is en blijft het een raar land, waarin ik bar weinig vertrouwen heb. Gewoon even afwachten en we gaan het wel zien. Soms moet je ook een gokje willen nemen :)
pi_187306625
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 15:17 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Zelf heb ik MEX en RUB. Ik ervaar dit zelf als meer speculatief. Als je bijvoorbeeld de chart bekijkt van XE zie je dat er aardige schommelingen zijn in de waarde. Dit trekt aardig bij door de rente. Het is een (veel) groter risico. Op de roebels heb ik alleen door valutaverschil bijna een 10% rendement, aansluitend bied men dan nog rente.

Aan de andere kant is en blijft het een raar land, waarin ik bar weinig vertrouwen heb. Gewoon even afwachten en we gaan het wel zien. Soms moet je ook een gokje willen nemen :)
Valuta risico is weer een extra speculatief risico er bij, maar eigenlijk vind ik het gros van P2P een groot risico en vraag mij echt af of dit lang goed blijft gaan. Het is voor mij een schimmige wereld en kan niet inschatten hoe het verdienmodel van de loan originals en platvormen in elkaar zit. Soms krijg ik de indruk dat het om rondpompen van geld gaat / pyramide idee.
pi_187306802
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 16:05 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Valuta risico is weer een extra speculatief risico er bij, maar eigenlijk vind ik het gros van P2P een groot risico en vraag mij echt af of dit lang goed blijft gaan. Het is voor mij een schimmige wereld en kan niet inschatten hoe het verdienmodel van de loan originals en platvormen in elkaar zit. Soms krijg ik de indruk dat het om rondpompen van geld gaat / pyramide idee.
Als je kijkt naar de aanbieders dan is er vrij vlot een beeld te verkrijgen. Als je bijvoorbeeld robo.cash pakt, dan kan je op de websites van hun geldverstrekkers zien dat ze een rentevergoeding van 0.96% per dag vragen. Als je je bedenkt dat de, daar geboden, 12% per jaar een rente van 0,031% per dag is...

Kan wel uit.
pi_187307048
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 16:17 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de aanbieders dan is er vrij vlot een beeld te verkrijgen. Als je bijvoorbeeld robo.cash pakt, dan kan je op de websites van hun geldverstrekkers zien dat ze een rentevergoeding van 0.96% per dag vragen. Als je je bedenkt dat de, daar geboden, 12% per jaar een rente van 0,031% per dag is...

Kan wel uit.
De rentevergoeding die aan de leners gevraagd wordt is eigenlijk buiten proportioneel. Ik begrijp je persoonlijke ethiek dan ook zeker, het weerhoudt mij op dit moment nog niet om dan maar niet in dat soort leningen te investeren, maar het geeft wel te denken.

De 12% die investeerders geboden wordt is dan eerlijk gezegd maar een schijntje. En met het geld dat investeerders eer investeren kunnen weer nieuwe leningen uitgegeven worden. Eigenlijk kunnen de geldverstrekkers daardoor met maar weinig eigen middelen een heel leningen-systeem in stand houden en uitbreiden, zonder al te veel risico te lopen, mits op moment van buyback er maar voldoende geld beschikbaar is....
pi_187307105
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 16:36 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

De rentevergoeding die aan de leners gevraagd wordt is eigenlijk buiten proportioneel. Ik begrijp je persoonlijke ethiek dan ook zeker, het weerhoudt mij op dit moment nog niet om dan maar niet in dat soort leningen te investeren, maar het geeft wel te denken.

De 12% die investeerders geboden wordt is dan eerlijk gezegd maar een schijntje. En met het geld dat investeerders eer investeren kunnen weer nieuwe leningen uitgegeven worden. Eigenlijk kunnen de geldverstrekkers daardoor met maar weinig eigen middelen een heel leningen-systeem in stand houden en uitbreiden, zonder al te veel risico te lopen, mits op moment van buyback er maar voldoende geld beschikbaar is....
Deze zijn heel extreem, maar bijvoorbeeld creditcard financieringen zijn niet heel veel beter (20%). Dat heb je nu eenmaal bij investeringen waar geen onderpand onder ligt, dan betalen mensen de hoofdprijs. Ik investeer zelf ook in deze leningen, maar nadrukkelijk dus alleen langer lopende leningen. Dit om te voorkomen dat mensen schuld op schuld stapelen, maarja, dat is ook maar iets kleins.
pi_187353709
Mintos heeft invest&access uitgebracht. Ze spreiden van c- tot a+ met buyback en directe opname van je geld.
pi_187354607
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 10:59 schreef Gijsbertus het volgende:
Nu op Mintos Cashbback Kredo Finance:
Kredo Cashback
Heeft iemand nog hieraan mee gedaan en de cashback inmiddels ontvangen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')