Fastinvest geeft mij wel veel minder voldoening heb ik gemerkt ;-) Maar het is inderdaad een low effort systeem.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:33 schreef Crowdfunder99 het volgende:
[..]
Ik ben ook nog steeds zoekende hoeveel tijd ik er aan wil spenderen. Ben nu bezig met het geld uit Mintos bij FastInvest een portefeuille op te bouwen. Even wennen daar, maar werkt wel goed volgens mij. Gaat daar, net als bij RoboCash, mij weinig tijd kosten denk ik.
Waarom minder voldoening ? Wil je er toch zelf meer mee bezig zijn, kunnen selecteren ?quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:41 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Fastinvest geeft mij wel veel minder voldoening heb ik gemerkt ;-) Maar het is inderdaad een low effort systeem.
Ik selecteer eigenlijk alleen de auto investnormen. Ik merk dat ik dan resultaten meer voldoening vind geven. Het stort geld en het komt wel aspect vind ik minder leuk ;-)quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:57 schreef Crowdfunder99 het volgende:
[..]
Waarom minder voldoening ? Wil je er toch zelf meer mee bezig zijn, kunnen selecteren ?
Ik heb wel continue cash drag bij Fat Invest. Ik vertik het om leningen te selecterenin mijn auto invest vanaf 11% terwijl handmatig er wel leningen van 13% zijn continue. Maar mijn AI pakt ze niet op.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:41 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Fastinvest geeft mij wel veel minder voldoening heb ik gemerkt ;-) Maar het is inderdaad een low effort systeem.
Deze ervaring heb ik niet. Enige drag die ik heb is die waarin ik wacht totdat er genoeg terugbetaald is.quote:Op donderdag 27 juni 2019 17:58 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ik heb wel continue cash drag bij Fat Invest. Ik vertik het om leningen te selecterenin mijn auto invest vanaf 11% terwijl handmatig er wel leningen van 13% zijn continue. Maar mijn AI pakt ze niet op.
Mogelijke oorzaak: portefeuille vol, kijk anders even onder AutoInvest en dan onder Total Amount kijken of er nog vrije ruimte is.quote:Op donderdag 27 juni 2019 17:58 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ik heb wel continue cash drag bij Fat Invest. Ik vertik het om leningen te selecterenin mijn auto invest vanaf 11% terwijl handmatig er wel leningen van 13% zijn continue. Maar mijn AI pakt ze niet op.
euhm? Maar ergens moet dan nog steeds het geld vandaan komen, het enige wat je met de blockchain zal bereiken is afscheid nemen van notarissen. Verder is het natuurlijk een bullshitverhaal dat blockchaingebeurenquote:Op vrijdag 28 juni 2019 19:03 schreef carebaer het volgende:
P2P hypotheken via blockchain. Laten we afscheid nemen van de machthebbende banken!
Nee hoor. Als je een credit systeem maakt van personen op de blockchain (openbaar inzichtelijk en tamper proof) kun je individuen geld laten lenen van andere individuen zonder tussenkomst van een bank. Een bank gebruikt ook geld van jou en mij om vervolgens aan een derde uit te lenen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 19:13 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
euhm? Maar ergens moet dan nog steeds het geld vandaan komen, het enige wat je met de blockchain zal bereiken is afscheid nemen van notarissen. Verder is het natuurlijk een bullshitverhaal dat blockchaingebeuren
Het is geheel niet complex. Jouw gedachte bestaat alleen al. Noemen we een notaris. De tijd dat een bank ons geld daadwerkelijk uitleende is al heel erg lang voorbij.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 19:20 schreef carebaer het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je een credit systeem maakt van personen op de blockchain (openbaar inzichtelijk en tamper proof) kun je individuen geld laten lenen van andere individuen zonder tussenkomst van een bank. Een bank gebruikt ook geld van jou en mij om vervolgens aan een derde uit te lenen.
Dus stel: Via de blockchain is in te zien dat ik altijd netjes mijn rekeningen en huur betaald heb in bijvoorbeeld de afgelopen 20 jaar. Ik wil een huis kopen van ¤200.000. Investeerders zien mij als een betrouwbare investering. Ik leen via blockchain van 200 mensen elk ¤1.000 tegen 3% rente. Ik koop het huis en los mijn lening af en betaal rente aan mijn lenders via blockchain. Geen bank meer nodig.
Mensen begrijpen de kracht van blockchain nog niet helemaal. Niet gek ook, want het kan best complex zijn.
Ja, je kan onderhands lenen via meerdere particulieren en dat laten vastleggen bij een notaris. Behalve dat dit in de praktijk nagenoeg onmogelijk is (of in ieder geval arbeidsintensief).quote:Op vrijdag 28 juni 2019 20:06 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het is geheel niet complex. Jouw gedachte bestaat alleen al. Noemen we een notaris. De tijd dat een bank ons geld daadwerkelijk uitleende is al heel erg lang voorbij.
Maar ik snap wel dat je het financiële systeem niet helemaal begrijpt, niet gek ook. Het kan best complex zijn
Dus vandaar dat je dit soort onzin is rond gooit in... Juist een topic waarin dat soort zaken besproken worden. Next please.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 20:14 schreef carebaer het volgende:
[..]
Ja, je kan onderhands lenen via meerdere particulieren en dat laten vastleggen bij een notaris. Behalve dat dit in de praktijk nagenoeg onmogelijk is (of in ieder geval arbeidsintensief).
quote:Mintos temporarily suspends new investments for UK residents
Mintos is currently developing a new business model for the UK market. As a result, we've decided to temporarily stop new investments in loans from the UK residents.
How does this affect you?
- You won’t be able to make new investments in loans on Mintos;
- You will continue receiving repayments from borrowers according to payment schedule for your existing loans;
- You will be able to access your account, sell your loans on the Secondary Market, and withdraw your money from Mintos at any time.
We will update you immediately once we've worked out the best possible way to offer our services to you and other UK residents.
We appreciate you as an investor, and we apologize for the inconvenience. If you have any questions, feel free to contact our Investor Service team at support@...
Op de primary market staan 1.109 leningen uit het Verenigd Koninkrijk, op een totaal aantal leningen van 431.080. Er zijn daar aardig wat lokale alternatieven. Ik denk dat het aantal investeerders uit het VK ook niet zo groot zal zijn. Het lijkt er op dat ze er inderdaad relatief klein zijn.quote:Op zondag 30 juni 2019 10:52 schreef TechLight het volgende:
[…]
Mijn weighted % op de EUR leningen zit nu op 14.12 (en alles met buyback). Daar kan weinig anders tegenop. Misschien mijn investeringen wat ophogen, of even wachten of er nog UK nieuws komt. Wel verrassend dat er niet meer over gesproken wordt. Dan is Mintos in UK vrij klein, of klopt het misschien niet helemaal.
Dit geeft wel een verklaring waarom de autoinvest zo verschrikkelijk langzaam is. Ik denk er aan om het verkleinen van mijn positie bij mintos te versnellen door het geld wat te lang staat direct terug te halen. Herverdelen stond toch al op de planning.quote:Due to high demand, there’s currently a delay in Auto Invest. We’re working on improvements.
Als je van Mintos naar bijvoorbeeld EstateGuru switcht valt dat met de betalingen toch wel mee? Mintos betaalt wel min of meer continue door veel kleine leningdelen, maar bij EG gaat dat ook gewoon per maand of 3 maanden lopen als je geen full bullets kiest. Dan is dat verschil toch niet zo groot? Als je er niet tegen kan dat je een paar maanden moet wachten zou je er uberhaupt niet in moeten zitten (maar zo 'ken' ik je niet).quote:Op zondag 30 juni 2019 23:15 schreef investeerdertje het volgende:
Iemand een idee om dit zo goed mogelijk te voorkomen, of is het gewoon beter om het over alle platformen te verdelen
Dan ken je mij inderdaad wel aardig. Dat is ook precies niet de reden waarom ik het mij afvraag. Ik vraag het mij vooral af om continuiteitsredenen. In het oogpunt van spreiding tracht ik op elk platform ook voor het minimum bedrag mee te doen. Het is dus niet dat ik niet op het geld kan wachten (nu ga ik uit van minimaal een jaar of 10) maar dat ik mij afvraag of er dan op de vrijval datum van het geld überhaupt wel genoeg projecten zijn om het in te stoppen. En daar weet ik helaas het antwoord denk ik wel op (nee). Vandaar dat ik meer wil spreiden.quote:Op maandag 1 juli 2019 00:10 schreef TechLight het volgende:
[..]
Als je van Mintos naar bijvoorbeeld EstateGuru switcht valt dat met de betalingen toch wel mee? Mintos betaalt wel min of meer continue door veel kleine leningdelen, maar bij EG gaat dat ook gewoon per maand of 3 maanden lopen als je geen full bullets kiest. Dan is dat verschil toch niet zo groot? Als je er niet tegen kan dat je een paar maanden moet wachten zou je er uberhaupt niet in moeten zitten (maar zo 'ken' ik je niet).
Platform spreiding is sowieso geen overbodige luxe. Het is heel moeilijk inschatten wat er bij veel van die platformen achter de schermen gebeurt en hoe de financials zijn. Als zo'n platform omvalt is het leuk dat je theoretisch eigenaar bent van delen van leningen, maar om daar achter aan te moeten moet je toch hopen dat iemand de 'boedel' van zo'n platform met verplichtingen over neemt. (Spreiding moet natuurlijk niet te ver gaan, als je geen vertrouwen in een platform hebt moet je het niet meenemen voor de spreiding)
Ik was juist vanavond ook even aan het kijken hoe mijn platform spreiding is, en die kan beter (met bovendien wat beter verwacht rendement). Heb wel het gevoel dat ik redelijk ingespeeld ben en weet welke platformen waar zitten met welk rendement en wat voor informatievoorziening. Nu kan ik dus bewust gaan kiezen hoe ik wil spreiden op verschillende vlakken (bv. vastgoed, bedrijvigheid, consumenten; nederland, west europa, oost europa, wereld; verschillende platformen; verschillende rendementsklasses; cf vs klassiek beleggen).
Ik ben niet zozeer op zoek naar meer platformen. Zit er onderhand bij een stuk of zeven. Maar het is vooral dat ik er even mee zit dat ik niet een hele klomp in een keer wil laten vrijvallen. Maar daar ga ik vrees ik niet aan ontkomen.quote:Op maandag 1 juli 2019 09:55 schreef Gijsbertus het volgende:
Ik zou naast mintos, grupeer aanhouden. Qua percentage op 13%. Heb je soort gelijke investeringen, gespreid over meerdere platformen.
Naast estateguru heb je ook bulkestate. De laatste heeft minder projecten, echter wel vaak met hogere percentages en goede LTV.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |