abonnement Unibet Coolblue
pi_187604270
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 20:24 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Het discount feest op Mintos lijkt vandaag weer terug van weggeweest, lekker inkopen met fikse korting, zelfs op de door mij zo geliefde looptijd van max. 30 dagen :) (met buyback en rente bij late).
En nu zie ik ze niet haha
pi_187604544
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 20:47 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

En nu zie ik ze niet haha
De korte looptijden zijn weg, kan zijn als je opnieuw het filter er op los laat dat ze er opeens weer zijn en als je ze probeert te pakken, zijn ze soms al weer weg. Langere looptijden zie ik nog wel staan.

Mijn AutoInvest heeft vandaag zijn werk goed gedaan, zelfs een hele rits met 2% discount :), 2 kwartjes per 25¤, dat telt lekker aan. En vandaag ook nog een meevaller met de cashback uitkering.
pi_187605403
Het is eigenlijk de bedoeling dat ik mijn fortuin eruit haal in plaats van dat ik het distribueer maar helaas gaat dat niet zo snel op deze manier. Ik denk dat ik gewoon wat gedisciplineerde bezig moet gaan met het terughalen van mijn geld in plaats van het telkens in nieuwe aanbiedingen steken haha
  woensdag 26 juni 2019 @ 09:32:14 #254
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_187612622
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 20:24 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Het discount feest op Mintos lijkt vandaag weer terug van weggeweest, lekker inkopen met fikse korting, zelfs op de door mij zo geliefde looptijd van max. 30 dagen :) (met buyback en rente bij late).
Mag ik vragen hoe jij een auto-invest op de SM instelt?
Pak jij dan de aanbieders met buyback en rente bij late betaling, een minimale investering + discount vanaf (bijv. 0,8%)..
En zet je in op 31-60 dagen te laat, omdat er dan sowieso geld binnenkomt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gijsbertus op 26-06-2019 10:13:10 ]
pi_187621708
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 09:32 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe jij een auto-invest op de SM instelt?
Pak jij dan de aanbieders met buyback en rente bij late betaling, een minimale investering + discount vanaf (bijv. 0,8%)..
En zet je in op 31-60 dagen te laat, omdat er dan sowieso geld binnenkomt.
Inderdaad, AutoInvest op SM stel ik in op: euro, buyback, rente bij late betaling, min/max bedrag, status lening (in mijn geval vaak Curren en 31-60 Days Late), het (minimale) rente percentage, de (minimale) Year to Marurity (YTM) en de Discount. Eventueel ook via My Investments reeds eerdere investeringen in dezelfde lening in- of uitschakelen.

Ik heb de beste ervaring door eerst een filter te maken binnen de SM, en dan op basis van dit filter een AutoInvest te laten generen. Mocht je bv eens handmatig willen investeren of snel willen zien wat er te koop is volgens jou criteria dan hoef je alleen het filter maar op te roepen. En je kunt dan ook nog eens snel wat dingen aanpassen en handmatig kijken of er wat van je gading bij is.
Tip: maak een snelkoppeling van het filter, scheelt een hoop tijd, want voor je op de reguliere weg bij je snelkoppeling bent duurt even en gaat Mintos eerst een overzicht genereren van alle leningen en dan pas kun je je eigen filter selecteren.

Mijn ervaring met AutoInvest is divers. Op de primaire markt prima te gebruiken, op de secundaire markt koop ik nog het meest handmatig (door het filter te draaien of daar snel mee te variëren), want AutoInvest is bij koopjes meestal te laat. Gisteren had ik gewoon mazzel, vandaag is er wel veel verkocht maar er is door AutoInvest niets gekocht. Verder nog geen tijd gehad om handmatig even te kijken, ervaring is wel dat vioa handmatig je regelmatig zaken voorbij ziet komen die best wel aantrekkelijk zijn. Maar dan moet je snel er bij zijn. Een paar minuten later vind je dan soms een tijdlang weer helemaal niets. Het lijkt dus meer geluk dan wijsheid als je handmatig ergens tegen aan loopt (de echte koopjes bedoel ik dan).

[ Bericht 4% gewijzigd door Crowdfunder99 op 27-06-2019 16:57:32 ]
pi_187623416
Reken je dan ook hoeveel tijd je met handmatig bezig bent voor wat het oplevert? Ik vind het nu nog best leuk om wat te 'spelen' maar het kost best tijd, zelfs al is het maar dagelijks even inloggen om te kijken en wat op de markt te snuffelen. Ik heb overigens zelf eigelijk nooit veel saldo open staan, terwijl ik toch rentes van minimaal 13 of 14% in de (euro) autoinvests heb staan. Dan levert inloggen om een paar euro te investeren natuurlijk effectief niks op. Hebben jullie zoveel 'cash' positie dan, of storten jullie daarvoor overdag bij?
pi_187623650
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:50 schreef TechLight het volgende:
Reken je dan ook hoeveel tijd je met handmatig bezig bent voor wat het oplevert? Ik vind het nu nog best leuk om wat te 'spelen' maar het kost best tijd, zelfs al is het maar dagelijks even inloggen om te kijken en wat op de markt te snuffelen. Ik heb overigens zelf eigelijk nooit veel saldo open staan, terwijl ik toch rentes van minimaal 13 of 14% in de (euro) autoinvests heb staan. Dan levert inloggen om een paar euro te investeren natuurlijk effectief niks op. Hebben jullie zoveel 'cash' positie dan, of storten jullie daarvoor overdag bij?
Hobby mag toch tijd/geld kosten ;)

Investeer je in de 13/14% leningen op de primaire of secundaire markt ?

Handmatig kost best veel tijd, ik probeer elke dag minimaal het bedrag wat ik dagelijks aan rente ontvang (gem. rente op portefeuille fluctueert volgens Mintos tussen 13%-14,5%) ook aan discount mee te pakken. Ik ben sinds maart bezig op Mintos en aan discounts zit ik op circa 1,5 x het tot nu toe ontvangen rentebedrag en het ontvangen bedrag aan Cashbacks is ongeveer gelijk aan het totaal ontvangen rentebedrag. Ieder kan dan zijn eigen afweging maken of het wat oplevert. Voor de recente cashback actie had ik wat bijgestort, toen de dwaze discount dagen begonnen heb ik de positie met ongeveer 50% tijdelijk uitgebreid. Ben nu weer aan het afbouwen.
pi_187624232
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:50 schreef TechLight het volgende:
Reken je dan ook hoeveel tijd je met handmatig bezig bent voor wat het oplevert? Ik vind het nu nog best leuk om wat te 'spelen' maar het kost best tijd, zelfs al is het maar dagelijks even inloggen om te kijken en wat op de markt te snuffelen. Ik heb overigens zelf eigelijk nooit veel saldo open staan, terwijl ik toch rentes van minimaal 13 of 14% in de (euro) autoinvests heb staan. Dan levert inloggen om een paar euro te investeren natuurlijk effectief niks op. Hebben jullie zoveel 'cash' positie dan, of storten jullie daarvoor overdag bij?
Ik stort eigenlijk niets specifiek voor een actie of een deal bij. Dat vind ik, persoonlijk, te emotioneel handelen. Ik heb een spreidingsplan, die heb ik bij het comite (mijn partner) geverifieerd en goedkeuring voor verkregen. Hier houd ik dan ook zoveel mogelijk aan vast. Als ik al een actie mee pak dan is dat als herinvestering van teruggekomen gelden die ik elders (nog) niet nodig heb. Ik ben ongeveer 15-30 minuten kwijt per dag aan crowdfunding. Gelet dat het rendement netto is (vermogensbelasting daargelaten) geeft dit een bevredigbaar resultaat. Het merendeel van de tijd die ik besteed aan crowdfunding is "wachttijd" en geen geplande tijd.

Mijn positie bij Mintos is te groot en gaat richting een jaarloon. Het huidige spreidingsplan is dan ook aangepast en heeft tot gevolg dat er vermogen bij mintos onttrokken zal worden.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 22:03 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Hobby mag toch tijd/geld kosten ;)

Investeer je in de 13/14% leningen op de primaire of secundaire markt ?

Handmatig kost best veel tijd, ik probeer elke dag minimaal het bedrag wat ik dagelijks aan rente ontvang (gem. rente op portefeuille fluctueert volgens Mintos tussen 13%-14,5%) ook aan discount mee te pakken. Ik ben sinds maart bezig op Mintos en aan discounts zit ik op circa 1,5 x het tot nu toe ontvangen rentebedrag en het ontvangen bedrag aan Cashbacks is ongeveer gelijk aan het totaal ontvangen rentebedrag. Ieder kan dan zijn eigen afweging maken of het wat oplevert. Voor de recente cashback actie had ik wat bijgestort, toen de dwaze discount dagen begonnen heb ik de positie met ongeveer 50% tijdelijk uitgebreid. Ben nu weer aan het afbouwen.
Dat zou mij echt te weinig opleveren. Als je al zegt dat het je best veel tijd kost, en je beseft dat de rente bij mintos al de discounts mee telt. Ik ben nu 13 maanden bij Mintos, met 13.31% vraag ik mij dan af of het echt mee zal tellen.

Ik zie het overigens dan ook niet als hobby, maar daadwerkelijk als een bijbaan.
pi_187624668
quote:
Ik zie het overigens dan ook niet als hobby, maar daadwerkelijk als een bijbaan.
Mee eens.
Beetje off topic want andere draadjes gaan weer over financiële onafhankelijkheid maar
Ik zie zelfs het inkomen genereren uit p2p (30%) en crowdfunding (70%) als vervangend inkomen zodat ik t.z.t. Kan stoppen met mijn baan en kan gaan reizen en vrijwilligerswerk. Dit tezamen met andere assets zoals aandelen en deposito's zorgt dat het nu al meer oplevert dan de hypotheek kost dus dat is al een serieus begin.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jaco078 op 26-06-2019 22:56:13 (Beetje off topic want zijn weer andere draadjes) ]
pi_187624880
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2019 22:54 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Mee eens.
Beetje off topic want andere draadjes gaan weer over financiële onafhankelijkheid maar
Ik zie zelfs het inkomen genereren uit p2p (30%) en crowdfunding (70%) als vervangend inkomen zodat ik t.z.t. Kan stoppen met mijn baan en kan gaan reizen en vrijwilligerswerk. Dit tezamen met andere assets zoals aandelen en deposito's zorgt dat het nu al meer oplevert dan de hypotheek kost dus dat is al een serieus begin.
Ja maar helaas is dat topic een beetje dood. Ik had zitten twijfelen om er een uitgebreide post te maken maar ik wist niet tot in hoeverre mensen er überhaupt op zitten te wachten.
pi_187625754
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 22:03 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Investeer je in de 13/14% leningen op de primaire of secundaire markt ?
Beide. Ik heb nu sinds die dwaze discounts een secundaire markt ytm 15%+ met 0.5% discount of beter bovenaan staan, maar daar heb ik niks mee kunnen pakken (ik heb 1x gezien dat het er op lijkt dat autoinvest niet per se de beste beschikbare leningen pakt. dit was toen er steeds zichtbaar discounts waren, maar hij toch zonder discount gekocht heeft. Kan niet helemaal uitsluiten dat het met diversificatie of het precieze moment te maken heeft gehad, maar hierdoor heb ik mijn minimale rentepercentages wel scherper gezet.)

Daarnaast zit het meeste in primaire markt vanaf 14% tot 36 maanden, buyback, meeste lenders (alleen niet die geen late rente doen, of lange grace periode hebben), en secundair vanaf 13% ytm ook tot 36 maanden, maximaal 0% opslag.

Ik laat mijn portfolio tot max 20% per originator diversificeren.

Mijn weighted average % is nu 13.74 (NAR 13.2).

In KZT doe ik het qua strategie vergelijkbaar, maar wel minder originators en hogere % natuurlijk. Helaas heb ik daar weliswaar een weighted % van 18.26, maar een NAR van 16.67, dus net iets meer dan 3% hoger dan EUR. Als je ziet dat je 2x wisselopslag betaalt om de valuta heen en weer te zetten is dat eigenlijk niet de moeite voor het valutarisico want je speelt na 1 jaar zo dus ongeveer kiet qua kosten vergeleken met de EUR, maar met ondertussen wel dat extra risico. En om nu te hopen dat de Euro crasht heb ik te veel andere investeringen in EUR staan :).
pi_187625848
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 23:06 schreef investeerdertje het volgende:
Ja maar helaas is dat topic een beetje dood. Ik had zitten twijfelen om er een uitgebreide post te maken maar ik wist niet tot in hoeverre mensen er überhaupt op zitten te wachten.
Het is leuk om een beetje diverse discussie te kunnen voeren in een topic. Er zijn te weinig mensen en onderwerpen om alles per detailtopic op te splitsen m.i.

Ik kijk ook wel een beetje naar FO de laatste tijd, maar ook meer als hobby dan dat ik er echt veel mee doe. Zag elders dat mensen budgetteren, en veel zaken bijhouden. Ik kijk aan het einde van het jaar met de belastingaangifte (want dat moet toch) hoe het vermogen zich ontwikkelt, en heb laatst een paar maanden bankafschrift teruggebladerd om een beetje de reguliere uitgaven te schatten. Daarmee een spreadsheet gemaakt om een beetje te rekenen aan rendement, en met verschillende jaren stoppen. Dan zie je vanzelf wel hoeveel variatie er op zit, en geeft mij voldoende richting en 'drive'. En dan verandert er continue toch veel op allerlei terreinen zodat meer in detail voorrekenen niet zoveel waarde heeft.

En nu dus sinds eerder dit jaar aan het proberen of ik met crowdfunding en p2p lending een goed rendement kan maken of toch blijkt dat het beter een saai indexfonds in kan. Maar dat duurt nog een paar jaar voordat dat goed in te schatten wordt. In ieder geval is bijna alles beter dan de spaarrekening...
pi_187625852
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 00:06 schreef TechLight het volgende:

[..]

Beide. Ik heb nu sinds die dwaze discounts een secundaire markt ytm 15%+ met 0.5% discount of beter bovenaan staan, maar daar heb ik niks mee kunnen pakken (ik heb 1x gezien dat het er op lijkt dat autoinvest niet per se de beste beschikbare leningen pakt. dit was toen er steeds zichtbaar discounts waren, maar hij toch zonder discount gekocht heeft. Kan niet helemaal uitsluiten dat het met diversificatie of het precieze moment te maken heeft gehad, maar hierdoor heb ik mijn minimale rentepercentages wel scherper gezet.)

Daarnaast zit het meeste in primaire markt vanaf 14% tot 36 maanden, buyback, meeste lenders (alleen niet die geen late rente doen, of lange grace periode hebben), en secundair vanaf 13% ytm ook tot 36 maanden, maximaal 0% opslag.

Ik laat mijn portfolio tot max 20% per originator diversificeren.

Mijn weighted average % is nu 13.74 (NAR 13.2).

In KZT doe ik het qua strategie vergelijkbaar, maar wel minder originators en hogere % natuurlijk. Helaas heb ik daar weliswaar een weighted % van 18.26, maar een NAR van 16.67, dus net iets meer dan 3% hoger dan EUR. Als je ziet dat je 2x wisselopslag betaalt om de valuta heen en weer te zetten is dat eigenlijk niet de moeite voor het valutarisico want je speelt na 1 jaar zo dus ongeveer kiet qua kosten vergeleken met de EUR, maar met ondertussen wel dat extra risico. En om nu te hopen dat de Euro crasht heb ik te veel andere investeringen in EUR staan :).
Kijk je ook voor de kzt op de secundaire markt of niet?
pi_187625873
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 00:14 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Kijk je ook voor de kzt op de secundaire markt of niet?
ja, beide op minimaal 18% daar (dus maar 2 originators momenteel), maar via de autoinvest heb ik niets secundair gezien er voldoende primair is kennelijk. Wel af en toe handmatig secundair gedaan om wat saldo op te maken.
pi_187626106
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 00:17 schreef TechLight het volgende:

[..]

ja, beide op minimaal 18% daar (dus maar 2 originators momenteel), maar via de autoinvest heb ik niets secundair gezien er voldoende primair is kennelijk. Wel af en toe handmatig secundair gedaan om wat saldo op te maken.
Check. In mijn geval pakken de roebels goed uit qua valuta risico. Heb je dit al eens geverifieerd?
pi_187626262
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 00:40 schreef investeerdertje het volgende:
Check. In mijn geval pakken de roebels goed uit qua valuta risico. Heb je dit al eens geverifieerd?
Verandert vooralsnog niet zo veel aan, denk dat ie net de laatste maand een dipje van 1 a 2% heeft (nadeel voor mij dus), maar dat gaan we benchmarken na 6 of 12 maanden. In principe verwacht ik dat het redelijk stabiel blijft, los van kleine schommelingen op korte termijn, maar het blijft een risico. Ik denk ook dat het risico op een dip van de KZT groter is dan een upswing. Puur op gevoel, want kennis van Kazachstan heb ik vrijwel niet, maar een relatief kleine economie vergeleken met Europa, dus meer volatiel. En redelijk gesloten dus daardoor juist weer stabieler - tot er wat gebeurt, en dat zal dan meestal niet positief zijn.

Toen ik begon was de verwachting in EUR zo'n 12% en KZT 18% te halen, dan is het net leuk, en historisch in een lange termijn daling van 6% per jaar van KZT tov EUR niet zo waarschijnlijk m.i.. Maar de NAR in EUR is wat hoger en KZT juist lager. Als ik dan dat dipje meereken sta ik feitelijk op ongeveer nul resultaat tov als ik het in EUR had laten staan - maar dan heb ik dus nog de koersopslag voor het wisselen die ik nog goed moet maken. Dat kan de rest van het jaar gaan lukken mits de koers dus niet verder doorzakt :)

In ieder geval een leuk experiment, dus als ik er geen winst uit haal noemen we het KZT experiment straks maar een hobby ipv een investering, en dan is kiet spelen nou ook weer niet zo slecht :)
pi_187627846
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 00:59 schreef TechLight het volgende:

[..]

Verandert vooralsnog niet zo veel aan, denk dat ie net de laatste maand een dipje van 1 a 2% heeft (nadeel voor mij dus), maar dat gaan we benchmarken na 6 of 12 maanden. In principe verwacht ik dat het redelijk stabiel blijft, los van kleine schommelingen op korte termijn, maar het blijft een risico. Ik denk ook dat het risico op een dip van de KZT groter is dan een upswing. Puur op gevoel, want kennis van Kazachstan heb ik vrijwel niet, maar een relatief kleine economie vergeleken met Europa, dus meer volatiel. En redelijk gesloten dus daardoor juist weer stabieler - tot er wat gebeurt, en dat zal dan meestal niet positief zijn.

Toen ik begon was de verwachting in EUR zo'n 12% en KZT 18% te halen, dan is het net leuk, en historisch in een lange termijn daling van 6% per jaar van KZT tov EUR niet zo waarschijnlijk m.i.. Maar de NAR in EUR is wat hoger en KZT juist lager. Als ik dan dat dipje meereken sta ik feitelijk op ongeveer nul resultaat tov als ik het in EUR had laten staan - maar dan heb ik dus nog de koersopslag voor het wisselen die ik nog goed moet maken. Dat kan de rest van het jaar gaan lukken mits de koers dus niet verder doorzakt :)

In ieder geval een leuk experiment, dus als ik er geen winst uit haal noemen we het KZT experiment straks maar een hobby ipv een investering, en dan is kiet spelen nou ook weer niet zo slecht :)
De roebels stijgen juist langzaam aan bij mij inclusief valuta risico in mijn voordeel. Was ook een experiment
  donderdag 27 juni 2019 @ 09:15:48 #268
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_187627957
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:03 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

De roebels stijgen juist langzaam aan bij mij inclusief valuta risico in mijn voordeel. Was ook een experiment
wow, jullie maken er best een sport van.
Ik check zo nu en dan in de ochtend de Sec. market, maar echt koopjes vind ik niet.
Probeer met een nauwkeurige autoinvest spreiding en een optimaal rente% op de Prim. market te vinden.
  donderdag 27 juni 2019 @ 09:33:40 #269
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_187628160
Crowdestor

!!! Next Monday !!!
Renovation of historical apartment building

Loan
Target: EUR 100 000,00
Loan term: 18 months.
Interest rate: 14.5% per annum.
pi_187628267
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:15 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

wow, jullie maken er best een sport van.
Ik check zo nu en dan in de ochtend de Sec. market, maar echt koopjes vind ik niet.
Probeer met een nauwkeurige autoinvest spreiding en een optimaal rente% op de Prim. market te vinden.
Nou niet echt een sport. Op een gegeven moment heb ik gewoon het risico genomen om in een andere valuta te gaan zitten. Ik kijk amper naar de secundaire markt omdat het mij dan teveel tijd gaat kosten. Ik probeer daar juist vandaan te blijven. Het grote voordeel van P2P is voor mij dat het allemaal geautomatiseerde investeringen zijn en ik zo mijn tijdsinvestering tot een minimum kan beperken. Een beetje om dezelfde reden waarom ik dividend gevende aandelen aankoop, passief inkomen.

Die van crowdestor ga ik meenemen als ik niet te druk ben maandag.
  donderdag 27 juni 2019 @ 09:46:25 #271
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_187628328
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:41 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Nou niet echt een sport. Op een gegeven moment heb ik gewoon het risico genomen om in een andere valuta te gaan zitten. Ik kijk amper naar de secundaire markt omdat het mij dan teveel tijd gaat kosten. Ik probeer daar juist vandaan te blijven. Het grote voordeel van P2P is voor mij dat het allemaal geautomatiseerde investeringen zijn en ik zo mijn tijdsinvestering tot een minimum kan beperken. Een beetje om dezelfde reden waarom ik dividend gevende aandelen aankoop, passief inkomen.

Die van crowdestor ga ik meenemen als ik niet te druk ben maandag.
Ik hou het nog op de ¤ ;).
Onlangs een aanpassing gedaan op de auto-invest. Wel jammer dat het tooltje niet werkt waarmee je kunt zien hoeveel leningen in die selectie beschikbaar zijn.

Dividend aandelen/ fondsen heb ik ook. Hier behaal ik 4% rente op jaarbasis mee (inclusief kosten), alsmede zijn deze fondsen ook in waarde gestegen.

Crowdestor loopt gelukkig niet mega vlot vol. Dus waarschijnlijk ga je dat wel redden.
pi_187628509
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:46 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Ik hou het nog op de ¤ ;).
Onlangs een aanpassing gedaan op de auto-invest. Wel jammer dat het tooltje niet werkt waarmee je kunt zien hoeveel leningen in die selectie beschikbaar zijn.
Ik selecteer meestal al in de primary market, dus dan zie je het nog steeds een soort van :)
quote:
Dividend aandelen/ fondsen heb ik ook. Hier behaal ik 4% rente op jaarbasis mee (inclusief kosten), alsmede zijn deze fondsen ook in waarde gestegen.

Crowdestor loopt gelukkig niet mega vlot vol. Dus waarschijnlijk ga je dat wel redden.
nja, ik ga het zien :) Ik heb geen haast haha
pi_187629613
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 22:31 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik stort eigenlijk niets specifiek voor een actie of een deal bij. Dat vind ik, persoonlijk, te emotioneel handelen. Ik heb een spreidingsplan, die heb ik bij het comite (mijn partner) geverifieerd en goedkeuring voor verkregen. Hier houd ik dan ook zoveel mogelijk aan vast. Als ik al een actie mee pak dan is dat als herinvestering van teruggekomen gelden die ik elders (nog) niet nodig heb. Ik ben ongeveer 15-30 minuten kwijt per dag aan crowdfunding. Gelet dat het rendement netto is (vermogensbelasting daargelaten) geeft dit een bevredigbaar resultaat. Het merendeel van de tijd die ik besteed aan crowdfunding is "wachttijd" en geen geplande tijd.

Mijn positie bij Mintos is te groot en gaat richting een jaarloon. Het huidige spreidingsplan is dan ook aangepast en heeft tot gevolg dat er vermogen bij mintos onttrokken zal worden.
[..]

Dat zou mij echt te weinig opleveren. Als je al zegt dat het je best veel tijd kost, en je beseft dat de rente bij mintos al de discounts mee telt. Ik ben nu 13 maanden bij Mintos, met 13.31% vraag ik mij dan af of het echt mee zal tellen.

Ik zie het overigens dan ook niet als hobby, maar daadwerkelijk als een bijbaan.
Misschien ter verduidelijking: het rendement wat ik noemde is het Weighted average interest percentage (rente op de openstaande leningen), hierbij wordt geen rekening gehouden met discounts etc. Dit percentage schommelt bij mij tussen de 13-14,5%.

In de Net Annual Return (NAR % wat Mintos in de Overview weergeeft), wordt wel rekening gehouden met discounts etc., dat percentage staat ver boven de 20%. Ik vind dat zeker lonend, maar dat kan voor een ieder weer anders zijn.
pi_187630064
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 11:39 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Misschien ter verduidelijking: het rendement wat ik noemde is het Weighted average interest percentage (rente op de openstaande leningen), hierbij wordt geen rekening gehouden met discounts etc. Dit percentage schommelt bij mij tussen de 13-14,5%.

In de Net Annual Return (NAR % wat Mintos in de Overview weergeeft), wordt wel rekening gehouden met discounts etc., dat percentage staat ver boven de 20%. Ik vind dat zeker lonend, maar dat kan voor een ieder weer anders zijn.
Kijk, dat zei je er net niet bij ;-) Maar met de tijdsinvestering die ik mij voorstel zoals je het hier zegt vind ik het voor mij inderdaad niet interessant.
pi_187630217
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 12:19 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Kijk, dat zei je er net niet bij ;-) Maar met de tijdsinvestering die ik mij voorstel zoals je het hier zegt vind ik het voor mij inderdaad niet interessant.
Ik ben ook nog steeds zoekende hoeveel tijd ik er aan wil spenderen. Ben nu bezig met het geld uit Mintos bij FastInvest een portefeuille op te bouwen. Even wennen daar, maar werkt wel goed volgens mij. Gaat daar, net als bij RoboCash, mij weinig tijd kosten denk ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')