abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin dinsdag 30 april 2019 @ 13:26:38 #126
35723 crew  GGMM
pi_186515863
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:25 schreef Kyran het volgende:
Dat gezeik over dat het te donker was moet ook gewoon met opzet zijn geweest.
Ik denk dat ze een muntje hebben opgegooid.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_186515884
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:46 schreef opreis het volgende:

[..]

Jij zegt dat de NK zo geschreven was, en dat het de bedoeling was dat die zo geschreven was, omdat de makers zeggen dat de bedoeling was. Dat is een soort rare cirkel redenatie.

De night king doet x
de makers: we wilde dat de night king x deed
ja duh, jullie schreven het, dus natuurlijk gebeurd dat
Dat maakt het niet minder slecht
Het zou slechter zijn als men de NK na zoveel seizoen opeens compleet anders neerzetten dat in al die seizoenen ervoor.
Gezien hoe de NK al vanaf t begin wordt neergezet is dit logischer dan dat je terugkijkt en denkt... Is dit dezelfde Night King?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_186515898
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een beetje plat, vind ik. 'We schrijven een slechterik, laten we zijn motivatie maken dat hij iedereen dood wil maken! Dat is pas slecht!!'.

Voor een show/boek met heel goed uitgewerkte karakters als GoT is dat wel echt vrij simpel.
De NK is een wapen. Waarom willen jullie dat een wapen per se een motivatie heeft?
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:29:45 #129
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186515914
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:29 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

De NK is een wapen. Waarom willen jullie dat een wapen per se een motivatie heeft?
dit
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Forum Admin dinsdag 30 april 2019 @ 13:30:13 #130
35723 crew  GGMM
pi_186515925
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:29 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

De NK is een wapen. Waarom willen jullie dat een wapen per se een motivatie heeft?
Wapens lachen niet.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:30:53 #131
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186515939
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:19 schreef GGMM het volgende:

[..]

Tegen wie heb je dit?
[..]

Ik ben nergens trots op, ik zeg dat iets overduidelijk was.

Probeer even goed te lezen voordat je ergens op reageert aub. (Dit is best vermoeiend)
tegen jou duh
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:32:09 #132
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_186515957
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:25 schreef Kyran het volgende:
Dat gezeik over dat het te donker was moet ook gewoon met opzet zijn geweest. Denken jullie nou echt dat het een "foutje" was.

Het was om nog meer chaos te creëren. De mensen in het gevecht hadden geen idee wat er allemaal gebeurde in alle chaos en de kijkers ook niet :P

Zou toch ook niet gepast hebben als het te licht was geweest dat je alles kon zien. Ik vond het zelf sfeervol.
Ik verwachtte ook niet dat een aanval van de Night King op een mooie zonnige dag zou gebeuren
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:32:54 #133
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186515971
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:24 schreef Slayage het volgende:
[ afbeelding ]
Humor om te lachen
Laffe huichelaar
  Forum Admin dinsdag 30 april 2019 @ 13:33:51 #134
35723 crew  GGMM
pi_186515987
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:30 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

tegen jou duh
Oke, want ik heb nergens gezegd dat ik het erg vind dat de NK dood is. Onze discussie ging erover of het wel of niet voorspelbaar was dat Bran op het laatste moment gered werd.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_186516011
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:16 schreef MMaRsu het volgende:
Ja is toch alleen maar positief voor de verloop rest vd serie dat de NK dood is, Bran het overleefd etc?

Of had je liever gezien dat de NK nog doorging naar Kings Landing om daar ook even iedereen uit te moorden?

Nu zijn er nog wat verhaallijnen om af te sluiten.
Game of Thrones is een unieke serie in de zin dat het geen standaard 'goed vs kwaad' verhaal is waarbij de good guys altijd uiteindelijk maar winnen en iedereen een blij einde kent. Een happy ending waarbij Jon of Dany uiteindelijk op de kroon terecht komt en 'the seven kingdoms lived happily ever after' zou echt het slechtste einde zijn wat de serie ooit zou kunnen hebben.

Wat ik echt een prachtig einde zou hebben gevonden voor GoT als geheel was dat de NK daadwerkelijk wint. Gewoon, simpel. Hij heeft een leger van doden, zoveel dat er niet tegenop te vechten is. En pas op het allerlaatste moment, als eigenlijk alles en iedereen al dood is en King's Landing in puin ligt, de draken dood zijn en er niets meer over is om voor te vechten, dan komt Arya uit het niets met haar dolk en maakt er een eind aan en dan zijn we daar, aan het einde. Niemand krijgt de troon, niemand krijgt de 7 kingdoms, niemand krijgt King's Landing. Winter dwingt de weinigen overlevenden om Westeros achter te laten voor warmere oorden.

Dat zou werkelijk een passend einde zijn geweest waar je menig fan blij mee had kunnen maken. Zoals het er nu uit ziet lijken we één of ander zoetsappig einde te krijgen bij wijze van fan service en dat is gewoon nooit wat GoT geweest is. Ergens aan het einde zal Dany Jon nog wel verraden voor dat laatste :o moment omdat de troon voor haar belangrijker is dan liefde, maar dat is inmiddels zo voorspelbaar dat het echt geen naam meer mag hebben.

Dus tja, had liever de NK nog even in leven gehad. Creëerde mijn inziens een betere dynamiek in het verhaal dan de standaard politieke bullshit die na 3 seizoenen eigenlijk wel een beetje in herhaling viel en valt.
No amount of money ever bought a second of time.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 april 2019 @ 13:35:32 #136
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186516012
Ik zie ook nu weer de meeste bizarre theorieën op social media. Dat de NK niet dood is of dat Bran de nieuwe NK gaat zijn etc. Weer een manier om straks teleurgesteld en boos te zijn als het niet waar blijkt te zijn.
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:35:41 #137
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186516020
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:25 schreef Kyran het volgende:
Dat gezeik over dat het te donker was moet ook gewoon met opzet zijn geweest. Denken jullie nou echt dat het een "foutje" was.

Het was om nog meer chaos te creëren. De mensen in het gevecht hadden geen idee wat er allemaal gebeurde in alle chaos en de kijkers ook niet :P

Zou toch ook niet gepast hebben als het te licht was geweest dat je alles kon zien. Ik vond het zelf sfeervol.
Natuurlijk is het de bedoeling geweest. Het lijkt me nogal onnozel als ze er met het uitzenden pas achtergekomen zijn dat het wat donker is 'foutje bedankt'

Denk je echt dat iemand dat denkt?

Maar zelfs als het de bedoeling is, kan het nog wel kut zijn. Donker, realistisch, grimmige sfeer en moeilijker te onderscheiden is allemaal prima, maar het kan ook te donker zijn en dan kan je het nauwelijks meer zien of volgen. Dat is het andere uiterste
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 april 2019 @ 13:38:02 #138
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186516068
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Natuurlijk is het de bedoeling geweest. Het lijkt me nogal onnozel als ze er met het uitzenden pas achtergekomen zijn dat het wat donker is 'foutje bedankt'

Denk je echt dat iemand dat denkt?

Maar zelfs als het de bedoeling is, kan het nog wel kut zijn. Donker, realistisch, grimmige sfeer en moeilijker te onderscheiden is allemaal prima, maar het kan ook te donker zijn en dan kan je het nauwelijks meer zien of volgen. Dat is het andere uiterste
Maar ZO erg was het toch niet? Ik heb even de lampen uit moeten doen, zodat die niet in mijn TV schenen, maar verder kon ik 90% prima volgen en de overige 10% wat te donker was voegde juist toe aan het sfeertje. Ik heb ook geen speciale TV van een paar duizend euro ofzo en keek ook nog eens een download versie.
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:38:10 #139
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186516070
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:17 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

GRR Martin heeft meerdere keren aangegeven juist geen good vs evil fantasie tropes in A Song of Ice and Fire te willen. Denk dan ook dat de verhaallijn in de boeken en het einde daar een hele andere wending gaan krijgen.
GRRM gaat dit nooit meer schrijven. Hoop daar dus maar niet te veel op, tegen die tijd is ie dood en begravrn
Laffe huichelaar
pi_186516100
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:28 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Het zou slechter zijn als men de NK na zoveel seizoen opeens compleet anders neerzetten dat in al die seizoenen ervoor.
Gezien hoe de NK al vanaf t begin wordt neergezet is dit logischer dan dat je terugkijkt en denkt... Is dit dezelfde Night King?
Het probleem is dat je nog te weinig weet van de night king, 2 zinnen van bran (die nu blijkbaar de three eyed raven is, waar je ook nog maar bar weinig van weet) dat hij bran wil doden en thats it.
Het probleem is niet dat ze hem anders neerzetten, maar dat ze hem gewoon niet neer zetten terwijl het de grootste bad guy/villain/sterkste schurk.
Het probleem is dat ik nu terug kijk en dat ik nog steeds weinig weet over de night king/three eyed raven/children of the forest/etc
  Forum Admin dinsdag 30 april 2019 @ 13:39:36 #141
35723 crew  GGMM
pi_186516105
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Natuurlijk is het de bedoeling geweest. Het lijkt me nogal onnozel als ze er met het uitzenden pas achtergekomen zijn dat het wat donker is 'foutje bedankt'

Denk je echt dat iemand dat denkt?
_O-
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:40:36 #142
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186516123
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:30 schreef GGMM het volgende:

[..]

Wapens lachen niet.
:')! Je argumenten zijn poep
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:41:38 #143
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186516140
Een happy ending waarbij Jon of Dany uiteindelijk op de kroon terecht komt en 'the seven kingdoms lived happily ever after' zou echt het slechtste einde zijn wat de serie ooit zou kunnen hebben.

Wat een bullshit. Een happy einde zal het sws niet zijn. Jorah dood, duizenden manschappen dood.

Ja mooi einde man
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Forum Admin dinsdag 30 april 2019 @ 13:41:40 #144
35723 crew  GGMM
pi_186516142
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:40 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

:')! Je argumenten zijn poep
Weerleg ze dan.

Jij begint steeds over iets wat ik helemaal niet beheer en voegt dingen toe als "je zeurt" en "je argumenten zijn poepie!"

Dat komt nogal kinderachtig over.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_186516145
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:29 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

De NK is een wapen. Waarom willen jullie dat een wapen per se een motivatie heeft?
Dit is wel heel simpel. Het is geen zwaard ofzo. Het was een mens van vlees en bloed, hij heeft uiteindelijk ook de Children of the forest verraden blijkbaar. Hoe weet hij van de three eyed raven? Hoe weet hij dat hij een draak nodig heeft om de muur te breken. Het is gewoon te simpel
pi_186516175
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:41 schreef MMaRsu het volgende:
Een happy ending waarbij Jon of Dany uiteindelijk op de kroon terecht komt en 'the seven kingdoms lived happily ever after' zou echt het slechtste einde zijn wat de serie ooit zou kunnen hebben.

Wat een bullshit. Een happy einde zal het sws niet zijn. Jorah dood, duizenden manschappen dood.

Ja mooi einde man
In de context van Game of Thrones en alle vorige seizoenen is Jon of Dany op de Iron Throne een happy ending want zij zijn de 'good guys', ongeacht hoe ze daar terecht zijn gekomen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_186516214
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:44 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

In de context van Game of Thrones en alle vorige seizoenen is Jon of Dany op de Iron Throne een happy ending want zij zijn de 'good guys', ongeacht hoe ze daar terecht zijn gekomen.
Er gaat er maar 1 van die 2 op de troon eindigen.
Dan heb je dat happy end al niet meer.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_186516235
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:46 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Er gaat er maar 1 van die 2 op de troon eindigen.
Dan heb je dat happy end al niet meer.
Tuurlijk wel joh, Jon die afstand doet van de troon zodat zijn vrouwtje erop kan zitten, waarna ze samen een rechtvaardige politiek voeren over heel Westeros.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186516241
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:39 schreef opreis het volgende:

[..]

Het probleem is dat je nog te weinig weet van de night king, 2 zinnen van bran (die nu blijkbaar de three eyed raven is, waar je ook nog maar bar weinig van weet) dat hij bran wil doden en thats it.
Het probleem is niet dat ze hem anders neerzetten, maar dat ze hem gewoon niet neer zetten terwijl het de grootste bad guy/villain/sterkste schurk.
Het probleem is dat ik nu terug kijk en dat ik nog steeds weinig weet over de night king/three eyed raven/children of the forest/etc
Is de NK wel de grootste schurk? Volgens Martin is het verhaal een metafoor voor de hedendaagse politiek en is de dreiging (Winter is Coming) de klimaatverandering (https://www.express.co.uk(...)hange-Fire-and-Blood). Dus zijn de mensen niet de grootste schurken? Cersie om maar een voorbeeld te noemen.

Overigens is in de aflevering waar Hodor wordt uitgelegd ook door de oude 3-eyed raven aan Bran verteld dat hij de nieuwe 3-eyed raven is.
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:48:30 #150
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_186516248
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Tuurlijk wel joh, Jon die afstand doet van de troon zodat zijn vrouwtje erop kan zitten, waarna ze samen een rechtvaardige politiek voeren over heel Westeros.
Jon trouwt met Arya na de dood van Danny
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')