Nee, maar ik ga daar zeker eens neuzen voor onze volgende vakantiequote:Op dinsdag 30 april 2019 13:57 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Tof! Als mod van het travel-deel van FOK! ben ik natuurlijk ontzettend geïnteresseerd in de informatie die jullie daar delen. Haal je je informatie voor wat dat betreft ook wel eens van FOK!?
[..]
Ik zat een paar weken terug in Catania. Zou vandaag zo weer terug willen met dit weer hier.
Ik vind het erg jammer dat ik nooit 747 heb gevlogen (en dat waarschijnlijk ook nooit ga doen). Toch een iconisch vliegtuig!quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
leuke vragen als aanvulling welke toestellen heeft TS nog op zijn verlanglijstje staan?
Ik heb het een tijd gedaan, maar sinds ik kinderen heb is het qua tijd en geld eigenlijk niet meer te doen helaas Mijn brevet voor eenmotorig vliegen is dan ook verlopen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:04 schreef Sodeknetters het volgende:
Leuk, een beroepsvlieger.
Bij ons op de zweefvliegclubs lopen veel beroepsvliegers rond. Die vliegen graag met zweefkisten of eenmotorige kisten om feeling met het vliegen te houden. General Aviation is toch een compleet andere tak van sport.
Doe jij dat ook, of heb je plannen in de richting?
Altijdquote:Op dinsdag 30 april 2019 14:10 schreef Awsom het volgende:
Denk je het wel eens beter te weten dan de luchtverkeersleiding?
Het helpt zeker. Al is de simulatie van vliegeigenschappen niet super accuraat, je leert wel wat trim is, hoe de verschillende krachten invloed hebben op elkaar, etc.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:11 schreef superkimmi het volgende:
Speelde je al Flight Sim voordat je piloot werd? Mijn man is medisch afgekeurd voor het vak (diabetes), maar speelt al jaren Flight Sim. Hij heeft wel eens in een simulator gezeten voor een verkeersvliegopleiding en heeft wel eens een proefles met een Cessna gehad (omdat dit beide wel mag) en krijgt daar altijd complimenten voor hoe hij het doet. Dat komt echt puur op zijn Flight Sim skills aan (en grote interesse natuurlijk), dus ik denk dat dit oprecht een goed spel is?
Minder dan als passagier. Ik denk dat dat komt omdat ik als piloot meer aan het praten ben. Tijdens de daling klaar ik vaak door in mijn neus te blazen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:11 schreef THEALPHA het volgende:
Heb je als piloot net zo vaak last van druk op je oren als ik als passagier? Overigens is dit bij mij ongeveer 1 op de 10 vluchten. Kun je er ook echt wat aan doen?
Dit verschilt per airline. Soms mag het helemaal niet, soms worden er regels aan ten grondslag gelegd. Bijvoorbeeld dat iemand bekend moet zijn met een crewlid.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:20 schreef zaktak het volgende:
Mogen familieleden zoals kinderen, ouders, gezinsleden, nichtjes achterooms in de cockpit als ze met jou mee vliegen? Zo ja, waar ligt de grens om iemand tijdens het vliegen in de cockpit te laten komen? Mag bijvoorbeeld een goede vriend dat ook en zijn daar veiligheidsvoorschriften voor?
Ik heb geen exacte aantallen, maar het worden er steeds meer gelukkig! Wel nog een grote minderheid. Ik schat minder dan 5%.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:27 schreef superkimmi het volgende:
Hoeveel vrouwelijke vliegers zijn er?
Qua vliegvelden zijn er wel wat mooie 'broodjes speciaal'. Zo heeft Quito een hele mooie aanvliegroute die je tussen de bergen door brengt. Echt prachtig.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:44 schreef THEALPHA het volgende:
Welke plek zou je nog graag een keer willen vliegen? En is er een vliegveld waar je nooit meer heen wil? Zijn er ook landen of vliegvelden waar weinig of juist veel piloten heen willen?
Een maand van tevoren.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:56 schreef golfer het volgende:
Hoe lang van te voren weet je jouw rooster? Is dat dagen, weken of zelfs maanden?
heb daar wel anderen verhalen over gehoord. Maar ok niet rechtstreeks bekenden.quote:Op dinsdag 30 april 2019 12:39 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt. De marges zijn zo enorm groot, dat ook bijna-ongelukken erg zeldzaam zijn.
De BWK is vervangen door softwaresystemen aan boord die zijn monitoringrol hebben overgenomen, en foutmeldingen vervolgens met duidelijke meldingen kunnen weergeven aan de piloten. Die kunnen daar dan op acterenquote:Op dinsdag 30 april 2019 15:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat is er gebeurd met de werktuigkundige?
Mocht ze weten hoe de radio werkt, dan vermoed ik dat dat mogelijk moet zijn.quote:En kan een stewardess in geval van nood ook de knuppel pakken en zich er doorheen laten praten?
Ja, kijk maar naar drones. In principe kan het. Verkeersvliegtuigen hebben dit soort systemen echter niet aan boord.quote:Kan een vliegtuig niet op afstand bestuurd worden?
Ik schat zo een 20%quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:07 schreef Sanddr het volgende:
In hoeveel % van de landen op aarde ben je inmiddels geweest, schat je?
Het dichtstbijzijnde wat ik heb is een logboek, maar het is nogal wat uitzoekwerk om daar alle unieke landen uit te filterenquote:En hou je dat ook enigszins bij? Zou ik wel doen namelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |