Nee. Soms op de grond even tijdens het opzetten van de cockpit.quote:
Sorry!quote:
Haha.quote:
Dat was voor zover ik overzie voor een heel groot deel skill, maar vooral sterk vond ik het mentale besluit om hem te ditchen in een rivier. Dat is zo tegennatuurlijk, diep respect.quote:Op dinsdag 30 april 2019 20:18 schreef Falco het volgende:
Zou het je ook lukken wat Sully deed op de Hudson? Of was dat meer geluk dan wijsheid?
Jahoor, dat mag. Ik geloof -6 tot +5 is toegestaan, maar dan moet je dat uiteraard wel compenseren met een bril of lenzen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 20:19 schreef TLC het volgende:
Mag een man / vrouw nu wel of niet brildragend zijn voordat deze aan de opleiding begint ?
Ook wij worden gecontroleerd! Vaak wel wat losser op het gebied van vloeistoffen etc.quote:Op dinsdag 30 april 2019 20:21 schreef TLC het volgende:
Oh ja, en worden piloten op luchthavens ook gecontroleerd net zoals passagiers, of kunnen ze vrij in en uit een vliegtuig lopen ?
Zoals een bepaalde gezagvoerder die afgelopen weekend samen met het hele land zijn 'verjaardag' heeft gevierd?quote:Op dinsdag 30 april 2019 17:23 schreef VraagWatJeWil het volgende:
De cockpitcultuur is redelijk vlak waar ik werk. Erg collegiaal en een vriendschappelijke en natuurlijke hierarchie. Je komt zeker wel eens bekenden tegen!
Ik bedoelde ook niet dat je bestraft zou worden maar inderdaad iets van een rapport of een gesprek. Ik neem aan dat er iemand wil weten wat er gebeurd is als er zoiets gebeurd.quote:Op dinsdag 30 april 2019 18:58 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Harde landing was hier volledig mijn fout, al was het winderig.
Leuk onderwerp gelijk, want nee, daar hoef ik me niet voor te verantwoorden. Althans, ik hoef niet op het matje te komen. Ik schrijf er een rapport over en daarmee is het over.
In de luchtvaart wordt gewerkt met een non-punitive systeem om de veiligheid vooruit te helpen. Simpel gezegd, tenzij er echt grote nalatigheid of opzet was, worden fouten niet bestraft met sancties.
Wel wordt er van je verwacht dat je onveilige situaties of fouten die je hebt gemaakt zelf meldt. Deze meldingingen worden vertrouwelijk behandeld door de safety afdeling, en die monitoren op die manier of er wellicht een trend is dat een bepaalde fout vaker voorkomt. Dan kunnen ze daar de procedures bijvoorbeeld op aanpassen.
Dit klinkt raar wellicht, zeker voor mensen in kantooromgevingen, maar ik geloof heilig in dit systeem, en dat het zorgt voor veel meer veiligheid dan wanneer je fouten bestraft.
Copilootquote:Op dinsdag 30 april 2019 20:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Zoals een bepaalde gezagvoerder die afgelopen weekend samen met het hele land zijn 'verjaardag' heeft gevierd?
Zit er ook geen slot op de buitendeuren dan?quote:Op dinsdag 30 april 2019 17:59 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik heb daar geen cijfers van, maar ik kan me voorstellen dat het zo is. Zeker met nachten doorhalen, veel jetlags, ongezonde werkomgeving.
Tja, het is wat het is. Dit werk is mijn lust en mijn leven. Als dat betekent dat ik wat minde roud wordt, dan is dat helaas maar zo .
Jep. Elk verkeersvliegtuig kan gestart worden als je weet hoe dat moet. Er is geen contactslot, wachtwoord, etc.
Klopt inderdaad. In dit geval een rapport. Harde landingen komen helaas vaker voor, de meeste piloten hebben het wel eens meegemaakt.quote:Op dinsdag 30 april 2019 20:33 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet dat je bestraft zou worden maar inderdaad iets van een rapport of een gesprek. Ik neem aan dat er iemand wil weten wat er gebeurd is als er zoiets gebeurd.
Ik ben erg tevreden hoor! Communicatie is inderdaad het belangrijkste, zodat processen goed op elkaar worden afgestemdquote:Op dinsdag 30 april 2019 20:35 schreef G-Pier het volgende:
Ik ben zelf Gate Agent en heb soms een mini-briefing met de crew over de passagiers. Wat vind jij wat beter kan qua instappen en de werkwijze van grondpersoneel?
Nope!quote:Op dinsdag 30 april 2019 20:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Zit er ook geen slot op de buitendeuren dan?
Dat beslist de gezagvoerder. Wel is er een voorkeurslijst vanuit het bedrijf.quote:Op dinsdag 30 april 2019 20:36 schreef soapie het volgende:
Als er iets op een vliegveld is gebeurd en het wordt geheel afgesloten, wie bepaald dan waar je naar moet uitwijken? Kunnen jullie dat zelf beslissen of hoe werkt dat? En moeten jullie dat dan zelf regelen met dat andere vliegveld of zorgt jullie bedrijf daarvoor??
Thnx voor je antwoord, dat lijkt me toch wel een gedoe...quote:Op dinsdag 30 april 2019 20:40 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Dat beslist de gezagvoerder. Wel is er een voorkeurslijst vanuit het bedrijf.
Verder regelen we dat zelf met de verkeersleiding, bedrijf regelt ondertussen dat er afhandeling klaar staat op de uitwijkluchthaven.
Kan soms best chaotisch zijn inderdaadquote:Op dinsdag 30 april 2019 20:41 schreef soapie het volgende:
[..]
Thnx voor je antwoord, dat lijkt me toch wel een gedoe...
Helaas mogen we geen WiFi gebruiken in de cockpitquote:Op dinsdag 30 april 2019 20:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hebben jullie wel altijd wifi (in de cockpit)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |