abonnement Unibet Coolblue
pi_186527964
Ja ze is wat mij betreft wel echt de leukste en beste reviewer w/ naast die 'Groot' jongen.
  † In Memoriam † dinsdag 30 april 2019 @ 22:15:15 #242
368283 ato
pi_186528049
Van de dames vind ik haar de leukste, verder Sloth, Matt..
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 30 april 2019 @ 22:15:32 #243
163650 Greys
pi_186528066
Als dank aan Natalia even liken ajb! O+

ESF_FOK twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 22:14:24 What a BEAUTIFUL reaction from @TunefulTV to Arcade by @dunclaurence. Thank you Natalia, Dutch ESC fans always watch ALL of your video's on our Eurovisionforum and we were looking forward to your reaction to the Netherlands. ❤️#songfestival #TeamDuncan https://t.co/Jb5O0LMF4j reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 30 april 2019 @ 22:17:08 #244
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_186528106
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 22:15 schreef Greys het volgende:
Als dank aan Natalia even liken ajb! O+

ESF_FOK twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 22:14:24 What a BEAUTIFUL reaction from @:TunefulTV to Arcade by @:dunclaurence. Thank you Natalia, Dutch ESC fans always watch ALL of your video's on our Eurovisionforum and we were looking forward to your reaction to the Netherlands. ❤️#songfestival #TeamDuncan https://t.co/Jb5O0LMF4j reageer retweet
Done :)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  dinsdag 30 april 2019 @ 22:24:20 #245
436222 Japepk
Padvinder
pi_186528345
Right guys, ik ben een ESF n00b dus ik vraag me misschien iets heel stoms/simpels af: waar staan al die polls nou voor? Bijvoorbeeld die Eurojury (dat zijn die met maar 1 jurylid in sommige landen toch?) en OGAE. Bij die laatste werden we 3e, maar 1e staan bij de bookmakers zegt toch veel meer? Die analyseren toch objectief welk nummer waarschijnlijk op basis van X factoren de meeste punten/stemmen gaat krijgen?

Nu wil ik het niet 'jynxen' ofzo, maar ik vroeg me gewoon af wat al die lijstjes waard zijn omdat jullie er hier behoorlijk hard op lijken te gaan.
't Echte en 't ware!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 30 april 2019 @ 22:29:35 #246
163650 Greys
pi_186528507
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 22:24 schreef Japepk het volgende:
Right guys, ik ben een ESF n00b dus ik vraag me misschien iets heel stoms/simpels af: waar staan al die polls nou voor? Bijvoorbeeld die Eurojury (dat zijn die met maar 1 jurylid in sommige landen toch?) en OGAE. Bij die laatste werden we 3e, maar 1e staan bij de bookmakers zegt toch veel meer? Die analyseren toch objectief welk nummer waarschijnlijk op basis van X factoren de meeste punten/stemmen gaat krijgen?

Nu wil ik het niet 'jynxen' ofzo, maar ik vroeg me gewoon af wat al die lijstjes waard zijn omdat jullie er hier behoorlijk hard op lijken te gaan.
Ik weet het ook niet precies wat wat is en we jubelen wel maar weten bv heel goed dat sommige lijstjes maar door één persoon per land worden gestemd etc hoor. ;)
Maar punten krijgen is altijd leuk, van wie dan ook. We moeten wát, tot aan het echte werk, om de tijd te vullen. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186528604
http://www.escstats.com/

En weer staat Arcade bovenaan een jurylijstje!
pi_186528750
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 22:24 schreef Japepk het volgende:
Right guys, ik ben een ESF n00b dus ik vraag me misschien iets heel stoms/simpels af: waar staan al die polls nou voor? Bijvoorbeeld die Eurojury (dat zijn die met maar 1 jurylid in sommige landen toch?) en OGAE. Bij die laatste werden we 3e, maar 1e staan bij de bookmakers zegt toch veel meer? Die analyseren toch objectief welk nummer waarschijnlijk op basis van X factoren de meeste punten/stemmen gaat krijgen?

Nu wil ik het niet 'jynxen' ofzo, maar ik vroeg me gewoon af wat al die lijstjes waard zijn omdat jullie er hier behoorlijk hard op lijken te gaan.
Ik zie het altijd zo: het zegt zeker niet alles, maar het zegt ook niet niets. Het is beter om er wel hoog in te staan dan helemaal geen punten te krijgen. Als je bij de Eurojury bijvoorbeeld niet ergens bovenin staat of erg weinig punten krijgt, dan ga je ook niet winnen. Wat wel kan is dat je hoog staat en alsnog verliest :P
pi_186528757
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 22:24 schreef Japepk het volgende:
Right guys, ik ben een ESF n00b dus ik vraag me misschien iets heel stoms/simpels af: waar staan al die polls nou voor? Bijvoorbeeld die Eurojury (dat zijn die met maar 1 jurylid in sommige landen toch?) en OGAE. Bij die laatste werden we 3e, maar 1e staan bij de bookmakers zegt toch veel meer? Die analyseren toch objectief welk nummer waarschijnlijk op basis van X factoren de meeste punten/stemmen gaat krijgen?

Nu wil ik het niet 'jynxen' ofzo, maar ik vroeg me gewoon af wat al die lijstjes waard zijn omdat jullie er hier behoorlijk hard op lijken te gaan.
!

Eén zo’n lijstje zegt op zich niet veel. Maar naarmate er meer van dat soort lijstjes zijn waarin Nederland met Arcade bij de top 3 of zelfs bovenaan staat, is dat toch wel een indicatie dat het nummer bij heel veel mensen goed valt. De wedstrijd is natuurlijk pas echt in Tel Aviv, en we moeten ons niet rijk rekenen. Maar hopen mag natuurlijk altijd en dan zijn al die leuke lijstjes toch een prettig steuntje in de rug.
  † In Memoriam † dinsdag 30 april 2019 @ 22:41:03 #250
368283 ato
pi_186528832
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 22:24 schreef Japepk het volgende:
Right guys, ik ben een ESF n00b dus ik vraag me misschien iets heel stoms/simpels af: waar staan al die polls nou voor? Bijvoorbeeld die Eurojury (dat zijn die met maar 1 jurylid in sommige landen toch?) en OGAE. Bij die laatste werden we 3e, maar 1e staan bij de bookmakers zegt toch veel meer? Die analyseren toch objectief welk nummer waarschijnlijk op basis van X factoren de meeste punten/stemmen gaat krijgen?

Nu wil ik het niet 'jynxen' ofzo, maar ik vroeg me gewoon af wat al die lijstjes waard zijn omdat jullie er hier behoorlijk hard op lijken te gaan.
Bij de bookies (verschillende weddenschappen en kantoren in Engeland) wordt op gewedt, daar staan wij eerste al zo'6 weken.
Verder zijn het vooral die hard fan clubs die hun favoriete liedjes punten geven uit verschillende landen. OGAE is de bekendste, scoren wij derde plaats.
Verder is er een nieuwe intenationale poll bij gekomen INFE. Scoren wij eerste.
Verder hebben internationale ESF websites zoals Eurovoix die fans vragen om punten te geven, scoorden wij eerste.
Het zijn vooral de bookies die het soms goed hebben en soms niet.
Het wordt vooral spannend volgende week als de repetities beginnen (eerste indruk van liveperfomance) dan zitten de bookies dichtbij. Ik zou die in de gaten houden, bookies ofwel odds.

[ Bericht 4% gewijzigd door ato op 30-04-2019 22:47:10 ]
Life can be a bitch, so like it..
pi_186529635
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 22:24 schreef Japepk het volgende:
Right guys, ik ben een ESF n00b dus ik vraag me misschien iets heel stoms/simpels af: waar staan al die polls nou voor? Bijvoorbeeld die Eurojury (dat zijn die met maar 1 jurylid in sommige landen toch?) en OGAE. Bij die laatste werden we 3e, maar 1e staan bij de bookmakers zegt toch veel meer? Die analyseren toch objectief welk nummer waarschijnlijk op basis van X factoren de meeste punten/stemmen gaat krijgen?

Nu wil ik het niet 'jynxen' ofzo, maar ik vroeg me gewoon af wat al die lijstjes waard zijn omdat jullie er hier behoorlijk hard op lijken te gaan.
Er wordt hier ook niet veel waarde aan gehecht, wat betreft onze verwachtingen over wat de einduitslag gaat zijn. Vorig jaar scoorde Waylon 0 punten in de OGAE poll en alsnog waren er genoeg users hier die daarna nog in een top 10 plek geloofden.

Veel van die polls zitten er jaarlijks enorm naast, wat het natuurlijk niet leuker maakt om te volgen. Ik denk dat er hier niet 1 user zit die ook maar enige echte wáárde hecht aan bijv. de uitslag van de OGAE poll, maar het is alvast leuk om het ergens over te hebben in de aanloop naar het ESF. Het is leuk voor de voorpret als fans het weten te waarderen, wat er ook voor zorgt dat er meer over de inzending gepraat en geschreven gaat worden. De Eurojury is jarenlang redelijk betrouwbaar geweest wat betreft de uiteindelijke jury-uitslag (landen die hoog scoorden bij de Eurojury scoorden ook bij de vakjury van het ESF goed), maar sinds vorig jaar zijn er inderdaad vaak die 1-mans-juries per land, wat ook weer niet veel zegt.

Die fanblogs, Youtube reviews en online polls is echt iets waar je fan voor moet zijn denk ik. Het is typisch zoiets wat men echt alleen interessant vindt als fan, want als niet-fan vind je het ook meteen héél erg oninteressant en is het al gauw 'waar maakt iedereen zich druk om, dat zegt niets voor de einduitslag'.

Dat laatste weten de diehard fans ook echt wel. Maar we volgen het ook niet met de gedachte dat het iets over de uitslag zegt. We volgen het met de gedachte dat het buzz kan creëren en om de voorpret aan te wakkeren. Af en toe wat puntjes van zo'n poll is een leuke opsteker voor ons gevoel, als een soort pre-contest voordat het echte gaat gebeuren.

Op zich maakt niemand zich ook druk over wat die blogs vinden, maar het is heerlijk om over te wauwelen en ondertussen zijn die bloggers zelf een soort semi-celebrities geworden waar we graag over kletsen. Het is niet zo dat mensen lopen te huilen als een Youtuber het niks vindt, want we hebben allemaal alsnog onze eigen meningen en verwachtingen.

Als je fan bent van iets, dan is elke minuscule bijdrage aan dat fandom echt mooi. Neem nou een Youtube reactie van een fan met 500 views; tuurlijk heeft dat geen invloed op het eindresultaat (geen enkele vlogger trouwens, ook niet met miljoenen views); dat denkt ook níemand hier. Maar als dat een mooie reactie is, dan plaatsen we hem hier wel. Net als kritiek op andere websites; het geeft voer om over te praten en om zelf over mee te discussiëren.

En je hebt zeker gelijk dat 1e bij de bookmakers veel meer zegt dan 3e in een poll. ^O^ Maar ook dát kan allemaal nog veranderen bij de repetities; dan komt er een duidelijker beeld van de live optredens en hoe de stagings gaan zijn. Pas vanaf die week gaan de bookmakers ook veel meer zeggen. In dit stadium is het alleen nog maar op de clips en hier en daar wat live optredens gebaseerd, maar de presentatie in Tel Aviv gaat de doorslag geven. Daar kan Duncan ineens nog met een compleet niet-passende tenenkrommende presentatie komen waar hij meteen door naar beneden zakt. Wij hebben er hier op het forum vertrouwen in, maar we houden wel rekening met dat het kan gebeuren.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  ESF Reporter dinsdag 30 april 2019 @ 23:03:49 #252
87554 Cee
Welluk?
pi_186529666
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 22:24 schreef Japepk het volgende:
Right guys, ik ben een ESF n00b dus ik vraag me misschien iets heel stoms/simpels af: waar staan al die polls nou voor? Bijvoorbeeld die Eurojury (dat zijn die met maar 1 jurylid in sommige landen toch?) en OGAE. Bij die laatste werden we 3e, maar 1e staan bij de bookmakers zegt toch veel meer? Die analyseren toch objectief welk nummer waarschijnlijk op basis van X factoren de meeste punten/stemmen gaat krijgen?

Nu wil ik het niet 'jynxen' ofzo, maar ik vroeg me gewoon af wat al die lijstjes waard zijn omdat jullie er hier behoorlijk hard op lijken te gaan.
Eurojury is een poll, gedaan onder voormalige ESF deelnemers en mensen uit de muziekindustrie uit alle deelnemende landen en deze simuleert dus in feite het jurysysteem. Grote verschil met het ESF (4 juryleden per land) is dat de jury hier soms uit 1 of 2 personen bestaan en de hoogste en laagste score niet worden weggehaald.
Eurojury is niet zozeer een poll die laat zien wie gaat winnen maar wel welke acts die tot voorheen niet opvielen bij fans en media maar het wel goed blijken te doen bij jury’s en daardoor onverwacht hoog kunnen eindigen. Een voorbeeld hiervan is Oostenrijk en Duitsland vorig jaar.
Nederland won dit jaar Eurojury en dat is natuurlijk tof. w/ Maar jurypunten halen we ieder jaar wel.

Het zijn de televotes waar we het de laatste jaren vaak lieten liggen.
Polls zoals OGAE (officiële fanclubs uit alle landen) en andere online polls waren in voorgaande jaren goede indicatie van welke landen uitermate populair zijn en dus, hoe hoger en hoe vaker ze in de bovenste regionen van de top 5 komen, kans maken om punten te scoren in de televote.
Reden voor ons tot juichen is dat we het in vrijwel alle fanpolls dit keer ook meer dan prima doen. Om je een voorbeeld te geven, we zijn dit jaar derde geworden in de OGAE poll met 401 punten uit 44 landen.
Vorig jaar kregen we in totaal 0 punten.

De polls voorspellen in feite de populariteit van een inzending bij jury en fans maar zijn nooit een garantie. Je kan er wel vaak uit halen wie echt kansloos is, maar dan nog is staging essentieel en kan het een inzending omhoog halen. Zie: Nederland 2014 en Moldavië 2018.

Om goed te scoren op het ESF moet je zowel jury als televoting in je zak hebben. En dit lijkt (LIJKT. Staging is essentieel en hier kan nog van alles veranderen) voor ons dit jaar het geval te zijn.
En daarom JUICHEN we w/
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 30 april 2019 @ 23:10:53 #253
163650 Greys
pi_186529912
Jullie uitgebreide antwoorden _O_ O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter dinsdag 30 april 2019 @ 23:12:08 #254
87554 Cee
Welluk?
pi_186529934
Aoibhin die zoals altijd weer te snel af is. oO<
pi_186530021
quote:
Heb 'm nog een keer beter gekeken (zonder ook half naar Ajax te kijken :P) einde (van het nummer) ook zo leuk: 'You're absolutely mad. You're actually mad, someone is insane.' :D O+
  † In Memoriam † dinsdag 30 april 2019 @ 23:19:09 #256
368283 ato
pi_186530135
Cee en Aoibhin zijn sterk in verwoorden, goed verslag dames.
Life can be a bitch, so like it..
  dinsdag 30 april 2019 @ 23:21:47 #257
436222 Japepk
Padvinder
pi_186530204
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 23:10 schreef Greys het volgende:
Jullie uitgebreide antwoorden _O_ O+
Precies dit haha. Ik hoop dat ik niet vervelend over kom met mijn vraag! Ik volg elk jaar eigenlijk alleen de Nederlandse inzending zo'n beetje en pas sinds (eind) vorig seizoen/jaar deze topics. Het verschil en de waarde van de verschillende polls is me nu duidelijk. Overigens geniet ik van jullie commentaren hier (heb ik al eerder gezegd, maar bij dezen nogmaals). Ze geven een heel duidelijk beeld van alles en jullie weten echt veel! En ik houd van onderbouwde meningen, haha.

Thumbs up and fingers crossed, dus! ^O^ w/
't Echte en 't ware!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 30 april 2019 @ 23:25:18 #258
163650 Greys
pi_186530281
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 23:21 schreef Japepk het volgende:

[..]

Precies dit haha. Ik hoop dat ik niet vervelend over kom met mijn vraag! Ik volg elk jaar eigenlijk alleen de Nederlandse inzending zo'n beetje en pas sinds (eind) vorig seizoen/jaar deze topics. Het verschil en de waarde van de verschillende polls is me nu duidelijk. Overigens geniet ik van jullie commentaren hier (heb ik al eerder gezegd, maar bij dezen nogmaals). Ze geven een heel duidelijk beeld van alles en jullie weten echt veel! En ik houd van onderbouwde meningen, haha.

Thumbs up and fingers crossed, dus! ^O^ w/
Helemaal niet vervelend! :D
Aan de uitgebreide antwoorden kan je merken dat we het hier leuk vinden als iemand gewoon oprechte interesse toont of vragen stelt. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186530311
quote:
_O_

Ik heb de hele video zo zitten kijken

~The present is all there is~
pi_186530373
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 22:24 schreef Japepk het volgende:
Right guys, ik ben een ESF n00b dus ik vraag me misschien iets heel stoms/simpels af: waar staan al die polls nou voor? Bijvoorbeeld die Eurojury (dat zijn die met maar 1 jurylid in sommige landen toch?) en OGAE. Bij die laatste werden we 3e, maar 1e staan bij de bookmakers zegt toch veel meer? Die analyseren toch objectief welk nummer waarschijnlijk op basis van X factoren de meeste punten/stemmen gaat krijgen?

Nu wil ik het niet 'jynxen' ofzo, maar ik vroeg me gewoon af wat al die lijstjes waard zijn omdat jullie er hier behoorlijk hard op lijken te gaan.
In die polls zie je terug welke inzendingen favoriet zijn onder de fans. Het zegt zeker niet alles. Er is/zijn elk jaar één of meerdere fanfavorieten die vroegtijdig sneuvelen. Maar gezegd kan wel worden dat de uiteindelijke winnaar vaak in de top 10 staan van al die polls, dus je kan vaak al wel voorspellen welke landen het goed lijken te gaan doen. Maar er zijn elk jaar verrassingen en dat maakt het ook een stuk spannender en leuker om naar te kijken.
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 30 april 2019 @ 23:36:19 #261
163650 Greys
pi_186530556
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 april 2019 23:26 schreef grazz het volgende:

[..]

_O_

Ik heb de hele video zo zitten kijken

[ afbeelding ]
Jaaaaa O+
Ik ook. Natalia is een beetje m'n girl crush.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186530620
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 23:36 schreef Greys het volgende:

[..]

Jaaaaa O+
Ik ook. Natalia is een beetje m'n girl crush.
Van iedereen geloof ik. De geluiden die ze maakt, de gezichten die ze trekt, haar lach. Die is gewoon zichzelf O+
~The present is all there is~
pi_186530721
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 23:15 schreef Em31 het volgende:

[..]

Heb 'm nog een keer beter gekeken (zonder ook half naar Ajax te kijken :P) einde (van het nummer) ook zo leuk: 'You're absolutely mad. You're actually mad, someone is insane.' :D O+
Fantastisch mens. O+
pi_186530733
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 20:45 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Die gif ;)
You’re so gifted *O*
Aw thanks. *O* *O*
pi_186530740
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 23:38 schreef grazz het volgende:

[..]

Van iedereen geloof ik. De geluiden die ze maakt, de gezichten die ze trekt, haar lach. Die is gewoon zichzelf O+
Kunnen we avrotros niet vragen haar in te huren in case, in het geval, als als als ...?!
pi_186530788
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 23:43 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Kunnen we avrotros niet vragen haar in te huren in case, in het geval, als als als ...?!
Ze mag Jantje tijdens de live uitzendingen over twee weken wel vervangen
~The present is all there is~
pi_186530798
Geweldige reactie van Natalia! :) Had al aan zien komen dat ze het een geweldig lied zou vinden, iedereen die haar een beetje volgt denk ik wel, ze noemde ook nog de vergelijking met Bulgarije 2018 waar ze toen zo idolaat van was. Bij dat lied bleek het common framework meer een common trainwreck op het Eurovisie-podium en het gevaar van ontbrekende onderlinge chemie en samenhang bestaat gelukkig niet bij Duncan.

Een reactievideo van Natalia op een dag van een paar minuten is alles wat een mens nodig heeft om vrolijk de dag te beginnen/eindigen. :Y
pi_186531472
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 23:21 schreef Japepk het volgende:

[..]

Precies dit haha. Ik hoop dat ik niet vervelend over kom met mijn vraag! Ik volg elk jaar eigenlijk alleen de Nederlandse inzending zo'n beetje en pas sinds (eind) vorig seizoen/jaar deze topics. Het verschil en de waarde van de verschillende polls is me nu duidelijk. Overigens geniet ik van jullie commentaren hier (heb ik al eerder gezegd, maar bij dezen nogmaals). Ze geven een heel duidelijk beeld van alles en jullie weten echt veel! En ik houd van onderbouwde meningen, haha.

Thumbs up and fingers crossed, dus! ^O^ w/
Je komt zeker niet vervelend over! :)
Het kan alleen soms allemaal nogal verwarrend zijn voor mensen die ineens in de hysterie stappen, want er is nogal een fan community gebouwd om het ESF de laatste jaren (dat was zeker voor 2010 nog een stuk minder); het is niet altijd makkelijk te zien wat nou wat is :D

Thumbs up and fingers crossed indeed! *O* En heel erg uitkijken naar de rehearsals vooral, want dan kunnen we eventueel verschuivingen bij de bookies verwachten.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  † In Memoriam † woensdag 1 mei 2019 @ 03:25:58 #269
368283 ato
pi_186532762
Nederland gaat zeker top 3 halen (intuïtie) maar alles gaat afhangen van zijn live perfomance en eerste rehearsal. Met dank aan de hysterische topics... *O*
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † woensdag 1 mei 2019 @ 04:02:33 #270
368283 ato
pi_186532815
Als Nederland dit kan neerzetten volgende week:
Life can be a bitch, so like it..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')