abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 mei 2019 @ 16:38:57 #76
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_186543039
-je mag je kritiek anders verwoorden-

[ Bericht 89% gewijzigd door capricia op 01-05-2019 18:06:50 ]
Searchers after horror haunt strange, far places.
  Moderator woensdag 1 mei 2019 @ 16:47:40 #77
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186543220
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 16:38 schreef Interloper het volgende:
-nee-
Wie moet er volgens jou dan "asielmigratie" gaan regelen als dat niet de overheid is?

[ Bericht 34% gewijzigd door capricia op 01-05-2019 18:07:51 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 1 mei 2019 @ 16:48:29 #78
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186543234
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 14:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nou, Volt zegt hierover het volgende:
[..]

Dus volgens Volt zelf is de EU ook ''dood'', of hij functioneert in ieder geval niet.
En ik zeg dan ook dat ik niet op Volt ga stemmen. Wat is je probleem?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 1 mei 2019 @ 16:56:54 #79
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_186543399
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 16:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wie moet er volgens jou dan "asielmigratie" gaan regelen als dat niet de overheid is?
Ik bedoelde overheidsgeil met betrekking tot de progressieve richting die zij voorstaan. Dus het gebruiken van de overheid voor nadrukkelijke bescherming (blijkbaar meer dan er al is), het verwerven van nieuwe rechten en statussen voor migranten, het "afkondigen van EU-richtlijnen", etc.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  Moderator woensdag 1 mei 2019 @ 17:09:33 #80
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186543609
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 16:56 schreef Interloper het volgende:

[..]

Ik bedoelde overheidsgeil met betrekking tot de progressieve richting die zij voorstaan. Dus het gebruiken van de overheid voor nadrukkelijke bescherming (blijkbaar meer dan er al is), het verwerven van nieuwe rechten en statussen voor migranten, het "afkondigen van EU-richtlijnen", etc.
Dat is gewoon een kern overheidstaak. Altijd zo geweest. Snap je het allemaal wel?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 1 mei 2019 @ 17:11:17 #81
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186543638
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 17:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is gewoon een kern overheidstaak. Altijd zo geweest. Snap je het allemaal wel?
Kun je wel lezen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 1 mei 2019 @ 17:15:10 #82
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_186543706
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 17:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is gewoon een kern overheidstaak. Altijd zo geweest. Snap je het allemaal wel?
Migratie in het algemeen is een overheidstaak, ja. Maar wat Volt voorstaat is absoluut niet "kern".
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_186544594
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 20:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan wil ik wel het tegenovergestelde beweren: hoogopgeleiden lezen gemiddeld meer boeken, wetenschappelijke studies en opiniestukken dan laagopgeleiden.

Maar goed, het wordt een beetje flauw nu. Ik vond het gewoon een grappig argument. Meer niet
Het was al flauw nadat jij keer op keer mijn argument verkeerd opvatte en er daarom maar een slag naar sloeg.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_186544635
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 17:58 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het was al flauw nadat jij keer op keer mijn argument verkeerd opvatte en er daarom maar een slag naar sloeg.
Ja, flauwe humor vind ik vaak wel leuk.
pi_193048762
Volt gaat meedoen met de aankomende Tweede Kamerverkiezingen. Ik zie ze als een grote kanshebber voor een zetel. Bij de afgelopen Europese parlementsverkiezingen in Nederland haalde de partij 106.000 stemmen, dat zou ruim voldoende zijn voor een zetel in de Tweede Kamer.

quote:
D66 krijgt de aankomende verkiezingen last van een onderbelichte concurrent

Het contrast kan niet groter zijn. Zondag kondigde Henk Krol aan met een nieuwe partij mee te doen aan de Tweede Kamerverkiezingen van maart 2021. Krol was meteen welkom bij WNL op Zondag, Nieuwsuur en Beau. Alle nieuwsbulletins openden er zondag mee. Andere nieuwe partijen krijgen niet zoveel aandacht. Sommigen moeten het zelfs doen met een tweet van uw verslaggever. Dat is bijvoorbeeld het lot van de pan-Europese partij Volt, die deze maandag in alle stilte haar deelname aan diezelfde Tweede Kamerverkiezingen aankondigde.
https://tpo.nl/2020/05/05(...)belichte-concurrent/
Incelfrikandel
pi_193049664
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Volt gaat meedoen met de aankomende Tweede Kamerverkiezingen. Ik zie ze als een grote kanshebber voor een zetel. Bij de afgelopen Europese parlementsverkiezingen in Nederland haalde de partij 106.000 stemmen, dat zou ruim voldoende zijn voor een zetel in de Tweede Kamer.
[..]

https://tpo.nl/2020/05/05(...)belichte-concurrent/
Dat is inderdaad meer dan de kiesdeler in 2017, maar zouden mensen Europees niet eerder geneigd zijn op een outsider te stemmen dan nationaal?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 10 mei 2020 @ 16:44:06 #87
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193050065
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Volt gaat meedoen met de aankomende Tweede Kamerverkiezingen. Ik zie ze als een grote kanshebber voor een zetel. Bij de afgelopen Europese parlementsverkiezingen in Nederland haalde de partij 106.000 stemmen, dat zou ruim voldoende zijn voor een zetel in de Tweede Kamer.
[..]

https://tpo.nl/2020/05/05(...)belichte-concurrent/
Lijkt mij dan vooral slecht nieuws voor D66. Een zo'n nutteloze Volt kletsmajoor met Europa fetish zal niet echt iets van betekenis doen, en voor hen is het een man minder in het pro-federale unie schip.

Ook zeggen EU verkiezingen niet alles. Heel veel mensen stemden op Timmermans, dat gaat de PvdA straks ook niet kunnen verzilveren, die halen misschien net 15 zetels. Tenzij er een andere lijsttrekker komt misschien.
pi_193051068
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 16:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is inderdaad meer dan de kiesdeler in 2017, maar zouden mensen Europees niet eerder geneigd zijn op een outsider te stemmen dan nationaal?
Zou het? Dat lijkt me juist niet, de kiesdeler voor het EP is juist een stuk hoger, dat zou de kans juist groter maken dat mensen op een kansrijke partij stemmen. Denk ik.

quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 16:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Lijkt mij dan vooral slecht nieuws voor D66. Een zo'n nutteloze Volt kletsmajoor met Europa fetish zal niet echt iets van betekenis doen, en voor hen is het een man minder in het pro-federale unie schip.

Ook zeggen EU verkiezingen niet alles. Heel veel mensen stemden op Timmermans, dat gaat de PvdA straks ook niet kunnen verzilveren, die halen misschien net 15 zetels. Tenzij er een andere lijsttrekker komt misschien.
De voorstanders van een federatie zullen meer gefragmenteerd raken, dus dat lijkt me inderdaad geen goed nieuws voor D66. Ze doen het al stukken slechter dan in 2017. Aan de andere kant zou de eerste partij met een pan-Europese structuur in de Tweede Kamer wel een bijzonder unicum zijn.

Je zegt het zelf trouwens ook al, bij de PvdA draaide het om Timmermans. Volt had daar geen last van, als ze tweederde van de stemmers van afgelopen jaar weten te overtuigen om weer op hen te stemmen hebben ze die zetel binnen.
Incelfrikandel
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 18:22:01 #89
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193051301
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Volt gaat meedoen met de aankomende Tweede Kamerverkiezingen. Ik zie ze als een grote kanshebber voor een zetel. Bij de afgelopen Europese parlementsverkiezingen in Nederland haalde de partij 106.000 stemmen, dat zou ruim voldoende zijn voor een zetel in de Tweede Kamer.
[..]

https://tpo.nl/2020/05/05(...)belichte-concurrent/
Oh yippie, nog een splinterpartijetje erbij met een zetel. Daar is nu echt behoefte aan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193051914
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 18:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Zou het? Dat lijkt me juist niet, de kiesdeler voor het EP is juist een stuk hoger, dat zou de kans juist groter maken dat mensen op een kansrijke partij stemmen. Denk ik.
Een heel aantal hebben in dt enorme Europese parlement toch al het idee dat hun stem niet echt telt, dan is een statement maken met je stem makkelijk. Als jouw stem het verschil kan maken voor een pro-europees kabinet of niet is stemmen op een traditionele pro-europese partij toch een snellere afweging.

Tenminste, dat denk ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193056644
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Volt gaat meedoen met de aankomende Tweede Kamerverkiezingen. Ik zie ze als een grote kanshebber voor een zetel. Bij de afgelopen Europese parlementsverkiezingen in Nederland haalde de partij 106.000 stemmen, dat zou ruim voldoende zijn voor een zetel in de Tweede Kamer.
[..]

https://tpo.nl/2020/05/05(...)belichte-concurrent/
Ik vind ze alleen interessant in Europees verband, in nationaal verband stem ik op een andere partij.
pi_193074237
Volt voegt binnen Nederland niet veel toe. GL en D’66 zijn al progressief en economisch links respectievelijk rechts van het midden. Voor een goede relatie met de EU zijn ze ook. Kan je net zo goed op een van die twee stemmen als de standpunten je aanstaan.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:33:16 #93
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_193553511
Heb me als lid aangemeld bij ze. :@
Ik vind dat Europa sterker moet worden mar dan wel op een andere manier dan het nu is ingericht.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 9 juni 2020 @ 19:53:11 #94
408813 crew  trein2000
pi_193556662
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 22:46 schreef Magister_Artium het volgende:
Volt voegt binnen Nederland niet veel toe. GL en D’66 zijn al progressief en economisch links respectievelijk rechts van het midden. Voor een goede relatie met de EU zijn ze ook. Kan je net zo goed op een van die twee stemmen als de standpunten je aanstaan.
Ik ken deze partij niet goed genoeg. Maar tussen GL en D66 zit echt nog wel verschil. Waar moet ik deze partij plaatsen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193576021
Voor een sterk Europa, progressief-liberaal.
pi_196899238
Ik wist niet eens dat ze meededen met de verkiezingen. Wat doen ze in de peilingen?
Definitely not CIA
  woensdag 23 december 2020 @ 11:47:46 #97
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196899576
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:26 schreef capricia het volgende:
Ik wist niet eens dat ze meededen met de verkiezingen. Wat doen ze in de peilingen?
Moet ik eens na vragen.

Kan je de volgende post van mij (moet 'm nog gaan brouwen) als OP maken?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 23 december 2020 @ 11:59:46 #98
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196899765


Beknopte standpunten

Meer balans in de wereld
quote:
Europa moet verantwoordelijkheid en een leidende rol nemen bij wereldwijde uitdagingen die iedereen raken.

Volt omarmt de Europese Green Deal en scherpt deze aan. Mens en omgeving in balans brengen vraagt om inzet voor klimaatneutraliteit, eerlijke internationale handel, duurzame landbouw, voedselzekerheid, biodiversiteit, ontwikkelingssamenwerking en humaan migratiebeleid. Balans in de wereld vraagt om tegenwicht tegen de grootmachten. Daarom werken wij toe naar een Europese defensiemacht en gemeenschappelijk Europees buitenlandbeleid voor veiligheid, handel en tegen politieke inmenging. Voor echte vooruitgang hebben we elkaar in Europa nodig.
Nieuwe kijk op economie
quote:
Het innovatief vermogen van de economie is de motor van vooruitgang voor de hele samenleving.

De Europese economie maakt een fatsoenlijke levensstandaard voor iedereen mogelijk. Een innovatieve economie geeft ruimte aan welzijn naast welvaart. Europese samenwerking kan grenzen verleggen met innovatie, kunstmatige intelligentie, nieuwe werkgelegenheid, jong ondernemerschap en circulaire economie. Daarbij is technologisch en moreel leiderschap nodig. Bijvoorbeeld voor één Europese vennootschapsbelasting en een Europees sociaal en fiscaal stelsel.
Iedereen gelijke kansen
quote:
Niemand mag worden buitengesloten van de samenleving, ongeacht gender, huidskleur, inkomen, religie, of herkomst.

Mensen zijn niet gelijk, maar wel gelijkwaardig. Daarom vinden we het rechtvaardig dat mensen gelijke kansen krijgen in het onderwijs en in hun werk. Iedereen in Europa heeft aanspraak op gelijke rechten en kansen. Maar de praktijk is vaak anders. Goed onderwijs en financiële basiszekerheid zijn drijvende krachten voor een inclusieve samenleving. Daarom werken wij aan een progressief belastingstelsel, goed en toegankelijk onderwijs, gelijke betaling voor man en vrouw en slaan wij de handen in elkaar voor meer Europese samenwerking in de zorg.
Publieke zaak herinrichten
quote:
Digitalisering van overheidsdiensten en publieke voorzieningen, voor betere afstemming op burgers en bedrijven.

Dat is de sleutel voor weerbaar bestaan in de 21ste eeuw. Een betrouwbare overheid garandeert beschikbaarheid en kwaliteit van voorzieningen en stimuleert duurzame innovatie. Digitale rechten en vrijheden en inkoop van medicijnen kunnen beter op Europees niveau worden gewaarborgd. Nationaal moeten wij investeren in digitalisering van publieke diensten, zorghervorming en duurzaam transport zoals hogesnelheidslijnen en hyperloop. We kunnen leren van andere landen. En zij van ons.
Meer inspraak op elk niveau
quote:
Burgers moeten in staat zijn de politiek meer te beïnvloeden, niet alleen via verkiezingen.

Volt wil dat alle Europeanen de politiek meer kunnen beïnvloeden dan alleen bij verkiezingen. Denk aan gelote burgerfora en burgerbegrotingen. In Europa zijn hier succesvolle voorbeelden van. Burgerschap stimuleren we met meer mogelijkheden tot levenslang leren en herscholing. Met een Europabreed Volta programma als aanmoediging. Gepensioneerden stimuleren wij vrijwilligerswerk op te pakken in een ander land. Zo leren we elkaar over grenzen heen beter kennen en begrijpen.
Europese Unie van 21e eeuw
quote:
Wij houden van de EU. Maar we willen ook verbeteringen.

De EU is een unieke prestatie: sterk verschillende landen zijn erin geslaagd een Unie te bouwen die al meer dan zestig jaar voor vrede en welvaart zorgt. Toch werkt de Europese Unie nog niet voor iedereen. Daarom wil Volt de EU democratischer, transparanter en sterker maken. Met een gekozen Europese president, initiatiefrecht bij het Europees Parlement, minder subsidies voor landen die de rechtstaat ondermijnen en Brussel als vaste vestigingsplaats voor het Europees Parlement. Dat maakt Europa toekomstbestendig.
Meer weten?
Verkiezingsprogramma TK 2021
Kandidaten voor Volt voor de TK2021 verkiezingen
Website Volt Nederland
Website Volt Europa
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_196900267
@nils7
Done. ^O^
Dank je voor de OP.
Definitely not CIA
  maandag 4 januari 2021 @ 15:33:06 #100
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197208322
Volt op bezoek bij Prem vannacht:

https://www.nporadio1.nl/(...)n/2179438-2021-01-04
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 4 / 6
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')