abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 april 2019 @ 10:12:03 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_186512268
vegazalm, dat klinkt echt... apart. Is dat te nassen?
disclaimer
pi_186512429
Ik blijf dat altijd zo raar vinden als ze iets vegetarisch de naam van het beestje blijven geven :@
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 30 april 2019 @ 10:21:18 #78
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_186512432
Skip al de hardlooptrainingen. Hier gisteren ook overgeslagen wegens onbetrouwbare maag/darmen. :+ Misschien kan ik donderdag nog een rondje doen, al zal het serieuze trainen pas in juni echt nut hebben. (Ruime week even niet mogen sporten, daarna een 5k hier in de stad en daarna ga ik me echt storten op afstand uitbreiden voor DtD, maar met 10km als relaxed trainingsloopje, verwacht ik daar tijd zat voor te hebben.)

Eten vandaag geen idee van nog. Waarschijnlijk pasta ofzo.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_186512446
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 10:21 schreef IJsdraakje het volgende:
Skip al de hardlooptrainingen. Hier gisteren ook overgeslagen wegens onbetrouwbare maag/darmen. :+ Misschien kan ik donderdag nog een rondje doen, al zal het serieuze trainen pas in juni echt nut hebben. (Ruime week even niet mogen sporten, daarna een 5k hier in de stad en daarna ga ik me echt storten op afstand uitbreiden voor DtD, maar met 10km als relaxed trainingsloopje, verwacht ik daar tijd zat voor te hebben.)

Eten vandaag geen idee van nog. Waarschijnlijk pasta ofzo.
Hm mijn darmen zijn ook over de emmer. Heerst er iets?
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 30 april 2019 @ 10:23:05 #80
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_186512459
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 10:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik blijf dat altijd zo raar vinden als ze iets vegetarisch de naam van het beestje blijven geven :@
Sommige zitten er qua smaak best dichtbij, dan is "visstick" gewoon een makkelijker herkenbaar ding dan "mycoproteīne in kruimkorst". :+

* Disclaimer: ik weet even niet waar de "visstick" precies van gemaakt is, de schimmel schoot me als eerste te binnen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 30 april 2019 @ 10:24:08 #81
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_186512477
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 10:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hm mijn darmen zijn ook over de emmer. Heerst er iets?
Geen idee van, maar de mijne gaan nogal snel over de zeik. Faaldarmen, ditdat.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 30 april 2019 @ 11:30:03 #82
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_186513463
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 10:05 schreef Stormqueen het volgende:
Wat me ook nog leuk lijkt is om de relay marathon te lopen, maar dan moet ik nog wel 3 collega's vinden die zo gek zijn :P
FOK Dieet relay marathon? :P
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_186513637
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 10:12 schreef Stormqueen het volgende:
vegazalm, dat klinkt echt... apart. Is dat te nassen?
geen idee vanavond weten we het.

Ik was vega maar ik moet van mn dermatoloog wat meer vis eten dus dat doe ik maar braaf de laatste paar weken. Maar dit soort dingen vind ik dan wel weer leuk om een keer uit te proberen tussen alle "echte" vis door
pi_186514657
O: Broodje kaas, cupasoup en 2 mandarijnen
T: Mars ijsje :')
S: krachttraining
(late) L: Snoepgroente en wat vanillekwark
D: Marokkaans stoofpotje met zelfgemaakt flatbread
pi_186518672
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 20:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Fijn joh! :) Dat lijkt me de goede aanpak voor uit eten gaan ^O^

Met mij. Tja. Beetje een rollercoaster nog steeds, dus erg stabiel is m'n eetpatroon ook niet, maar de laatste twee weken of zo heb ik geen enorme eetbuien meer gehad, dus dat is erg goed. Ik merk ook aan m'n lijf dat het tevredener is met voeding en slaap. Nu nog beweging weer terug inbouwen en dan is het best heel keurig. Maar dat trek ik nog niet helemaal. Kleine stapjes: nu normaal eten en slapen beter gaat, is de volgende stap een goede dagstructuur aanhouden.
Ik zie parallellen met waar ChildoftheStars nu mee bezig is :D
Dat klinkt inderdaad alsof je je eetpatroon toch al weer wat op de rit begint te krijgen ondanks de rollercoaster. Knap! Mag je best trots op zijn. Logisch dat het even met kleine stapjes moet, alles tegelijk willen aanpakken is bij mij in elk geval garantie op mislukken. Kleine stapjes werkt veel beter.

Vanmorgen zag ik op too good to go een bon voor de MultiVlaai hier staan die ik normaal alleen maar op uitverkocht tegen kom, dus toch bon gekocht (met idee bijna alles invriezen en/of vriend mee naar werk laten nemen). Halve advocaat vlaai en halve yoghurt citroen vlaai meegekregen. Heb op hun site kcal bekeken (handig!!) en twee mini puntjes afgewogen voor ontbijt. Rest staat al de hele dag braaf in de koelkast en het kost me vooralsnog verbazingwekkend weinig moeite om er vanaf te blijven.

Lijst so far:
O: 55 gram advocaat vlaai, 40 gram yoghurt citroen vlaai
L: twee volkoren boterhammen (74 gram, speciaal voor rauw) met twee zachtgekookte eitjes
T: 125 gram linzen

Op de planning staat in elk geval nog:
D: 100 gram volkoren pasta met paprika en pesto-kwark sausje
T: appel met kaneel

Dan heb ik nog 217 kcal over, dus even kijken wat er bij komt. Ga Ajax kijken thuis, misschien neem ik nog een mini puntje yoghurt citroen vlaai, of een handje chips of een kroket uit de airfryer.
Of gewoon wat mandarijntjes of zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 30-04-2019 16:11:22 ]
  dinsdag 30 april 2019 @ 16:17:12 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_186519161
Wat ga je nou met die overbleven kilo vlaai doen dan? Ik neem aan dat je 2 good 2 go dingen geen week in de koelkast kan zetten?

Ik had behoefte aan zoet dus ik nam een automaat-chocomel. Ik drukte het curieuze knopje "nutritional information" in en kreeg deze hilarische uitkomst:



Juist, ja. :')
disclaimer
pi_186519198
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:17 schreef Stormqueen het volgende:
Wat ga je nou met die overbleven kilo vlaai doen dan? Ik neem aan dat je 2 good 2 go dingen geen week in de koelkast kan zetten?

Ik had behoefte aan zoet dus ik nam een automaat-chocomel. Ik drukte het curieuze knopje "nutritional information" in en kreeg deze hilarische uitkomst:

[ afbeelding ]

Juist, ja. :')
Vriend wat laten eten en de rest in stukken snijden en invriezen :)
Had in de winkel gevraagd of het ingevroren kon worden en dat kon inderdaad. Als dat niet had gekund, had ik het vriend mee laten nemen naar de vrienden waar hij voetbal gaat kijken om daar op te laten eten.

En omg 270 kcal in één kopje chocomel? Wauw. Ik hoop dat dat niet echt zo is, dat is evenveel als normaal mijn kwark-ontbijt :+ en het klinkt ook echt als heel veel voor zo'n klein bekertje haha.
  dinsdag 30 april 2019 @ 16:20:39 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_186519235
Kijk ook even naar die specificatie ;)

1.44 gram suiker en 0.18 gram vet bevatten samen zo'n 7 calorieën.
Dus ķf mijn bekertje automaatchoco bevat voor 263 kcal aan proteīnen, ķf er klopt helemaal geen jota van.

Ik ga voor het laatste :')
disclaimer
pi_186519277
Ah zie je edit nu.
Dat was me echt totaal niet opgevallen, maar nu je het zegt, klinkt dat idd niet echt logisch :+

[ Bericht 40% gewijzigd door vlindertje89 op 30-04-2019 16:29:19 ]
pi_186519349
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 15:55 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad alsof je je eetpatroon toch al weer wat op de rit begint te krijgen ondanks de rollercoaster. Knap! Mag je best trots op zijn. Logisch dat het even met kleine stapjes moet, alles tegelijk willen aanpakken is bij mij in elk geval garantie op mislukken. Kleine stapjes werkt veel beter.
Dankje :)

Kleine stapjes werkt inderdaad beter, maar ik word er wel ongeduldig van -- eerder nam ik ook wel dat soort stapjes, maar volgden ze veel sneller op elkaar. Dat gaat nu gewoon niet, en daar moet ik het mee doen.

Dit weekend was ik op een verjaardag, ik heb een hele middag en avond een tafel met hapjes voor m'n neus gehad, en ik heb alleen gegeten waar ik écht zin in had *O*
Dat viel enorm mee, want er stond veel vlees en vettigheid en knoflookspul, en dat hoef ik allemaal niet ^O^
Zo fijn om een beetje dat gevoel voor wat normaal is en wat ik zelf wil terug te krijgen O+
pi_186519362
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:20 schreef Stormqueen het volgende:
Kijk ook even naar die specificatie ;)

1.44 gram suiker en 0.18 gram vet bevatten samen zo'n 7 calorieën.
Dus ķf mijn bekertje automaatchoco bevat voor 263 kcal aan proteīnen, ķf er klopt helemaal geen jota van.

Ik ga voor het laatste :')
Zouden ze er een factor 10 naast kunnen zitten ergens?
(Heb het niet nagerekend O-) )
  dinsdag 30 april 2019 @ 16:29:47 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_186519428
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:26 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Zouden ze er een factor 10 naast kunnen zitten ergens?
(Heb het niet nagerekend O-) )
Nou, als het zo zou zijn dat de kcal eigenlijk 27 zijn, bijvoorbeeld, dan nog strookt het niet.
Nu zou de suiker 14,4 gram kunnen zijn en de vetten 1,8 gram, dat klinkt al plausibeler.
Dan kom je op 70 kcal voor een bakkie.

Ik denk dat ik dat maar gewoon aanhoud.
disclaimer
pi_186519474
Mijn fatsecret app geeft voor een beker DE-automaat chocolademelk 86 kcal aan, dus dat zit inderdaad wel in dezelfde orde van grootte haha. Klinkt ook een stuk plausibeler.
pi_186519543
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou, als het zo zou zijn dat de kcal eigenlijk 27 zijn, bijvoorbeeld, dan nog strookt het niet.
Nu zou de suiker 14,4 gram kunnen zijn en de vetten 1,8 gram, dat klinkt al plausibeler.
Dan kom je op 70 kcal voor een bakkie.

Ik denk dat ik dat maar gewoon aanhoud.
Ja, dat bedoelde ik ook :Y de 14,4 en 1,8. ^O^
pi_186519635
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:25 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dankje :)

Kleine stapjes werkt inderdaad beter, maar ik word er wel ongeduldig van -- eerder nam ik ook wel dat soort stapjes, maar volgden ze veel sneller op elkaar. Dat gaat nu gewoon niet, en daar moet ik het mee doen.

Dit weekend was ik op een verjaardag, ik heb een hele middag en avond een tafel met hapjes voor m'n neus gehad, en ik heb alleen gegeten waar ik écht zin in had *O*
Dat viel enorm mee, want er stond veel vlees en vettigheid en knoflookspul, en dat hoef ik allemaal niet ^O^
Zo fijn om een beetje dat gevoel voor wat normaal is en wat ik zelf wil terug te krijgen O+
@ ongeduldig: heel begrijpelijk dat je er ongeduldig van wordt! Zeker als je eerder sneller stappen kon maken.

Ik merk dat zelf met het afvallen ook heel erg. De eerste twee weken nu was ik precies 3 kilo kwijt. Veel meer dan op basis van kcal tekort alleen te verklaren is, dus dat tempo zal vooral komen door vocht enz. Maar zelfs als ik in dat tempo door ga, duurt het nog 6 weken voor ik er ben, en dat vind ik al zo lang nog. En ik ga uit van 0.5-0.7kg per week met wat ik eet en beweeg, dus waarschijnlijk gaat het nog meer dan twee keer zo lang als die 6 weken duren. En ik weet heus wel dat het er ook niet in 6 weken aan is gekomen en dat het ook helemaal niet gezond is als het zo snel of zelfs nog sneller zou gaan, maar toch. Ik kan de tijd wel vooruit duwen :+

@ gevoel voor normaal en wat je zelf wil; yey! Wat goed, en fijn zeg dat het inderdaad lukt om het gewoon te houden bij de dingen die je echt wil eten ipv maar gewoon alles te pakken omdat het er nou eenmaal staat.
pi_186526985
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:28 schreef emmyemmy2 het volgende:
O: Broodje kaas, cupasoup en 2 mandarijnen
T: Mars ijsje :')
S: krachttraining
(late) L: Snoepgroente en wat vanillekwark
D: Marokkaans stoofpotje met zelfgemaakt flatbread
Snoepgroente vielen weg, maar ook nog een turks gebakje en een bolletje ijs erbij
en 15k stappen :9
  woensdag 1 mei 2019 @ 07:59:23 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_186533836
Vlindertje, ik zou uitgaan van een half tot driekwart jaar, dat is meestal wel een realistisch tijdbestek. Is het sneller, valt het alleen maar mee. Maar dan valt het iig niet zo makkelijk tegen ;)

Ik ben dus een week geleden echt hard op de rem gaan staan en ben in 7 dagen 3,8 kilo lichter :') het is veilig aan te nemen dat dit niet meer gebeurt, anders ben ik over 6 weken dood :+

Ik ben wel onder de indruk van wat er gebeurt als je het echt een week flink volhoudt zonder cheats. Ben op mijn lichtste gewicht dit jaar :')
disclaimer
pi_186533850
Ik heb al 2 nette/goede dagen gehad. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_186533876
quote:
2s.gif Op woensdag 1 mei 2019 08:01 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb al 2 nette/goede dagen gehad. :7
*O* Goed begin is het halve werk :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 1 mei 2019 @ 08:06:47 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_186533901
Goed zo loon!
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')