quote:Dat zou wel eens een heel interessante film kunnen worden. Weer een filmpje bij om naar uit te kijken.
TELETEKST PAGINA 424/3
` De Duitse cineast Wolfgang Petersen
begint in april met de opnamen van zijn
verfilming van de Ilias,het beroemde
heldendicht van de Griekse dichter
Homerus over de oorlog van Troje.
De rol van Achilles zal vertolkt worden
door Brad Pitt.De film gaat ongeveer
140 miljoen euro kosten en wordt vooral
in Europa en Marokko opgenomen.
Homerus' Ilias bestaat uit 16.000
verzen over de Trojaanse oorlog,een
jarenlange strijd tussen de Grieken
en de Trojanen.Het hoogtepunt komt
als Achilles,één van de grootste
strijders uit zijn tijd,zijn rivaal
Hector doodt.
Hij gaat trouwes Troy heten en zal in 2004 gereleased worden. Naast Brad Pitt zullen er ook rollen voor Orlando Bloom (Lord Of The Rings) en Eric Bana (The Hulk in de aankomende film) weggelezen zijn.
Hoop dat het net zo'n audiovisueel spektakel word als Gladiator.
is hier nog nooit eerder een film van gemaakt btw, k gloof dat ik met latijn wel eens iets over de ilias heb gezien...
Heb het boek ook gelezen, ben wel benieuwd hoe ze die rollen gaan invullen.
En hoop dat ze nog wat goeie speelers erin kunnen krijgen.
quote:Ook in het Grieks? Dan is het namelijk helemaal magisch
Op maandag 6 januari 2003 22:11 schreef mitt het volgende:
Ohw, dat is wel cool!Heb het boek ook gelezen, ben wel benieuwd hoe ze die rollen gaan invullen.
En hoop dat ze nog wat goeie speelers erin kunnen krijgen.
Het ljkt mij overigens een fikse kluif, ben benieuwd naar het resultaat...
quote:Nee hoor, gewoon Nederlands
Op maandag 6 januari 2003 22:21 schreef LuQas het volgende:[..]
Ook in het Grieks? Dan is het namelijk helemaal magisch
![]()
Het ljkt mij overigens een fikse kluif, ben benieuwd naar het resultaat...
Maar ben ook benieuwd hoe ze dat gaan doen, en hoe lang ie wel niet moet duren, ben bang dat ie niet helemaal compleet gaat worden.
quote:Dat is wel Homerus op zich
Op maandag 6 januari 2003 22:31 schreef Fogerty het volgende:Ikzelf zit niet zo te wachten op vrijwel alleen maar speren die lichamen doorboren waarop het slachtoffer nog wanhopig met zijn handen probeert zijn darmen binnen te houden, en dan vervolgens in zijn laatste ademtocht nog een ellenlange monoloog houdt
![]()
quote:En de Kama Sutra!
Op dinsdag 7 januari 2003 20:07 schreef Meneer_Aart het volgende:
Epossen verfilmen wordt een trend. Dan wil ik ook War and Peace, La Divina Comedia en Gilgamesj verfilmd zien.
En de Edda.. Lijkt me helemaal gaaf
Die mag trouwens wel weer eens uitgezonden worden...
quote:Ben je niet in de war met de Odyssee? Dat is nogal een spektakelfilm idd, duurste TV-productie ooit of zoiets
Op dinsdag 7 januari 2003 20:25 schreef ChrisJX het volgende:
Maar waarom? Er is toch al een (goede) film van?Die mag trouwens wel weer eens uitgezonden worden...
Verpest voor mij de film bij voorbaat al voor een deel.
Niet dat ik zo'n hekel aan Brad Pitt heb (ok een beetje), maar voor zo'n rol moet je een onbekende acteur hebben.
Maar ja, dan krijg je natuurlijk nooit het het benodigde budget.
Jammer.
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 00:48 schreef StrayDog het volgende:
AAH, Brad PittVerpest voor mij de film bij voorbaat al voor een deel.
Niet dat ik zo'n hekel aan Brad Pitt heb (ok een beetje), maar voor zo'n rol moet je een onbekende acteur hebben.
Maar ja, dan krijg je natuurlijk nooit het het benodigde budget.Jammer.
Niet dat het betekent dat ik de film niet ga kijken
quote:Hoezo? Juist voor Achilles (de man der mannen) lijkt mij juiste een bekende hunk (die toevallig ook nog een behoorlijke acteur is) uitstekend.
Op woensdag 8 januari 2003 00:48 schreef StrayDog het volgende:
AAH, Brad PittVerpest voor mij de film bij voorbaat al voor een deel.
Maar ja, dan krijg je natuurlijk nooit het het benodigde budget.Jammer.
Ben altijd al erg geinteresseerd geweest in Griekse Mythologie, en het is te hopen dat dit een beetje een goede film wordt.
Zelf vond ik de verfilming van the Odyssey wel oke, enige nadeel is dat ik op details ga letten omdat ik het boek heb gelezen. In films moet je nu eenmaal snijden en kun je simpelweg niet alles precies zoals het boek doen.
Brad Pitt is een van mn favoriete acteurs, heb dus alle vertrouwen in dat ie het goed gaat doen. Ben wel benieuwd naar de dialogen, en hoe dat onderling gaat. In de Ilias gebeurt nl niet zo gek veel, het gaat vooral om de wrok van Achilles. De dialogen zullen dus erg sterk gekozen moeten zijn om de film interessant te houden. Aangezien Hollywood er ook nog flink aan moet verdienen, vrees ik eigenlijk dat de nadruk op de gevechten zal worden gelegd..
maar ik ben al lang blij dat er weer iets uit deze hoek komt
quote:Die bestaat al.
Op dinsdag 7 januari 2003 20:20 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
En de Kama Sutra!
Mij lijkt het erg koel, de Illias verfilmd te zien worden. Het is alleen de vraag wat er precies in naar voren komt. Aangezien het een Hollywood-productie is zal de focus wel liggen op de gevechten en op een liefdes-lijntje.
quote:Ik ben er erg bang voor eigenlijk... Als ik bekijk hoe ik me (terecht of onterecht, laten we even buiten beschouwing) genaaid voelde tijdens die andere verfiliming van een boekenserie (LOTR) die ik meerdere malen (een keer of vijf/zes) heb gelezen (zodra de Diskworld wordt verfilmd eis ik een raadgevende funktie!).... Daarentegen weet ik de versies van de Illias die ik gelezen heb toch slechts vertalingen zijn. Misschien zal het dat wel meevallen.
Op woensdag 8 januari 2003 02:15 schreef keeper het volgende:[..]
Die bestaat al.
Mij lijkt het erg koel, de Illias verfilmd te zien worden. Het is alleen de vraag wat er precies in naar voren komt. Aangezien het een Hollywood-productie is zal de focus wel liggen op de gevechten en op een liefdes-lijntje.
Ik sta héééééééél ambivalent tegenover deze film: Enerzijds vind ik dit soort films en boeken fantastisch maar anderzijds ben ik al zo vaak teleurgesteld op het gebied van verfilmingen van boeken die ik meerdere malen heb gelezen dat ik redelijk weinig hoop heb.
En daarbij zou deze regiseur een nieuwe Batman film maken als hij niet de kans had gekregen voor dit project.
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 01:12 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af wie ze nemen voor Helena en de goden. Onovertroffen schoonheid en goddelijkheid zijn een stuk moeilijker in beeld te brengen dan een knappe knaap met een zwaard en een speer.
quote:Of anders Jennifer Connelly.
Op donderdag 9 januari 2003 09:38 schreef LaTiNo het volgende:
Dat MOET Laetitia Casta worden
quote:Oe ja, dat zou egt geweldig zijn...
Op donderdag 9 januari 2003 12:50 schreef keeper het volgende:[..]
Of anders Jennifer Connelly.
quote:Maar Jennifer Connelly is een veel beter actrice dan Laetitia...
Op donderdag 9 januari 2003 14:27 schreef LaTiNo het volgende:
Jennifer Connely is veeeeeeeeel te skinny geworden. Vroeger was ze echt een topper. Laetitia ziet er wat Griekser uit met die neus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |