abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186440998
Ik kreeg de opdracht een bepaald bedrag over te maken en ik moest dit doen "onder vermelding van het debiteurennummer xxxx xxxx xxxx xxxx", maar het probleem is dat ik niet weet wat een debiteurennummer en is waar ik het moet vermelden? Het gaat om een overschrijving met online bankieren en ik kan het bij de omschrijving zetten of bij het betalingskenmerk. Bij welke van de twee zet ik hem?
pi_186441037
Maakt niet uit. Kan allebei
pi_186441239
Het debiteurennummer staat op de factuur. Ik zet het zelf altijd in de beschrijving.
pi_186441252
Debiteurnummer of klantnummer. Als dat niet op de factuur staat, noem je he5 factuurnummer. Als het maar uniek is zodat ze de betaling aan de juiste factuur kunnen koppelen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 17:52 schreef djh77 het volgende:
Maakt niet uit. Kan allebei
Nou nee, betalingskenmerk wordt gevalideerd - in elk geval bij Rabobank. Bij betalingskenmerk wordt een acceptgiro-nummer verwacht.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_186441378
Over het algemeen staat dit op de factuur, en kun je dit gewoon in de omschrijving zetten
pi_186441406
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2019 18:03 schreef baskick het volgende:
Nou nee, betalingskenmerk wordt gevalideerd - in elk geval bij Rabobank. Bij betalingskenmerk wordt een acceptgiro-nummer verwacht.
Uiteindelijk ziet het bedrijf hetzelfde en wordt de factuur gewoon als betaald geboekt. Of het gevalideerd is of niet.
pi_186441894
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 18:12 schreef djh77 het volgende:

[..]

Uiteindelijk ziet het bedrijf hetzelfde en wordt de factuur gewoon als betaald geboekt. Of het gevalideerd is of niet.
Alleen kun je de opdracht met een incorrecte invoer bij betalingskenmerk niet verzenden. Nogmaals: zo werkt het bij Rabobank.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator vrijdag 26 april 2019 @ 20:08:14 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186443493
Gewoon invoeren bij 'omschrijving'. Wellicht duurt de verwerking iets langer. Maakt doorgaans niet uit.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_186444266
Je debiteurennummer is je klantnummer. Dit in combinatie met het factuurnummer zorgt ervoor dat de financiële administratie je betaling snel kan verwerken. Ik zou dus beide invullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')