Ik wacht hun antwoord even af, dankjewel.quote:Op donderdag 25 april 2019 21:34 schreef Awsom het volgende:
Er zitten hier wel een paar studenten van de KMA geloof ik.
Voor het geld ga je het inderdaad niet hoeven doen. Eigen werkervaring bij een eigen onderneming gaat je ook niet veel helpen om hoger ingeschaald te worden ben ik bang.
Wat vind jij een normaal startsalaris?
Thanks voor je reactie. Druk maak ik me er niet om, maar ik denk dat het een punt is waar ze bij Defensie wel wat meer over na mogen denken. Vooral als ze zich willen profileren als interessante werkgever. Voor VWO'ers zijn ze dat -> salaris vanaf eerste dag opleiding, kamertje, leuke tijd. Voor HBO/WO is het echter eerst inleveren en daarna pas verdienen op niveau startsalaris.quote:Op donderdag 25 april 2019 21:38 schreef Catkiller het volgende:
Ik zou mij er niet druk om maken als het mijn droombaan is en het thuisfront ziet maar wat het daar mee doet.
Als iemand waar ik financieel mee te maken heb voor zo'n baan kiest zou ik mij eerder druk maken over het feit dat de kans om te komen overlijden wat groter is dan bij andere beroepen.
Dat begrijp ik, maar hun gebrek aan openheid is wel storend. Wat ik hier hoop te vinden is ervaringen van mensen die begonnen zijn met een HBO/WO-diploma in de pocket.quote:Op vrijdag 26 april 2019 15:11 schreef jitzzzze het volgende:
Dit is een vraag die alleen W&S kan beantwoorden.
Thanks voor je input!quote:Op zaterdag 27 april 2019 12:42 schreef Arezzo het volgende:
Salaris tabel staat online.
Bij je aanstellingsgesprek is het slim om te melden dat je erop achteruit gaat, er valt hier nog te onderhandelen over salarisschalen.
Je begint als sld3 na 4 maanden korporaal en in de 10de maand ergens vaandrig en dit blijf je tot na je vaktechnische opleiding daarna ga je door als 2de luit.
Duidelijk, thanks!quote:Op vrijdag 26 april 2019 22:34 schreef Knoggel het volgende:
Ik kan niets met zekerheid zeggen, maar ik meen me ergens te herinneren dat je niet (veel?) minder gaat verdienen dan hetgeen waar je nu op zit.
Wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat het startsalaris afhankelijk is van leeftijd, vooropleiding (wat voor HBO/WO heb je gedaan), en werkervaring. Een persoon die met 17/18 jaar van het VWO afkomt gaat de laagste schaal verdienen. Jij zal als HBO'er met werkervaring zeker niet hetzelfde krijgen als een jonge VWO'er.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |