abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 april 2019 @ 14:25:17 #1
478848 Afotisch
Wat is dat eigenlijk.
pi_186417311
Hey!

Een simpele vraag waar Werken bij Defensie maar geen opheldering over kan (of wil?) geven, wat ga je verdienen tijdens en je officiersopleiding op de KMA/het KIM als je een opleiding hebt afgerond?

Toelichting: Ik ben HBO afgestudeerd en heb door een eigen onderneming al redelijk wat werkervaring. Ik weet hoe het traject er uit gaat zien, de verschillende rangen die je gaat doorlopen en ben bekend met de salaristabellen. Er schijnt rekening gehouden te worden met studie en werkervaring, maar in welke mate?

Let op, werken bij defensie doe je niet voor het geld en dat is dan ook geen drijfveer. Maar forse aanbiedingen uit de civiele wereld naast me neerleggen en dan voor ¤??? veel van huis zijn is gewoon wat lastiger te verkopen aan het thuisfront. Hoe kan je als organisatie (technische) HBO/WO'ers aan je willen binden, maar niet in de buurt komen van een normaal startsalaris?
  Moderator donderdag 25 april 2019 @ 21:34:05 #2
257132 crew  Awsom
pi_186426020
Er zitten hier wel een paar studenten van de KMA geloof ik.
Voor het geld ga je het inderdaad niet hoeven doen. Eigen werkervaring bij een eigen onderneming gaat je ook niet veel helpen om hoger ingeschaald te worden ben ik bang.

Wat vind jij een normaal startsalaris?
  donderdag 25 april 2019 @ 21:38:49 #3
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_186426136
Ik zou mij er niet druk om maken als het mijn droombaan is en het thuisfront ziet maar wat het daar mee doet.

Als iemand waar ik financieel mee te maken heb voor zo'n baan kiest zou ik mij eerder druk maken over het feit dat de kans om te komen overlijden wat groter is dan bij andere beroepen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  vrijdag 26 april 2019 @ 13:39:03 #4
478848 Afotisch
Wat is dat eigenlijk.
pi_186436774
quote:
99s.gif Op donderdag 25 april 2019 21:34 schreef Awsom het volgende:
Er zitten hier wel een paar studenten van de KMA geloof ik.
Voor het geld ga je het inderdaad niet hoeven doen. Eigen werkervaring bij een eigen onderneming gaat je ook niet veel helpen om hoger ingeschaald te worden ben ik bang.

Wat vind jij een normaal startsalaris?
Ik wacht hun antwoord even af, dankjewel.

Ik besef me dat het geen normaal startsalaris is, maar in de civiele maatschappij zijn de ondernemingsjaren onwijs relevant vanwege opgedane ervaring in het vakgebied. Er is me onlangs een functie aangeboden met een startsalaris van ¤3100,- wat dan ook op medior-niveau is. Besef me dat ik dat niet ga krijgen hoor, maar eerst twee jaar voor een vergoeding van ¤988,- aan de slag gaan is simpelweg niet aantrekkelijk, ook omdat ik net iets ouder ben. Hoewel ze me niets wilt onthouden, snap ik best dat mijn vriendin ook af en toe aan de ratio denkt ;).
  vrijdag 26 april 2019 @ 13:41:07 #5
478848 Afotisch
Wat is dat eigenlijk.
pi_186436811
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 21:38 schreef Catkiller het volgende:
Ik zou mij er niet druk om maken als het mijn droombaan is en het thuisfront ziet maar wat het daar mee doet.

Als iemand waar ik financieel mee te maken heb voor zo'n baan kiest zou ik mij eerder druk maken over het feit dat de kans om te komen overlijden wat groter is dan bij andere beroepen.
Thanks voor je reactie. Druk maak ik me er niet om, maar ik denk dat het een punt is waar ze bij Defensie wel wat meer over na mogen denken. Vooral als ze zich willen profileren als interessante werkgever. Voor VWO'ers zijn ze dat -> salaris vanaf eerste dag opleiding, kamertje, leuke tijd. Voor HBO/WO is het echter eerst inleveren en daarna pas verdienen op niveau startsalaris.

Uiteraard hebben we het gehad over mogelijke risico's, en da's nou eenmaal waar je voor kiest.
  Moderator vrijdag 26 april 2019 @ 15:11:29 #6
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  vrijdag 26 april 2019 @ 21:24:50 #7
478848 Afotisch
Wat is dat eigenlijk.
pi_186445271
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 15:11 schreef jitzzzze het volgende:
Dit is een vraag die alleen W&S kan beantwoorden.
Dat begrijp ik, maar hun gebrek aan openheid is wel storend. Wat ik hier hoop te vinden is ervaringen van mensen die begonnen zijn met een HBO/WO-diploma in de pocket.
pi_186447264
Ik kan niets met zekerheid zeggen, maar ik meen me ergens te herinneren dat je niet (veel?) minder gaat verdienen dan hetgeen waar je nu op zit.
Wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat het startsalaris afhankelijk is van leeftijd, vooropleiding (wat voor HBO/WO heb je gedaan), en werkervaring. Een persoon die met 17/18 jaar van het VWO afkomt gaat de laagste schaal verdienen. Jij zal als HBO'er met werkervaring zeker niet hetzelfde krijgen als een jonge VWO'er.
pi_186456660
Salaris tabel staat online.

Bij je aanstellingsgesprek is het slim om te melden dat je erop achteruit gaat, er valt hier nog te onderhandelen over salarisschalen.

Je begint als sld3 na 4 maanden korporaal en in de 10de maand ergens vaandrig en dit blijf je tot na je vaktechnische opleiding daarna ga je door als 2de luit.
  maandag 29 april 2019 @ 13:42:39 #10
478848 Afotisch
Wat is dat eigenlijk.
pi_186495648
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 12:42 schreef Arezzo het volgende:
Salaris tabel staat online.

Bij je aanstellingsgesprek is het slim om te melden dat je erop achteruit gaat, er valt hier nog te onderhandelen over salarisschalen.

Je begint als sld3 na 4 maanden korporaal en in de 10de maand ergens vaandrig en dit blijf je tot na je vaktechnische opleiding daarna ga je door als 2de luit.
Thanks voor je input!
  maandag 29 april 2019 @ 13:42:52 #11
478848 Afotisch
Wat is dat eigenlijk.
pi_186495649
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 22:34 schreef Knoggel het volgende:
Ik kan niets met zekerheid zeggen, maar ik meen me ergens te herinneren dat je niet (veel?) minder gaat verdienen dan hetgeen waar je nu op zit.
Wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat het startsalaris afhankelijk is van leeftijd, vooropleiding (wat voor HBO/WO heb je gedaan), en werkervaring. Een persoon die met 17/18 jaar van het VWO afkomt gaat de laagste schaal verdienen. Jij zal als HBO'er met werkervaring zeker niet hetzelfde krijgen als een jonge VWO'er.
Duidelijk, thanks!
  donderdag 2 mei 2019 @ 06:56:58 #12
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_186557357
Het is bij bepaalde functies ook mogelijk om direct op een hogere schaal of naar een hogere rang zoals Vaandrig betaald te krijgen. Daarnaast zijn er volgens mij ook een aantal premies actief voor mensen met een technische achtergrond.
  donderdag 9 mei 2019 @ 00:39:25 #13
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_186713007
Als afgestudeerd HBOer met werkervaringen krijg je enkele treden er bij gebaseerd op leeftijd en diploma's. Adelborst van het KIM die ik gisteren sprak vertelde dat hij instroomde op matr3 trede 8.

Dit op 27-jarige leeftijd met een bachelor + master
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')