abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186379179
Beste fokkers

Heb afgelopen maanden (rond november -januari) diverse pakketten met kleding besteld bij CoolCat en gekozen via achteraf betalen met Klarna en helaas maar een deel ervan kunnen betalen. Nu heb ik van hun incasso partner rekeningen gekregen met 40 euro kosten boven op. Gaat om totaal 8 pakjes dus 8 keer 40 euro. Had afgesproken met een medewerker (naam opgeschreven) dat als ik met mijn vakantiegeld alles in in keer betaal slechts 1 keer de 40 euro incassokosten hoefde te betalen, nu willen ze alsnog voor elk pakket 40 euro boete hebben.

Het enige nuttige antwoord van Segoria was dat ik wel telkens herinneringen blijf ontvangen maar de 40 euro niet omhoog gaat. Klopt dat? Dan is dat al goed nieuws.

Wie heeft ervaring met Segoria? Google levert alleen Klarna en Segoria op.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_186379235
Geen ervaring mee maar waarom bestel je dan dingen die je niet kunt betalen?
pi_186379254
Waarom bestel je iets als je er geen geld voor hebt. En dat acht keer maar liefst. Als nu je vakantiegeld binnenkomt is het meteen weer op. Dat helpt niet echt.

https://www.segoria.com/nl/
pi_186379373
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 13:34 schreef Cryptocoryne het volgende:
Geen ervaring mee maar waarom bestel je dan dingen die je niet kunt betalen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 13:36 schreef nanuk het volgende:
Waarom bestel je iets als je er geen geld voor hebt. En dat acht keer maar liefst. Als nu je vakantiegeld binnenkomt is het meteen weer op. Dat helpt niet echt.

https://www.segoria.com/nl/
Dat is niet echt de vraag van TS he. En gaat ook niet helpen in het beantwoorden van de vraag van TS.

@TS Zolang jij niet op papier hebt staan dat je maar één keer hoeft te betalen, heb je pech. Met dit soort zaken, moet je er voor zorgen om eigenlijk elke uitspraak op papier (of in de mail) te krijgen. Dus na elk belletje, even vragen of ze dat ook in de mail willen zetten.
  Moderator dinsdag 23 april 2019 @ 13:52:53 #5
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_186379464
Coolcat gaat failliet. Dan hoef je niet meer te betalen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_186379467
Sowieso het is April... het zal nog wel even duren voordat je vakantie geld krijgt. Misschien is die 40 euro dan weer een stuk hoger. Kun je je kerstbonus er ook meteen bij inleggen...
pi_186379540
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 13:52 schreef Plompzakker het volgende:
Coolcat gaat failliet. Dan hoef je niet meer te betalen
Toch wel. :)

Van de CoolCat site....

Ik heb bij mijn webshopbestelling voor achteraf betalen met Klarna gekozen, moet ik deze rekening nog betalen?

Ja, als je de bestelling ontvangen hebt dan moet je deze rekening gewoon betalen.

Heb bij elke gesprek gevraagd naar naam medewerker en opgeschreven op de kalender. Tip die ik nota bene kreeg van een bewindvoerder wat cliënten thuis alk zelf kunnen doen.

Maar heb inmiddels ook drie pakjes retour gestuurd, nu blijkt DHL deze te gijzelen omdat ze hun kosten ook niet krijgen van Cool;Cat. Nu loopt er via Klarna een geschil en onderzoek. Ik heb alleen track en trace die laat zien dat het in sorteerproces zit bij DHL, maar niet afgeleverd bij CoolCat (niet retour ontvangen). Straks moet ik deze pakjes ook betalen terwijl ik de kleding niet meer in bezit heb.
pi_186379591
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 13:46 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Dat is niet echt de vraag van TS he. En gaat ook niet helpen in het beantwoorden van de vraag van TS.

Het gaat TS niet helpen bij het antwoord vinden op zijn vraag, hopelijk ooit wel dat hij dergelijke vragen niet meer hoeft te stellen. Daarmee is hij meer geholpen dan nu het ene gat met het andere te dichten (en dat bij lange na niet te kunnen).

Deze TS is al jaren een ramp voor zichzelf. Voor hem zou het beter zijn als hij onder curatele komt, dan loopt hij dit soort toestanden niet weer op. Geld te kort hebben en dan 320 euro op een dergelijke manier over de balk gooien is toch niet te verkroppen.

Ergo: het juiste antwoord is dat ie bij welk incassoburo dan ook dit kwijt is. Een duidelijk antwoord maar daar heeft ie na vijf maanden na de aankopen ook niet veel meer aan. Ik maak hem liever duidelijk dat ie niet volgende week de eindejaarsuitkering alvast moet uitgeven. Daar heeft ie meer aan vrees ik.
pi_186379596
Had TS geen belverbod met de klantenservice van de CoolCat?

WGR / Belverbod Coolcat klantenservice, kan dat?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_186379731
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 14:06 schreef miro86 het volgende:
Had TS geen belverbod met de klantenservice van de CoolCat?

WGR / Belverbod Coolcat klantenservice, kan dat?
Ja, ze had tijd over sinds 'ze' de H&M niet meer in mocht WGR / Winkelverbod opgelegd door H&M
  Moderator dinsdag 23 april 2019 @ 15:29:07 #12
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_186386212
quote:
Hoe te handelen bij meerdere vorderingen op dezelfde debiteur?

Als u meerdere openstaande facturen of termijnbedragen open hebt staan op één debiteur, dan dient u alle openstaande bedragen bij elkaar op te tellen en over het totaal openstaande bedrag de incassokosten conform de nieuwe staffel uit te rekenen. Voor het totaalbedrag kunt u één 14-dagenbrief (laten) versturen en dient u de hoogte van de incassokosten te benoemen.
Indien u voor een factuur/termijnbedrag al een 14-dagen brief hebt gezonden en het incassotraject al bent aangevangen en nadien is debiteur een nieuwe factuur/termijnbedrag verschuldigd, dan kunt u hiervoor apart weer een 14-dagen brief versturen. U mag dan voor deze nieuwe vordering (dus per factuur/termijnbedrag) de incassokosten doorbelasten.
https://www.vcmb.nl/wp-co(...)sie-oktober-2015.pdf

15% dus over het totaalbedrag.
.
  Moderator dinsdag 23 april 2019 @ 22:20:02 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186388561
Dat kan een medewerker leuk zeggen, maar dat incassoproces komt normaliter geen mensenhand bij kijken. Computerwerk. Klarna is de opdrachtgever en die zet het door naar Segoria. Dus je moet nu bij Segoria verzoeken tot samenvoeging en een regeling met toezegging tot volledige betaling met je vakantiegeld.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_186389175
Als je tussen november en januari dingen besteld hebt en ze pas onlangs teruggestuurd hebt dan is dat sowieso te laat waarschijnlijk... Dan moet je alsnog betalen (en dan maar hopen dat je de inhoud ooit nog terugkrijgt...)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 25 april 2019 @ 08:12:31 #16
286575 Roces18
Chef de party
pi_186411618
Je kan ook niet betalen.
Als het faillissement definitief is afgehandeld dan gaat het incassobureau jou echt niet achtervolgen. Tenslotte , wie gaat ze betalen als er geen opdrachtgever is.

Opties zijn wel
1) iemand koopt de openstaande schulden over en incasseert ze alsnog
2) doorstart waardoor je alsnog moet betalen :9
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_186411762
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 08:12 schreef Roces18 het volgende:
Je kan ook niet betalen.
Als het faillissement definitief is afgehandeld dan gaat het incassobureau jou echt niet achtervolgen. Tenslotte , wie gaat ze betalen als er geen opdrachtgever is.

Opties zijn wel
1) iemand koopt de openstaande schulden over en incasseert ze alsnog
2) doorstart waardoor je alsnog moet betalen :9
Het ligt al bij het incassoburo. Betalen doet TS dus al. Het originele bedrag gaat dan naar de curator.

Vervelend voor TS is dat er pakjes al retour gingen waar hij dus geen terugstorting voor gaat krijgen maar wel voor moet betalen. Pakje is geconfisqueerd door een andere schuldeiser. Geen idee of hij zich daar uit kan draaien, ik vrees het ergste.
pi_186413208
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 13:59 schreef -Hakuna- het volgende:
Maar heb inmiddels ook drie pakjes retour gestuurd, nu blijkt DHL deze te gijzelen omdat ze hun kosten ook niet krijgen van Cool;Cat. Nu loopt er via Klarna een geschil en onderzoek. Ik heb alleen track en trace die laat zien dat het in sorteerproces zit bij DHL, maar niet afgeleverd bij CoolCat (niet retour ontvangen). Straks moet ik deze pakjes ook betalen terwijl ik de kleding niet meer in bezit heb.
Jij hebt een verzendbewijs. Coolcat leverde een retouretiket (http://web.archive.org/we(...)service/returns.html) waarmee de zending gratis (via een DHL Servicepunt) geretourneerd kon worden. Lijkt op een antwoordnummer-achtige constructie. Is Coolcat juridisch gezien dan niet de verzender?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_186413556
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 08:32 schreef nanuk het volgende:
Vervelend voor TS is dat er pakjes al retour gingen waar hij dus geen terugstorting voor gaat krijgen maar wel voor moet betalen. Pakje is geconfisqueerd door een andere schuldeiser. Geen idee of hij zich daar uit kan draaien, ik vrees het ergste.
Als TS op tijd de overeenkomst heeft geannuleerd en die pakjes heeft verzonden dan kan hij voor die vorderingen toch zijn poot stijf houden?
Hij heeft immers nog niet betaald en hoeft dus niet achter zijn geld aan.

Uiteraard wel alle bewijzen daarvoor bij elkaar verzamelen.
(Bericht van annulering, bevestiging van coolcat, track en trace)

https://www.coolcat.nl/legal/general-conditions.html?fdid=root
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 25 april 2019 @ 10:45:05 #20
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_186413604
Deze user verbaasd mij elke keer weer :') een mooi voorbeeld van hoe uitkeringen weer terug vloeien in de economie.
pi_186414315
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 10:45 schreef RamboDirk het volgende:
Deze user verbaasd mij elke keer weer :') een mooi voorbeeld van hoe uitkeringen weer terug vloeien in de economie.
Uhhhh, niet iedereen die een uitkering heeft handelt zo.
Gelukkig maar :)
  donderdag 25 april 2019 @ 12:45:28 #22
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_186415561
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 10:45 schreef RamboDirk het volgende:
Blijf me ook verbazen maar vooral ergeren aan TS.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_186415830
Heb inmiddels wel bericht gekregen van Klarna dat de twee retourzendingen alsnog terecht zijn gekomen, de facturen zijn dan weer naar 0 euro aangepast.

Maar mijn vraag of iemand ervaringen heeft met Segoria is nog steeds niet beantwoord. Gooi mijn vakantiegeld ertegen aan dan is alles betaald dat heb ik voorgesteld zowel via de telefoon gesprek alsook via mail naar Segoria toe. Ben dan wel mijn vakantiegeld kwijt en boetes betaald van elk 40 euro maar is het hopelijk wel allemaal betaald.
  donderdag 25 april 2019 @ 13:11:33 #24
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_186416004
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:01 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb inmiddels wel bericht gekregen van Klarna dat de twee retourzendingen alsnog terecht zijn gekomen, de facturen zijn dan weer naar 0 euro aangepast.

Maar mijn vraag of iemand ervaringen heeft met Segoria is nog steeds niet beantwoord. Gooi mijn vakantiegeld ertegen aan dan is alles betaald dat heb ik voorgesteld zowel via de telefoon gesprek alsook via mail naar Segoria toe. Ben dan wel mijn vakantiegeld kwijt en boetes betaald van elk 40 euro maar is het hopelijk wel allemaal betaald.
Probeer daarna wel wat meer op te letten joh, dit gaat een keer goed fout.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_186416055
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:01 schreef -Hakuna- het volgende:

Als je zo bijdehand was om geen dingen te bestellen die je niet kan betalen had je misschien deze zomer op vakantie gekund. Of kleding kopen en dan daadwerkelijk betalen.

Godssssallejezusopeenstokje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')