Mijn begravenis (helemaal in mijn stijl):
normale kleren, daar bedoel ik mee, trui + broek
als eten broodjes hamburger, patat er dergelijke.
Cremeren.
Liedjes:
de poema's- zij maakt het verschil
-acda en de munnik- lena
En niet teveel woorden. Ik wil geen verdrietige begravenis...een beetje "lol"moeten ze wel hebben..
Wel wil heeeel veel muziek op mijn begrafenis omdat muziek een deel van mijn leven is.
Welke muziek er zeker gedraaid moet worden:
Knocking on Heavens door - Guns 'n Roses
Bittersweet - Within Temptation
Ocean Soul - Nightwish
Verder nog wat andere liedjes die ik niet zo 1 2 3 kan bedenken.... zijn er namelijk heel veel...
quote:zet dan ook een w achter jou...
Op maandag 6 januari 2003 20:06 schreef shmoopy het volgende:
Heb van de v een f gemaakt in de topictitel.
(mjwa voorlopig zal t wel een dela begrafenis worde hehe)
quote:Maar een beetje as kan je thuis bewaren...
Op maandag 6 januari 2003 20:15 schreef SliderTPP het volgende:
Nou, ik wilde gecremeerd worden, man ik niet zoveel plaats in.
Maar nu wordt het een begrafenis, de mensen die je achterlaat vinden het fijner om eens bij langs te komen.
ik weet alleen dat ik wil dat mensen NIET in zwarte kleding komen, dat vin ik zo verschrikkelijk, waar ze voor de rest in komen moeten ze zelf weten, maar niet in zwarte kleding aub
en ik wil het liefste naast mijn overleden moeder begraven worden als dat mogelijk is
quote:grappig
Op maandag 6 januari 2003 20:23 schreef Bubba het volgende:
Begravenis?
Ik wil de frontpage van Fok! halen!
Ik ben de eerste persoon die zich na zijn dood gaat laten frituren!!!
Wat er met mijn gefrituurde lichaam moet gebeuren ben ik nog niet uit eigenlijk...
Iemand suggesties?
En dan in ieder geval het liedje (hoe toepasselijk) ´When I Die´ van No Mercy.
.. and when I die... I keep on living...
Ik wil een mooie begrafenis waar de priester verteld hoe ik precies in elkaar zat. Dat ik in real life geen drukte maker ben en geen prater was maar wel de mensen om me heen respecteerde en altijd naar ze luisterde.
Op mijn crematie wil ik horen:
" I did it my way van herman brood of frank sinatra"
" het is zo stil in mij, ik heb nergens woorden voor" wil ik ook horen.
Het laatste nummer weet ik nog niet.
Veel bloemen hoef ik niet. Hoewel bloemen staan voor groeien en geboorte. Misschien word ik wel opnieuw geboren na mijn dood. Dus doe dan maar veel rozen en mooie bloemen
In de katholieke kerk wil ik begraven worden. Dezelfde waar ik gedoopt ben.
quote:Begraven worden zou ik ook echt nooit willen en verder maak het me allemaal niet zoveel uit aangezien ik dan toch heen ben...
Op maandag 6 januari 2003 21:07 schreef yingyang het volgende:
Ik wil gecremeerd worden dat staat al vast. Ik wil niet dat vieze wormen aan me gaan wreten.
Het enige wat ik weet is dat er een zucht van opluchting over de wereld zal gaan.
Alles is al geregeld, van muziek tot wat ik verder nog te wensen zou hebben, ervaring heeft me geleerd dat het belangrijk is dat je omgeving weet wat je laatste wensen zijn.
Enne...ik heb de touwtjes graag in handen, ook na mijn dood.
Na afloop mag iedereen lekker gaan zuipen.
tom waits - walsing mathilda
Muziek, drank en borrelnootjes, voordat ik de fik inga!
Forever young, who wants to live forever, feestmuziek moet er door de boxen schallen! meezingen verplicht!
Niet wegrotten in een urn, strooi die as maar ergens willekeurig uit, ik ben er toch niet meer!
En nadat ik opgebrand ben, gewoon met zijn allen de kroeg in!
heel veel vrienden, paar rustige nummers (mooie nummers uiteraard)..
tussendoor vrienden/ouders e.d. die eventueel iets willen vertellen en dan als afsluiter een lekker dancenummer!
EN geen oprotkoffie met broodjes en cake ofzo...gewoon BIER!
De muziek varieert van Type O Negative tot aan Nargaroth (Black Metal Ist Krieg!) wat veel mensen wel ongepast zullen vinden, maar het was mijn leven en mijn favoriete muziek.. en de begrafenis is van... MIJ!
Dan branden we me op (cremeren) en daarna gaat iedereen naar huis. Niks geen broodjes eten etc. Ook geen toespraken. Gewoon zoals ik het wil - mijn stijl
Verder wil ik in de kist liggen zoals ik er normaal bij zou lopen (dus een zwarte spijkerbroek en bandshirt van.. hmm.. Nargaroth, maar dat kan tegen die tijd wel veranderen) en mijn haren moeten professioneel worden gedaan want ik besteed er zelf ook zeker een half uur per dag aan
Iedereen die wil mag komen als ze maar stil zijn en dus niet door de muziek heen gaan praten!
allemaal!
quote:Ga je al dan?
Op maandag 6 januari 2003 22:49 schreef RdP het volgende:
allemaal!
Is trouwens allemaal wel mooi zo zelf je begrafenis/crematie indelen, maar wiens ouders/familie/vrienden weten hier ook van zodat het ook allemaal zo gaat gebeuren?
en ja, ik heb dit allemaal opgeschreven al een keer eerder... tis alleen in mijn dagboek, dus weet niet of dat zo handig is... maar goed....
Muziek? Mendelssohn - Song Without Words.
Ik was laatst op een begrafenis waar een oud boodschappenlijstje van de overledene werd voorgelezen.
Daar stond van alles tussen geschreven wat zo typerend was voor die persoon.
Met een traantje in de ogen kunnen mensen dan even glimlachen, het zware is er dan even af, en dat kan heel mooi zijn.
wat ik wel weet?
ik wil in een witte kist, bekleed met zwart satijn, ik wil in een mooie witte jurk erin liggen, haren los en een rode roos in mijn handen. of de kist bordeauxrood, met bordeauxrood satijn en ik in een witte jurk. weer eens iets anders
ik wil dat de andere bloemen wit zijn, calla's, lelies, witte rozen. die drie.
ik heb vooralsnog twee nummers uitgezocht waarvan de tekst me erg aanspreekt. ook weerspiegelen die nummers verschillende fases in mijn leven.
mensen mogen best een toespraak houden maar een normale, niet mij ineens gaan ophemelen, ik heb zat negatieve kanten en die horen ook bij mij.
en daaarna mogen mensen lekker naar een stijlvol restaurant voor een borrel
als ik begraven word wil ik een marmeren witte steen, mijn naam, geboorte datum, overlijdensdatum. geen regeltje of weet ik veel wat, gewoon basic.
elk jaar zo ongeveer bedenk ik me nog iets wat ik wil of verander ik iets dus wie weet wat ik over 5 jaar wil?
ik wil wel mijn basis id-en vast laten leggen, leven kan zo voorbij zijn en ik wil toch mijn afscheid zelf inkleden......
[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 07-01-2003 15:51]
En ik zou graag willen dat iedereen een witte roos meeneemt
Ik zou het fijn vinden als wat mensen iets voorlezen maar dat moeten ze natuurlijk zelf weten
Ik zou graag het nummer van Marco Borsato willen laten draaien met "Als er nooit meer een morgen zou zijn"
En Ik zou graag een dolfijn op mn grafsteen willen hebben als teken van vrijheid
quote:Mijn ouders en vriend weten wel dat ik het zo wil
Op maandag 6 januari 2003 22:52 schreef raampje het volgende:[..]
Is trouwens allemaal wel mooi zo zelf je begrafenis/crematie indelen, maar wiens ouders/familie/vrienden weten hier ook van zodat het ook allemaal zo gaat gebeuren?
brrr... wil toch nog even wachten hoor hier mee allemaal... ook alw eet ik er het een en ander al van!
cremeren lijkt me het beste, alleen de afwikkeling van het geheel gaat vaak zo rommelig (verstrooien van de as of afvullen van de urn, niemand weet of je nabestaanden jouw as krijgen.)
koffietafel is alleen handig voor mensen die van wat verder komen.
quote:Zo wil ik het dus niet aanpakken. Daarmee geef je de mensen die overblijven namelijk nog een extra last en blijven ze altijd met de vraag zitten of dit echt wel was zoals jij het gewild had.
Op dinsdag 7 januari 2003 17:33 schreef Aardwetenschapper het volgende:
M''n begravenis mogen die andere mensen regelen.
Als ze me echt kennen weten ze ook wel ongeveer wat ik gewild zou willen hebben.
Dan kunnen ze achteraf vol trots zeggen: Zo zou aardwetenschapper het gewild hebben.
Ik heb nu nog een hartslag, dus geen zin om over de dood na te denken.
En als er iets na de dood is zie ik dat dan wel weer.
quote:
Op maandag 6 januari 2003 22:42 schreef Stranger het volgende:
Geen bloemen, tranen, zwarte kleren of andere standaard dingen, geen preken, toespraken, jammerende families.Muziek, drank en borrelnootjes, voordat ik de fik inga!
Forever young, who wants to live forever, feestmuziek moet er door de boxen schallen! meezingen verplicht!
Niet wegrotten in een urn, strooi die as maar ergens willekeurig uit, ik ben er toch niet meer!
En nadat ik opgebrand ben, gewoon met zijn allen de kroeg in!
ps
mag ik op je begraaf komen?
quote:Ik heb vrij recentelijk een dood in mijn nabije omgeving meegemaakt. Diegene had niks geregeld en ik heb gezien hoeveel moeite de nabestaande met het maken van de keuzes op dat gebied hadden. dat wil ik mijn nabestaanden dus niet aan doen.
Op dinsdag 7 januari 2003 17:37 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Maar uiteindelijk is die begravenis niet zo zeer voor mijn rouwproces, maar voor dat van hen.
Ik ben er toch nie bij, zij moeten over het verdriet heen komen en ik voel er toch niets meer van.
Dus daarom mogen zij het regelen, ze moeten het niet als een last zien, meer als het vervullen van een wens.
Rouw niet om mij want ik zal ook niet meer om jullie kunnen rouwen.
quote:Misschien is het toch nodig dat ik mijn mening bijstel.
Op dinsdag 7 januari 2003 17:42 schreef Ripley het volgende:[..]
Ik heb vrij recentelijk een dood in mijn nabije omgeving meegemaakt. Diegene had niks geregeld en ik heb gezien hoeveel moeite de nabestaande met het maken van de keuzes op dat gebied hadden. dat wil ik mijn nabestaanden dus niet aan doen.
Geen koffie tafel maar de plaatselijke kroeg in. Koffie tafels zijn niet gezellig.
De muziek op de crematie moet ik ook nog over nadenken. Mijn favourite nummers weet ik nog niet zo zeker. Dust in the wind misschien. Of misschien dat nummer van o brother where art thou. " I am a man, of constant sorrowwwww...through the years and through my life". Blah blah.
Maar dood gaan wil ik voorlopig niet. En ik hoop dat ik tegen die tijd ook kinderen of vrouw heb die mijn begrafenis regelen en niet dat ik zoals een aantal mensen gebeurt, dat je na een jaar pas gevonden wordt in je huis door de deurwaarder.
Dat laatste zal wel niet gebeuren. I hope. Tijd genoeg om een dame te vinden. En anders regelen mijn broer of mijn vrienden het wel
Tussen crematie en begrafenis twijfel ik ook nog. Als het een hele goede kist is waar geen wormen bij kunnen dan wil ik toch misschien via de kist naar beneden.
[Dit bericht is gewijzigd door yingyang op 07-01-2003 17:51]
quote:Dat is ook zo! Maar de persoon waar ik het over had stierf ook veel te jong en onverwacht. Het is misschien niet zo leuk om over de dood na te denken, maar soms is het wel beter voor de mensen die je eventueel achterlaat. En ik vind het bijvoorbeeld heel erg belangrijk dat mijn familie weet dat ik donor wil zijn als ik sterf en hoeveel ik daar aan hecht. Want ondanks het feit dta je een codicil hebt/hebt aangegeven donor te willen zijn hebben je naasten uiteindelijk het laatste woord daar over. Om maar een voorbeeld te noemen.
Op dinsdag 7 januari 2003 17:45 schreef Aardwetenschapper het volgende:[..]
Misschien is het toch nodig dat ik mijn mening bijstel.
Maar ik vind mezelf eigenlijk nog veel te jong voor een kist, vandaar.
[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 07-01-2003 18:49]
quote:mijn vriendin weet t, allen wil ze me as houwen, terwijl ik niet wil dat iemand me as houd...dan kijk je alleen maar tegen de as aan, wat heb je er aan??
Op maandag 6 januari 2003 22:52 schreef raampje het volgende:Is trouwens allemaal wel mooi zo zelf je begrafenis/crematie indelen, maar wiens ouders/familie/vrienden weten hier ook van zodat het ook allemaal zo gaat gebeuren?
Hoop dat dat de persoon is die voor zich zelf weet dat ik een betekenis heb uit mogen maken in zijn of haar leven.
Dwan
Bijvoorkeur een pakkend muziekje aan het eind, maar of ik daar anderen een plezier mee doe weet ik niet.
Vergeet mij niet maar treur ook niet te lang. ik ben in goede handen.
------------
en iemand moet mijn webserver secure/up to date houden
Verder valt er niet zoveel te regelen dacht ik, een goede uitvaartverzekering, maar die heb ik al. Kost ongeveer 15 euro per jaar wanneer je 22 bent...en het neemt toe naarmate je ouder word. Wanneer je nog geen uitvaartverzekering hebt en je bent ouder dan 18, is het verstandig om die eens af te sluiten.
Ik wil denk ik een begravenis; heb nou niet bepaald iets waarmee ik me zou willen verenigen (as uitstrooien). Muziek zegt meer dan duizend woorden; beetje (romantisch) klassiek (symfonie 'Pathétique' van Tchaikovsky of iets dergelijks) gemixed met wat jazz is wel geschikt.
Als ik een keus zou moeten maken wie zou moeten spreken, dan zou ik het liefst mijn stiefvader hebben. Ondanks dat ik een hele goede band met mijn vader heb, heb ik toch van mijn 8e tot 19e bij mijn moeder en stiefvader gewoond - en ik heb het idee dat hij mij het beste kent. Best wel raar opzich...
De nummers op mijn begravenis moeten zijn:
It's so hard to say goodbye to yesterday: Boyz II Men.
Still: Brian McKnight.
In the arms of an angel: Sarah McLaughlin.
Verder heb ik er nog niet over nagedacht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |