abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 april 2019 @ 01:01:03 #1
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186321449
Definition of Technical Analysis:
Technical analysis is the study of market action, primarily through the use of charts, for the purpose of forecasting future price trends.


The three premises on which the technical approach is based:
Market action discounts everything. The technician believes that anything that can possibly affect the price - fundamentally, politically, psychologically, or otherwise - is actually reflected in the price of that market.

Prices move in trends. The whole purpose of charting the price action of a market is to identify trends in early stages of their development for the purpose of trading in the direction of those trends. There is a corollary to the premise that prices move in trends, a trend in motion is more likely to continue than to reverse.

History repeats itself. Chart patterns, for example, which have been identified and categorized over the past one hundred years, reflect certain pictures that appear on price charts. These pictures reveal the bullish or bearish psychology of the market. Since these patterns have worked well in the past, it is assumed that they will continue to work well in
the future. They are based on the study of human psychology, which tends not to change.


Books
Technical Analysis of the Financial Markets - John J. Murphy - Door velen gezien als de bijbel voor technical analysis. Alles wordt vanaf het begin en erg duidelijk uitgelegd. Zeer geschikt voor beginners.

YouTube
Crypto Cred - Hele reeks aan gratis videos met super duidelijke uitleg van allerlei termen etc.


Websites
BabyPips - Gebaseerd op Forex, maar onder het kopje "Education" staan heel veel basisvaardigheden uitgelegd.

Tradingview - Hier kan je je eigen charts maken, maar ook die van anderen bekijken.

[ Bericht 53% gewijzigd door Evenstar op 27-05-2019 17:44:45 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 april 2019 @ 01:01:10 #2
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186321451
Had een tijd geleden in SC gevraagd of hier interesse voor zou zijn en die was er, dus bij deze :)

Ik zal wanneer ik tijd heb een leuke openingspost knutselen en deze de hele tijd blijven aanvullen met nieuwe informatie.

Daarnaast zou ik het erg op prijs stellen als wij hier serieus discussie voeren. Ik doe het liever niet, maar indien nodig zal ik streng gaan moderaten. Als je niet in TA gelooft is dat dikke prima, maar blijf hier dan aub. ook weg. Dat wil niet zeggen dat je niet kritisch mag zijn, maar onderbouw je kritiek als je serieus genomen wil worden.
pi_186398002
^O^ ga dit topic zeker volgen!
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 mei 2019 @ 15:19:16 #4
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186650132
Ik ga er binnenkort mee door hoor, even mad druk :D
  zaterdag 11 mei 2019 @ 11:13:36 #5
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_186760733
Heb me hier hele tijd ook in verdiept en vind het erg leuk materiaal.
Ga dit dus ook zeker volgen!
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 mei 2019 @ 16:45:49 #6
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187083081
Moet nog steeds openingspost afmaken, maar weinig tijd (en zin) gehad, maar ga ik nog doen!

Om niet te spammen in SC even hier chart van MATIC van vanmiddag.



Onderste groene (up)trendline diende de hele tijd al als support.Bovenste groene lijn was de (down)trendline en gaf resistance.

Ik stapte in toen ik zag dat de de prijs steeds vlakker ging lopen. Dit "squeezen" gebeurt wanneer de twee trendlines steeds dichter bij elkaar gaan lopen en de prijs dus in een hele kleine range wordt geduwd.

Je weet als het ware dat de trend doorbroken gaat worden, maar kan nooit met zekerheid zeggen welke kant op. Door een positie in te nemen terwijl de prijs dichtbij de onderste trendline zit en een StopLoss in te stellen net onder die trendline minimaliseer je je verlies, terwijl je een mogelijke winst maximaliseert.

De rode lijn is een support/resistance line die ik op 340 had gezet en daarom als eerste target 338 noemde. Prijs keerde ook precies toen om, zoals je kan zien.

Deze pakte echt perfect en 100% volgens verwachting uit en dat is echt lang niet altijd het geval.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 mei 2019 @ 21:08:03 #7
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187087136


Beetje zelfde idee als vanmiddag.

Uptrend is nog intact zolang de trendline blijft houden. Binnen 90 minuten moet er een "beslissing" vallen. Denk zelf nog steeds dat TFUEL niet klaar is. All down moves zijn met lagere volume dan de upmoves.

Niet boven 245 kopen, waarschijnlijk op 265 verkopen en afwachten wat het doet met de bovenste trendline.

Stop loss net onder de trendline rond 235.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 mei 2019 @ 22:00:07 #8
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187088102
258 = +5%

als je veilig wil spelen nu (deel) verkopen, winst is winst
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 mei 2019 @ 22:07:07 #9
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187088261
265 bereikt (+8%), alles verkocht, nu wacht ik om te kijken of die boven de trendline uit gaat komen

zo ja > weer instappen, want dan gaat die een nieuwe ATH aantikken of in ieder geval weer de oude ATH halen


8% voor nog geen 90 minuten, niet slecht toch :P

TA werkt niet, dit dat.
pi_187091897
Gevonden.
Ik ga deze ook volgen. De laatste twee calls hebben me een paar procent opgeleverd.
Ben vooral bezig mn sats te verhogen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 mei 2019 @ 01:20:36 #11
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187092013
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 01:11 schreef woxxel het volgende:
Gevonden.
Ik ga deze ook volgen. De laatste twee calls hebben me een paar procent opgeleverd.
Ben vooral bezig mn sats te verhogen.
^O^

Wees aub. altijd voorzichtig. Zullen altijd calls tussen zitten die niet gaan zoals we willen. Natuurlijk ben ik ook nog relatief "noob" in dit, dus zal af en toe ook iets missen en een fout maken.

Heb zelf een x hoeveelheid BTC waar ik mee trade en daar gebruik ik steeds 5% tot 8% van per call. Zet altijd een S/L en pak profit als JIJ tevreden bent :)

MATIC en TFUEL waren lekker vandaag. MATIC +10% en TFUEL 2x 5% mee gepakt :)
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 mei 2019 @ 20:55:18 #12
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187105293
ICX

Buy: 470
Sell: 520
S/L: 455

Riskant, omdat ik BTC niet vertrouw. Maar ICX beweegt al een tijdje tussen 450 en 530 heen en weer.

Edit: Net nu gaat BTC natuurlijk, pas dus op :P

[ Bericht 32% gewijzigd door Evenstar op 26-05-2019 21:13:35 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 mei 2019 @ 17:45:45 #13
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187117882
Heb in OP een link naar Youtube van Crypto Cred gezet. Hij heeft een hele reeks erg duidelijke TA videos :)

Zoals deze over trendlines.

pi_187122254
Hi. Wat vinden jullie van key.
Ik stond in poa, vanmiddag ging die niet omhoog, dus verkocht met verlies. Toen in key gagaan. En hop. Poa omhoog en key omlaag. Ik sta 6% verlies op key.
Zal ik geduld hebben?
pi_187123272
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 21:29 schreef woxxel het volgende:
Hi. Wat vinden jullie van key.
Ik stond in poa, vanmiddag ging die niet omhoog, dus verkocht met verlies. Toen in key gagaan. En hop. Poa omhoog en key omlaag. Ik sta 6% verlies op key.
Zal ik geduld hebben?
Waarom zat je in POA? Daar kan je dus momenteel géén TA op loslaten want het wordt artificieel gepumpt door een P&D groep.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 mei 2019 @ 22:22:10 #16
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187123305
Waarom ben je er in gegaan? Oprechte vraag :D

Als BTC een dikke move doet gaat alle geld eerst in BTC zitten, daarna majors (ETH LTC BCASH) en net erna big caps zoals ADA EOS TRX. Daarna komt de rest en shitcoins komen weer aan het einde aan de beurt. Dat is een cyclus die zich blijft herhalen.

Ik zit nu bijvoorbeeld wel in VIA als shitcoin, maar vooral in BTC LTC en ETH. Straks ga ik naar de volgende alts kijken etc. Als je geen goede reden hebt (TA of FA) moet je nu niet in kleine shitcoins gaan zitten in mijn ogen.
pi_187123377
POA gaat nog wel omhoog maar jij bent waarschijnlijk één van de mensen geweest aan wie ze de coin hebben gesleten met dikke winst. De weinige mensen die met P&D wat verdienen zijn de eigenaars van de groep, die hebben de coin namelijk al voordat het gepumpt gaat worden.

Zodoende heeft dit ook niets met TA te maken en kun je er moeilijk trends op voorspellen. De voorspelling die ik maak is gebaseerd op het feit dat ze positief bullshit nieuws blijven verspreiden voor HODL'ers uit diezelfde groep, maar het zal miniem zijn. Ik zou de boel verkopen op 600 (POA).

Edit: Nu zit POA weer boven de 600 overigens. Ik snap niet hoe je hier verlies op hebt kunnen maken als je het gister hebt gekocht, want toen stond hij rond de 550.

[ Bericht 13% gewijzigd door illusions op 27-05-2019 22:31:14 ]
pi_187123395
Leuk topic trouwens. ^O^
pi_187123875
Nou. Eerlijk.. Ik zag hem omhoog vliegen en dacht een laar procent te pakken, maar t was dus de top.
Ik weet t. Niet slim, maar met een paar andere zoals wabi en evx em mat ging het wel lekker. Ik dacht, dat wordt er weer eentje :)
pi_187124090
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 22:57 schreef woxxel het volgende:
Nou. Eerlijk.. Ik zag hem omhoog vliegen en dacht een laar procent te pakken, maar t was dus de top.
Ik weet t. Niet slim, maar met een paar andere zoals wabi en evx em mat ging het wel lekker. Ik dacht, dat wordt er weer eentje :)
Mee uitkijken. Om dit soort dingen is TA dus ook handig, dan had je misschien kunnen herkennen dat dit geen natuurlijke ontwikkeling was. Ik volg de betreffende pump & dump groep al een tijdje, en deze maakt het wel heel duidelijk dat de leden dus grotendeels de slachtoffers zijn - er was nagenoeg geen tijd om dit onder de 550 te kopen.
pi_187124767
Ja, jij was degene die zei dat poa gepumpt werd
pi_187124837
Ik heb het zelf gedaan. Weet ik.
Ik kan er bijna weer uit, dan ga ik weer terug naar ada
pi_187124996
Gekocht op 613.
Verkoocht op 521
In sky gegaan op 244
Verkoocht op221
Toen weer in poa op 599.

Jaaa lekker bezig :)
Normaal ben ik niet zo impulsief hoor :p
pi_187125062
613 was te hoog, hoewel je het vandaag zonder verlies had kunnen verkopen, zelfs met een klein beetje winst. SKY heb je gekocht op bijna de top, maar te vroeg verkocht, imho zit er nog wel wat rek in.

Dit is echter geen markt voor "gut feelings."

Zullen we het weer over TA hebben? ;)
pi_187125090
Ja graag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')