abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_186292327
Beste Mede-Fokkers,

Komende zomer zijn mijn vriendin en ik voornemens de vakantie eens wat dichter bij huis te zoeken. Ik heb mijn ogen laten vallen op de Eifel streek in Duitsland. Wij zijn er beiden nog nooit geweest, en het lijkt me leuk daar eens voor één of twee weken naar toe te gaan.

Ik ben echter naarstig op zoek naar leuke dingen om te doen, en leuke plaatsen om te overnachten of voor een dag-trip.

We zijn echt op zoek naar een combinatie van relaxen, wandelen, city-trip, leuke activiteiten, etc. Zo zou ik ook zeker de Nurburgring eens willen aan doen. Met andere woorden, alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt!
pi_186292358
Zeker een mooi gebied, groot natuurpark ook waar je heerlijk in kan wandelen.
Vergeet monschau niet mee te nemen in je trip. verder heel veel Biergartens :P
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  donderdag 18 april 2019 @ 13:03:26 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_186292544
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 12:45 schreef longinus het volgende:
Zeker een mooi gebied, groot natuurpark ook waar je heerlijk in kan wandelen.
Vergeet monschau niet mee te nemen in je trip. verder heel veel Biergartens :P
Lekker struikelen over de 65+ op een dagtripje terwijl het gewoon een Duits dorpje is zoals er nog honderden zijn. Ik zou het mijden.
And so is the past
pi_186292730
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:03 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Lekker struikelen over de 65+ op een dagtripje terwijl het gewoon een Duits dorpje is zoals er nog honderden zijn. Ik zou het mijden.
Noem er eens een paar in die regio dan? Qua situering en architectuur is het zeker in die regio wel behoorlijk uniek.

Zou zeker even gaan kijken :)

Cochem is ook een geinig stadje om te bezoeken als je toch richting Nürnberg wil, al stikt het er inderdaad wel van de bejaarden :P

Keulen zou ik ook meepakken, toffe stad vol met cultuur en historie (en winkels :P )
blablablabla
pi_186293084
Wij zijn vorig jaar naar Boppard geweest.. super mooi plaatsje je kan er met een boot weg.. met een kabelbaan naar koblenz en je hebt er een soort uitkijk toren..

En heb een goed mooi hotel voor je.. voor duitse begrippen echt de moeite waard om heen te gaan

https://www.booking.com/h(...).nl.html?aid=1288242;label=metagha-link-localuniversalNL-hotel-183384_dev-mobile_los-1_bw-11_dow-Monday_defdate-1_room-0_lang-nl_curr-EUR_gstadt-2_rateid-0_aud-623098843_cid-76;sid=b0d7109688884b7bfae0f9aeccce2e99;all_sr_blocks=18338406_104872409_0_1_0;checkin=2019-04-29;checkout=2019-04-30;dest_id=-1750248;dest_type=city;dist=0;group_adults=2;hapos=1;highlighted_blocks=18338406_104872409_0_1_0;hpos=1;matching_block_id=18338406_104872409_2_0_0;ref_is_wl=1;room1=A%2CA;sb_price_type=total;sr_order=popularity;srepoch=1555587926;srpvid=726c52aa5439012f;type=total;ucfs=1&
  Moderator vrijdag 19 april 2019 @ 04:04:44 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_186304564
Wij verbleven in Adenau in een leuk hotel in de heuvels gelegen. Kan wel voor je opzoeken hoe het heet. Je kon in de omgeving ook heel mooi wandelen.

Sowieso een dagtrip naar Koblenz maken, leuke stad! Monschau wilden wij ook heen maar je kon alleen parkeren met muntgeld en dat hadden we niet bij ons, dus toen maar doorgereden -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_186304825
Trier is ook een mooie en leuke stad, zou ik zeker ook overwegen :)

En dat je over de bejaarden struikelt valt in de schoolvakanties en op feestdagen best mee :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_186305028
Ik verblijf regelmatig in de valkaneifel nabij Daun. Zeer mooi gebied waar je zo de natuur inloopt.

Nu is mijn gezinssituatie anders (kleine kinderen) dus veel andere activiteiten, maar wat echt een must is bij ons is eten bij de heidsmuhle in Manderscheid.

Elke vrijdag hebben ze daar versgerookte forel en dat is echt een zo niet het lekkerste gerecht dat ik ken. Samen met witbrood, salade en verse mierikswortelslagroom, een een kneuterige sering. Het echte Duitslandgevoel. Oh Ja ze tappen er ook nog eens goed!

Verder heb je in die buurt nog vulkanmeren waar je kunt zwemmen. Ook veel lokale bevolking. Ik raad vooral het gemundenermaar aan en zou het Pulvermaar links laten liggen.

Wijnproeven en inkopen aan de moezel is ook erg fijn. Het beste kun je dat in de ochtend of eind van de middag doen om even te onuchteren met een lunch of diner voordat je weer in de auto stapt.

Verder genieten van de ritten op de wegen. Als het niet veel langer duurt zou ik er vooral voor kiezen om niet over de snelweg te gaan. Het is prachtig rijden daar!
  vrijdag 19 april 2019 @ 07:51:09 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186305171
In Hillesheim hebben ze zich tot Krimistad uitgeroepen, dus alle aandacht voor thrillers, en niet alleen Duitse.

Kasteel van Vianden, ja dat is Luxemburg maar op de grens en je tankt er spotgoedkoop. Mullertal ook mooi, eveneens Luxemburg.

Maria Laach. Ja veel bejaarden maar ook bijzonder.

Vulkaneifel. Dus alles met vulkanische verschijnselen. Zoals de koudwatergeyser van Wallenborn, een tamelijk uniek verschijnsel. In Andernach heb je er ook een maar die is minder fraai gesitueerd.

Bitburg. U weet wel, van het bier. Brouwerij bezoeken.

Idar-Oberstein. Alles met edelstenen kun je hier doen. Wel supertoeristisch. Is net buiten de Eifel.

Prüm. Al is het maar wegens de historische betekenis van die plaats.

Er is nog wat Romeins spul te vinden als dat je interesseert. Trier, maar ook elders. En Keltische zooi, menhirs.

Ergens is nog een enorme hangbrug, maar daar ben ik niet meer aan toegekomen. Geierlay.

Stoomtrein http://vulkan-express.de/

Net buiten de Eifel, geinig parkje. https://www.greifvogelpark-saarburg.de/

In die hoek ook de Villeroy & Boch fabriek.

Overnachten: wanneer ga je. Huisjes en chalets zullen al volgeboekt zijn voor het hoogseizoen. Zimmer-frei-pensions, kamperen, hotel, wat heeft je voorkeur?

[ Bericht 24% gewijzigd door Lunatiek op 19-04-2019 08:02:35 ]
  vrijdag 19 april 2019 @ 08:05:35 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186305285
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 07:30 schreef zatoichi het volgende:
Verder genieten van de ritten op de wegen. Als het niet veel langer duurt zou ik er vooral voor kiezen om niet over de snelweg te gaan. Het is prachtig rijden daar!
Mooi wel, maar hou er rekening mee dat het niet zo snel gaat als je denkt. Zeker als er ergens wegwerkzaamheden zijn moet je soms ver omrijden. Dus neem er vooral de tijd voor.
pi_186305581
Allereerst, iedereen ontzettend bedankt voor de tips. Heb het een en ander alvast even gegoogled, en er zitten zeer zeker interessante dingen tussen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 07:30 schreef zatoichi het volgende:
Ik verblijf regelmatig in de valkaneifel nabij Daun. Zeer mooi gebied waar je zo de natuur inloopt.

Nu is mijn gezinssituatie anders (kleine kinderen) dus veel andere activiteiten, maar wat echt een must is bij ons is eten bij de heidsmuhle in Manderscheid.

Elke vrijdag hebben ze daar versgerookte forel en dat is echt een zo niet het lekkerste gerecht dat ik ken. Samen met witbrood, salade en verse mierikswortelslagroom, een een kneuterige sering. Het echte Duitslandgevoel. Oh Ja ze tappen er ook nog eens goed!

Verder heb je in die buurt nog vulkanmeren waar je kunt zwemmen. Ook veel lokale bevolking. Ik raad vooral het gemundenermaar aan en zou het Pulvermaar links laten liggen.

Wijnproeven en inkopen aan de moezel is ook erg fijn. Het beste kun je dat in de ochtend of eind van de middag doen om even te onuchteren met een lunch of diner voordat je weer in de auto stapt.

Verder genieten van de ritten op de wegen. Als het niet veel langer duurt zou ik er vooral voor kiezen om niet over de snelweg te gaan. Het is prachtig rijden daar!
Mooie wegen vind ik fantastisch, dus dit zullen we ook zeker gaan doen. Dat het langer duurt is niet erg.

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 07:51 schreef Lunatiek het volgende:
In Hillesheim hebben ze zich tot Krimistad uitgeroepen, dus alle aandacht voor thrillers, en niet alleen Duitse.

Kasteel van Vianden, ja dat is Luxemburg maar op de grens en je tankt er spotgoedkoop. Mullertal ook mooi, eveneens Luxemburg.

Maria Laach. Ja veel bejaarden maar ook bijzonder.

Vulkaneifel. Dus alles met vulkanische verschijnselen. Zoals de koudwatergeyser van Wallenborn, een tamelijk uniek verschijnsel. In Andernach heb je er ook een maar die is minder fraai gesitueerd.

Bitburg. U weet wel, van het bier. Brouwerij bezoeken.

Idar-Oberstein. Alles met edelstenen kun je hier doen. Wel supertoeristisch. Is net buiten de Eifel.

Prüm. Al is het maar wegens de historische betekenis van die plaats.

Er is nog wat Romeins spul te vinden als dat je interesseert. Trier, maar ook elders. En Keltische zooi, menhirs.

Ergens is nog een enorme hangbrug, maar daar ben ik niet meer aan toegekomen. Geierlay.

Stoomtrein http://vulkan-express.de/

Net buiten de Eifel, geinig parkje. https://www.greifvogelpark-saarburg.de/

In die hoek ook de Villeroy & Boch fabriek.

Overnachten: wanneer ga je. Huisjes en chalets zullen al volgeboekt zijn voor het hoogseizoen. Zimmer-frei-pensions, kamperen, hotel, wat heeft je voorkeur?
Onze voorkeur heeft de wat betere hotels. We hebben een mooi budget, en we houden wat dat betreft ook wel van luxe. Als het even kan kies ik doorgaans voor goed aangeschreven hotels, bij voorkeur met (binnen)zwembad. Maar dit is natuurlijk absoluut geen harde eis. We hoeven ook zeker niet lange tijd bij één hotel te blijven. We vinden het geen probleem om van hotel te wisselen.
  vrijdag 19 april 2019 @ 14:43:48 #12
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186310676
Voor hotels zou ik www.hrs.de aanraden (de ene keer dat ik in de Eifel was, waren we in een hotel waar ruim 600 man kon slapen, dat was geen luxe of zo).

Kijk eens bij de Kuroorden, daar zit meestal het luxe segment.
  zaterdag 20 april 2019 @ 11:39:35 #13
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_186325494
Als je naar de Nurburgring en dan de Nordschleife wil dan zit je in Adenau goed.
Andere bekende punten om te kijken zijn bij restaurant Devils Diner, daar is het begin/eindpunt van een toeristenrondje. De meestbezochte plek is "Brünchen", tegenwoordig ook wel bekend als Youtube corner.
Wie dit leest is gek
  zaterdag 20 april 2019 @ 22:02:43 #14
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_186335645
Boppard kan ik ook aanbevelen, hotel Ebertor vond ik heel prettig om te verblijven.
Monschau is vol toeristen, maar zeker wel uniek in z’n soort.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  zaterdag 20 april 2019 @ 23:32:20 #15
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_186337556
Je moet er van houden maar Bad Münstereifel (zoals waarschijnlijk wel bekend de geboorteplaats van Heino) is tegenwoordig een grote kleding-outlet afgewisseld met horeca + terrassen
Omdat het niet kunstmatig is zoals Lelystad en Roermond is het er een stuk prettiger rondkijken.
Wie dit leest is gek
pi_186535839
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 april 2019 11:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als je naar de Nurburgring en dan de Nordschleife wil dan zit je in Adenau goed.
Andere bekende punten om te kijken zijn bij restaurant Devils Diner, daar is het begin/eindpunt van een toeristenrondje. De meestbezochte plek is "Brünchen", tegenwoordig ook wel bekend als Youtube corner.
Devils Diner moet je alleen niet gaan eten. Duur en lage kwaliteit.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')