abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_186593166
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De partij die jij het het meeste gunt?

Als ik alle troep wegveeg blijven alleen CU/SGP en FvD over. Van beide partijen is totaal niet duidelijk waar ze naartoe gaan in het parlement.

Daarnaast is het echt de meest zinloze stem die uitgebracht kan worden. Nederland heeft geen donder te vertellen in het parlement en het parlement heeft amper macht. Waar stem ik dan op? Gerommel in de marge.
Tja, wellicht gerommel in de marge. Maar de partij waarop je stemt heeft nog altijd meer invloed dan een blanco stem. Blanco stemmen heeft pas zin als de verwachting is dat een grote groep dat gaat doen, als statement. Maar dat verwacht ik zeker niet. Wel verwacht ik een lage opkomst.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186593316
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, wellicht gerommel in de marge. Maar de partij waarop je stemt heeft nog altijd meer invloed dan een blanco stem. Blanco stemmen heeft pas zin als de verwachting is dat een grote groep dat gaat doen, als statement. Maar dat verwacht ik zeker niet. Wel verwacht ik een lage opkomst.
opkomst gaat historisch laag zijb
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 mei 2019 @ 22:02:07 #128
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186594313
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, wellicht gerommel in de marge. Maar de partij waarop je stemt heeft nog altijd meer invloed dan een blanco stem. Blanco stemmen heeft pas zin als de verwachting is dat een grote groep dat gaat doen, als statement. Maar dat verwacht ik zeker niet. Wel verwacht ik een lage opkomst.
Een signaal afgeven doe je ook door op een marginale verse partij te stemmen die uit het niets 2 zetels haalt, terwijl 'het zo zonde is om op een partij te stemmen die het toch niet haalt'.

Dit is naar mijn idee de ideale manier om een signaal af te geven. Een stem op een partij maakt toch geen zak uit, iedereen zit in de zak van lobbyisten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 3 mei 2019 @ 22:08:52 #129
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186594472
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 17:00 schreef Interpretatie het volgende:

[..]

Had zelf Forum voor Democratie op 100% staan _O_
PVV op 80%
CDA op 57% :P

En Volt (wat is dat in Satansnaam voor een partij?) op 0% :+
Zo, je "Boreaalfactor" is nog hoger dan bij mij! Respect ;)
pi_186594545
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 22:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een signaal afgeven doe je ook door op een marginale verse partij te stemmen die uit het niets 2 zetels haalt, terwijl 'het zo zonde is om op een partij te stemmen die het toch niet haalt'.

Dit is naar mijn idee de ideale manier om een signaal af te geven. Een stem op een partij maakt toch geen zak uit, iedereen zit in de zak van lobbyisten.
Lijst 15 de verse partij
  vrijdag 3 mei 2019 @ 22:13:31 #131
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_186594566
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 22:08 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Zo, je "Boreaalfactor" is nog hoger dan bij mij! Respect ;)
Moet eerlijk toegeven dat ik de test eerder deed en 'slechts' op 97% uitkwam :P . Stiekem gespiekt en zag, dacht ik, dat het iets met plastic flessen en statiegeld daarop was waarin ik en de FvD niet gelijk dachten ;) .
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
  vrijdag 3 mei 2019 @ 22:14:58 #132
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_186594599
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:49 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Je bent niet Thierry Baudet of Henk Otten ?
Met mijn intellect? Dan toch minstens Paul Cliteur of Theo Hiddema dan maar hoor!
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
pi_186594859
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 22:14 schreef Interpretatie het volgende:

[..]

Met mijn intellect? Dan toch minstens Paul Cliteur of Theo Hiddema dan maar hoor!
Ok.
Je bent al lid ?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 mei 2019 @ 23:00:16 #134
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186595730
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 22:12 schreef Tailless het volgende:

[..]

Lijst 15 de verse partij
De piraten zijn (helaas) een zielig bij elkaar geraapt zooitje in ons land.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186595931
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 23:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De piraten zijn (helaas) een zielig bij elkaar geraapt zooitje in ons land.
Dan heb je van de regio :p
pi_186604487
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 22:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een signaal afgeven doe je ook door op een marginale verse partij te stemmen die uit het niets 2 zetels haalt, terwijl 'het zo zonde is om op een partij te stemmen die het toch niet haalt'.

Dit is naar mijn idee de ideale manier om een signaal af te geven. Een stem op een partij maakt toch geen zak uit, iedereen zit in de zak van lobbyisten.
Heb begrepen uit de peilingen dat FvD opnieuw aan de winnende hand is.

Lachen wordt dat. Samen met de CU in het EU parlement.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 mei 2019 @ 12:38:02 #137
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186604530
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 12:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Heb begrepen uit de peilingen dat FvD opnieuw aan de winnende hand is.

Lachen wordt dat. Samen met de CU in het EU parlement.
En dan nog, dan hebben ze 4 of 5 zetels. Het hele parlement heeft er honderden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186604577
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 12:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dan nog, dan hebben ze 4 of 5 zetels. Het hele parlement heeft er honderden.
Zekers. Daarom schreef ik al in een eerdere reactie op dat stemmen voor meer Nederlandse invloed binnen het EU parlement een onhaalbare zaak is.

Van de andere kant koester ik de democratische vrijheid om te mogen stemmen. Dus ik zal toch gaan stemmen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 mei 2019 @ 12:41:58 #139
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186604595
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 12:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zekers. Daarom schreef ik al in een eerdere reactie op dat stemmen voor meer Nederlandse invloed binnen het EU parlement een onhaalbare zaak is.

Van de andere kant koester ik de democratische vrijheid om te mogen stemmen. Dus ik zal toch gaan stemmen.
Blanco is ook een vorm van stemmen, beter dan thuisblijven.

De EU is gewoon een door lobyisten gecontroleerd ondemocratisch gedrocht waar geen FvD verandering aan zal kunnen brengen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186604655
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 12:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Heb begrepen uit de peilingen dat FvD opnieuw aan de winnende hand is.

Lachen wordt dat. Samen met de CU in het EU parlement.
Eh, nee.... letterlijke woorden van Van Dalen: samen met FvD in één fractie, dat ga ik niet meemaken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186604725
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 12:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Blanco is ook een vorm van stemmen, beter dan thuisblijven.

De EU is gewoon een door lobyisten gecontroleerd ondemocratisch gedrocht waar geen FvD verandering aan zal kunnen brengen.
Zekers. Maar men kan als kiezer wel een signaal geven aan de Nederlandse politiek, als richting de FvD onvriendelijke media.

Als ze weer als grootste uit de bus komen (zelfs na het Otten-debacle) dan is dat een duidelijk signaal naar de huidige politiek toe.

Stop met het doorgaan van die ondemocratische cordon sanitair spelletjes richting andere partijen, want we zullen als kiezer jouw partij bij elk opeenvolgende verkiezing kleiner en kleiner maken.

Om die reden alleen zal ik gaan stemmen.
pi_186605014
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 08:45 schreef Seven. het volgende:
Mijn stemwijzer komt uit bij PvdA en GroenLinks. Ik ga deze keer strategisch stemmen op PvdA omdat Frans Timmermans al veel invloed heeft.

Ik stem altijd op een vrouw want ik ben voor genderdiversiteit (en alle andere diversiteit maar er zijn verdomd weinig nieuwe Nederlanders in de lijsten!). GroenLinks heeft binnen onze landsgrenzen mijn voorkeur en ik vind het mooi dat zij veel vrouwen op de lijst hebben. Maar uiteindelijk denk ik dat Frans Timmermans wel een verschil kan maken in Europa.
Same here :)
pi_186606520
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 12:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Stop met het doorgaan van die ondemocratische cordon sanitair spelletjes richting andere partijen, want we zullen als kiezer jouw partij bij elk opeenvolgende verkiezing kleiner en kleiner maken.

Om die reden alleen zal ik gaan stemmen.
Er is geen cordon sanitair? Zuid Holland gemist? En al die andere provincies waar gewoon met FvD in gesprek is gegaan? En ook voor de Eerste Kamer zal het kabinet soms best met FvD willen overleggen. Ik heb nog niemand het FvD horen uitsluiten, dat cordon sanitair bestaat alleen in het hoofd van sommige FvD-stemmers (degenen die wanhopig graag willen geloven in een partijkartel dat niet bestaat).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186629622
  zondag 5 mei 2019 @ 16:38:43 #145
13309 nostra
ask why
pi_186629949
Heeft Macron zich nu eigenlijk al eens ergens bij aangesloten?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_186634505
quote:
D66 ook hier in elkaar gestort.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_186634715
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 19:28 schreef cempexo het volgende:

[..]

D66 ook hier in elkaar gestort.
Eh... nee. Voor het EP gaan ze van 16 naar 14%, dat is geen instorten (en valt denk ik zelfs binnen de foutmarge).

Nou kan een deel van die 14% natuurlijk D66 als 2e of 3e keus geven, maar ingestort kun je vanaf dit plaatje niet zeggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186636170
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2019 19:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Eh... nee. Voor het EP gaan ze van 16 naar 14%, dat is geen instorten (en valt denk ik zelfs binnen de foutmarge).

Nou kan een deel van die 14% natuurlijk D66 als 2e of 3e keus geven, maar ingestort kun je vanaf dit plaatje niet zeggen.
Bij Hans Anders hebben ze momenteel de 2e en de 3e bril gratis...probeer het nog eens.

https://www.hansanders.nl(...)jOLxquRoCuagQAvD_BwE
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_186636562
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 20:30 schreef cempexo het volgende:

[..]

Bij Hans Anders hebben ze momenteel de 2e en de 3e bril gratis...probeer het nog eens.

https://www.hansanders.nl(...)jOLxquRoCuagQAvD_BwE
Jij snapt de tabel niet, he?

Op dit moment heeft D66 16% van de stemmen. 14% van de mensen die aan de peiling mee deden geven aan dat ze voor het EP2019 overwegen D66 te stemmen. Dat is dus maar een verschil van 2 procentpunt, waarschijnlijk een verschil dat binnen de foutmarge van het onderzoek valt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 6 mei 2019 @ 00:04:17 #150
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186640334
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 12:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Blanco is ook een vorm van stemmen, beter dan thuisblijven.

De EU is gewoon een door lobyisten gecontroleerd ondemocratisch gedrocht waar geen FvD verandering aan zal kunnen brengen.
Als iedereen zo denkt komen we nooit ergens. De Brexit is er ook gekomen vooral dankzij 1 specifiek EP lid: Nigel Farage.

Ik denk dat Derk Jan Eppink een verrijking is voor het EP.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')