abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 april 2019 @ 09:59:34 #251
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_186289601
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:58 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Huh, maar er waren toch diverse situaties dit jaar, oa. met Viergever dat er geen penalty kwam terwijl hij hem overduidelijk met de hand/arm raakte, maar het argument was toen dat hij niet de intentie had om de bal te spelen. Volgens mij.

Of is dat weer het 'aanvallende/verdedigende' deel wat ik mis?
Gaat niet om een pingel, maar om of de handsbal van invloed is geweest op de goal.
  donderdag 18 april 2019 @ 09:59:43 #252
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186289604
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:58 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Huh, maar er waren toch diverse situaties dit jaar, oa. met Viergever dat er geen penalty kwam terwijl hij hem overduidelijk met de hand/arm raakte, maar het argument was toen dat hij niet de intentie had om de bal te spelen. Volgens mij.

Of is dat weer het 'aanvallende/verdedigende' deel wat ik mis?
Ja dit gaat specifiek om een goal die eruit voortkomt. De quote van Frozen-Assassin gaat om hands in het algemeen.
pi_186289815
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ja dat is afgeschermd.
[..]

Duidelijk. Geen hands dus, net als bij Daley.

Bal tegen een arm die tegen het lichaam is geplaatst zonder beweging naar de bal is geen hands.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_186291606
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 00:28 schreef Shreyas het volgende:
Het blijft toch bijzonder dat men decennia lang heeft geroepen om een VAR, nu is hij er en als daaruit een beslissing volgt die de mensen niet aanstaat is de VAR ineens waardeloos of blundert de VAR.

De VAR is nog behoorlijk amateuristisch en het grote mankement is dat de scheids uiteindelijk de beslissing neemt. Laat iedere ploeg vooraf een maximaal aantal momenten krijgen om de VAR in te schakelen en laat de VAR dan ook beslissen. Dan begint het ergens op te lijken.
pi_186292322
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:54 schreef Pleun2011 het volgende:
en het grote mankement is dat de scheids uiteindelijk de beslissing neemt.
Ik weet niet of je deze week de CL gekeken hebt, maar de VAR zat er twee keer gigantisch naast en werd uiteindelijk terecht gecorrigeerd door de scheidsrechter.
pi_186303421
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

De VAR is nog behoorlijk amateuristisch en het grote mankement is dat de scheids uiteindelijk de beslissing neemt. Laat iedere ploeg vooraf een maximaal aantal momenten krijgen om de VAR in te schakelen en laat de VAR dan ook beslissen. Dan begint het ergens op te lijken.
Waar slaat dat op? Stel dat je drie keer de VAR mag gebruiken en je doet dat drie keer om een flutreden, vervolgens wordt ten onrechte een goal afgekeurd (of maakt de tegenstander overduidelijk ten onrechte een goal) en dan mag je dus geen beroep meer doen op de VAR? Wat maakt dat precies eerlijker? Waar begint het dan volgens jou op te lijken? Dezelfde onrechtvaardigheid en oneerlijkheid als voor de VAR?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')