abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7743823
Ik lees en hoor regelmatig mensen over Rebound maar wat is dat nu eigenlijk? Wie heeft hier mee te maken gehad en wat zijn de voor en nadelen?
pi_7743849
het is een basketbal term kank je vertellen
[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
pi_7743880
quote:
sa is it en net oars!
zo isset en niet anders!

zo steek je nogges wat op als je Friese ouders hebt

pi_7743892
Iets van dat je na een mislukte doelpoging alsnog de bal probeert erin te werken ofzo?

ik weet 't ook niet precies.

maandag 6 januari 2003 @ 19:00:31 #5
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_7743915
quote:
Op maandag 6 januari 2003 18:58 schreef Plantenbak het volgende:
het is een basketbal term kank je vertellen
dat moet je meer in de relationele sfeer zoeken nu.
Wat ik er altijd over heb begrepen is het nadat je een vriendin hebt gehad en het is uitgegaan, dat je daarna meteen de eerste de beste vrouw pakt, omdat je gewoon de aandacht enzo mist. dan heb je dus een rebound girl, waar je niet echt van houdt, omdat je je ex nog teveel in je hoofd hebt
  maandag 6 januari 2003 @ 19:01:09 #6
29986 Maleh
Plug'N'Play
pi_7743936
Als een vriend van je een vriendin heeft, en de vriendin maakt het op zn verjaardag uit omdat het niet meer ging.. en 3min later 1,5uur bij een andere maat in de auto zit.. en nu samen wat hebben... i ga me er verder niet mee bemoeien, maargoed.. het beste gewenst voor ze. want een zgn naai-streek mag je het niet noemen..
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."
pi_7743943
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:00 schreef Fliepke het volgende:

[..]

dat moet je meer in de relationele sfeer zoeken nu.
Wat ik er altijd over heb begrepen is het nadat je een vriendin hebt gehad en het is uitgegaan, dat je daarna meteen de eerste de beste vrouw pakt, omdat je gewoon de aandacht enzo mist. dan heb je dus een rebound girl, waar je niet echt van houdt, omdat je je ex nog teveel in je hoofd hebt

kan ook
pi_7743953
zie Vrouwen die het uitmaken voor uitleg
pi_7743989
Ik bedoel niet iets met basketbal maar "iets" met relaties. Een van mijn huisgenotes schijnt op dit moment volgens de rest een reboundvent te daten. Ze had hiervoor een relatie van 2 jaar. Als ik de rest vraag wat nu precies rebound is, doen ze vaag en mompelen iets over overheen komen. Ik snap alleen niet dat je daar een vent voor kunt gebruiken??? (al helemaal als het eigenlijk niets is)
  maandag 6 januari 2003 @ 19:05:17 #10
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_7744031
Een sporter schiet op het doel en scoort niet waardoor de bal opnieuw in het veld terecht komt. Diegene die dan snel reageert en alsnog scoort, scoort uit een rebound. Voorbeeld: Het doelpunt dat Zlatan Ibrahimovic scoorde tegen AS Roma een paar weken geleden. Een speler schiet op het doel, de keeper laat de bal los en Zlatan schiet alsnog raak. Dat is rebound.
Er gaat niks boven Urk
pi_7744040
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:01 schreef KonnieKipke het volgende:
zie Vrouwen die het uitmaken voor uitleg
Ik heb het gelezen maar snap nog niet helemaal waar die behoefte nu eigenlijk vandaan komt. Is het kenmerkend voor vrouwen of doen mannen het ook en helpt het ook echt? (dan moet ik het ook maar eens proberen )
Is er ook iemand die zichzelf hierop betrapt heeft en was het een bewuste of onbewuste daad?
  maandag 6 januari 2003 @ 19:13:38 #12
6670 Mace
Profesioneel platzak
pi_7744209
Reboun waren ook altijd vette house party's in de Fun
Yeah Baby..Yeah
pi_7744954
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:05 schreef Catya het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen maar snap nog niet helemaal waar die behoefte nu eigenlijk vandaan komt. Is het kenmerkend voor vrouwen of doen mannen het ook en helpt het ook echt? (dan moet ik het ook maar eens proberen )
Is er ook iemand die zichzelf hierop betrapt heeft en was het een bewuste of onbewuste daad?

Het is een mannelijke en vrouwelijke eigenschap en heeft maar één oorsprong en dat is de behoefte aan gezelschap en erkenning. Als het uitgaat (om wat voor reden dan ook) dan valt er toch een beetje een gat. Er is niet meer die lekkere constante wederzijdse verliefde aandacht en mensen snakken vaak naar die aandacht en dus wordt er snel naar een vervanger gezocht: reboundboy/man of reboundgirl/woman.

Soms is het echt een bewuste actie. Lees een paar topics in dit forum en het wordt je eigenlijk ook constant aangeraden. Hoe kom je snel over liefdesverdriet heen: zoek afleiding: ga stappen, ga iemand anders zoeken. Het is een quick fix en daar kom je snel genoeg achter.

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_7745018
Precies.
Of zoals ik het noem: een stukje verwerkingsvlees.

De persoon die even tijdelijk de leegte opvult om het verdriet wat te verzachten,
die zeg maar tussen 2 serieuzere relaties in zit.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 6 januari 2003 @ 20:09:33 #15
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_7745397
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:49 schreef shmoopy het volgende:
Precies.

Wat een uitdrukking shmoopy! Onthouden en zeker recyclen deze term, is mijn gedachte.

A clean house is a sign of a wasted life.
pi_7745599
Rebound komt van 'rebounce' oftewel terugkaatser.

Is idd een term uit basketbal (gevangen terugkaatser cq gemiste doelpoging), wordt ook wel gebruikt in andere sporten.

Qua relatie is het iets anders natuurlijk, maar goed, de betekenis laat zich raden.

pi_7745635
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:49 schreef shmoopy het volgende:
Precies.
Wat een opmerking

Ik ben zelf eens een stukkie verwerkingsvlees geweest en nou voel ik me nog goedkoper dan toen ik erachter kwam dat ik als rebound gebruikt werd.

pi_7745790
Er is dus totaal geen gevoel voor dit "stukje verwerkingsvlees"? Ik krijg hier trouwens wel een verslindindruk van.
Hoe lang is zo'n reboundpersoon dan interessant, of is dat wisselend omdat de een er eerder over heen is dan de ander?
  maandag 6 januari 2003 @ 20:49:14 #19
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_7746356
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:03 schreef Catya het volgende:
[...] Als ik de rest vraag wat nu precies rebound is, doen ze vaag en mompelen iets over overheen komen.
Je bent niet bekend met de uitdrukking: "To get over one man you need to get under another" ?
  maandag 6 januari 2003 @ 20:50:18 #20
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_7746377
quote:
Op maandag 6 januari 2003 20:24 schreef Catya het volgende:
Er is dus totaal geen gevoel voor dit "stukje verwerkingsvlees"? Ik krijg hier trouwens wel een verslindindruk van.
Hoe lang is zo'n reboundpersoon dan interessant, of is dat wisselend omdat de een er eerder over heen is dan de ander?
In sommige gevallen gaat het niet eens expres hoor, volgens mij. Dan ben je nog wat verdrietig om je vorige relatie... en wat voelt dan beter dan een sterke arm om je heen en een warm lichaam om tegenaan te liggen ´s nachts...

Meestal kom je er láter pas achter dat deze persoon een ´rebound´ is, dat je niet echt oprecht van diegene houdt, of oprecht verliefd op diegene bent... Maar wil dus even duidelijk stellen dat dat NIET altijd het uitgangspunt is vanaf het begin! Er zijn er ook zat bij wie het wel een ´echte´ oprechte relatie blijft... die zogenaamde rebound. (Alleen dan noemen we het geen rebound meer... lekker duidelijk hè *grinnik*).

People are like pieces of a puzzle: we all fit together but not all of us connect.
pi_7746494
quote:
Op maandag 6 januari 2003 20:24 schreef Catya het volgende:
In aansluiting op de opmerkingen van Loesje.....
.....het hangt erg van de situatie af. Er is geen regel die zegt dat iedereen na een verbroken relatie meteen op zoek gaat naar een vervanger(ster). En hoelang die relatie duurt? Een week een maand een jaar?

Ik heb een vriendin die rebound op dit moment door het leven en haar "relaties" duren meestal niet langer dan een maand of twee ze is er erg ongelukkig onder maar ze kan gewoon niet alleen zijn, dat weet ze en dus gaat ze door. Aan de andere kant heb je mij, ik kan heel goed alleen zijn en heb nooit de behoefte gehad om meteen weer een nieuwe relatie te beginnen rebound of serieus. Om maar eens twee extremen te noemen.

pi_7746547
Wat snappen mensen niet aan een "Relaties & Psychologie" topic...

Ook al komt de term uit het absketbal (en wellicht ook wel uit anderen sporten...) dit is toch echt niet een Sport topic.

Maar goed, een antwoord is al gegeven op de vraag en ik ben het er mee eens, dat een rebound relatie over het algemeen ongemerkt gebeurd. Je bent eenzaam en een ander geeft je de juiste aandacht op het juiste moment en op een gegeven moment voelt dat toch niet goed aan, omdat je toch niet verliefd bent op die persoon.

Meestal is dat een rot situatie.

pi_7746599
Een ander uiterste, mijn ex maakte het uit en 4 maanden later was er een ander meisje. In het begin dacht ik leuk, maar niets serieus. Zij dacht hier anders over en confronteerde mij hiermee.

Ik ben toen gaan nadenken en tot de conclusie gekomen dat ik haar toch wel heel erg leuk vondt, maar ook de vorige relatie goed moest afsluiten. Gedaan en inmiddels zijn we al weer 2 jaar bij elkaar en druk op zoek om samen te gaan wonen.

Dus tja... het kan verkeren!

maandag 6 januari 2003 @ 21:05:09 #24
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_7746679
Aansluitend hierop: Hoe ontmasker je iemand die 'on the rebound' is?
Okee, wanneer er urenlang over de ex geluld wordt kun je wel stellen dat dat een teken aan de wand is, maar helaas is niet elke rebounder zo duidelijk als zodanig aan te wijzen.
Om maar iedereen die nog kort geleden uit een relatie is gestapt te beschouwen als rebounder en dus ongeschuikt is ook weer wat kort door de bocht.

Dus... Hoe de rebound types te vermijden?

pi_7746722
quote:
Op maandag 6 januari 2003 21:01 schreef Vesper het volgende:
Een ander uiterste, mijn ex maakte het uit en 4 maanden later was er een ander meisje. In het begin dacht ik leuk, maar niets serieus. Zij dacht hier anders over en confronteerde mij hiermee.

Ik ben toen gaan nadenken en tot de conclusie gekomen dat ik haar toch wel heel erg leuk vondt, maar ook de vorige relatie goed moest afsluiten. Gedaan en inmiddels zijn we al weer 2 jaar bij elkaar en druk op zoek om samen te gaan wonen.

Dus tja... het kan verkeren!

Waar een stuk verwerkingsvlees wel niet voor kan dienen. Ik negeer dit happy ending verhaal want ik ben nog steeds bitter over mijn ervaringen. Maar het toont wel even aan dat reboundboys and girls wel degelijk een waardevolle functie in het leven hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')