Iemand enig idee wat dit betekent? Ze is vanavond pas weer thuis en ik maak me toch een beetje zorgen.
[Dit bericht is gewijzigd door 303 op 06-01-2003 18:05]
Maak je dus niet te veel zorgen. Voor hetzelfde geld is het heel iets anders.
quote:Haha, aangepast
Op maandag 6 januari 2003 17:58 schreef ZixS het volgende:
=edit=
lamaar, zeiken om spelfouten is lame
quote:nou nou,
Op maandag 6 januari 2003 17:58 schreef PrivateRyan het volgende:
Ze zou kunnen bedoelen dat er kankercellen zijn ontdekt. Maar dat weet je niet zeker! Wacht eerst haar telefoontje af.Maak je dus niet te veel zorgen. Voor hetzelfde geld is het heel iets anders.
Waarschijnlijk zijn de cellen een beetje onrustig en zelfs in ongeveer 50% van de gevallen gaat zoiets gewoon weer naar normaal.
De diagnose kanker kan je op basis van een uitstrijkje niet stellen.
Hooguit carcinoma in situ (wat wil zeggen dat het zeer onrustige cellen zijn op een vaste plek).
quote:Ik bel haar wel vanavond om te vragen wat er precies aan de hand is. Ongerustheid is dus niet nodig op dit moment
In het uitstrijkje zijn enkele cellen aanwezig die er iets anders uitzien dan normaal. Duidelijk afwijkend zijn ze niet. Daarom adviseert men het uitstrijkje na een halfjaar te herhalen. Vaak is er dan weer een normaal beeld. Voor de zekerheid wordt het onderzoek dan een jaar later nogmaals herhaald. Als de uitslag tweemaal een Pap 2 is, wordt onderzoek door de gynaecoloog geadviseerd. Meestal is geen behandeling noodzakelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |