abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 januari 2003 @ 17:57:28 #1
39446 303
(C) Roland
pi_7742610
Een vriendin van mij staat op de voicemail dat de uitslag van haar uitstrijkje niet zo goed is: er zitten verkeerde cellen in.

Iemand enig idee wat dit betekent? Ze is vanavond pas weer thuis en ik maak me toch een beetje zorgen.

[Dit bericht is gewijzigd door 303 op 06-01-2003 18:05]

Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_7742628
=edit=
lamaar, zeiken om spelfouten is lame
pi_7742640
Ze zou kunnen bedoelen dat er kankercellen zijn ontdekt. Maar dat weet je niet zeker! Wacht eerst haar telefoontje af.

Maak je dus niet te veel zorgen. Voor hetzelfde geld is het heel iets anders.

maandag 6 januari 2003 @ 18:04:52 #4
39446 303
(C) Roland
pi_7742753
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:58 schreef ZixS het volgende:
=edit=
lamaar, zeiken om spelfouten is lame
Haha, aangepast
  maandag 6 januari 2003 @ 18:06:25 #5
33679 Ella
Je bent uniek in de wereld
pi_7742791
Mijn zus heeft dat ook een keer gehad.Bij haar werden het onrustige cellen genoemd maar denk dat dat hetzelfde is hoor.Dat betekende dat ze een nieuw uitstrijkje moest laten maken om uit te sluiten of het echt verkeerd was.Bij haar was het de 2e keer verder wel gelukkig goed.Dus eigenlijk is het zo dat er cellen tussen zitten die ze niet kunnen definieren vandaar een soort second opinion.
And If you ever left me, I hope I never wake up
www.longziekte.web-log.nl
pi_7742794
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:58 schreef PrivateRyan het volgende:
Ze zou kunnen bedoelen dat er kankercellen zijn ontdekt. Maar dat weet je niet zeker! Wacht eerst haar telefoontje af.

Maak je dus niet te veel zorgen. Voor hetzelfde geld is het heel iets anders.

nou nou,
kankercellen zijn zeldzaam.
Man onderscheidt Pap0 t/m Pap5 als classificatie met daarnaast KOPAC.

Waarschijnlijk zijn de cellen een beetje onrustig en zelfs in ongeveer 50% van de gevallen gaat zoiets gewoon weer naar normaal.
De diagnose kanker kan je op basis van een uitstrijkje niet stellen.
Hooguit carcinoma in situ (wat wil zeggen dat het zeer onrustige cellen zijn op een vaste plek).

pi_7742913
Heel veel informatie over uitstrijkjes en uitslagen staat hier:
http://europe.obgyn.net/nederland/patientenvoorlichting/uitstrijkje.baarmoederhals.htm
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.
  maandag 6 januari 2003 @ 18:18:18 #8
39446 303
(C) Roland
pi_7743019
Dat stelt me gerust, van de bovenstaande URL heb ik dit gekopieerd:
quote:
In het uitstrijkje zijn enkele cellen aanwezig die er iets anders uitzien dan normaal. Duidelijk afwijkend zijn ze niet. Daarom adviseert men het uitstrijkje na een halfjaar te herhalen. Vaak is er dan weer een normaal beeld. Voor de zekerheid wordt het onderzoek dan een jaar later nogmaals herhaald. Als de uitslag tweemaal een Pap 2 is, wordt onderzoek door de gynaecoloog geadviseerd. Meestal is geen behandeling noodzakelijk.
Ik bel haar wel vanavond om te vragen wat er precies aan de hand is. Ongerustheid is dus niet nodig op dit moment
  maandag 6 januari 2003 @ 18:23:15 #9
33679 Ella
Je bent uniek in de wereld
pi_7743098
Nou gelukkig maar weer dan he.ff afwachten wat je vriendin vanavond te vertellen heeft..succes
And If you ever left me, I hope I never wake up
www.longziekte.web-log.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')