Heftige shit. Vuur blijft enorm indrukwekkend. Verwoestend.quote:Op maandag 15 april 2019 19:40 schreef StateOfMind het volgende:
RIP Notre Dame
Gelukkig hebben we AC Unity nog.
quote:Online servers voor DRIVECLUB™, DRIVECLUB™ VR en DRIVECLUB™ Bikes worden op 1 april 2020 (om 00:59 CEST) gesloten. Alle onlinefuncties (waaronder de speltypen voor online multiplayer) worden op die datum uitgeschakeld. Je kunt deze games nog steeds offline spelen in singleplayer, maar de games hebben veel online gameplay. Vanaf 1 april 2020 verandert de spelervaring op de volgende manieren:
Het is niet meer mogelijk om:
• Je seizoenspas online te gebruiken
• Je club online te vertegenwoordigen in multiplayer-events of -tours
• Online multiplayer te spelen en te strijden in challenges
• Je eigen events te maken
• Te strijden in klassementen en statistieken of voortgang te delen
Het is nog wel mogelijk om:
• Je seizoenspas te gebruiken in de singleplayer en offline speltypen
• De game (DRIVECLUB™, DRIVECLUB™ VR en DRIVECLUB™ Bikes) en downloadbare content offline te spelen
• Trofeeën te verdienen in singleplayer en offline speltypen
PlayStation stopt vanaf 1 september 2019 (om 00:59 CEST) met de verkoop van DRIVECLUB™, DRIVECLUB™ VR, DRIVECLUB™ Bikes en alle downloadbare content en seizoenspassen die bij die games horen.
Even een PS4 Pro- en Xbox One X-update fixen met betere graphics en framerate en Ubisoft kan mensen de Notre Dame laten beklimmen als nooit tevoren.....quote:Op maandag 15 april 2019 19:40 schreef StateOfMind het volgende:
RIP Notre Dame
Gelukkig hebben we AC Unity nog.
Ik vind het ontzettend meh die game. Sony heeft die game en de ontwikkelaar ook redelijk kapot gemaakt.quote:
Oh jezus zie t nu pas, zonde zeg...quote:Op maandag 15 april 2019 19:40 schreef StateOfMind het volgende:
RIP Notre Dame
Gelukkig hebben we AC Unity nog.
Het was een van mijn eerste ps4 games, maar ik vond de online races juist hartstikke leuk.quote:Op maandag 15 april 2019 22:50 schreef DKUp het volgende:
[..]
Ik vind het ontzettend meh die game. Sony heeft die game en de ontwikkelaar ook redelijk kapot gemaakt.
De besturing van de auto’s vond ik helemaal niksquote:Op dinsdag 16 april 2019 10:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het was een van mijn eerste ps4 games, maar ik vond de online races juist hartstikke leuk.
Gewoon lekker touren door prachtige gebieden.
Offline vond ik het maar matig met al die tours/sterren halen.
Was gewoon een kwestie van wennenquote:Op dinsdag 16 april 2019 11:00 schreef DKUp het volgende:
[..]
De besturing van de auto’s vond ik helemaal niks
correctquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De volgende titel dan maar voor het vervolg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SOONY
De launch van Driveclub was hilarisch, het zou allemaal gratis zijn alleen de servers trokken het niet.quote:Op maandag 15 april 2019 22:50 schreef DKUp het volgende:
[..]
Ik vind het ontzettend meh die game. Sony heeft die game en de ontwikkelaar ook redelijk kapot gemaakt.
quote:Op dinsdag 16 april 2019 14:18 schreef DKUp het volgende:
Teaser in de nieuw God of War PS4 Theme
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar staat:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De volgende titel dan maar voor het vervolg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is niet hoe het gingquote:Op dinsdag 16 april 2019 14:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
De launch van Driveclub was hilarisch, het zou allemaal gratis zijn alleen de servers trokken het niet.
Toen kon je voor 20 euro hem kopen en deed hij het wel
Vermakelijk spel vond ik het
quote:Op dinsdag 16 april 2019 14:18 schreef DKUp het volgende:
Teaser in de nieuw God of War PS4 Theme
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar staat:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De volgende titel dan maar voor het vervolg:Iets zegt me dat we ook wel met het einde van deel 1 tot die conclusie konden komenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, maar daarom zet ik het ook in een spoilerquote:Op dinsdag 16 april 2019 14:50 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Iets zegt me dat we ook wel met het einde van deel 1 tot die conclusie konden komen
twitter:PlayStation twitterde op dinsdag 16-04-2019 om 14:11:33 Get a sneak peek at PlayStation’s next-generation plans. https://t.co/rLPi7PPvqF reageer retweet
twitter:LisaSu twitterde op dinsdag 16-04-2019 om 14:35:03 Super excited to expand our partnership with @Sony on their next-generation @PlayStation console powered by a custom chip with @AMDRyzen Zen2 and @Radeon Navi architecture! 😀 https://t.co/EvdIrMNLiV reageer retweet
Officieel volgend jaar de PS5 boys and girlsquote:-Mark Cerny is once again the Lead System Architect
-8 core AMD 7nm Zen 2 based on third generation Ryzen
-Ray-tracing support with custom AMD Navi GPU
-Custom AMD unit for 3D Audio, also aided by ray-tracing, a big upgrade
-Extremely fast high-end custom SSD storage faster than any solution currently available for PC
-Technically supports 8K but Cerny demoed Spider-Man load speed improvements (15s on PS4 → 0.8s on next-gen PS) on a 4K screen
-New Virtual Reality platform strongly hinted at but also supports current PSVR (meaning millions of VR users 'day one')
-Death Stranding might be a cross-gen title (speculation in article based on Cerny reply)
-Physical Media
-Backwards Compatible with at least PS4
-Four years in development so far
-2020
GEILquote:EXCLUSIVE: WHAT TO EXPECT FROM SONY'S NEXT-GEN PLAYSTATION
MARK CERNY WOULD like to get one thing out of the way right now: The videogame console that Sony has spent the past four years building is no mere upgrade.
You’d have good reason for thinking otherwise. Sony and Microsoft both extended the current console generation via a mid-cycle refresh, with the Xbox One and PlayStation 4 spawning mini-sequels (the Xbox One S and PS4 Pro). “The key question,” Cerny says, “is whether the console adds another layer to the sorts of experiences you already have access to, or if it allows for fundamental changes in what a game can be.”
The answer, in this case, is the latter. It’s why we’re sitting here, secreted away in a conference room at Sony’s headquarters in Foster City, California, where Cerny is finally detailing the inner workings of the as-yet-unnamed console that will replace the PS4.
If history is any guide, it will eventually be dubbed the PlayStation 5. For now, Cerny responds to that question—and many others—with an enigmatic smile. The “next-gen console,“ as he refers to it repeatedly, won’t be landing in stores anytime in 2019. A number of studios have been working with it, though, and Sony recently accelerated its deployment of devkits so that game creators will have the time they need to adjust to its capabilities.
As he did with the PS4, Cerny acted as lead system architect for the coming system, integrating developers’ wishes and his own gaming hopes into something that’s much more revolution than evolution. For the more than 90 million people who own PS4s, that's good news indeed. Sony’s got a brand-new box.
A TRUE GENERATIONAL shift tends to include a few foundational adjustments. A console’s CPU and GPU become more powerful, able to deliver previously unattainable graphical fidelity and visual effects; system memory increases in size and speed; and game files grow to match, necessitating larger downloads or higher-capacity physical media like discs.
PlayStation’s next-generation console ticks all those boxes, starting with an AMD chip at the heart of the device. (Warning: some alphabet soup follows.) The CPU is based on the third generation of AMD’s Ryzen line and contains eight cores of the company’s new 7nm Zen 2 microarchitecture. The GPU, a custom variant of Radeon’s Navi family, will support ray tracing, a technique that models the travel of light to simulate complex interactions in 3D environments. While ray tracing is a staple of Hollywood visual effects and is beginning to worm its way into $10,000 high-end processors, no game console has been able to manage it. Yet.
Ray tracing’s immediate benefits are largely visual. Because it mimics the way light bounces from object to object in a scene, reflective surfaces and refractions through glass or liquid can be rendered much more accurately, even in real-time, leading to heightened realism. According to Cerny, the applications go beyond graphic implications. “If you wanted to run tests to see if the player can hear certain audio sources or if the enemies can hear the players’ footsteps, ray tracing is useful for that,” he says. “It's all the same thing as taking a ray through the environment.”
The AMD chip also includes a custom unit for 3D audio that Cerny thinks will redefine what sound can do in a videogame. “As a gamer,” he says, “it's been a little bit of a frustration that audio did not change too much between PlayStation 3 and PlayStation 4. With the next console the dream is to show how dramatically different the audio experience can be when we apply significant amounts of hardware horsepower to it.”
The result, Cerny says, will make you feel more immersed in the game as sounds come at you from above, from behind, and from the side. While the effect will require no external hardware—it will work through TV speakers and visual surround sound—he allows that the “gold standard” will be headphone audio.
One of the words Cerny uses to describe the audio may be a familiar to those who follow virtual reality: presence, that feeling of existing inside a simulated environment. When he mentions it, I ask him about PlayStation VR, the peripheral system that has sold more than 4 million units since its 2016 release. Specifically, I ask if there will be a next-gen PSVR to go alongside this next console. “I won't go into the details of our VR strategy today,” he says, “beyond saying that VR is very important to us and that the current PSVR headset is compatible with the new console.”
So. New CPU, new GPU, the ability to deliver unprecedented visual and audio effects in a game (and maybe a PSVR sequel at some point). That’s all great, but there’s something else that excites Cerny even more. Something that he calls “a true game changer,” something that more than anything else is “the key to the next generation.” It’s a hard drive.
THE LARGER A game gets—last year’s Red Dead Redemption 2 clocked in at a horse-choking 99 gigabytes for the PS4—the longer it takes to do just about everything. Loading screens can last minutes while the game pulls what it needs to from the hard drive. Same goes for “fast travel,” when characters transport between far-flung points within a game world. Even opening a door can take over a minute, depending on what’s on the other side and how much more data the game needs to load. Starting in the fall of 2015, when Cerny first began talking to developers about what they’d want from the next generation, he heard it time and time again: I know it’s impossible, but can we have an SSD?
Solid-state drives have been available in budget laptops for more than a decade, and the Xbox One and PS4 both offer external SSDs that claim to improve load times. But not all SSDs are created alike. As Cerny points out, “I have an SSD in my laptop, and when I want to change from Excel to Word I can wait 15 seconds.” What’s built into Sony’s next-gen console is something a little more specialized.
To demonstrate, Cerny fires up a PS4 Pro playing Spider-Man, a 2018 PS4 exclusive that he worked on alongside Insomniac Games. (He’s not just an systems architect; Cerny created arcade classic Marble Madness when he was all of 19 and was heavily involved with PlayStation and PS2 franchises like Crash Bandicoot, Spyro the Dragon, and Ratchet and Clank.) On the TV, Spidey stands in a small plaza. Cerny presses a button on the controller, initiating a fast-travel interstitial screen. When Spidey reappears in a totally different spot in Manhattan, 15 seconds have elapsed. Then Cerny does the same thing on a next-gen devkit connected to a different TV. (The devkit, an early “low-speed” version, is concealed in a big silver tower, with no visible componentry.) What took 15 seconds now takes less than one: 0.8 seconds, to be exact.
That’s just one consequence of an SSD. There’s also the speed with which a world can be rendered, and thus the speed with which a character can move through that world. Cerny runs a similar two-console demonstration, this time with the camera moving up one of Midtown’s avenues. On the original PS4, the camera moves at about the speed Spidey hits while web-slinging. “No matter how powered up you get as Spider-Man, you can never go any faster than this,” Cerny says, “because that's simply how fast we can get the data off the hard drive.” On the next-gen console, the camera speeds uptown like it’s mounted to a fighter jet. Periodically, Cerny pauses the action to prove that the surrounding environment remains perfectly crisp. (While the next-gen console will support 8K graphics, TVs that deliver it are few and far between, so we’re using a 4K TV.)
What else developers will be able to do is a question Cerny can’t answer yet, because those developers are still figuring it all out—but he sees the SSD as unlocking an entirely new age, one that upends the very tropes that have become the bedrock of gaming. “We're very used to flying logos at the start of the game and graphic-heavy selection screens," he says, "even things like multiplayer lobbies and intentionally detailed loadout processes, because you don't want players just to be waiting."
At the moment, Sony won’t cop to exact details about the SSD—who makes it, whether it utilizes the new PCIe 4.0 standard—but Cerny claims that it has a raw bandwidth higher than any SSD available for PCs. That’s not all. “The raw read speed is important,“ Cerny says, “but so are the details of the I/O [input-output] mechanisms and the software stack that we put on top of them. I got a PlayStation 4 Pro and then I put in a SSD that cost as much as the PlayStation 4 Pro—it might be one-third faster." As opposed to 19 times faster for the next-gen console, judging from the fast-travel demo.
As you’ve noticed, this is all hardware talk. Cerny isn’t ready to chat about services or other features, let alone games and price, and neither is anyone at Sony. Nor will you hear much about the console at E3 in June—for the first time, Sony won’t be holding a keynote at the annual games show. But a few more things come out during the course of our conversation. For example, the next-gen console will still accept physical media; it won’t be a download-only machine. Because it’s based in part on the PS4’s architecture, it will also be backward-compatible with games for that console. As in many other generational transitions, this will be a gentle one, with numerous new games being released for both PS4 and the next-gen console. (Where exactly Hideo Kojima’s forthcoming title Death Stranding fits in that process is still unconfirmed. When asked, a spokesperson in the room repeated that the game would be released for PS4, but Cerny’s smile and pregnant pause invites speculation that it will in fact be a two-platform release.)
What gaming will look like in a year or two, let alone 10, is a matter of some debate. Battle-royale games have reshaped multiplayer experiences; augmented reality marries the fantastic and real in unprecedented ways. Google is leading a charge away from traditional consoles by launching a cloud-gaming service, Stadia, later this year. Microsoft’s next version of the Xbox will presumably integrate cloud gaming as well to allow people to play Xbox games on multiple devices. Sony’s plans in this regard are still unclear—it’s one of the many things Cerny is keeping mum on, saying only that “we are cloud-gaming pioneers, and our vision should become clear as we head toward launch”—but it’s hard to think there won’t be more news coming on that front.
For now, there’s the living room. It’s where the PlayStation has sat through four generations—and will continue to sit at least one generation more.
Bron: https://www.wired.com/story/exclusive-sony-next-gen-console/
Snelle SSD, Ray-tracing, backwards compatibility, nieuwe PSVR (met ondersteuning voor de oude).... sign me up.quote:Op dinsdag 16 april 2019 15:25 schreef DKUp het volgende:twitter:PlayStation twitterde op dinsdag 16-04-2019 om 14:11:33 Get a sneak peek at PlayStation’s next-generation plans. https://t.co/rLPi7PPvqF reageer retweet[..]twitter:LisaSu twitterde op dinsdag 16-04-2019 om 14:35:03 Super excited to expand our partnership with @:Sony on their next-generation @:PlayStation console powered by a custom chip with @:AMDRyzen Zen2 and @:Radeon Navi architecture! 😀 https://t.co/EvdIrMNLiV reageer retweet
Officieel volgend jaar de PS5 boys and girls
Klinkt als een ¤499,- console
Bron: https://www.wired.com/story/exclusive-sony-next-gen-console/
Noppie2000 was eerder hoor
quote:Op dinsdag 16 april 2019 14:18 schreef DKUp het volgende:
Teaser in de nieuw God of War PS4 Theme
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar staat:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De volgende titel dan maar voor het vervolg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L'Amour menaįant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit ętre.
quote:Op dinsdag 16 april 2019 14:18 schreef DKUp het volgende:
Teaser in de nieuw God of War PS4 Theme
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar staat:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De volgende titel dan maar voor het vervolg:instabuy op de ps5SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
-Physical Mediaquote:Op dinsdag 16 april 2019 15:25 schreef DKUp het volgende:
-Physical Media
-Backwards Compatible with at least PS4
Is heel moeilijk te zeggen omdatquote:Op dinsdag 16 april 2019 16:27 schreef StateOfMind het volgende:
Is dat een beetje wat, die graphische chip voor de PS5?
Daarom gaan vergelijkingen met pc-equivalenten vrijwel altijd mank (en dat is uiteindelijk het referentiekader wat mensen logischerwijs gebruiken). Desondanks zal je zien dat straks de consolehaters weer volop gaan lopen blčren hoe "PC blablabla" 'veel sneller is!!!111'.quote:The GPU, a custom variant of Radeon’s Navi family
Je moet niet vergeten dat een bedrijf als Sony niet een paar honderduizend van die SSD's (of CPU/GPU's) koopt maar men meteen miljoenen van die dingen besteld.quote:Op dinsdag 16 april 2019 16:26 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
Dure SSD ben ik ook benieuwd naar, de goedkoopste 1TB SSD is nu iets van 130/140 euro. Gaat echt een moeilijk dure machine worden als het high end stuff wordt.
ja, wie niet. als iemand mij morgen mailt voor 1.000.000 shirts dan zou ik bijna zn ballen likken om die order binnen te slepenquote:Op dinsdag 16 april 2019 16:47 schreef Dr_Gonzo het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat een bedrijf als Sony niet een paar honderduizend van die SSD's (of CPU/GPU's) koopt maar men meteen miljoenen van die dingen besteld.
Ik denk dat de aanschafprijs van zo'n onderdeel meteen flink zakt.
Een bedrijf als AMD staat natuurlijk te springen om zulke giga orders.
Bijna? Ik wou net 1 miljoen shirts bij je bestellen, maar ik zoek wel iemand die het wel zeker doet.quote:Op dinsdag 16 april 2019 16:49 schreef Jimbo het volgende:
[..]
ja, wie niet. als iemand mij morgen mailt voor 1.000.000 shirts dan zou ik bijna zn ballen likken om die order binnen te slepen
Je kan altijd mailen voor een prodorma, dan neem ik het ballenlikken er wel in mee voor jequote:Op dinsdag 16 april 2019 16:58 schreef Dagger87 het volgende:
[..]
Bijna? Ik wou net 1 miljoen shirts bij je bestellen, maar ik zoek wel iemand die het wel zeker doet.
Wat dacht je van over 5/6 jaar? De gemiddelde levenscyclus van een console?quote:Op dinsdag 16 april 2019 16:24 schreef Elan het volgende:
8K is echt bullshit voor volgend jaar. Er zijn nog niet eens pc videokaarten die 8K ondersteunen.
Zal wel 2021 op zijn vroegst worden die PS5.
Daar is dan toch de PS5 Pro voor?quote:Op dinsdag 16 april 2019 17:03 schreef MMaRsu het volgende:
ķ
[..]
Wat dacht je van over 5/6 jaar? De gemiddelde levenscyclus van een console?
Ik hoop wel dat ze een betere naam verzinnen. Pro is zo lame eigenlijk. Maar ja, dat is de nummering van de consoles eigenlijk ook.quote:Op dinsdag 16 april 2019 17:04 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Daar is dan toch de PS5 Pro voor?
Het is juist goed als de ps5 krachtig genoeg is voor 8k. Dan zal het vast geen moeite hebben met 4k 60fps. Het is net als klagen dat de ps4 pro 4k checkerboard ondersteunt terwijl velen nog gewoon een 1080p TV hebben.quote:Op dinsdag 16 april 2019 17:04 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Daar is dan toch de PS5 Pro voor?
5/6 jaar zou best kunnen maar dan ben je weer een (sub)generatie verderquote:Op dinsdag 16 april 2019 17:03 schreef MMaRsu het volgende:
ķ
[..]
Wat dacht je van over 5/6 jaar? De gemiddelde levenscyclus van een console?
Toen de PS4 Pro uitkwam was het aantal mensen met een 4K tv al best substantieel toch?quote:Op dinsdag 16 april 2019 17:10 schreef Dagger87 het volgende:
[..]
Het is juist goed als de ps5 krachtig genoeg is voor 8k. Dan zal het vast geen moeite hebben met 4k 60fps. Het is net als klagen dat de ps4 pro 4k checkerboard ondersteunt terwijl velen nog gewoon een 1080p TV hebben.
Jawel, maar nog niet zoveel als de 8 jaar lang dat HDTV te koop was. Ik probeer gewoon te zeggen. dat het wel handig is om meerdere opties te hebben op een console. 4k en 8k. Ik geloof niet dat 4k snel wordt vervangen met 8k en al zeker niet dat ze games maken met 8k ondersteuning voor die kleine groep.quote:Op dinsdag 16 april 2019 17:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Toen de PS4 Pro uitkwam was het aantal mensen met een 4K tv al best substantieel toch?
Dat hoop ik niet. De middenstap is geen pluspunt geweest voor base console bezitters.quote:Op dinsdag 16 april 2019 17:04 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Daar is dan toch de PS5 Pro voor?
Ja dat is alleen niet hoe het werkt.. Developers maken deze keuze.. Nu kunnen ze allemaal al games maken die op 60fps worden ingestokenquote:Op dinsdag 16 april 2019 17:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb liever dat ze eerst werken aan een console die als standaard 60 FPS uitpoept op 4K dan 8K en 30 FPS.
Krijg je dan niet gewoon 4K 60 FPS als standaard, en de 8K in 30 FPS? Zo werkt dat meestal toch, als je de resolutie omhoog gooit dan gaan de FPS omlaag....quote:Op dinsdag 16 april 2019 17:48 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja dat is alleen niet hoe het werkt.. Developers maken deze keuze.. Nu kunnen ze allemaal al games maken die op 60fps worden ingestoken
Het probleem is dat je grafische pracht moet inruilen als je die performance wil. En aangezien graphics verkopen, zullen devs hier niet voor kiezen.
Zo zal je ook op de ps5 enorm veel 30fps games terugzien die qua graphics fantastisch zijn maar qua performance vergelijkbaar met deze generatie ( muv loading times,popin etc)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |