abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 april 2019 @ 18:52:17 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186401784
quote:
10s.gif Op woensdag 24 april 2019 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Maastricht-Noord bestaat ook al.
Nu nog alleen voor de lijn Maastricht - Heerlen, maar straks krijgt de tak naar Sittard er ook een station
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 24 april 2019 @ 19:16:37 #152
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_186402192
quote:
10s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

alleen geopend op zondagochtend :7
En je wordt opgevangen door de dominee die je naar de kerk begeleidt zeker? :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 april 2019 @ 19:18:45 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186402244
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 19:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

En je wordt opgevangen door de dominee die je naar de kerk begeleidt zeker? :P
joah
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_186402686
PRORAIL PRESENTEERT STATION VAN DE TOEKOMST
24 APRIL 2019

Technologie verandert de wereld en de stations veranderen mee. Dat is de voornaamste boodschap in de toekomstvisie die ProRail woensdag heeft gepresenteerd.

Over vijf jaar moeten de eerste contouren van het station van de toekomst al zichtbaar zijn. De komende tien jaar is voor de transformatie 3,5 miljard euro nodig, stelt ProRail. Het rijk, provincies, gemeenten en vervoerders moeten de handen ineenslaan om dat te realiseren.

OVERAL HELLINGBANEN
Technologie is het sleutelwoord in de toekomstvisie. 'ProRail wil klaar zijn voor de toekomst en is daarom volop bezig met innovaties op het spoor', zegt topman Pier Eringa in in het rapport Station NXT. 'Wanneer vervoerders vragen om infrastructuur waar je met autonoom rijdende treinen over kunt rijden, moeten wij die infrastructuur al hebben liggen.'

Om het openbaar vervoer ook voor mensen met een beperking toegankelijk te houden, zullen alle stations uiterlijk in 2030 zo zijn ingericht dat iedereen zelfstandig kan reizen. Overal komen hellingbanen en liften en perrons worden verhoogd, zodat een gelijkvloerse instap voor rolstoelers mogelijk wordt. Voor blinden zal vaker met braille worden gewerkt. Er worden verder slimme lantaarnpalen geplaatst en meer beveiligingscamera’s.

ENERGIEKNOOPPUNT
ProRail kondigde daarnaast aan dat het over tien jaar alle energie die het verbruikt zelf opwekt. Stations moeten in de toekomst gaan dienen als energieknooppunt. De 315 voetbalvelden aan overstapoppervlakte bieden mogelijkheden voor energie-opwekking en ook fietsoverkappingen, wanden van abri’s, technische ruimtes en windschermen zullen voor dat doel worden ingezet.

Om de perroncapaciteit te vergroten, zullen de borden 'smart' worden, om zo de reizigers te kunnen sturen naar delen van het perron waar nog ruimte is. Door de inzet van zelfrijdende treinen zal ook de capaciteit op het spoor fors worden uitgebreid. Volgens ProRail blijkt uit recente proeven dat dergelijke treinen dichter op elkaar kunnen rijden dan treinen met een machinist.

FIETSEN
ProRail verwacht ook veel van slimme apps, die de reiziger van deur tot deur zullen begeleiden. Het moet makkelijker worden om op het perron over te stappen op andere vormen van vervoer zoals metro, bus, fiets of auto. Om fietsgebruik aan te moedigen, bouwt ProRail extra rijwielstallingen, maar het spoorbedrijf werkt ook mee aan ontwikkelingen rondom de Hyperloop.

In het rapport benadrukt ProRail dat de toekomst hier en daar al is begonnen. Op station Schiphol hangen inmiddels ledbalken boven de perrons die aangeven waar de deuren van de eerstkomende trein zich zullen bevinden. Ook maakt de lichtbalk in één oogopslag duidelijk waar zich de eersteklasrijtuigen bevinden. Op de overkapping van station Eindhoven zijn 1900 zonnepanelen geplaatst, die in 60 procent van de energiebehoefte van het station voorzien. Om de capaciteit van fietsenstallingen te vergroten wordt in Rotterdam, Zwolle en Dordrecht geëxperimenteerd met robots die je fiets naar zijn plek brengen. De stallingen kunnen bij noodweer dienstdoen als opvangbuffer voor overtollig regenwater.

TEGELS
In Blerick is het perron bestraat met tegels met een 'cradle to cradle'-keurmerk. Doordat ze onder meer van hergebruikt materiaal zijn gemaakt, levert het gebruik van deze tegels een forse CO2-winst op. In Amersfoort worden tegels getest die veiliger, lichter en duurzamer zijn dan de gangbare tegels. Op station Mantgum gaat het licht pas aan als er reizigers in de buurt zijn. Bij de bouw van het nieuwe station van Arnhem zijn vooral natuurlijke materialen gebruikt. Bovendien heeft het station een groen dak gekregen.

Samen met de Technische Universiteit Delft heeft ProRail camera's ontwikkeld die objecten langs het spoor snel herkennen. Zo kan eerder worden vastgesteld of er problemen dreigen. In Beverwijk en Deurne staan nu geluidsschermen die zijn gemaakt van lokaal geteeld olifantsgras.

REGENWATER
ProRail noemt in zijn rapport ook een aantal technieken die mogelijk een rol zullen spelen in de toekomst van de treinstations. Voor de energie-opslag bij stations zou een Ecovat uitkomst kunnen bieden, aldus ProRail. Dat is een grote, ondergrondse waterbuffer voor de seizoensopslag van warmte en koude. Op de perrons zouden zonnepanelen kunnen worden geplaatst waar je gewoon overheen kunt lopen, zoals het zonnefietspad Solaroad dat in gebruik is genomen bij Krommenie. Daarnaast zouden er Waterbenches moeten komen, poreus zitmeubilair waar het regenwater doorheen kan sijpelen om in een ondergrondse buffer te belanden. Met op elk station één zo'n bank zou ProRail al 112.000 liter regenwater kunnen opvangen.

MAATSCHAPPELIJKE TRENDS
ProRail signaleert een aantal maatschappelijke trends die van grote betekenis worden voor de toekomst van het reizen. De steden groeien, terwijl dorpen een steeds landelijker karakter zullen krijgen. De bevolking vergrijst en de gemiddelde gezinssamenstelling verandert. Het klimaat verandert, het wordt warmer en er komt meer overlast door intensieve regenval of langdurige droogte. In de economie zal niet langer het product centraal staan, maar de waarde en daarnaast gaan we steeds meer delen.

Energieneutraal wordt de norm en in een circulaire economie bestaat afval niet meer. Na het Internet of Things zal er een Internet of Everything ontstaan met nieuwe verdienmodellen en nieuwe mobiliteitsconcepten. Welke dat precies zullen worden, laat ProRail in het midden. Wel zal mobiliteit slimmer moeten worden: we kunnen immers niet eindeloos méér infrastructuur blijven aanleggen, terwijl het aantal reizigers zal blijven toenemen.

https://www.deingenieur.n(...)tion-van-de-toekomst
pi_186406551
Perrons worden verlaagd. Maar point taken. En fijn dat dit zo landelijk wordt aangepakt. Nou nog 3KV en ik ben een blije tet.
Bier.
  woensdag 24 april 2019 @ 22:08:00 #156
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_186406729
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 19:40 schreef Adrie072 het volgende:
Op station Mantgum gaat het licht pas aan als er reizigers in de buurt zijn.
Spaarlamp in Mantgum; forever alone.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 24 april 2019 @ 23:16:58 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186408418
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nu nog alleen voor de lijn Maastricht - Heerlen, maar straks krijgt de tak naar Sittard er ook een station
een perron lijkt me genoeg :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 april 2019 @ 23:50:08 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186409118
Boompie op het spoor tussen Ommen en Mariënberg. Arriva-treintje is wat beschadigd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_186409272
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2019 07:29 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Daar kan je UIs ook aanzetten, in instellingen rechtsboven.

[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)ns-in-tien-jaar-tijd
30 nieuwe stations tot 2028.
Station Grubbenvorst is net geschrapt uit de Maaslijnplannen 8)7
  Redactie Sport donderdag 25 april 2019 @ 00:51:58 #160
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_186409990
Een niet zo handige boer in Schleswig-Holstein dacht dat ie met z'n trekker ook wel buiten de overweg over kon steken. Dat ging in principe goed, maar het apparaat dat erachter hing bleef haken en verschoof een stuk spoor :X



Bron: https://www.boyens-medien(...)nster-und-heide.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 25 april 2019 @ 08:31:57 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186411757
Dat gaat centjes kosten :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 april 2019 @ 08:45:07 #162
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_186411913
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 00:00 schreef J.B. het volgende:

[..]

Station Grubbenvorst is net geschrapt uit de Maaslijnplannen 8)7
Kaartje is gebaseerd op oude informatie:
quote:
Een station voor Eindhoven Airport -in Acht, met een HOV-verbinding naar het vliegveld- hoort er in elk geval niet bij. Dit in tegenstelling tot wat diverse media gisteren berichtten, naar aanleiding van een artikel in de Telegraaf. Het kaartje dat de krant daarbij afbeeldde, gebaseerd op een lijstje uit 2014, is volgens ProRail én NS ruimschoots achterhaald.
https://www.ed.nl/den-bos(...)en-airport~af9f43c4/
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 25 april 2019 @ 08:50:45 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186411976
definieer "ruimschoots achterhaald". Winschoten had in 1868 al een station.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 april 2019 @ 12:06:03 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186414955
Nieuwe overwegcampagne van Infrabel:

pi_186420337
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2019 23:50 schreef Peterselieman het volgende:
Boompie op het spoor tussen Ommen en Mariënberg. Arriva-treintje is wat beschadigd
Voorruit stuk en had ook geen stroomafnemer meer stond vanmorgen in Zwolle aan de kant
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_186422170
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 12:06 schreef James1988 het volgende:
Nieuwe overwegcampagne van Infrabel:

wat toevallig dat hij slagboom heet zeg :D
  Moderator donderdag 25 april 2019 @ 19:18:31 #167
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186422200
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 08:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gaat centjes kosten :Y
Gewoon eem warmstoken en met de voorhamer er bij :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 25 april 2019 @ 20:07:13 #168
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_186423483
jammer dat Antalya geen trein station heeft, zou graag dan naar Ankara willen, maar ik moet dan eerst een bus pakken naar Mersin of Karaman en daar overstappen op de trein.

op Mersin zou ik eerst moeten treinen naar Adana en dan overstappen naar Konya die maar een keer dag gaat. het kost allemaal geen drol, maar ik moet er wel rekening mee houden dat ik minimaal 12 uur onderweg bent, alleen al met de trein.

plannen plannen....
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_186429187
Ik wil eind mei een weekend naar Dresden met de trein. Nou wil ik graag op de terugreis 's nachts reizen. Ik zit echter heel erg te twijfelen welke route ik moet nemen:

Dresden-Berlin-Hannover:

Optie 1:
EC: 18:45 Dresden Hbf- Berlin Obf 20:33
Overstap Berlin Obf 3u08
Nacht ICE: 23:41 Berlin Obf - Hannover Hbf 03:09

+ Comfortabele trein, Niet hoeven overstappen
- Lang overbruggen in Berlijn

Optie 2:
RE: 19:14 Dresden Hbf - Leipzig Hbf 20:50
Overstap Leipzig Hbf 26m
ICE: 21:16 Leipzig Hbf - Berlin Hbf 22:55
Overstap Berlin Hbf-Obf 46m
Nacht-ICE: Berlin Obf - Hannover Hbf 03:09

+ Langer in Dresden, ICE, prima wachttijd in Berlijn
- extra overstap, minder comfortabel (deel met stoptrein)

Optie 3:
EC: 20:46 Dresden Hbf - Leipzig Hbf 22:02
Overstap Leipzig Hbf 14m
ICE: Leipzig Hbf - Berlin Obf 23:41
Overstap Berlin Obf 15m
S-Bahn: 23:56 Berlin Obf - Berlin Wannsee 00:32
Overstap Berlin Wannsee 7m
Nacht-ICE: 00:39 Berlin Wannsee - Hannover Hbf 03:09

+ Lekker lang in Dresden, Geen lange wachttijden, comfortabele treinen
- Erg krappe overstappen
De ICE uit Leipzig komt om 23:41 aan, en de nacht-ICE vertrekt ook om 23:41. Is er een kans die aansluiting alsnog te halen? (hij rijdt wegens werkzaamheden via een andere route, misschien dat er daardoor extra speling in de tijden zit) En zo niet, is het realistisch om de Nacht-ICE voor Wannsee in te halen, of is het risico op het missen van een aansluiting te groot. En als ik de aansluiting mis, kan ik dan verwachten dat ik bijvoorbeeld een hotel vergoed krijg? (Ik reis met een CD ticket zonder zugbindung in Duitsland).

Berlin-Groningen:

Optie 1:
Nacht-ICE: 23:41 Berlin Ostbahnhof - Hannover Hbf 03:09
Overstap Hannover 1u11
RE: Hannover Hbf 4:20 - Bremen Hbf 05:39
Overstap Bremen Hbf 14m
IC: Bremen Hbf 5:53 - Leer 07:07
Overstap Leer 23m
Bus: Leer 07:30 - Groningen 08:25

+ Vroeg thuis, Overstap in Hannover (veel horeca nog open)
- Midden in de nacht lange overstap, deel met bus
De Nacht ICE vertrekt pas 03:40 vanaf Hannover, is het mogelijk om in de trein blijven zitten?

Optie 2:
Nacht-ICE: 23:41 Berlin Ostbahnhof - Bielefeld Hbf 04:36
Overstap Bielefeld Hbf 32m
ERB: 05:08 Bielefeld Hbf - Hengelo 07:26
Overstap Hengelo 13m
IC: 07:39 Hengelo - Zwolle 08:21
Overstap Zwolle
SP: 08:24 Zwolle - Groningen 09:33

+ Langer in de Nacht ICE (meer slaap), Kortere overstap 's nachts, alles met de trein
- Overstap in Bielefeld (niks te doen 's nachts), Later in Groningen, Lang stuk in een stoptrein, Moet een extra kaartje Bad Bentheim-Grens kopen

Kunnen jullie mij misschien advies geven op welke route ik het best kan nemen? Heeft iemand ervaring met deze treinen, kan je er een beetje in slapen?

Alvast bedankt!
  vrijdag 26 april 2019 @ 00:09:53 #170
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186429337
Als ik het zo lees lijkt het op twee losse reizen; Dresden - Hannover en Berlijn - Groningen, maar het is één reis toch?
pi_186429378
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 00:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als ik het zo lees lijkt het op twee losse reizen; Dresden - Hannover en Berlijn - Groningen, maar het is één reis toch?
Ja het is een reis, maar de Nacht-ICE Berlijn-Hannover neem ik sowieso, ik heb dus 3 opties voor Dresden-Berlijn en 2 opties Berlijn-Groningen
  vrijdag 26 april 2019 @ 00:50:49 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186429864
"Nacht ICE" is overigens gewoon een ICE die 's nachts rijdt, het is geen slaaptrein. Misschien is het licht een beetje gedimd, veel meer moet je niet verwachten.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 26 april 2019 @ 06:50:16 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186431236
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 00:50 schreef James1988 het volgende:
"Nacht ICE" is overigens gewoon een ICE die 's nachts rijdt, het is geen slaaptrein. Misschien is het licht een beetje gedimd, veel meer moet je niet verwachten.
Ja dat is pure aids idd. Als je echt compleet verknetterd aan wilt komen kan ik hem van harte aanbevelen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 26 april 2019 @ 08:40:10 #174
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186431961
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 06:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat is pure aids idd. Als je echt compleet verknetterd aan wilt komen kan ik hem van harte aanbevelen :)
Niet in voor een avontuur Fles? :P
  vrijdag 26 april 2019 @ 08:41:55 #175
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186431971
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 00:13 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Ja het is een reis, maar de Nacht-ICE Berlijn-Hannover neem ik sowieso, ik heb dus 3 opties voor Dresden-Berlijn en 2 opties Berlijn-Groningen
Dan zou ik voor optie 1, minst gedoe met overstappen en qua vertrektijd scheelt het niet zoveel. Kan je nog beetje Berlijn kijken evt. en optie 1 naar Groningen nemen. Wat James al zegt; het is geen slaaptrein dus of er van slapen veel terechtkomt...

En misschien is het vloeken in tent hier maar kijk naar Flixbus oid; rechtstreeks of 1 overstap en stuk sneller en wellicht goedkoper.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frozen-assassin op 26-04-2019 08:49:18 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')