abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 januari 2003 @ 23:56:41 #51
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_7751024
quote:
Op maandag 6 januari 2003 23:53 schreef evert het volgende:

[..]

JJJJAAAA!
Maar voor alle Smiths fans, worden jullie er ook depri van?
Ken iemand die zodra hij de smiths hoort, ik tegen met houden of hij ligt al voor de trein

Ik kan juist wel de humor in zien van die overdreven morrissey opgezwolle zang!(het past er perfect bij!) en dus word ik niet depri van the smiths.Het ontroerd me ook vooral.ik niet depri worde dus
de mazzel en tot fok! webtip= http://www.xs4all.nl/~stefanjh
  vrijdag 14 februari 2003 @ 21:26:03 #52
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_8486045
Schandalig dat er op zo een prachtig topic al een tijd geen reacties meer komen!
  Trouwste user 2022 vrijdag 14 februari 2003 @ 21:33:27 #53
7889 tong80
Spleenheup
pi_8486182
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 21:26 schreef thesoundfan het volgende:
Schandalig dat er op zo een prachtig topic al een tijd geen reacties meer komen!
Wat verwacht je ?

De aankondiging van een nieuwe plaat ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 14 februari 2003 @ 21:47:23 #54
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_8486476
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 21:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wat verwacht je ?

De aankondiging van een nieuwe plaat ?

Nou er is sprake van een mogelijke reunie, dus ik zit wel te wachten op een nieuwe plaat jaaaa! flauwen grapfenmacher!
pi_8486486
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 21:26 schreef thesoundfan het volgende:
mijn Johnny Marr - topic trekt ook geen reaktie
pi_8488266
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:21 schreef PHETEP het volgende:
Wat me opvalt is dat de jongeren van nu die van Alternatieve muziek houden, dat als ze in het verleden gaan duiken altijd bij The Cure, Joy Division, Sisters of Mercy.....(meer de >Gothic<bands, zeg maar) uitkomen, maar die zgn. alternatieve muziekliefhebbers schijnen totaal oblivious te zijn van 1 van de belangrijkste bands van de jaren 80: THE SMITHS, how come???

En zijn er nog mensen die in de jaren 80 Smiths-fan waren die nog steeds de solo-albums van Morrissey kopen, en deze ook goed vinden?(ik namelijk niet; vond VIVA HATE zeeer goed, maar daarna )

Als ik ze 2e hands tegenkom schaf ik ze inderdaad aan. Buiten Morissey heeft Johnny Marr ook aardige dingen gedaan. Deze had meer variatie dan Morrissey die eigenlijk maar één kunstje kon. Zo speelde Johnny Marr mee bij:
Banderas, Beck, Andrew Berry, Black Grape, Billy Bragg, Bernard Butler, A Certain Ratio, Charlatans, the Cult, Electrafixion, Electronic,
Everything But The Girl, Bryan Ferry, Neil Finn, Haven, Impossible Dreamers, Bert Jansch, Denise Johnson, K-Klass, Lisa Germano, M People, Kirsty MacColl, Marion, Moodswings, Oasis, Beth Orton, Pet Shop Boys, Pretenders, Quando Quango, Stex, Talking Heads en The The

Begin deze maand is het album Boomslang van Johnny Marr + the Healers gereleased

speciaal voor dolle hond iedereen ff hier kijken en een reactie achterlaten: Johnny Marr & The Healers

[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 14-02-2003 23:32]

salva cum reverentia
  vrijdag 14 februari 2003 @ 23:24:26 #57
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_8488307
Ik ken alleen Panic.

En dat vind ik een heel leuk liedje.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Trouwste user 2022 vrijdag 14 februari 2003 @ 23:48:43 #58
7889 tong80
Spleenheup
pi_8488685
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 23:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ken alleen Panic.

En dat vind ik een heel leuk liedje.

Ga de rest maar.......

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_8489252
* Puur is van 1977

The Smiths is zeker cool. Ik vind het ook vreemd dat hier zo weinig aandacht voor is. Net als Echo and the Bunnyman

zaterdag 15 februari 2003 @ 18:41:16 #60
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_8498518
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 00:23 schreef Puur het volgende:
* Puur is van 1977

The Smiths is zeker cool. Ik vind het ook vreemd dat hier zo weinig aandacht voor is. Net als Echo and the Bunnyman

en The sound trouwens ook. Gelukkig heeft tenminste nog iemand ze in zijn username...
  zaterdag 15 februari 2003 @ 19:02:10 #61
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_8498898
Ik heb the smiths tot mijn grote schaamte pas een 2 maanden geleden ofzo ontdekt. Eerst The Queen is Dead aangeschaft en iets korter geleden ook meteen maar de lp van Meat is Murder. Was meteen verkocht.

Leuk om te zien dat die platen door Stephen Street geproduceerd zijn omdat ik tijdens de Parklife tijd ontzettend Blur fan was (ook Stephen Street).

pi_8499125
En ik ga eens kijken of ik iets vind van the smiths. lijkt me na deze verhalen wel de moeite waard.

En ja ik dacht ook dat het chips waren

pi_8515094
The Smiths, tuurlijk. Mijn vrouw was er helemaal gestoord van, en ik werd er helemaal gestoord van. Het meeste vinyl ligt hier nog wel. Maar ook Lloyd Cole & The Commotions, Teardrop Explodes, The Housemartins waren in die jaren niet van de draaitafels af te branden.
pi_13535550
Ik ben behalve suedeaanhanger ook the smiths/morrissey-fan.

"of je er depri van wordt??"

INTEGENDEEL, ik heb altijd al gevonden alsof Steven voor me meezingt en dat geeft me juist een oppepend gevoel. Ik ben al jaren fan van ze en alhoewel ik een beetje te laat geboren ben om ze discograficaal te leren kennen heb ik alles in luttele maanden ingehaald om het een deel te maken van mijn leven.
Raar maar waar, ik vind Morrissey solo beter.
Dit omdat zijn teksten me dan helemaal raken.
vb zijn.
"there speaks a true friend, break up the family, driving your grilfriend home, last night I dreamt that somebody loved me..."
en zo kan ik ze allemaal wel opnoemen!!
Ik kan al zijn liedjes tegenwoordig wel meezingen.
Ik heb van mijn vriendin, die ook liefhebber is (die er nog een t-shirt en een 4 langspeelplaten van heeft), gehoord dat Steven weer de studios is in gedoken. Nou ik ben benieuwd!

Zijn er nog meer fans?? Echte fans, ik wil in contact komen met echte fans om een paar woordjes te wisselen over ervaring, gevoelens en smaak. Wat is het beste, wat kan nou net niet, wat is een tegenvaller etc.

The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_13541938
Ik vind The Smiths ook helemaal geweldig! Ik heb het meeste van ze ondertussen wel gekocht, en er zit zoveel moois tussen. Er komt minstens een paar keer per week wel een cd van deze band voorbij. Jammer dat ik ze nog nooit live heb mogen meemaken.

Morrissey solo vind ik trouwens ook best goed. Viva Hate is erg goed, maar er zijn nog een paar andere cd's van hem vind ik goed vind. Vooral Your Arsenal uit 1992 en Vauxhall And I uit 1994.

quote:
Op dinsdag 30 september 2003 00:22 schreef Brett-Anderson het volgende:
Ik heb van mijn vriendin, die ook liefhebber is (die er nog een t-shirt en een 4 langspeelplaten van heeft), gehoord dat Steven weer de studios is in gedoken. Nou ik ben benieuwd!
Morrissey is inderdaad bezig een nieuw studio-album op te nemen. Eerder dit jaar heeft hij sinds lange tijd eindelijk weer eens een platenmaatschappij gevonden. Het nieuwe album wordt volgens mij begin 2004 verwacht. Ik ben er erg benieuwd naar, ik kan niet wachten om het resultaat te horen.
And that's why you always leave a note.
Last.fm.
pi_14503202
Ik vind verschrikkelijk veel soorten muziek mooi, maar de sound van The Smiths is de sound die me nog altijd het meest aanspreekt. Het brengt me naar een ander soort wereld met een eigen landschap waarin ik me compleet anders voel dan anders. Het is eigenlijk wel melancholie, ja... Daarom betekent de muziek ook meer voor me dan dat het alleen maar leuke liedjes zijn om te horen. Daarnaast spreken de teksten, de stem van Morrissey, de 'jangly guitars' van Marr en de basloopjes me enorm aan.

Wat voor mij echt de nummers zijn waar ik The Smiths mee identificeer?
The Headmaster Ritual
Bigmouth Strikes Again
Hand in Glove
This Charming Man
The Boy With The Torn In His Side
Stop Me If You Think You've Heard This One Before

Echte juweeltjes zijn toch wel...
That Joke Isn't Funny Anymore
There's a Light That Never Goes Out
Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me
Unhappy Birthday
Please Please Please Let Me Get What I Want
(waarvan ook een mooie instrumentale versie in Ferris Bueller's Day Off, overigens)

Maar het is enkel een greep van het moment...

[Dit bericht is gewijzigd door Bombie op 09-11-2003 16:11]

pi_14503526
*meldt

Je moet wel tegen z'n weemoedige stem kunnen.
Ik ken meerdere personen die het jankmuziek vinden.
Is het ook wel. Het moet echt bij je passen, maar dan is het ook echt de moeite waard.

*denkt dat veel liefhebbers van Morrissey eveneens liefhebbers zijn van Robert Smith (the Cure).

zondag 9 november 2003 @ 17:06:12 #69
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_14504512
Ja! Prachtige muziek. Kende ze van horen zeggen en kende wat nummers van de tribute cd "The world still wont listen" Slapshot doet daar wel een aardige cover van Bigmouth op, maar dat terzijde. Heb onlangs wat nummers gedowned en daarna vrijwel direct een greatest hits compilatie gekocht. Cemetery Gates is tot nu toe mijn favoriete nummer.

Ook The Smiths krijgen Aschkael's stamp of approval

= there is a light that never goes out =
pi_14504549
I love Morrisey!!!

Spending warm Summer days indoors
Writing frightening verse
To a buck-toothed girl in Luxembourg

(so)
ASK ME, ASK ME, ASK ME
ASK ME, ASK ME, ASK ME

Because if it's not Love
Then it's the Bomb, the Bomb, the Bomb, the Bomb, the Bomb, the Bomb, the Bomb
That will bring us together

De meeste liedjes zijn minder vrolijk, maar deze is wel leuk- ASK

ijdelheid der ijdelheden, het is al ijdelheid
pi_14529481
in de jaren80 ging ik wel mee met het depressieve gehalte van de teksten maar later ben ik vooral de humor erin gaan waarderen

so i broke into the palace...
she said er.. i don't know you and you cannot sing
i said that 's nothing, you should hear me play piano

the queen is dead is nog steeds de ultieme smiths LP
some girls is ook hilarisch in de beste traditie van engelse comedy
als de carry on-films en are you being served?

pi_14529536
maar ik krijg steeds meer moeite met die stem! solo heb ik het ook wel gehoord nu...komt trouwens maybe interessant over hem uit: van de mark simpson getiteld: saint morrissey! ...tel uit je winst!

o, hij wwont tegenwoordig in LA in het huis van clark gable.

maandag 10 november 2003 @ 18:04:29 #73
52589 sjun
uit solidariteit
pi_14530801
quote:
Op maandag 6 januari 2003 17:21 schreef PHETEP het volgende:
Wat me opvalt is dat de jongeren van nu die van Alternatieve muziek houden, dat als ze in het verleden gaan duiken altijd bij The Cure, Joy Division, Sisters of Mercy.....(meer de >Gothic<bands, zeg maar) uitkomen, maar die zgn. alternatieve muziekliefhebbers schijnen totaal oblivious te zijn van 1 van de belangrijkste bands van de jaren 80: THE SMITHS, how come???

En zijn er nog mensen die in de jaren 80 Smiths-fan waren die nog steeds de solo-albums van Morrissey kopen, en deze ook goed vinden?(ik namelijk niet; vond VIVA HATE zeeer goed, maar daarna )

De man is inderdaad wat minder geworden maar jeugdsentiment slijt niet. Ook Johnny Marr is gewoon verdergegaan in diverse projecten.
Zo deed hij even mee mee met
QUANDO QUANGO
EVERYTHING BUT THE GIRL:
BILLY BRAGG
BRYAN FERRY
TALKING HEADS
THE THE
KIRSTY MacCOLL
ELECTRONIC
ANDREW BERRY
PET SHOP BOYS
STEX
BANDERAS
K-KLASS
A CERTAIN RATIO
DENISE JOHNSON
BLACK GRAPE
M PEOPLE
MARION
BECK
BBERT JANSCH
HAVEN
NEIL FINN
OASIS

Momenteel is hij met THE HEALERS bezig. Hoewel hele andere muziek dan the Smiths zeker niet verkeerd.

edit: Ik reageer nog eens enthousiast op een eerste post in een draad...

Intussen heb ik natuurlijk wèl de DVD van The Smiths: The complete picture in huis staan.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_14638205
Fijn om zulke asociaal mooie muziek met een boel andere mensen te delen
Ik ken ze al meer dan 10 jaar, en vond This Charming Man, Bigmouth, Panic, The Boy with the Thorn in his side en nog wat meer 'evergreens' altijd al goed. Maar ik ben pas sinds een half jaar echt idolaat al hun cd's aan het kopen. Ik had nooit durven te vermoeden dat ik nog zo verslingerd aan een band kon raken..

Het songschrijversduo Morrissey/Marr is gewoonweg briljant, ontzettend creatief en vernieuwend gitaarwerk van Marr ook op bijna elk Smiths-nummer

Kent er trouwens iemand Golden Lights, staat op Louder than Bombs, een plaat die was bestemd voor de Amerikaanse markt, werkelijk een draak van een nummer en een enorm dieptepunt in het werk van de band (al vind ik Frankly, Mr. Shankly ook helemaal niks eigenlijk) Absurd dat een band die prachtnummers als This Charming Man of There's a light that never goes out kan produceren ook een draak als Golden Lights kan maken...

[Dit bericht is gewijzigd door nozem op 14-11-2003 17:30]

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 14 november 2003 @ 17:24:17 #75
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14638252
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Geweldige muziek! Ik hoor vaak dat mensen het zulke 'sombere' muziek vinden, maar dat vind ik dus zwaar meevallen of misschien heeft het niet zo'n effect op me.

Mijn favoriete nummers: The queen is dead & Stop me if you think that you've heard this one before & How soon is now?

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')