abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 13 april 2019 @ 09:32:13 #1
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_186187668


Leaving Neverland is een tweedelige controversiële documentaire uit 2019 van de Britse cineast Dan Reed. Hierin komt het verhaal van Wade Robson en James Safechuck naar voren die, naar eigen zeggen, als kind jarenlang door de wereldberoemde popartiest Michael Jackson seksueel zouden zijn misbruikt, onder meer op zijn landgoed Neverland Ranch.

De documentaire, gemaakt voor Channel 4 in het Verenigd Koninkrijk en HBO in de Verenigde Staten en die in totaal vier uur duurt, ging op 25 januari 2019 op het Sundance Film Festival in Utah, Verenigde Staten in premičre, en is sinds begin maart 2019 onder meer op eerder genoemde zenders voor een groot publiek beschikbaar.

De twee mannen vertellen hun verhalen afzonderlijk van elkaar. Ook hun families komen aan het woord. Ze lieten zich jarenlang verblinden door de aandacht, glamour en fantasiewereld van hun idool, vertellen ze in de film. Volgens hen was er structureel sprake van ’grooming’, het mogelijk maken van seksueel contact door de seksuele drempels en remmingen van het kind te verlagen en jarenlang pedofiel seksueel misbruik door Michael Jackson.

Steun
Robson en Safechuck kregen na de premičre op het Sundance Film Festival langdurig applaus. Bekende personen zoals Oprah Winfrey, Louis Theroux, Sia, Rose McGowan en Ellen DeGeneres steunen de film en de getuigenis van de twee mannen.

Kritiek
Sinds het uitkomen is er wereldwijd ook kritiek op de film. Het woord "documentaire" wordt vaak tussen aanhalingstekens geschreven, omdat geen wederhoor is toegepast, en de maker ook zelf in de film geen commentaar levert.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zaterdag 13 april 2019 @ 11:49:25 #2
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_186189359
Zat even op mobiel en had niet door dat ik het vorige topic sloot.

Wat ik nog vaak langs zie komen als punchline is dat MJ zichzelf afzonderde van families en achter gesloten deuren met jongetjes sliep. Maar dat zijn alleen maar onbewezen claims uit LN.

De moeder van Wade heeft zelf verklaard dat ze ten allen tijde in Jacksons slaapkamer kon komen, en nooit de indruk had dat ze daar werd weggehouden.



Sowieso is dat een rammelend verhaal. Aan de ene kant wordt MJ afgeschilderd als supervoorzichtig en zou samen met James oefenen hoe te handelen als er iemand zou aankloppen of bellen. Aan de andere kant zouden er zo ongeveer overal op Neverland bedden staan op vrij toegankelijke locaties (trainstation, arcade, bioscoop, etc..) waar ze te pas en te onpas zouden sexen..

Dat die bedden er helemaal niet stonden volgens medewerkers laten we dan nog maar even terzijde..
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_186190663
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 11:49 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Zat even op mobiel en had niet door dat ik het vorige topic sloot.

Wat ik nog vaak langs zie komen als punchline is dat MJ zichzelf afzonderde van families en achter gesloten deuren met jongetjes sliep. Maar dat zijn alleen maar onbewezen claims uit LN.

De moeder van Wade heeft zelf verklaard dat ze ten allen tijde in Jacksons slaapkamer kon komen, en nooit de indruk had dat ze daar werd weggehouden.

[ afbeelding ]

Sowieso is dat een rammelend verhaal. Aan de ene kant wordt MJ afgeschilderd als supervoorzichtig en zou samen met James oefenen hoe te handelen als er iemand zou aankloppen of bellen. Aan de andere kant zouden er zo ongeveer overal op Neverland bedden staan op vrij toegankelijke locaties (trainstation, arcade, bioscoop, etc..) waar ze te pas en te onpas zouden sexen..

Dat die bedden er helemaal niet stonden volgens medewerkers laten we dan nog maar even terzijde..
het is wel wat door de 3 bodygards word bevestigd in het filmpje dat in het vorig topic werd gepost ,, alleen zijn broers waren welkom op het nevelrand terrein zonder afspraak. andere familie werd ontvangen in een speciaale veiligheidshut ,, en in simmige gevallen liet hij zelfs familie voor de deur staan laat staan vage kenissen

ook opvallen uit dat filmpje is dat de drie bodygards niet twijfelen aan zijn geaardheid ,, 'ik weet wanneer ik een echte man zie' zeiden ze. de indruk dat mj op vrouwen viel heb ik niet echt zelfs eerder asexueel zelfs. maar het is wel bijzonder dat ze dat zeggen
pi_186190981
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 11:49 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Zat even op mobiel en had niet door dat ik het vorige topic sloot.

Wat ik nog vaak langs zie komen als punchline is dat MJ zichzelf afzonderde van families en achter gesloten deuren met jongetjes sliep. Maar dat zijn alleen maar onbewezen claims uit LN.

De moeder van Wade heeft zelf verklaard dat ze ten allen tijde in Jacksons slaapkamer kon komen, en nooit de indruk had dat ze daar werd weggehouden.
Uit welk jaar komt die tekst? Wade is namelijk op latere leeftijd als slachtoffer van seksueel misbruik uit de kast gekomen, de jaren ervoor zat hij in het kamp van Michael Jackson.

Overigens heeft zelfs Macaulay Culkin toegegeven dat Michael Jackson een alarmsysteem op zijn kamer had waarmee Jackson kon horen of er mensen aankwamen.
pi_186191037
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 11:49 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Sowieso is dat een rammelend verhaal. Aan de ene kant wordt MJ afgeschilderd als supervoorzichtig en zou samen met James oefenen hoe te handelen als er iemand zou aankloppen of bellen. Aan de andere kant zouden er zo ongeveer overal op Neverland bedden staan op vrij toegankelijke locaties (trainstation, arcade, bioscoop, etc..) waar ze te pas en te onpas zouden sexen..

Dat die bedden er helemaal niet stonden volgens medewerkers laten we dan nog maar even terzijde..
Voor seks heb je niet per se bedden nodig hoor.
pi_186191150
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 13:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Overigens heeft zelfs Macaulay Culkin toegegeven dat Michael Jackson een alarmsysteem op zijn kamer had waarmee Jackson kon horen of er mensen aankwamen.
hoe vaak ben je nog van plan in herhaling te vallen dit is al zooo vaak behandeld.

het was geen alarmsysteem maar gewoon een dingdong zodra iemand de voordeur betreed van zijn slaapkamer ,, let wel zijn slaapkamer was gewoon een huis op het terrein met meerdere etages maar goed dat is al heel vaak gezegd

niks op slot gewoon een dingdong
  zaterdag 13 april 2019 @ 13:53:47 #7
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186191176
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 13:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Voor seks heb je niet per se bedden nodig hoor.
Nee, maar voor sex ín een bed wel.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_186191236
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 13:53 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nee, maar voor sex ín een bed wel.
Toon jij maar eens aan waar er gesproken wordt over dat er allemaal bedden stonden op heel Neverland.
pi_186191261
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 13:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Toon jij maar eens aan waar er gesproken wordt over dat er allemaal bedden stonden op heel Neverland.
alsof je de aangeklaagde vraagt het verhaal van de aanklager te onderbouwen ,, ik vraag me af of je zelf wel in de gaten hebt hoe raar je bezig ben in dit verhaal
  zaterdag 13 april 2019 @ 14:29:53 #10
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186191669
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 13:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Toon jij maar eens aan waar er gesproken wordt over dat er allemaal bedden stonden op heel Neverland.
Ik toon helemaal niks aan voor jou mafkees 😀
Haters everywhere but I don't really care.
pi_186192422
Hij kon ook gewoon even bukken toch.
pi_186192636
Hij liet zijn personeel ook de vaseline halen.
https://www.pressreader.c(...)0628/281612416385171

Dus die schoonmaakster had toch wel gelijk met die vaseline overal op Neverland.
Het lijkt me wel heel erg toevallig anders.
pi_186192651
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 15:48 schreef quirina het volgende:
Hij liet zijn personeel ook de vaseline halen.
https://www.pressreader.c(...)0628/281612416385171

Dus die schoonmaakster had toch wel gelijk met die vaseline overal op Neverland.
Het lijkt me wel heel erg toevallig anders.
Wat een verschrikkelijke kut site is dat.
pi_186192724
Het komt toch uit de krant en die Abdul was getuige.
En ik vind het wel erg toevallig dat na het vaselineverhaal van die schoonmaakster dat ik dat verhaal ook vind.
Dat maakt het verhaal van Safechuck in ieder geval geloofwaardiger.
  zaterdag 13 april 2019 @ 20:05:00 #16
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_186196710
Het zou toch gewoon fijner zijn geweest als het verhaal van Safechuck op zichzelf geloofwaardig was geweest.

Dan hoefden we niet naar onderbouwing over vaseline te zoeken bij veroordeelde ex-werknemers of verzonnen boeken ('MJ was my lover' is een hersenscheet van Gutierrez (ook al veroordeeld)).

Als je de waarheid verteld dan komt geloofwaardigheid vrij eenvoudig. Dan zijn zaken vaak verrassend simpel en logisch en uitlegbaar.

En dan laat je juist ook de tegenpartij horen, want op hun verdediging heb je dan een antwoord. Maakt het alleen maar geloofwaardiger.

En dat is niet het geval, anders kwam Safechuck wel een keer met een eenvoudige verklaring voor bv. het treinstation.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_186201392
Maar het boek Victor Guiterez komt wel overeen met de ervaringen van Safechuck en Robson.
Of geloof je dat ze samen het boek hebben gelezen en het bij Dan Reed opgedreund hebben?
Zou ook kunnen hoor, want als je het leest speelt het ook meer in 1993.
En Jordan Chandler hebben ze niet genoemd, maar Brett Barnes wel in de docu en die was er niet blij mee.
pi_186202233
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 11:49 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Zat even op mobiel en had niet door dat ik het vorige topic sloot.

Wat ik nog vaak langs zie komen als punchline is dat MJ zichzelf afzonderde van families en achter gesloten deuren met jongetjes sliep. Maar dat zijn alleen maar onbewezen claims uit LN.

De moeder van Wade heeft zelf verklaard dat ze ten allen tijde in Jacksons slaapkamer kon komen, en nooit de indruk had dat ze daar werd weggehouden.

[ afbeelding ]

Sowieso is dat een rammelend verhaal. Aan de ene kant wordt MJ afgeschilderd als supervoorzichtig en zou samen met James oefenen hoe te handelen als er iemand zou aankloppen of bellen. Aan de andere kant zouden er zo ongeveer overal op Neverland bedden staan op vrij toegankelijke locaties (trainstation, arcade, bioscoop, etc..) waar ze te pas en te onpas zouden sexen..

Dat die bedden er helemaal niet stonden volgens medewerkers laten we dan nog maar even terzijde..
1 keer neuken of tig keer, van kinderen blijf je af.
  zondag 14 april 2019 @ 01:06:22 #19
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186202356
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 15:48 schreef quirina het volgende:
Hij liet zijn personeel ook de vaseline halen.
https://www.pressreader.c(...)0628/281612416385171

Dus die schoonmaakster had toch wel gelijk met die vaseline overal op Neverland.
Het lijkt me wel heel erg toevallig anders.
Haha, alleen de kop zegt genoeg.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_186202380
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 01:06 schreef matthijst het volgende:

[..]

Haha, alleen de kop zegt genoeg.
Nog op vakantie?
  zondag 14 april 2019 @ 01:15:37 #21
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186202485
Ande
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2019 00:09 schreef quirina het volgende:
Maar het boek Victor Guiterez komt wel overeen met de ervaringen van Safechuck en Robson.
Of geloof je dat ze samen het boek hebben gelezen en het bij Dan Reed opgedreund hebben?
Zou ook kunnen hoor, want als je het leest speelt het ook meer in 1993.
En Jordan Chandler hebben ze niet genoemd, maar Brett Barnes wel in de docu en die was er niet blij mee.
anderom heh slimpie?
Wade heeft flink zitten Googlen. Hij herinnerde zich eerst nauwelijks iets en moest z'n mama vragen hoe wat en wanneer ze op Neverland waren.
Zocht op internet naar misbruik verhaaltjes. En goh, bij hun kwam ook vaseline voor. Whooptiedoo.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 14 april 2019 @ 01:16:21 #22
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186202499
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2019 01:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nog op vakantie?
Ja, niet iedereen gaat een weekendje naar de huttenheugte.
8 uur 's ochtends hier, wat doe jij snachts op SLAAP JIJ NOOIT?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_186203407
Kamaria24k twitterde op zaterdag 13-04-2019 om 21:20:34 "We used to call Wade Robson, Uncle Pervy at Jumpdance. He'd hug the girls under the armpit with fingers wrapping around touching the nip. Our moms wouldn't let us near him" #LeavingNeverland #MJInnocent #michaeljackson https://t.co/9u7qTge657 reageer retweet
Lol....Safechuck in dat filmpje...ja lekker man
pi_186204033
Nog maar weer eens een slordigheidje:
Mike_dropUK twitterde op donderdag 11-04-2019 om 02:04:37 Thread:More inconsistencies in JS story:Lawsuit:describes night in 1993 while filming jam in Chicago where he cried because mj “replaced him with Brett”In LN:describes same night, but this time in LA in sept 1992Jam was filmed in Chicago in 1992 in April/may#mjinnocent https://t.co/DKvErHa53W reageer retweet
pi_186205485
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 11:49 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Sowieso is dat een rammelend verhaal. Aan de ene kant wordt MJ afgeschilderd als supervoorzichtig en zou samen met James oefenen hoe te handelen als er iemand zou aankloppen of bellen. Aan de andere kant zouden er zo ongeveer overal op Neverland bedden staan op vrij toegankelijke locaties (trainstation, arcade, bioscoop, etc..) waar ze te pas en te onpas zouden sexen..

Dat die bedden er helemaal niet stonden volgens medewerkers laten we dan nog maar even terzijde..
Waar wordt er precies gesproken over bedden? Voor seks heb je echt niet per se een bed nodig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')