abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin donderdag 11 april 2019 @ 14:15:01 #1
35723 crew  GGMM
pi_186156059
quote:
Vijf agenten gewond geraakt rond Ajax-duel, onvrede over politieoptreden
Door de ongeregeldheden bij de Johan Cruijf ArenA voorafgaand aan de Champions League-wedstrijd van Ajax tegen Juventus (1-1) zijn woensdag vijf agenten gewond geraakt. Vanuit supporters was er veel onvrede over het in hun ogen buitensporige politieoptreden

Een van de gewonde agenten moest woensdagavond naar het ziekenhuis worden gebracht omdat een zwaar stuk vuurwerk in haar nabijheid ontplofte. De vrouw heeft mogelijk gehoorschade opgelopen.

De andere agenten liepen eveneens verwondingen op omdat er door supporters met stenen en andere voorwerpen naar hen werd gegooid. Een lid van de Mobiele Eenheid (ME) viel daardoor van zijn paard.

In totaal werden er 185 mensen aangehouden. Onder hen waren tientallen Italiaanse supporters die wapens op zak hadden. Van de gearresteerde personen zitten er nog veertien, allen Nederlanders, vast op verdenking van openlijke geweldpleging.

Politie maakte gebruik van waterkanonnen
De politie was woensdag massaal op de been bij de Johan Cruijf ArenA. De woordvoerder van de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema laat weten dat de wedstrijd tegen Juventus als een risicowedstrijd was bestempeld en dat er daarom veel agenten waren.

Omdat het een risicowedstrijd betrof, "mocht er ook preventief worden gefouilleerd", verduidelijkt de woordvoerder, met als resultaat het staande houden van de Italiaanse supporters.

De Amsterdamse driehoek had woensdagochtend eveneens besloten dat er geen vuurwerk mocht worden afgestoken bij de ArenA. Daarom waren er extra agenten aanwezig om dit verbod te handhaven.

Waterkanonnen zorgden voor chaotische situaties
Ook waren er twee zogenoemde waterwerpers, beter bekend als waterkanonnen. Deze werden ingezet om vuurwerk en fakkels mee te doven. De waterkanonnen werden echter ook tegen supporters gebruikt, mede omdat er vuurwerk richting de politie werd gegooid.

Door de inzet van de waterkanonnen ontstonden soms chaotische situaties en werden niet alleen de relschoppers, maar ook onschuldige omstanders geraakt.

Advocaat noemt optreden politie 'buitenproportioneel'
Christian Visser, die als advocaat vaak voetbalsupporters bijstaat, noemt het optreden van de politie "buitenproportioneel" en "volstrekt belachelijk".

"Je weet dat er vuurwerk gaat worden afgestoken bij voetbalwedstrijden", aldus Visser. "Dat gebeurt bij dat soort evenementen. Het gebruik van waterkanonnen werkt alleen maar averechts. Dat hebben we gezien", verwijst de advocaat naar de beelden van de ongeregeldheden.

Politie gaat optreden intern bespreken
Op de vraag hoe de politie zelf terugkijkt op woensdagavond, laat ze weten dat er maandag intern overleg wordt gevoerd en dat dan ook het politieoptreden besproken zal worden.

De woordvoerder van de burgemeester zegt dat de uitkomst van dat overleg in de lokale driehoek zal worden besproken.
https://www.nu.nl/binnenl(...)eden.html?redirect=1

Op Twitter veel stevige inhoudelijke kritiek.

JasonVS10 twitterde op donderdag 11-04-2019 om 13:04:07 Femke Halsema, je spoort niet kut!🖕🏻 reageer retweet
TrotseJood twitterde op donderdag 11-04-2019 om 09:50:48 Femke Halsema mag van mij lekker dood vallen! https://t.co/gkpoffZGG6 reageer retweet
nietpolska twitterde op donderdag 11-04-2019 om 00:51:07 Femke #halsema de enige persoon die stond te klappen toen van der laan ziek werdt. Ze dacht dat ze het wel kon burgemeester van Amsterdam worden. Dit bleek vandaag wederom niet zo te zijn. reageer retweet
TrotseJood twitterde op donderdag 11-04-2019 om 09:56:58 Femke Halsema wilt in haar kont geneukt worden. reageer retweet
Zeg het maar jongens!

Poll: Het optreden van de politie gisteren is schandalig!
Ja, inderdaad.
Nee, mensen moeten zich maar gedragen
ik was er niet bij, dus ik kan onmogelijk een mening hebben
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_186156081
Voetbalfans aanpakken, altijd terecht.
pi_186156101
altijd opflikkeren met de wouten.
  donderdag 11 april 2019 @ 14:19:21 #4
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186156120
Dit worden vast goede discussies.
pi_186156145
Ajacieden neerknuppelen,altijd terecht.
pi_186156206
Voetbalclubs laten betalen voor dit shit. Ik weiger mee te betalen aan iemands hobby!! Stelletje ik mis een chromosoom idioten.
pi_186156256
Jezus hey doe ff lekker normaal. Het is maar een spelletje. :)
Zonder wrijving geen glans
  Moderator donderdag 11 april 2019 @ 14:28:16 #8
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_186156268
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 14:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Jezus hey doe ff lekker normaal. Het is maar een spelletje. :)
Bagatelliseer het even niet zo, het is oorlog
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  donderdag 11 april 2019 @ 14:57:00 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_186156719
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 14:24 schreef loni55 het volgende:
Voetbalclubs laten betalen voor dit shit. Ik weiger mee te betalen aan iemands hobby!! Stelletje ik mis een chromosoom idioten.
Ondertussen wel meevreten van de 2.5 miljard economische waarde die voetbal heeft he :r

[ Bericht 2% gewijzigd door GGMM op 11-04-2019 15:09:30 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 11 april 2019 @ 14:57:28 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_186156727
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 14:28 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Bagatelliseer het even niet zo, het is oorlog
Telwurstellende opmerking. Het is nog zoveel meer dan dat.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_186156757
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 14:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Ondertussen wel meevreten van de 2.5 miljard economische waarde die voetbal heeft he :r
Economische waarde :'( :'(

[ Bericht 2% gewijzigd door GGMM op 11-04-2019 15:10:24 ]
pi_186156785
quote:

[..]

Wc eend verhaal..

De economische waarde van voetbal bedraagt 2,18 miljard euro. Dat is 0,34 procent van het bruto binnenlands product.
Dit hebben accountants van PwC berekend in het onderzoek De Kracht van Voetbal, dat de voetbalbond KNVB donderdag heeft gepresenteerd.

Het onderzoek is verricht op initiatief van de KNVB, de eredivisie, de eerste divisie en de stichting Meer dan Voetbal. Het maakt volgens de bond voor het eerst de economische en maatschappelijke betekenis van voetbal inzichtelijk.

''Voetbal vormt het grootste sociale netwerk van ons land. Het draagt bij op de maatschappelijke thema’s vorming, gezondheid en verbinding'', aldus de bond in een persbericht.

Rekenmodule
Met een speciaal ontworpen rekenmodule kunnen betaald voetbal- en amateurvoetbalclubs zowel hun economische als maatschappelijke waarde voor de regio berekenen.

Met dezelfde methode kunnen ze ook berekenen hoe ze die waarde voor de regio kunnen vergroten. De clubs kunnen dan beter aan wethouders van hun gemeenten, supporters en investeerders laten zien wat voor maatschappelijke effecten een project, bijvoorbeeld uitbreiding van de stadioncapaciteit, voor de regio kan hebben.

''Er kleeft een beetje de perceptie aan het voetbal dat de sport alleen maar geld aan de samenleving vraagt op het moment dat het slecht gaat. Onterecht. Voetbal draagt veel meer bij dan dat het kost. Dat kunnen we nu laten zien'', zei directeur betaald voetbal Bert van Oostveen donderdag in het AD.

[ Bericht 0% gewijzigd door GGMM op 11-04-2019 15:09:57 ]
  Moderator donderdag 11 april 2019 @ 15:03:42 #13
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_186156798
quote:

[..]

Je moet niet meer posten nadat je gedronken hebt

[ Bericht 2% gewijzigd door GGMM op 11-04-2019 15:10:12 ]
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_186157017
Eindelijk wordt er een keer gehandhaafd op het afsteken van vuurwerk op en rond wedstrijden. Het is gewoon gevaarlijk en veel te veel genormaliseerd.
  donderdag 11 april 2019 @ 15:28:17 #15
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_186157148
Ajaxtokkies.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 11 april 2019 @ 15:48:42 #16
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_186157450
als supporters niet willen leren dan spelen ze de volgende keer maar zonder publiek, de enige terechte straf
Makkelijk eerste
pi_186157595
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 15:19 schreef Tja..1986 het volgende:
Eindelijk wordt er een keer gehandhaafd op het afsteken van vuurwerk op en rond wedstrijden. Het is gewoon gevaarlijk en veel te veel genormaliseerd.
Precies :s). Ik snap het punt ook niet echt, waarom kunnen mensen gewoon niet relaxed naar een potje voetbal kijken zonder allerlei vuurwerk en/of halve wapens mee te nemen. En dat laatste is dan vooral gericht jegens die Italianen.
pi_186157767
Die trotste jood is wel een intelligent persoon zeg :')
pi_186157832
Dat je Ajax fans niet hard genoeg kan neer knuppelen, daar zijn we het allemaal denk ik wel over eens.

Maar als voetbalsupporter redenerende was dit niet de eerste keer dat het door optreden van de politie totaal uit de hand loopt. ME'ers zijn mislukte agenten die geen voldoening halen uit hun 9 tot 5 job en dan de overuren maar gebruiken om hun frustraties los te meppen op veelal onschuldige mensen :r :r
U MAD?
pi_186157847
quote:
Het is gevaarlijk zeg je? Geef me dan eens cijfers over doden / gewonden voor en tijdens voetbalwedstrijden door vuurwerk?

Weet je wat gevaarlijk is? Mensen opjagen en verdrukken omdat ze geen kant op kunnen.
U MAD?
pi_186158213
quote:
Paar fakkeltjes ,gevaarlijk hoor :')
pi_186158361
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 16:41 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Paar fakkeltjes ,gevaarlijk hoor :')
Daar komt gewoon vuur uit. Gecombineerd met het gemiddelde IQ van een harde kerner is dat redelijk gevaarlijk ja.
  donderdag 11 april 2019 @ 16:53:38 #23
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_186158390
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 16:51 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Daar komt gewoon vuur uit. Gecombineerd met het gemiddelde IQ van een harde kerner is dat redelijk gevaarlijk ja.
Steken ze hun medetokkies in de fik, lekker laten gaan.
  donderdag 11 april 2019 @ 16:55:00 #24
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186158424
quote:
Politici willen uitleg van Halsema over optreden politie bij Arene

D66 en de PvdA vragen burgemeester Femke Halsema volgende week in een commissievergadering om uitleg over de handelswijze van de politie voorafgaand aan de wedstrijd tegen Juventus in de Arena.De Mobiele Eenheid zette twee waterkanonnen en politiepaarden in tegen supporters op de Arenaboulevard. 'Ik was er zelf natuurlijk ook gisteravond en ik vond het enorm chaotisch', zegt fractievoorzitter van D66 Reinier van Dantzig. 'Ik had echt wel het idee dat er van alles aan de hand was.'Hij heeft vragen bij het politieoptreden van gisteravond. 'Hoezo is er voor een vuurwerkverbod gekozen? (...) We hebben natuurlijk nog een wedstrijd die er aan zit te komen. Ajax speelt nog voor van alles. Dus we moeten dit wel goed regelen.'

'Heel veel Amsterdammers zeiden, ik was er met mijn kind, ik ben naar huis gegaan en het was niet fijn', vertelt PvdA-fractievoorzitter Sofyan Mbarki. 'Dat is wat je hoort. En daarom is het des te belangrijker dat de politie uitleg geeft over wat nou de overwegingen waren om zo op te treden met zoveel ME en ook met een waterkanon. Wat daar nou aan ten grondslag lag.'De commissievergadering vindt volgende week dinsdag plaats. De politie zal dan mogelijk ook uitleg geven.

Bron:https://www.at5.nl/artike(...)politie-bij-arena/i]
  Forum Admin donderdag 11 april 2019 @ 16:55:10 #25
35723 crew  GGMM
pi_186158430
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 16:51 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Daar komt gewoon vuur uit.
Dat is wel zo ja.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.