abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7740007
thuis gaat het niet zo goed. ik heb vaak dat ik de schuld krijg van dingen en dat er tegen me wordt gezegt dat ik nix kan, niet goed functioneer. dit gaat dan over meehelpen in huis. zelf vind ik dit meevallen en als ik vraag om mee te helpen hoeft het niet. ze zeggen ook altijd dat het nog maar afwachten is of ik mijn school wel zal halen enzo. ik heb ook een relatie en mijn ouders moeten hem niet zo omdat ze denken dat het verkeerd gaat met me. op school gaat het wel goed maar heb niet zo veel echt goede vriendinnen. ik pap zo maar wat aan zullen we maar zeggen. dit vind ik erg want ik zou graag een heel goede vriendin willen hebben waar ik gewoon lol mee kan maken.
ik praat er bij mijn vriend wel eens over en zij zeggen dat het lijkt alsof ik gemanipuleerd word thuis en dat mij een minderwaardigheidscomplex wordt aangepraat. er wordt ook gezegt dat ik gewoon moet doen wat ik wil, koop een tv als je die wilt, maar dat mag ik niet en als ik het doe krijg ik ruzie. ik ben bang voor de reactie maar zoals het nu gaat vind ik het ook nix want ik voel me niet happy als ik thuis ben.
life your life to the maximum
pi_7740093
Wat een klote situatie.

Als ik jou was dan zou ik eens flink tegen gas voeren en fel zijn. Af en toe mag je best assertief zijn, ook tegen je ouders. De reactie daarop die merk je vanzelf wel. Uit huis zetten zullen ze je niet zo snel.

Succes ermee.

maandag 6 januari 2003 @ 16:27:18 #3
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_7740097
1984 geboren heh. Dan kan je best een studentenkamertje gaan zoeken hoor. Gewoon op je zelf. Dan ben je van al het gezeur thuis af.

succes

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  FOK!fotograaf maandag 6 januari 2003 @ 16:30:41 #4
18921 freud
Who's John Galt?
pi_7740209
Het klinkt vervelend, maar zolang je thuis zit moet je je aan de regelds van je ouders houden. Je moet ook weten wanneer je je ouders moet geloven en wanneer niet. Als ze rtoepen dat je vriend slecht voor je is, dan is dat niet poer definitie waarheid. Het is ook wel weer zo dat je vriend je ook niet bepaald helpt door te zeggen dat je lekker tegen je ouders in moet gaan. Je moet imo zelf een balans proberen te vinden tussen wat anderen je aanpraten en wat je zelf vindt.

Het is gewoon zo in het leven dat mensen er vaak behoorlijk naast zitten, maar dat zelf niet inzien en hun denkbeeld ook graag opdringen aan anderen. Het is op een bepaalde fase in je leven zaak om een eigen mening en zelfbeeld te vinden waar je je prettig bij voelt. Dit gaat vaak in tegen wat anderen zeggen en met dat verschil moet je leren omgaan. Het gaat niet in 1x of makkelijk. Het verschilt echt enorm per persoon, maar het belangrijkste imo is dat je het voor jezelf duidelijk hebt en dat jij je er prettig bij voelt. Je mag op dat gebied best egoistish zijn, dus als je iets vindt wat tegen de ideeen van je ouders of vriend ingaan, dan hebben ze dat maar te accepteren.

Het blijft moeilijk, maar bedenk wel dat je zelf gelukkig moet zijn, en dat dat soms ten koste gaat van je relatie met mensen die te star zijn om iemand te respecteren zoals ze zijn.

Sterkte iig!

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_7740219
ja uithuis gaan is een optie, maar als ik in dezelfde stad ga studeren, wat ik dus ook doe, vinden mijn ouders dat onzin. het blijft wel mijn keus, maar voorlopig zit er dat nog niet in
  maandag 6 januari 2003 @ 16:31:12 #6
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_7740223
Je bent puber, laat het merken. Succes!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  maandag 6 januari 2003 @ 16:31:36 #7
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_7740238
quote:
Op maandag 6 januari 2003 16:27 schreef kwib het volgende:
1984 geboren heh. Dan kan je best een studentenkamertje gaan zoeken hoor. Gewoon op je zelf. Dan ben je van al het gezeur thuis af.

succes

Psies.. ga op je eigen wonen.. kost wat centjes int begin maar levert een hoop pluspunten op. En wellicht dat ze dan beseffen dat ook jij je steentje bijdroeg in het huis.

Su6

"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
  maandag 6 januari 2003 @ 16:32:10 #8
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_7740255
quote:
Op maandag 6 januari 2003 16:30 schreef soulmate0 het volgende:
ja uithuis gaan is een optie, maar als ik in dezelfde stad ga studeren, wat ik dus ook doe, vinden mijn ouders dat onzin. het blijft wel mijn keus, maar voorlopig zit er dat nog niet in
gewoon doen, je zult je bevrijd voelen! (als ik zo jouw verhaal eens bekijk...)
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_7740424
soms zit het leven ff tegen, maar dan moet je je niet in een hoekje laten drijven, je moet juist proberen om te laten merken wat jij ervan vind....als ze echt zoveel over jou .... "zeiken" (bij gebrek aan beter woord) moet je eens een tijd lang terug gaan zeiken over elk irritant dingetje wat hun doen, dan merken ze vanzelf wel dat het niet leuk is om zo met elkaar om te gaan...

Denk ik dan tenminste hoor...

Veel suc6, en misschien is een op kamers wonen wel een goed idee als je er echt neit meer uitkomt...

[B]BLOOOOOOOOOOOOOWUUUUUUH[/B]......
pi_7740434
quote:
Op maandag 6 januari 2003 16:32 schreef Jipje het volgende:

[..]

gewoon doen, je zult je bevrijd voelen! (als ik zo jouw verhaal eens bekijk...)

ik vind het wel moeilijk, het is toch een hele stap die je moet zetten, maar ik ben wel altijd zelfstandig geweest. ik moet nu mijn middelbare opleiding nog afmaken en er nog maar eens goed overdenken wat ik wil want zelf heb ik dat idee wel gehad maar ik denk dat het misschien wel een te radicale oplossing is, ik denk eigenlijk dat ik ook meer tijd voor mezelf moet hebben omdat ik ook (omdat het thuis niet zo goed gaat) vaak bij mijn vriend zit, terwijl ik ook vriendinnen heb, als ik daar meer mee om zou gaan wordt de band vanzelf sterker, die raad heb ik allemaal al gehad en ik denk ook wle dat daar een goede kern van waarheid inzit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')