Ik zeg het al jaren, goedkoop is duurkoop.quote:Op zondag 14 april 2019 12:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Klopt. Je ziet het ook bij andere kwakkelende winkelketens zoals de Blokker. Middelbare scholieren als personeel die weliswaar lekker goedkoop zijn maar eigenlijk amper meer kunnen dan je spullen afrekenen en je wijzen op de online (on)mogelijkheden als er weer eens iets niet fysiek aanwezig is.
da's imho vrij logisch... meer directie, dus de werkvloer moet het met minder doen om die (te) royale lonen bijeen te sprokkelenquote:Op zondag 14 april 2019 19:11 schreef NederlandseKoe het volgende:
[..]
Ik zeg het al jaren, goedkoop is duurkoop.
Wat mij ook opvalt is dat scholieren bij de Blokker vaak nog minder per uur betaald krijgen dan bij die kleinere zaken.
5% gemiddeld te duur (benchmark onderzoek doe ik voor mijn werk regelmatig) vrij fors op de bedragen waar het over gaat bij En wellicht dat ze een dergelijke policy hebben dt ze de prijs matchen, maar ze kunnen de prijsdruk niet aan. Ziet het al in de beperkte groei dit jaar, service kost geld en het merendeel van de mensen wil daar niet voor betalenquote:Op zondag 14 april 2019 15:46 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
valt mee hoor.. en een appje naar de verkoop-balie met een link naar de goedkopere concurrent doet wonderen.
spreek voor jezelf zou ik zeggen. Ik ben graag bereid om iets meer te betalen in een winkel waar ik fatsoenlijk wordt geholpen en het product direct mee kan nemen.quote:Op zondag 14 april 2019 13:24 schreef Perrin het volgende:
Lekker mekkeren over het goedkope winkelpersoneel en tegelijkertijd op zoek gaan naar die ene euro korting, dat typeert de moderne koopjesjager.
Goed personeel kost wat. Dat is de klant over het algemeen niet bereid te betalen.
En hoe bereken je dat? Als ik bij onze buren willekeurige artikelen in de pricewatch aanklik staat CB altijd redelijk hoog in de lijst. De winkels die er boven staan wisselen flink. Kijk je met die 5% dat je per product de beste prijs zoekt of doe je dat met een mandje van bijvoorbeeld 100 producten? Want de bovenste 5 wisselen geregeld.quote:Op zondag 14 april 2019 19:48 schreef Blik het volgende:
5% gemiddeld te duur (benchmark onderzoek doe ik voor mijn werk regelmatig) vrij fors op de bedragen waar het over gaat bij En wellicht dat ze een dergelijke policy hebben dt ze de prijs matchen, maar ze kunnen de prijsdruk niet aan. Ziet het al in de beperkte groei dit jaar, service kost geld en het merendeel van de mensen wil daar niet voor betalen
Vraag me dan serieus of je input/data wel klopt.quote:Op zondag 14 april 2019 19:48 schreef Blik het volgende:
[..]
5% gemiddeld te duur (benchmark onderzoek doe ik voor mijn werk regelmatig) vrij fors op de bedragen waar het over gaat bij En wellicht dat ze een dergelijke policy hebben dt ze de prijs matchen, maar ze kunnen de prijsdruk niet aan. Ziet het al in de beperkte groei dit jaar, service kost geld en het merendeel van de mensen wil daar niet voor betalen
quote:Op maandag 15 april 2019 14:54 schreef rubbereend het volgende:
'Hudson’s Bay wil lagere huur en minder meters'
De HB als geheel draait hier gewoon niet, en niet alleen de bovenste verdiepingen. Bezuinigen gaat er niet voor zorgen dat Nederlanders ineens wel geinteresseerd worden in HB, dus het roer drastisch omgooien of de handdoek in de ring gooien zijn op termijn de enige reeele opties, ben ik bang.quote:Hudson’s Bay heeft met name problemen met de bovenste verdiepingen van zijn warenhuizen, zegt ceo Jeroen Lokerse van Cushman & Wakefield. “Die trekken onvoldoende klanten.”
Is de Manfield 2 jaar geleden niet failliet gegaan en gered door een andere schoenenconcern?quote:Op zaterdag 13 april 2019 10:00 schreef Tarado het volgende:twitter:RTLZ twitterde op zaterdag 13-04-2019 om 09:59:05 Sissy-Boy gered: moederbedrijf van Manfield neemt keten over. Alle 40 winkels in Nederland blijven waarschijnlijk open https://t.co/KTiMPbEOi5 https://t.co/Kha0prHmcv reageer retweet
Zoiets dacht ik ook, was dat niet Ziengs die het over nam?quote:Op maandag 15 april 2019 15:23 schreef Coppi het volgende:
[..]
Is de Manfield 2 jaar geleden niet failliet gegaan en gered door een andere schoenenconcern?
Mandje producten, meestal top 100 producten ofzo op basis van sales. Verschilt wel per productrange overigens, wat je ziet is dat de echte hardlopers overal zelfde prijs hebben maar de iets minder hard roterende producten die nog wel top100 materiaal zijn duurder zijnquote:Op maandag 15 april 2019 15:04 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Vraag me dan serieus of je input/data wel klopt.
Ze zijn vaak iets duurder ja, maar een gemiddelde van 5% lijkt me echt veels te hoog.
Daarnaast is er echt een groot gedeelte dat juist wel voor die extra service gaat, misschien het merendeel dan niet maar dat is dan ook niet hun target.
Misschien dat ze zo niet de grootste worden etc.. Maar heel veel mensen gaan nog voor service. Niet voor niks redden al die zelfstandige electronica winkels met een goede service het nog steeds.
Als je goede service bied blijven mensen terugkomen; ook al ben je iets duurder..
Eens. Ik zou niet weten waarom iemand pas naar HB gaat als de bovenste 2 verdiepingen leeg staan en de helft van de verkopers weg is. Ik neem aan dat HB in het luxere segment wil blijven zitten en dat de prijzen even hoog als nu blijven, anders komt HB al helemaal nooit uit de verliezen.quote:Op maandag 15 april 2019 15:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De HB als geheel draait hier gewoon niet, en niet alleen de bovenste verdiepingen. Bezuinigen gaat er niet voor zorgen dat Nederlanders ineens wel geinteresseerd worden in HB, dus het roer drastisch omgooien of de handdoek in de ring gooien zijn op termijn de enige reeele opties, ben ik bang.
Opvolger van Vögele, een winkel met nogal suffe oudevrouwen en oudemannen kleding.quote:Op maandag 15 april 2019 18:13 schreef LTVDK het volgende:
Moet zeggen dat ik nog nooit van heel die winkel heb gehoord
Vögele hadden we hier ooit, maar die was al weg voor het failliet ging.quote:Op maandag 15 april 2019 18:51 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Opvolger van Vögele, een winkel met nogal suffe oudevrouwen en oudemannen kleding.
Ah, ik behoor dus niet tot de doelgroep .quote:Op maandag 15 april 2019 18:51 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Opvolger van Vögele, een winkel met nogal suffe oudevrouwen en oudemannen kleding.
Kien was altijd wel een leuke winkel, betaalbaar en ook genoeg te vinden voor jongeren. Nadat het hier een Charles Vögele werd kwam er vanaf het begin af aan al bijna geen mens meer, bij Kien was het vaak wel druk, toch heeft de winkel er nog zo'n 16 jaar gezeten. Kort voordat Charles Vögele failliet ging is die gesloten.quote:Op maandag 15 april 2019 19:02 schreef Nia het volgende:
Kien werd hier een Charles Vögele, en Charles Vögele werd tenslotte een Miller & Monroe. Sinds de opening is het al aanmodderen met deze zaak hier in het winkelcentrum. De kleding is er stevig aan de prijs. Een beetje hetzelfde als Bonita. Doelgroepen zijn inderdaad oudere mannen en vrouwen.
quote:Groeiend Primera is de sigaretten voorbij
Primera slaagt er steeds beter in om met andere producten dan tabak geld te verdienen. De winkelketen die bij het grote publiek vooral bekend was als de sigarenboer zag de omzet uit tabaksproducten verder dalen, maar bracht desondanks meer geld in het laatje in 2018.
De omzet steeg met 4 procent tot bijna 717 miljoen euro. Dat kwam deels door de opening van zeven nieuwe winkels, waardoor bij de coöperatie Primera inmiddels 510 winkels zijn aangesloten. Maar ook op basis van een gelijk aantal winkels groeide de brutowinst met 2 procent.
Primera is al langer bezig zijn productaanbod te verbreden en profileert zichzelf inmiddels als keten van tabak- en gemakswinkels. Vooral de omzet uit cadeaukaarten steeg flink. Ook elektronische rookproducten deden het goed. Verder zullen dit jaar in steeds meer winkels telecomaccessoires worden verkocht.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-sigaretten-voorbij
Mijn pakketpunt is een Karwei op loopafstand. Ruime openingstijden en nooit druk Primera vind ik ook niet fijn, net als een Bruna bijvoorbeeld. Precies om de reden die je noemt.quote:Op dinsdag 16 april 2019 17:02 schreef Cynix ® het volgende:
Primera is trouwens geen fijn afhaalpunt. Meestal maar één kassa en dat is nog niet zo erg, maar door al die branchevervaging kun je niet meer inschatten hoe lang je moet aansluiten voor je pakketje. Eerst een klant die moeilijke vragen heeft over zijn e-sigaret, dan een die zijn telefoonbundel wil wijzigen en dan nog een die een rottige mix aan krasloten wil (en die het liefste ter plekke open krast).
Gewoon je krantje afrekenen en opzouten is er niet meer bij. Ik rij voor het afhalen van mijn pakketjes dan nog liever even langs de Gamma, waar je als klant al bijna een bezienswaardigheid bent.
Mooie eufemistische omschrijving.quote:Saks Off 5th stelt ‘een nieuwe weg’ in te slaan en daarom al zijn vestigingen in Nederland en Duitsland te sluiten.
Spijtig wel dat vertrek, moet zeggen dat ook daar in Amsterdam het niet erg druk is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |