abonnement Unibet Coolblue
pi_186120988
Voor de brildragers hier, Wanneer kregen jullie je eerste bril, en hoe vonden jullie het?

Ik merkte dat ik het bord niet kon lezen toen ik 8 jaar oud was, ben toen wat dichterbij gaan zitten en nog niks gezegd want ik wilde geen bril. Het volgende jaar had de juf het echter al snel door en lichtte mijn ouders in. Ik snap trouwens niet hoe mijn ouders het niet doorhadden want ik zat altijd heel dichtbij de tv. Ik kreeg toen een bril met links -2,5 en rechts -1,5. Aan het begin nog alleen op school maar al snel de hele dag op.
Inmiddels ben ik 18 en heb ik -7,5 en -6 en heb hem nu dus hard nodig om te kunnen zien.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de eerste bril!
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 9 april 2019 @ 16:05:23 #2
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_186121057
13 jaar, met een lichte correctie
inderdaad ook ontdekt door het lezen van het bord enzo.
Maar de bril had ik niet zo vaak op, want niet stoer en te koppig.

Toen ik merkte dat ik ook bij mn dagelijkse dingen de noodzaak niet meer kon ontkennen ben ik maar overgestapt naar lenzen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_186121298
Twintiger, alsof de wereld opeens ultra HD was. Alles scherp en de kleuren waren veel heftiger.

Overigens ontdekt met lessen autorijden. Ik kon geen bord of kenteken fatsoenlijk lezen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_186121617
Vanaf groep 7 al moeite met schoolbord lezen, maar wou absoluut geen bril dus lekker geheim gehouden. Eigenlijk heel de middelbare school en studie geen reet kunnen lezen van het bord, waardoor ik ook amper aantekeningen maakte en soms een onvoldoende scoorde als er een toets werd gegeven met vragen vanaf het bord en wel meer klote situaties hierdoor. Rijbewijs halen om die reden ook uitgesteld tot een jaar of 21. Bij kenteken aflees-procedure op examen viel ik door de mand. Toen toch maar aan toegegeven en sindsdien lenzen. En kwam het besef wat ik eigenlijk voor mongool ben geweest.
pindazakje
pi_186121923
Sinds vorig jaar. Zelf gekocht. Bij Kruidvat of zo. 2,95. Ik had al een jaar of wat last van mijn ogen.
Lezen van boeken en hier op Fok dus, werd steeds moeilijker. Eerst een loep gekocht maar dat internet niet handig, tiepen met je ene hand en lezen met een loep in je andere hand.
Dus bij de Hema een brilletje gekocht.
Of kruidvat. Nou ja, weet ik veel.
Bril is made in china en vergroot tot 2 mm.
En ik kan alles weer lezen hier. Stel je voor dat ik hier een lettertje zou missen. :{
  dinsdag 9 april 2019 @ 17:05:41 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_186122014
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Vanaf groep 7 al moeite met schoolbord lezen, maar wou absoluut geen bril dus lekker geheim gehouden. Eigenlijk heel de middelbare school en studie geen reet kunnen lezen van het bord, waardoor ik ook amper aantekeningen maakte en soms een onvoldoende scoorde als er een toets werd gegeven met vragen vanaf het bord en wel meer klote situaties hierdoor. Rijbewijs halen om die reden ook uitgesteld tot een jaar of 21. Bij kenteken aflees-procedure op examen viel ik door de mand. Toen toch maar aan toegegeven en sindsdien lenzen. En kwam het besef wat ik eigenlijk voor mongool ben geweest.
Mooie openbaring man. _O_.

Ik zelf al in de 2e klas, nu groep 4 zeg maar. Maar ben dan ook zo blind als een otter. Helaas was mijn vader nogal pragmatisch dus werd het een sportbril. Was wel een dingetje maar uiteindelijk een soort van 'boy named Sue' verhaal. _O-.
And so is the past
  dinsdag 9 april 2019 @ 17:08:57 #7
286575 Roces18
Chef de party
pi_186122062
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:18 schreef Knutknuttsson het volgende:

Overigens ontdekt met lessen autorijden. Ik kon geen bord of kenteken fatsoenlijk lezen.
Ik weet nog op mijn examen: Instructeur: wil je dat kenteken oplezen.. ik ... uhm stamel stamel (ondertussen 10 meter dichtbij) oh bedoelde je die auto :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_186123184
Testje bij de schoolarts, 2de klas kleuterschool.
Ik was 5. Wist ik veel dat ik met dat ene oog bijna niks zag...
Ik wist niet beter.
Poos met een pleister op mijn bril, en later mijn gezicht, gelopen.
Kolere, wat haatte ik die dingen.
Vooral als het warm was.
Bleven ze nog voor geen meter zitten ook.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  dinsdag 9 april 2019 @ 18:56:06 #9
485092 BijzonderSuf
Eet graag wortels
pi_186123606
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:38 schreef Hyaenidae het volgende:
en sindsdien lenzen
Vandaar dat ik op je profielfoto geen bril zie. :{
  dinsdag 9 april 2019 @ 18:59:01 #10
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_186123666
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 18:56 schreef BijzonderSuf het volgende:

[..]

Vandaar dat ik op je profielfoto geen bril zie. :{
Je ziet zelfs geen profiel meer, compleet kaal gereden.
pindazakje
  dinsdag 9 april 2019 @ 18:59:33 #11
485092 BijzonderSuf
Eet graag wortels
pi_186123684
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 18:59 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Je ziet zelfs geen profiel meer, compleet kaal gereden.
Hoe heb je dat nu weer voor elkaar gekregen? :?
pi_186126771
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 17:08 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik weet nog op mijn examen: Instructeur: wil je dat kenteken oplezen.. ik ... uhm stamel stamel (ondertussen 10 meter dichtbij) oh bedoelde je die auto :P
Ik heb vantevoren de kentekens van een aantal auto’s op de parkeerplaats geoefend :@
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 9 april 2019 @ 21:21:24 #13
286575 Roces18
Chef de party
pi_186126803
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 21:19 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ik heb vantevoren de kentekens van een aantal auto’s op de parkeerplaats geoefend :@
Haha slim :Y
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 11 april 2019 @ 10:06:48 #14
74056 crew  ToT
pi_186152587
7 jaar. Mijn broer was ook 7 toen hij zijn bril kreeg en onze moeder ook.
Ik vond het echt verschrikkelijk! Van de ene dag op de andere kon ik niet meer lezen wat er op het schoolbord stond en toen zei de leraar dat ik maar voorin de klas moest zitten en dat ik gewoon een bril nodig had.
Ik werd al heel veel gepest en ik wist gewoon dat dit nóg weer een reden zou zijn dat ik extra gepest zou worden. En ik had helaas gelijk.
  donderdag 11 april 2019 @ 12:17:57 #15
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_186154432
Mijn ouders vonden dat ik vroeger in de ochtend altijd dicht voor de televisie zat. Ik was toen iets van 7 jaar ofzo. Toen kregen ze echt het idee dat ze de 'krantenkoptest' maar eens uit moesten testen met mij. Als snel werd hun duidelijk dat ik maar eens naar de opticien moest gaan. Inmiddels heb ik al iets van 8 brillen versleten.

Mijn eerste bril was een rond model met vele kleurtjes die echt supersterk was. De pootjes kon je zowel naar links als naar recht scharnieren. Echter weet ik dat het glas vaak los zat, en ik soms opeens merkte dat het glas er zomaar uitviel. Wel moest ik even uitkijken met schoolgym, want een klasgenoot van mij had dezelfde bril... :+
pi_186156962
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 15:59 schreef Jg2 het volgende:
Voor de brildragers hier, Wanneer kregen jullie je eerste bril, en hoe vonden jullie het?

Ik merkte dat ik het bord niet kon lezen toen ik 8 jaar oud was, ben toen wat dichterbij gaan zitten en nog niks gezegd want ik wilde geen bril. Het volgende jaar had de juf het echter al snel door en lichtte mijn ouders in. Ik snap trouwens niet hoe mijn ouders het niet doorhadden want ik zat altijd heel dichtbij de tv. Ik kreeg toen een bril met links -2,5 en rechts -1,5. Aan het begin nog alleen op school maar al snel de hele dag op.
Inmiddels ben ik 18 en heb ik -7,5 en -6 en heb hem nu dus hard nodig om te kunnen zien.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de eerste bril!
Pas nadat ik 25 was, vond het eerder niet nodig.
pi_186217699
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:59 schreef Eska het volgende:
Oh ja, de schoolarts weet ik nog goed. Zo kwam ik ooit (in 1975) aan mijn eerste brilletje. En mijn moeder kreeg ook meteen een verwijzing voor de oogarts ("Nou zeg, moet ze dat ècht kunnen lezen van die afstand??!!"). :D
:+

Toen was ik 7 jaar. Vond de bril overigens bepaald geen verrijking. Pas veel later zou blijken dat mijn ogen niet zo best willen samenwerken. En die bril (evenals de brillen die later nog volgden) veranderde daar niet echt iets aan. :P
  zondag 14 april 2019 @ 19:32:59 #18
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186217932
Iets met 8 ofzo, kon het schoolbord niet lezen. Voordeel van oud worden is dat ik binnenkort wel weer een schoolbord kan lezen, zonder bril ^O^

Mocht van mijn ouders niet de hele dag een bril dragen waardoor ik schele hoofdpijn kreeg }:|

Terwijl de wereld zo mooi is met de juiste bril _O_
pi_186220354
Pfff, een bril kreeg ik al op mijn 4e aangemeten. Mijn ouders dachten dat ik domweg bang was om van muurtjes en dergelijke af te springen, maar bleek dat dat kwam omdat ik het allemaal niet zo best kon zien. :D Geen flauw idee wat ik er toen van vond, maar voordeel van het al zo jong krijgen van een bril is wel dat het al heel snel een vanzelfsprekendheid is.

Heb dat eerste brilletje nog wel ergens rondslingeren trouwens. Zo'n typisch begin jaren 90 rond montuur in fel groen-rood-blauw. :)
pi_186221306
Ik was 4 en keek telkens scheel naar de tv, dus maar eens naar de oogarts. Daar bleek dat ik erg slecht zag. Vanaf toen een bril.

Ik dacht dat ik een hele mooie roze bril had uitgekozen. Toen ik hem eenmaal had, met glazen op de juiste sterkte, zag ik pas dat er hele lelijke groene strepen op het montuur zaten.
Ik was zo teleurgesteld. ;(
  zondag 14 april 2019 @ 21:47:54 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_186221382
Ik was 11. Moest toen ook maar meteen mijn mooie lange haar afknippen. Wat haatte ik dat ding. En nog.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_186308148
een jaar of 5 geleden was toen 27 dacht op een dag van waarom zie ik ineens alles zo wazig en is mijn focus zo slecht, moest echt paar keer met de ogen knipperen of beter concentreren om dingen een beetje te kunnen lezen, zelfs op afstand de wat grotere teksten. Uit eindelijk geen bril nodig, maar bleek door iets geheel anders te komen. :X :{
iets met suiker zeg maar. :X -O- dus aan de insuline nu, gelukkig trokken de ogen na een aantal dagen weer goed bij waardoor ik sindsdien nog geen bril nodig heb.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_186314762
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 11:51 schreef sjoemie1985 het volgende:
een jaar of 5 geleden was toen 27 dacht op een dag van waarom zie ik ineens alles zo wazig en is mijn focus zo slecht, moest echt paar keer met de ogen knipperen of beter concentreren om dingen een beetje te kunnen lezen, zelfs op afstand de wat grotere teksten. Uit eindelijk geen bril nodig, maar bleek door iets geheel anders te komen. :X :{
iets met suiker zeg maar. :X -O- dus aan de insuline nu, gelukkig trokken de ogen na een aantal dagen weer goed bij waardoor ik sindsdien nog geen bril nodig heb.
Mja :{ , denk dat je dan liever een bril nodig had gehad -O-
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_186376595
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 19:22 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Mja :{ , denk dat je dan liever een bril nodig had gehad -O-
eigenlijk wel misschien. maarja het is helaas niet anders.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  Miss 200.000.000! zondag 5 mei 2019 @ 19:11:53 #25
367000 roos94
pi_186634041
13 jaar. Had het eigenlijk veel eerder al nodig. Mijn eerste bril had een sterkte van -3. Daar liep ik dus al lang mee.
pi_186849962
16 jaar. Meteen lenzen gekocht, van die harde. Dat is prima gegaan, totdat ik naar Japan ging, waar de lucht van de winter zo droog is, dat die lenzen constant uit je ogen springen. Zachte contactlenzen geprobeerd, maar dat werkte ook niet geweldig.

Overgeschakeld op een bril. Maar dat corrigeert bij mij bij lange na niet zo goed als die harde contactlenzen, vooral als het wat donkerder is. De eerste keer dat ik een presentatie gaf in een wat donkere omgeving, kon ik mensen die op 10 meter afstand zaten niet herkennen. Dat is gelukkig wel wat beter geworden, ook met een betere bril, maar soms verlang ik wel terug naar lenzen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_187011929
18, vond het kut, nu nog steeds.
N A P O L I
C A M P A N I A
  zondag 16 juni 2019 @ 14:46:04 #28
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_187453971
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2019 10:06 schreef ToT het volgende:
Ik werd al heel veel gepest en ik wist gewoon dat dit nóg weer een reden zou zijn dat ik extra gepest zou worden. En ik had helaas gelijk.
Dit! Al was ik toen een jaar of 8/9.
  maandag 8 juli 2019 @ 16:47:27 #29
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_187815111
Op mijn twaalfde, Ik haatte het!

Nu verlang ik naar een bril, ik heb een afwijking waardoor ik alleen maar scherp kan zien met harde lenzen
pi_187822157
Klas 2, eindelijk weer zicht.
Was er ooit niet eens een tijd waar brillen dragen echt een hype was dat mensen brillen zonder glazen begonnen te rocken. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')